Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa - huoltajuusasiat huolestuttaa

Huolestunut
15.11.2017 |

Meillä on tulossa ero, lapset 3- ja 7-vuotiaat. Ero tapahtuu minun aloitteestani, syynä mieheni tunne-elämän tasapainottomuus ja minuun kohdistuva ilkeys. Itse olen ollut uskoton, mutta edellä mainittujen syiden seurauksena. Lapsille mieheni on ihan hyvä isä ja toivon heidän suhteensa säilyvän hyvänä ja läheisenä eron jälkeen. Nyt olemme kuitenkin riidelleet huoltajuusasioista - mieheni haluaa ehdottomasti vuoroviikkojärjestelyn, joka ei mielestäni pienille lapsille sovi. Minä olen perheessämme ollut vahvasti käytännön arjen rakentaja (mieheni ei esim. laita ikinä ruokaa) ja toivoisin, että lapset olisivat enemmän minun luonani, mutta kuitenkin isänsäkin kanssa enemmän kuin joka toinen viikonloppu. Mieheni on vuoroviikkoajatuksen suhteen ehdoton - miten tämä asiaa ratkaistaan / tulee todennäköisesti ratkaistuksi? Oikeuteen en ikimaailmassa halua huoltajuusasioista mennä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte lähekkäin niin ajattelisin että teidän tilanteessa ainakin alkuun vuoroviikko järjestelyä kannattaa kokeilla. Jos kerran ex-miehesi on isänä ihan kelvollinen. Voi olla että hän ajan kuluessa tulee toisiin ajatuksiin kun huomaa miten rankkaa arki tulee olemaan ja voitte sitten muokata asumisjärjestelyjä, mutta nyt alkuun olisi tärkeää että pystyisitte eroamaan mahdollisimman hyvässä sovussa ja yhteistyössä. Se on lasten etu! Ja se kaikkein tärkein perhetilanteen muuttuessa. Lapset mukautuvat ja kokevat olonsa turvalliseksi kun vanhemmat ovat yhtä mieltä ja "vetävät yhtä köyttä" lasten asioissa. Tietysti voit yrittää keskustella ja neuvotella miehesi kanssa, mutta jos hän on noin ehdoton on kai aika selvää että riitaa on tulossa jos et sinä ota sovittelevaa roolia. Jos molemmat olette täysin ehdottomia kannassanne on vääjäämättä oikeustaistelu edessä. Se onkin sitten pitkä ja ikävä prosessi ja myrkyttää varmasti teidän välit lopullisesti. Eikä todellakaan ole lasten etu. Paras yrittää säilyttää mahdollisimman hyvät välit ja joustaa niin paljon kuin pystyy niin toinenkaan osapuoli ei koe olevansa hyökkäyksen kohteena ja on vastaanottavaisempi ehdotuksille. Minäkään en sinuna pitäisi vuoroviikko järjestelystä ja olen samaa mieltä että se on rankkaa lapsille monellakin tavalla, mutta jos molemmat vanhemmat ovat kelvollisia vanhempina niin parempi se on kun ilmi riita.

Vierailija
2/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että isä haluaa olla lasten kanssa. Vuoroviikkojärjestely on hyvä. Itsekin olisin halunnut, mutta lapsilta kysyttiin mielipide ja eivät halunneet. Meillä lapset sai itse valita kumman vanhemman luona asuvat ja miten käyvät toisen vanhemman luona. Nuorin lapsista 12v eli jo isoja ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkää sovi ku menee elatukset ohi.

Vierailija
4/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset tottuu helposti vuoroasumiseen, myös se kolmevuotias. Älkää missään tapauksessa tapelko asiasta lastenne kuullen, älkää mielellään ollenkaan. Sovitte asiat aikuismaisesti asiallisesti lasten etua ajatellen. Riitelystä ja likaisista eroista ne lapsuuden traumat syntyvät eikä vuoroviikkoasumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä