Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaverini kysyy, mitä kuuluu, mutta jättää vastaamatta viestiini

Vierailija
15.11.2017 |

En oikein pääse perille hänen ajattelustaan. Lähetti eilen viestin, jossa kysyi kuulumisiani (edellisestä keskustelusta oli kulunut viikko). Vastasin ja kerroin, että on aika kiire ja streessavia asioita päällä. Kysyin myös, että hänelle kuuluu - eikä hän vastannut enää mitään.

En oikein ymmärrä, miksi edes lähettää viestin, kun keskusteluinto lopahtaa sitten. Tämä toistuu aika usein.
Ja kyllä, pidän häneen itsekin yhteyttä, että ei ole mikään yksipuolinen ystävyys. Vähän outo vaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan tuo vähän outoa, koska kuitenkin kysyt häneltä jotakin eikä ole siis kyse siitä, että keskustelu vain tyssäisi ja olisi enää vaikea vastata mitään. Ymmärrän, jos ihmistä ei muuten huvita vastata ja lähetellä mitään "small talk" -viestejä, mutta jos on kerran itse keskustelun aloittanut tai kysyy toiselta jotain, niin luulisi sen olevan merkki siitä, että nimenomaan haluaisi jutella. Onko sillä sitten jotain muistivaikeuksia? Tai rupeaa tekemään jotain muuta, jää vastaamatta eikä myöhemmin enää viitsi.

Tuli mieleen, että jos sillä olisi ollut jotain ehdotuksia tai olisi halunnut enemmänkin jutella, mutta kun sanoit olevasi kiireinen, niin hän ehkä ajatteli, että ei sitten häiritse?

Vierailija
2/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap. Niin, on se tosi outoa. Etenkään, kun en mitenkään tuputa asioitani, eikä hänellä olisi mitään velvollisuutta kysyä mitään. Joskus tuntuu, että hän vaan testaa vastaanko ja sitten, kun on saanut vastaukseni, niin ei jatkakaan enää.

Jotenkin tulee sellainen varautunut olo tuollaisesta käytöksestä, ei tee mieli kertoa omia asioitaan. Ja myös into olla häneen yhteydessä vähenee, kun tuntuu, ettei hän oikein taida arvostaa sitä, mitä kirjoitan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Copy & paste ihmissuhteilua?

Joillakin tuntuu olevan tarve pitää yhteyttä järjettömään määrään kavereita niin mitä noista suhteista nyt sitten irti saa?

Vierailija
5/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja muutaman viikon kuluttua taas jatkaa juttua siitä mihin jäätiin. Kunnes taas katoaa kesken rupattelun ja palaa muinna miehinä aiheeseen kuukauden kuluttua.

En käsitä.

Vierailija
6/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on silkkaa itsekkyyttä, vastailee ja vaihtaa kuulumisia sillon kuin hänelle sopii ja on luppoaikaa. Ei liene ongelmaa jos hidas vastaustahti ei häiritse sinua? Voithan vastata myös itse viiveellä. Ilmeisesti haluaa kuitenkin olla väleissä kanssasi, koska vaivautuu kysymään kuulumisia..

Vierailija
7/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tosi hyviä kommentteja. Luulen (tiedän), että hän on sellainen tuuliviiri, että joku muu asia onkin saanut hänen huomionsa tai on ärtynyt jostain tai ollutkin yhtäkkiä kiireinen. Hän vaan ei ilmeisesti osaa eritellä sitä, että se ei johdu minusta ja että olisi kohteliasta gatkaa aloitettua keskustelua.

Se kyllä tosiaan aina ihmetyttää, että eikö hän ymmärrä sen olevan epäkohteliasta, että jättää keskustelun kesken tuolla tavoin ja palaa siihen (jos palaa), silloin kun huvittaa.

Olen ottanut aika paljon etäisyyttä tähän ihmiseen viimeisen 6 kk:n aikana, mutta hän sinnikkäästi pitää minut "listoillaan".

Pitäisi ehkä jättää seuraavan kerran vastaamatta. Ei vaan kuulu omaan tyyliini.

Vierailija
8/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös ajoittain kyselyjä vanhalta heilalta, joka jätti minut. En tiedä mitä se haluaa ja tapaamisia en jaksa ehdottaa enää kun aina tulee jotain estettä/siirtelyä.

Itse en ota yhteyttä kun en oikein tiedä mikä ajatus siinä olisi.

-m33

Vierailija
9/10 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, jos kysyy kuulumisia, mihin toinen vastaa eikä esitä vastakysymystä. Silloin lisäviesti ei mielestäni ole tarpeen.

Vierailija
10/10 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama kokemus. Mulla on tosi pitkäaikainen "ystävä", johon olen ottanut etäisyyttä, koska mulla on tunne, ettei hän halua olla kanssani tekemisissä kuin silloin, jos muita ei ole saatavilla. No, hän myös laittoi  mulle pari viikkoa sitten viestin, että miten menee. Eikä mitään muuta. Ihmettelin muutaman tunnin, mitä vastaan, vastasin sitten mitä olin sinä päivänä tehnyt, ihan muutamalla sanalla ja kysyin häneltäkin miten menee. Ei ole vastannut vieläkään. Jäi vaan mietityttämään, että mitä se olis halunnut, että olisin vastannut? Viimeksi itse viestittelin hänelle, että mulla epäillään kroonista sairautta ja menen tutkimuksiin, niin hän ei ole kysynyt kertaakaan että onko mulla se sairaus vai ei. Eli olen ajatellut (paljon on myös muita syitä) etten ole hänelle oikeasti tärkeä. Jos mun ystävällä epäiltäisiin jotain sairautta, niin olisin varmasti riesaksi asti kyselemässä, kuinka hän voi ja mitä lääkärit on sanoneet.

Ja mulla on se sairaus, mitä epäiltiin. Ystävä ei sitä tiedä vieläkään.