Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osallistu lapsen itsenäisyysjuhlan järjestelyyn

Vierailija
15.11.2017 |

En myöskään osallistu vanhempainiltoihin. Viime kerralla siellä leikittiin tokaluokkalaisen seurassa,jee..
Mieluummin keskustelen lapseni asioista opettajan kanssa rauhassa.
Huono äiti fiilis tuon takia ollut.. ahdistus ja panikoin ison porukan edessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Vierailija
2/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa jota nuo tilaisuudet ahdistaa. Älä välitä. Eikö muita sukulaisia jotka menis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle pidätte itsenäisyysjuhlat? Jännä tapa, en ole ennen kuullutkaan moisesta.

Vierailija
4/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne pakollisia ole, mutta kuudennen ja yhdeksännen luokan vanhempainiltoihin kannattaa kyllä osallistua, siellä on tärkeitä asioita yläkouluun / toisen asteen opintoihin siirtymisestä. Niitä tietoja on tosi vaikea saada muualta kuin sieltä vanhempainillasta ja lapsen vanhempana niistä on hyvä olla selvillä.

Vierailija
5/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen äiti ja olen ollut aikoinani hyvin aktiivinen niin lasten päiväkodin vanhempaintoimikunnassa kuin myös alakoulun vanhempainyhdistyksessä. Joskus laskin, että kymmenen vuotta olin yhteensä näissä ja osallistuin joka ainoaan myyjäissuunnitteluun, myyjäisiin, luistelutapahtumaan, kevättempaukseen ja mitä nyt ikinä keksimmekin. Osallistuin myös kaikkiin vanhempainiltoihin mitä järjestettiin.

Jossakin välissä riitti. Lapsistani kaksi on nyt yläkoulussa ja nuorin alakoulussa, ja osallistun enää vain näihin vanhempien, oppilaan ja opettajan väliseen keskusteluihin. En jaksa, en viitsi ja ei ole aikaa, saan tietoa Wilman kautta ihan tarpeeksi.

Ymmärrän nykyään hyvin vanhempia, jotka eivät jaksa tulla vaikka koko koulun vanhempainiltaan tai edes luokan vanhempainiltaan. Siellä kun tulee hyvin äkkiä myös nakkeja johonkin luokkatoimikunnan porukkaan ja jotenkin olen nyt ihan allerginen tällaiselle. Järjestäkööt nyt minun puolestani muut vanhemmat asioita.

Vierailija
6/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne pakollisia ole, mutta kuudennen ja yhdeksännen luokan vanhempainiltoihin kannattaa kyllä osallistua, siellä on tärkeitä asioita yläkouluun / toisen asteen opintoihin siirtymisestä. Niitä tietoja on tosi vaikea saada muualta kuin sieltä vanhempainillasta ja lapsen vanhempana niistä on hyvä olla selvillä.

No huh huh, toisille näköjään vaikeaa hakea paikkaa jatko-opintoihin.

No meille ei ole.

Vierailija
7/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen äitinä osallistuin usein talkoisiin, touhusin keittiössä ja salissa juhlissa. Koskaan en suostunut mihinkään toimikuntaan. Kun työssä istuu palavereissa päivät pitkät ja järjestelee asioita vauhdilla ei millään jaksanut kokouksia illalla, erityisesti kun noissa asiat ei etene, jaaritellaan tyhjää. Paljon kivempaa oli olla mukana touhuamassa, siinäkin tutustui vanhempiin ja lapsiin. Ja siitä toisten vanhempien tuntemisesta oli paljon hyötyä kun lapset tuli murrosikään, soiteltiin, kyseltiin ja tuettiin toisiamme pahimpina ja vauhdikkaimpina murrosikävuosina, niinpä kaikki lapset selisivätkin tossa jengissä tolpilleen ja jatko-opintoihin vaikka aika hurjaa meno pahimmillaan oli.

Vierailija
8/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope ymmärtää kyllä. Laita vaan viesti niin ehkä pääset omastakin ajatuksesta.

Vierailija
9/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään enää mene vanhempainiltoihin, joissa joutuu avautumaan oman perheen arjen ongelmista. Meille oli järjestetty sellaista, että piti ensin neljän hengen porukalla jutella mikä on haastavaa ja mikä on mukavaa lasten kanssa, ja sitten vielä ryhmänä kertoa, mitä meidän ryhmässä oli koettu niiksi.

Siis aivan hirveää. Etenkin, kun itseä vitutti ihan saatanasti, eikä minusta lapsiperhearjessa ole mitään kivaa, enkä tee lasteni kanssa mitään, retkiä tai harrasta mitään tai näin. Koin sen tosi nöyryyttävänä. Mitä se kellekään kuuluu, mikä minusta lapsiperhearjessa on kivaa???? Ehkei tosiaan mikään, senkö te vittupäät haluatte kuulla???? Opettajat? Muut vanhemmat???? Tuleeko teille siitä, opet hyvä mieli, vai oliko tarkoituksenne seuloa mahdolliset raivopää-äidit pois lastensa luota näillä vanhempainilloilla? Vai oletteko te niin helvetin naiveja, että kuvittelette kaikille vanhemmuuden olevan jotain niin mukavaa, että haluavat jakaa kaikkien kanssa sen, miten ihanaa se vaan on?! Pitäkää paskaiset tunkkinne, en osallistu enää koskaan.

Vierailija
10/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen äitinä osallistuin usein talkoisiin, touhusin keittiössä ja salissa juhlissa. Koskaan en suostunut mihinkään toimikuntaan. Kun työssä istuu palavereissa päivät pitkät ja järjestelee asioita vauhdilla ei millään jaksanut kokouksia illalla, erityisesti kun noissa asiat ei etene, jaaritellaan tyhjää. Paljon kivempaa oli olla mukana touhuamassa, siinäkin tutustui vanhempiin ja lapsiin. Ja siitä toisten vanhempien tuntemisesta oli paljon hyötyä kun lapset tuli murrosikään, soiteltiin, kyseltiin ja tuettiin toisiamme pahimpina ja vauhdikkaimpina murrosikävuosina, niinpä kaikki lapset selisivätkin tossa jengissä tolpilleen ja jatko-opintoihin vaikka aika hurjaa meno pahimmillaan oli.

Miksi ette opettele kasvattamaan niitä lapsianne niin ei tarvitse voihkia ala-arvoisesti käyttätyvistä lapsistanne kuin oisit niistäkin typeryksistäsi ylpeä??!!

Vierailija
11/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin ettei lapsi tule juhliin jotka on illalla.

Annettiin ymmärtää että pitäisi tulla mutta silloin ei ole koulua.

Pitkä matka koululle ja itsekkin olen ihan täynnä tätä kaikkea ja enää käyn vain vanhenpainvartissa.

Lapset on 7 ja 9 luokalla.

Mua saa pitää huonona äitinä mutta syyllistäminen ei hetkauta sillä tätähän tämä yhteiskunta on.

Olen vaan niin hiton väsynyt tätä peruskoulua. Onneksi on kohta ohi.

Viime vuonna 6 vanhempainiltaa ja vain kaksi lasta.

Eli opettajat piti 3 vanhempainiltaa vuoden aikana ja sitten kaikki muu siihen päälle.

Meno vaan kiihtyy ja koko ajan jotain iltamaa.

Vierailija
12/12 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette opettele kasvattamaan niitä lapsianne niin ei tarvitse voihkia ala-arvoisesti käyttätyvistä lapsistanne kuin oisit niistäkin typeryksistäsi ylpeä??!!

Täällähän on vuoden äiti taas vauhdissa, kivikissäiti vastauksen aggressiivisuudesta päätellen? Ne ala-arvoisesti murrosiässä käyttäytyneet lapset (tai jonkun mielestä suht normaalisti murrosiässä kapinoineet) kävivät lukion ja opiskelevat nykyään molemmat yliopistossa. Ja olin lapsistani silloinkin ylpeä vaikka käytöksestä aina en, nykyään osaavat käyttäytyä ihan hyvin toisin kuin osa äideistä palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi