Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sh-opiskelija ja täysin turhautunut koulun helpoutteen

Vierailija
16.11.2017 |

Opinnoissa ei kirjoja edes käytetä. Opetusmetodeina on mm. näytelmien pitämistä potilastilanteista. Keskeytänkö koulun? Lääkikseen ei ihan riitä paperit. Keskiarvo 8.5 ja pitkä matematiikka ja kemia käytynä mutta fysiikka tökkii. Mitä lähtisin opiskelemaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku fysioterapia? 

Vierailija
2/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä.

Joku vuosi sitten luin sh opiskelijoiden matematiikan kirjaa, laskut oli tyyliin ”jos Matti ajaa taksilla 5km, lähtömaksu on 7€ ja loppulasku 20€, paljonko on silloin taksin km veloitus...

Luulin että oli ala asteen kirja, mut olikin AMK..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ollut itsellekin ongelma omissa eri alan opinnoissa.

Ratkaisuni on ollut se, että hoidan opinnot vasemmalla kädellä kun sujuu ne hyvin niinkin ja harrastan huvikseni sitten haastavampia juttuja, mistä saan mielihyvää.

Vierailija
4/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sh opinnot tuntuu helpoilta niin ehkä lääkis olis sittenkin sun juttu? Kyllä 8.5 keskiarvoilla on lääkikseen menty jos opiskellut ahkerasti pääsykokeeseen. Tai ehkä sulle sopis joku muu haastavampi ala?

Vierailija
5/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parjattu lähihoitaja vaan ja miettinyt, että mitä nykyisin opetetaan sairaanhoitajille. Saan paskempaa palkkaa ja silti joutuu jatkuvasti neuvomaan ja ohjaamaan vastavalmistuneita sairaanhoitajia, joilta ei näytä aina edes perusasiat sujuvan. Viime keväänä olin ainoa yksikössämme, joka läpäisi maksimipisteillä Love-tentin ensi yrittämällä ja olin myös ainoa joka ei käyttänyt siihen lukemiseen työaikaa. Olikin niin helppo etten ymmärrä miten AMK - tason koulun käyneet ei sitä heittämällä läpäisseet.

Eli uskon siihen, että jos vähäänkään älyllä varustettu niin sh-tutkinnon saa hutaisten ja jos oikein oppia haluaa, niin sitten lääkikseen.

Itse olen alanvaihtaja ja palaamassa aiemmalle alalle vuoden vaihteessa. Lähihoitajana ei ihan elä ja työ ala-arvostettua, mutta annoinpa itselleni mahdollisuuden toteuttaa halua tehdä ihmisläheistä työtä, jota sitten jatkan tulevaisuudessa vapaaehtoisena.

Vierailija
6/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa opinnot vaikeutuvat, kun ne etenevät?

Vierailija
7/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue toki oppikirjat omalla ajalla. Niissä on paljon opittavaa.

Vierailija
8/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt, olet vastuussa ihmishengistä ja käyt sentään KORKEAkoulua. Palkkasi tulisi olla vähintään 5000,00/kk. BRUTTO.

Sarkasmi.

Vierailija
9/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs väliä sen on jos opinnot on helppoja, haluatko sairaanhoitajaksi, se kai se juttu on. Jos et halua, sitten ei kannata opiskella.

Vierailija
10/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian helppoa, ota kunnon haaste vastaan ja pänttää sitä fysiikkaa, että pääset lääkikseen. 

Vierailija
11/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä voit suuntautua vaativaan suuntaan, esim. anestesia, tehohoito, lastenteho... Diabeteshoitajankin työssä tarvii älyä. Tai sitten lue itsesi lääkikseen.

Vierailija
12/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyön opetuksen taso on romahtanut parissa vuodessa. Minulla on muutama sairaanhoitajakaveri ja käyneet koulua eri aikaan ja opetusmenetelmistä kuullut myös kummaltakin. Surkeaa miten nykyisiä opetaan.

Vierailija
13/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajan ammatissa vaaditaan loppujen lopuksi paljon enemmän sitä tunneälyä, kuin matikan ja fysiikan taitoja? Siksi kai niitä harjoituksia koulussa tehdään.

Vierailija
14/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin om tyttäreni oli läkähtyä kaikkiin sh-koulupäivien (yleensä 8-16) jälkeen tehtäviin kirjallisiin töihin. Taidat olla joku trolli.

Katsopa Mmiisas-nimisen vloggarin videoita. Yliopisto-opiskelijalla on n. 6 kk vuodesta vapaata. Siinä sitä on helppoa opiskelua ja kallista yhteiskunnalle.

Vierailija
15/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kutsutaan sitten korkeakouluksi. Hae lääkikseen.

Vierailija
16/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parjattu lähihoitaja vaan ja miettinyt, että mitä nykyisin opetetaan sairaanhoitajille. Saan paskempaa palkkaa ja silti joutuu jatkuvasti neuvomaan ja ohjaamaan vastavalmistuneita sairaanhoitajia, joilta ei näytä aina edes perusasiat sujuvan. Viime keväänä olin ainoa yksikössämme, joka läpäisi maksimipisteillä Love-tentin ensi yrittämällä ja olin myös ainoa joka ei käyttänyt siihen lukemiseen työaikaa. Olikin niin helppo etten ymmärrä miten AMK - tason koulun käyneet ei sitä heittämällä läpäisseet.

Eli uskon siihen, että jos vähäänkään älyllä varustettu niin sh-tutkinnon saa hutaisten ja jos oikein oppia haluaa, niin sitten lääkikseen.

Itse olen alanvaihtaja ja palaamassa aiemmalle alalle vuoden vaihteessa. Lähihoitajana ei ihan elä ja työ ala-arvostettua, mutta annoinpa itselleni mahdollisuuden toteuttaa halua tehdä ihmisläheistä työtä, jota sitten jatkan tulevaisuudessa vapaaehtoisena.

Ei kukaan lähihoitajaa arvosta ja syystä. Opiskelemaan pääsee kuka tahansa.

Omasta mielestäsi olet varmaan lääkäriäkin tietävämpi.

Vierailija
17/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Jos käyt koulun loppuun niin hakeudupa akuuttiin vaativaan paikkaan töihin, niin ei tule rajaa vastaan siinä mitä kaikkea olisi syytä osata ja opiskella saat koko ajan lisää,jotta työelämässä pärjäät. sh akuuttiosastolta (mulla oli ysin keskiarvo lukiosta, mutta eipä tuo auta työelämässä )

Vierailija
18/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mode typerintä provoilua ikinä. Koulutuspäivät ovat pitkiä, joudut vihreänä vastuuseen harjoitteluissa mm itsemurhakandeista, ensiavusta jne.

Opinnot on vaativat, toisin kuin taidealan vuoden kurssit 😉

Vierailija
19/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lukisin sitä fysiikkaa ja pyrkisin lääkikseen.

Ja mieluiten yliopistossa jotta pysyt kiinni 'opiskelumoodissa'. Kirjastossa itsenäisesti preppaaminen on paitsi puuduttavan tylsää (kaikki opiskeluelämän sosiaaliset kuviot ja myös ne yhteiset huvit puuttuvat!), se vaatii yllättävän paljon selkärankaa kun saa/joutuu itse laatimaan aikataulunsa.

Älä ainakaan maksa mistään kiskurihintaisesta "valmennuskurssista", hanki mieluummin tietoa aiempien vuosien pääsykoekysymyksistä (sen tiedekunnan johon tähtäät) ja kertaa myös matikka ja kemia.

Vieläkö on biologia neljäntenä osa-alueena? Joka tapauksessa kaikilla osioilla on sama painoarvo eli älä unohda näitä muitakaan.

Ja kun tunnet olevasi valmis, ei kun pyrkimään!

Äläkä lannistu jos ensimmäinen kerta jää yritykseksi. Arvokasta kokemusta rikkaampana ja sopivasti sisuuntuneena seuraavalla kerralla voitkin mennä heittämällä sisään!

Ellei panosta unelmiin on vaikea niitä saavuttaa.

Vierailija
20/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan turhauttavaa, mutta jos erikoistut vaikka johonkin tehohoitoon tms., niin luulisi siinä vaiheessa opintojenkin vaikeutuvan. Eli alku vain porskuttaen läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan