Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdään nopea perusmeikki?

Vierailija
16.11.2017 |

Olen urvelo kaikkeen kosmetiikkaan liittyvissä jutuissa. "Perusmeikkini" sisältää tyyliin sutaisu huulirasvaa ja jos panostan, niin ripsaria myös.

Nyt haluaisin kuitenkin muuttaa tapojani. En edelleenkään halua näyttää miltää maalatulta, mutta miten voisin tehdä aamulla kivannäköisen perusmeikin? Mitä siihen kuuluu? Antakaa tuotesuosituksia ja selkeet ohjeet, kiitos!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB- tai muulla kevyellä voiteella on hyvin vaikeaa saada pakkeloitua lopputulosta, välttämättä et tarvitse edes puuteria. Pidä kulmat muotoiltuna ja tarvittaessa värjäytä jos haluat, hieman korostuspuuteria/shimmeriä/hohtopuuteria poskipäille ja fressi pikailme on valmis :)

Vierailija
2/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ohuelti bb-voidetta kasvojen t-alueelle ja peitevoidetta silmänalusille sekä hyvin kevyesti puuteria, sillä se pakkeloitu look tulee minusta paksusta kerrostamisesta. Jos jaksan, laitan ripsaria, vaaleaa luomiväriä ja neutraalinsävyistä huulikiiltoa tai -punaa. En näytä varsinaisesti meikatulta (useampikin on luullut etten käytä meikkiä ollenkaan, myös naiset), mutta ihon pienet virheet peittyvät. Kulmat nypin, mutten käytä mitään kulmameikkejä, en myöskään poskipunaa, korostuspuuteria tms. En vaan viitsi opetella kun olen ihan tyytyväinen tällä laiskaehostuksellakin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melko kirjava iho ja tummat silmänaluset. Tästä johtuen pikaiseenkin perusmeikkiini kuuluu laadukas, suhteellisen peittävä meikkivoide ja silmien alle peitevoide. Ne taputtelen ihoon beauty blenderillä. Meikin alla käytän nykyään aina kosteusvoidetta ja primeria. Pohjameikin kiinnitän huiskauksella väritöntä irtopuuteria. Seuraavaksi tärkeimmät ovat kulmat, joiden harvemmat kohdat täytän kulmavärillä ja siveltimellä. Lopuksi kevyesti sävytetty huulirasva ja ripsiväriä. Aikaa kuluu 5-10 min. Lopputulos ei ole meikattu vaan huoliteltu.

Vierailija
4/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melko kirjava iho ja tummat silmänaluset. Tästä johtuen pikaiseenkin perusmeikkiini kuuluu laadukas, suhteellisen peittävä meikkivoide ja silmien alle peitevoide. Ne taputtelen ihoon beauty blenderillä. Meikin alla käytän nykyään aina kosteusvoidetta ja primeria. Pohjameikin kiinnitän huiskauksella väritöntä irtopuuteria. Seuraavaksi tärkeimmät ovat kulmat, joiden harvemmat kohdat täytän kulmavärillä ja siveltimellä. Lopuksi kevyesti sävytetty huulirasva ja ripsiväriä. Aikaa kuluu 5-10 min. Lopputulos ei ole meikattu vaan huoliteltu.

Lisään vielä, että meikki- ja peitevoiteina olen viimeaikoina käyttänyt apteekista saatavia Vichyn Dermablend-tuotteita, jotka ovat hintansa väärtejä. Primerina käytän Nivea mens aftershave balmia, usko tai älä. Luin vinkin netistä ja yllättäen tuote toimii meikin kiinnittämisessä ja ihon tasoittamisessa. Saa perusprismoista. Kosteusvoiteina käytän Lidlin Cien-tuotteita, joissa on ihan loistava hinta-laatu -suhde. Ripsareista paras kestävään ja hillittyyn meikkiin on Cliniquen lash power. Se ei varise eikä leviä ja lopputulos on luonnollinen. Se ei ole kaikkein halvin ripsari, mutta tässä rahalla saa myös laatua. Huulirasvana olen käyttänyt esim. Body shopin värillisiä huulipunia.

Vierailija
5/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvorasva, peitevoide, puuteri, ripsari. Kannattaa käydä ripsien kestotaivutuksessa, ei tarvitse taivutella itse. Ja värjäys siihen päälle niin ei tarvitse arkena ripsaria :)

Vierailija
6/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 44v teen näin: meikkivoide maybelline satin liquid. Vähän irtopuuteria päälle (hiukan hohtavaa), poskipunaa. Ripsien taivutus ja ripsari. Huuliennrajaus ja täyttö samalla kynällä. Lisättäköön että kulmat t6mmat luonnostaan ja iho sileä.

Vierailija
7/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ootte ihania kun vinkkaatte! Vähän tuli uutta sanastoa... primer, beaty blender, shimmer? No, mä googlaan :) AP

Vierailija
8/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat yksilölliset tarpeet määrittelevät perusmeikin eli se mikä riittää yhdelle ei ole OK toiselle, näin karkeasti yleistettynä. Haluatko tasoittaa ihon sävyä, saada kasvoista kuulaan näköiset, peittää punoittavia kohtia, piilottaa laajentuneita huokosia tai juonteita vai mitä?

BB-voide (beauty balm eli värillinen hoito/kosteusvoide) on edullinen ja nopea kikka ihon heleyttämiseen ja tasoittamiseen. Jos ihosi on rasvoittuva niin kevyt puuterointi kasvojen T-alueelle (otsa, nenä, leuka) ehkäisee kiiltelyä päivän mittaan. Ripsiväri ja kulmakynä avartavat katsetta, muista nyppiä kulmat siisteiksi tai anna kosmetologin hoitaa se jos et itse osaa. Samalla käynnillä voit myös kestovärjätä ripset ja kulmat, jos tahdot. Poskipunalla saa kuulautta kasvoille ja värillinen huulikiilto viimeistelee lookin, mikäli huulipuna tuntuu liian "paklatulta" vaihtoehdolta arkeen.

Vierailija
9/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä useampi kerennyt jo antamaan itsenikin mielestä parhaat vinkit.

Just joku BB-voide, ehkä vähän puuteria päälle kiiltoa estämään, pikkusen jotain pehmeän väristä poskipunaa antamaan väriä poskille (niille korkeille kohdille mitkä kohoaa hymyillessä), ripsaria ja kulmat kuntoon jollakin joko kirkkaalla tai sitten omaan hiustenväriin sopivalla värillisellä geelillä. :)

Jos kaipaat vielä jotain extraa, voit laittaa luomille vähän jotain neutraalin väristä luomiväriä. Jos oikein tekee mieli näyttää laittautuneelta muttei kuitenkaan överiltä, laita vaikka jotakin näyttävän väristä huulipunaa ja pidä look muuten tosi simppelinä. Vähän ihonväristä ja silmistä riippuen esim. joku punaisen sävy, oranssi, pinkki...

Vierailija
10/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ootte ihania kun vinkkaatte! Vähän tuli uutta sanastoa... primer, beaty blender, shimmer? No, mä googlaan :) AP

Joo, suosittelen testaamaan jotakin primeriä. Loistava tuote silloin, jos lähdet vaikka iltaa viettämään tai muuten vain haluat meikin pysyvän paikallaan pidempään ja paremmin. :) Eri vaihtoehtojahan on älyttömästi, voi ottaa aikansa että löytää itselleen parhaiten sopivan. Jos uskallat, mene rohkeasti esim. Kicksiin tai johonkin isoon tavarataloon ja kysäise ammattilaiselta mitä hän suosittelisi sun iholle. 

Vierailija
12/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noin 10 minuuttia seuraavaan:

- Silmänympäryksille peitevoide peiteväripaletistä (L'Orealin infallible 5 erilaisen paletti)

- Samasta paletista vähän tummempi peitevoide jolla peitän nenän ja poskipäiden couperosa-punoitukset

- Kevyt puuterointi koska mulla on rasvoittuva iho

- Kulmakarvojen muotoilu ja väritys kynällä

¨- Vaalea luomiväri ripsirajasta kulmakarvoihin, tummempaa luomivakoon ja kolmioksi silmän ulkonurkkaan. Huolellinen häivytys, arkisin sormella.

- Kissamainen kohottava rajaus vain yläluomen ulkonurkkaan ja vähän siitä ulospäin, "leventämään" lähekkäin olevia silmiäni 

- Poskipunaa

- Luonnollisen värinen huulipuna tai vähän sävyä sisältävä huulikiilto (koska mulla on luonnostaan hyvin kalpeat huulet)

Vierailija
13/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta ja Kärkkäiseltä saa Essencen meikkejä, ovat tosi edullisia mutta yllättävän laadukkaita. Niillä voi harjoitella kevyen meikin tekemistä jos ei heti raaski satsata "vähän fiinimpiin" tuotteisiin. Muista valita omaan ihonsävyyn sopivat pohjustusvoiteet, liian tumma tai liian vaalea meikkipohja näyttää aika hurjalta. Tai käy esim. Kicksissä ja pyydä myyjiltä apua, heillä on ammattitaitoiset kosmetiikkatuntijat siellä töissä.

Vierailija
14/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoide, silmänympärysvoide, mahdollisesti primer, meikkivoide, peiteaineet silmänalusille/näpyille/muille virheille. Kevyesti puuteria. Poskille punaa.

Silmäluomille pohjustusaine ja puuteria kevyesti (etenkin jos luomet rasvoittuvat helposti). Silmiin pehmennetty, ohut rajaus (vähintään ylös, mielellään alaskin) luomivärillä (tumma ruskea, harmaa) tai kajalilla. Halutessasi voit laittaa kahta luomiväriä (vaaleampaa koko luomelle, tummempaa ulkonurkkaan). Nudevärit kätevimpiä.

Ripsien taivutus, ripsarin sutiminen ja ripsien kampaaminen (klöntit pois, erottelee).

Kulmien paikkaus tai muotoilu kynällä tai kulmavärillä, harjaus ja kenties geeliä lopuksi (pitää karvat ojennuksessa).

Huuliin sävytetty huulirasva tai -kiilto. 

Tummensin kohdat, jotka ovat mielestäni ne olennaisimmat luonnolliseen ja nopeaan meikkiin. Kun kehityt paremmaksi ja nopeammaksi, voit lisätä vaiheita.

Lisäksi tekisin silmämeikin ensin: jos tulee sotkua, on helpompi putsata, kun iholla ei ole vielä meikkivoidetta. Huulet viimeiseksi.

Kannattaa myös panostaa kunnollisiin siveltimiin, esim. niillä vaahtomuovitöpöillä, joita tulee luomivärien mukana, ei tee juuri mitään.

Vierailija
15/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä levitän pohjustuksen (joskus skippaan) ja taputtelen cushion foundationia, siihen menee vähemmän aikaa kuin muihin meikkipohjiin ja on vähiten sotkuista. Sitten puuterimaista kulmakarvaväriä, vähän luomiväriä ilman kummempia gradientteja, ripsien taivutus ja ripsiväri. Yleensä laitan myös highlightia nenään, poskipäihin ja kulmiin, mutta en tee contoureja. 

Kestää parhaimmillaan vain viitisen minuuttia.

Vierailija
16/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap myös googlettamaan tutoriaaleja, suomeksi ja etenkin englanniksi löytyy paljon sekä kuvina että youtubesta :) Itse en ole mikään ässä-meikkaaja, mutta näiden avulla opin tekemään pari erilaista silmämeikkiä. Löytyy myös ohjeita luonnolliseen arkimeikkiin.

Muista myös, että meikin levitystapoja on monia ja niiden parhaus on makuasia. Itse tykkään levittää meikkivoiteen ihan vaan sormella ja luomivärin sillä paletin mukana tulevalla applikaattorilla, toiset taas tykkäävät siveltimistä ja meikkisienistä.

Vierailija
17/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan meikkivoiteen, puuteria, luomiväriä ja ripsarin. Kulmille en tee mitään, ne on nätit ja hyvän väriset ihan luonnostaan. En myöskään taivuta ripsiä, joskus kokeilin enkä huomannut mitään eroa. Annoin sen kapistuksen pois :D

Vierailija
18/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut kerros meikkivoidetta (naamani on punakka, epäpuhtauksia ei juuri ole). Jos jaksan, kiinnitän puuterilla, mutta meikkivoide ei tuppaa levitä, joten yleensä en käytä edes puuteria.

Taivutan ripset ja lisään pari kerrosta ripsiväriä.

Yleensä laitan myös eyelinerilla ohuet kissarajaukset.

Kulmiin kulmakynää ja kulmageeliä.

Aikaa menee maksimissaan 10 minuuttia ja olen ihan erinäköinen kuin meikittömänä, ts. huomattavasti edustavampi :D

Vierailija
19/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään taivuta ripsiä, joskus kokeilin enkä huomannut mitään eroa. Annoin sen kapistuksen pois :D

En olekaan ainoa :D

Vierailija
20/22 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään taivuta ripsiä, joskus kokeilin enkä huomannut mitään eroa. Annoin sen kapistuksen pois :D

En olekaan ainoa :D

Täällä myös. Minulla on hyvin pitkät (mutta harvat) ja luonnostaan ylöspäin kaarevat ripset jo muutenkin. Ja jos vielä laittaa ripsarin niin että vain alapuolelta, niin ripset taipuu niin että ottaa ihan yläluomeen kiinni kulmaluun alla, ilman taivuttimiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän