Onko olemassa 20–30-vuotiaita naisia, joita kiinnostaa ns. kevytsuhde?
Toisessa ketjussa kevytsuhde määriteltiin näin: "Tällä hetkellä kiehtoisi eniten ns. kevytsuhde. Kumpikin asuisi omassa kodissaan ja suhde olisi matkailua, tapailua, yhteisiä harrastuksia, ravintolaillallisia ja koti-iltoja."
Tuo on varmaan aika loistava juttu monelle noin nelikymppiselle, jolla on jo lapsia, mutta itse olen nuorempi, en ole ollut naimisissa eikä minulla ole lapsia. Mitenköhän nuoremmat lapsettomat naiset innostuisivat tällaisesta suhteesta?
Kommentit (36)
Kiinnostaa mutta kukaan ei suostu. Pitäisi muuttaa yhteen ja ääh. En halua siivota toisten sotkuja.
Kiinnostaa vain jos suhde todellakin on kevyt. Tuo on tapailua ja silloin täytyy olla oikeus tapailla myös muita. Ja jos (kun) joku näistä muista on valmis vakavaan, oikeaan parisuhteeseen niin kevytsuhteet muiden henkilöiden kanssa unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa vain jos suhde todellakin on kevyt. Tuo on tapailua ja silloin täytyy olla oikeus tapailla myös muita. Ja jos (kun) joku näistä muista on valmis vakavaan, oikeaan parisuhteeseen niin kevytsuhteet muiden henkilöiden kanssa unohtuu.
Miten niin? Monethan ovat pitkissä monogaamisissa parisuhteissa juuri tuolla tavalla, asumatta missään vaiheessa yhdesaä.
Eli siis ystävyyttä, yhteisiä harrastuksia ja seksiä ilman sitoumuksia?
On olemassa. Olen itse 22-vuotias kiireinen nainen (työt, opiskelut, treeni). Erosin muutama kuukausi sitten parin vuoden suhteesta, joka oli todella rankka. Nyt kaipaan vaan kepeää olemista, silloin tällöin näkemistä (esim. kerran pari viikkoon) ja hyvää seksiä.
Ongelma tuntuu vain olevan, että nimenomaan miehien on vaikeaa ymmärtää sitä, että tarvitsen edelleen paljon tilaa. En halua, että toinen hengailee luonani koko iltaa tai jää yöksi. En halua nähdä joka tai edes joka toinen päivä. En jaksa viestitellä koko ajan. Mun tilanteessa miehet on olleet ne, jotka on ollu liian intensiivisiä.
Mut pointtina, kyllä meitäkin löytyy! Mutta tosiaan kuten joku jo toi ilmi, vaatinee päättyneen parisuhteen tmv. taakseen, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ystävyyttä, yhteisiä harrastuksia ja seksiä ilman sitoumuksia?
Mitä tarkoitat sitoumuksilla? Haluaisin suhteen, jossa ei tapailla muita mutta ei asuta yhdessä tai edes nähdä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa. Olen itse 22-vuotias kiireinen nainen (työt, opiskelut, treeni). Erosin muutama kuukausi sitten parin vuoden suhteesta, joka oli todella rankka. Nyt kaipaan vaan kepeää olemista, silloin tällöin näkemistä (esim. kerran pari viikkoon) ja hyvää seksiä.
Ongelma tuntuu vain olevan, että nimenomaan miehien on vaikeaa ymmärtää sitä, että tarvitsen edelleen paljon tilaa. En halua, että toinen hengailee luonani koko iltaa tai jää yöksi. En halua nähdä joka tai edes joka toinen päivä. En jaksa viestitellä koko ajan. Mun tilanteessa miehet on olleet ne, jotka on ollu liian intensiivisiä.
Mut pointtina, kyllä meitäkin löytyy! Mutta tosiaan kuten joku jo toi ilmi, vaatinee päättyneen parisuhteen tmv. taakseen, ehkä?
ei saa edes olla yhdessä yötä?
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Ihmisillä on kyllä sikäli erilaisia tarpeita, että vaikka minua kiinnostaakin suhde, jossa ei jaeta arkea, kaipaan silti läheisyyttä ja esimerkiksi toisen vieressä nukkumista. Se on ihan parasta.
No juuri tuollainen eli viikolla ei nähdä (asutaan sen verran kaukana toisistamme), viikonloppuisin nähdään ja usein koko viikonloppu, matkustellaan jne. eikä tapailla muita. Silti ihan tyytyväisiä kun on omaakin aikaa.
Eivät mitenkään, nainen haluaa aina naimisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei saa edes olla yhdessä yötä?
No siis, ei arkena ainakaan, kun nukun heti niin huonosti ja sillä on muhun ja jaksamiseen aika iso vaikutus. Nukuin exän kanssa 2v joka yö ihan helkutin huonosti, ja nyt kun olen tottunut nukkumaan yksin, nautin siitä. Viikonloppusin voi ehkä toinen jäädä yhdeksi yöksi tai jotain.
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Ihmisillä on kyllä sikäli erilaisia tarpeita, että vaikka minua kiinnostaakin suhde, jossa ei jaeta arkea, kaipaan silti läheisyyttä ja esimerkiksi toisen vieressä nukkumista. Se on ihan parasta.
Läheisyyttä kaipaan itsekin. Mut mulle uni on niin tärkeää, etten halua ketään sitä häiritsemään. :D
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisyyttä kaipaan itsekin. Mut mulle uni on niin tärkeää, etten halua ketään sitä häiritsemään. :D
N22
Ymmärrän kyllä. Minullakin on ollut elämässäni univaikeuksia. Minä tosin nukun melkein aina paremmin toisen ihmisen vieressä...
Mulla on tuollainen parisuhde. Nähdään pari kertaa viikossa eikä tule kummallekaan kuuloonkaan, että muutettaisiin yhteiseen asuntoon. Viestejä vaihdellaan hyvin harvoin ja soitella ei ollenkaan. Lasta ei ole tulossa ainakaan kymmeneen vuoteen (olemme nuoria - minä 25 ja mies nuorempi).
Ollaan sitoutuneita toisiimme eikä kumpikaan kaipaa läheisempää suhdetta. Molemmat meistä on aika erakkoja ja oma aika on tärkeää. Itse en ainakaan jaksaisi katsella toisen naamaa joka ikinen päivä vaikka se miten komea naama olisikin :) Kyllä me kuitenkin suunnitellaan tulevaisuutta ja ollaan ihan ns. tavallinen pariskunta muilta osin.
Harvassa ovat naiset, jotka eivät halua lapsia ja vähintään avoliittoa.
Kyllähän noita etsiviä naisia on, joskin varmasti enemmän nelikymppisissä "ihanan kevyttä"-mantran toistelijoissa.
Ongelma on siinä että kevytsuhteeseen vaatimustaso on kovempi kuin parisuhteeseen saati sitten avioliittoon, koska miehen on oltava haluttava omana itsenään ilann että nainen hyötyy saamalla "paketissa" perheen.
Enemmistöllä miehistä on mahdollisuuksia vain parisuhdemarkkinoilla, kevytsuhdemarkkinoilla miehen tulee olla ulkonäön ja haluttavuuden osalta kärkikastissa.
12121212 kirjoitti:
Kyllähän noita etsiviä naisia on, joskin varmasti enemmän nelikymppisissä "ihanan kevyttä"-mantran toistelijoissa.
Ongelma on siinä että kevytsuhteeseen vaatimustaso on kovempi kuin parisuhteeseen saati sitten avioliittoon, koska miehen on oltava haluttava omana itsenään ilann että nainen hyötyy saamalla "paketissa" perheen.
Enemmistöllä miehistä on mahdollisuuksia vain parisuhdemarkkinoilla, kevytsuhdemarkkinoilla miehen tulee olla ulkonäön ja haluttavuuden osalta kärkikastissa.
Haluttavuuden osalta tuo on varmaan ihan totta, mutta haluttavuuteen liittyy paljon muitakin asioita kuin ulkonäkö. Esimerkiksi tunneälykkyydestä, sivistyksestä, hyvistä keskustelutaidoista, kehittyneestä mausta, huumorintajusta, itsevarmuudesta ja rakastajantaidoista on etua kaiken ikäisten parissa ja etenkin, kun tapailee nelikymppisiä naisia. Lapsettomuus ja itsenäisyys ovat myös eduksi. En ole omasta "markkina-arvostani" huolissani, mutta nelikymppiset ovat kyllä vähän liian vanhoja minulle, eri elämäntilanne.
Kokemukseni mukaan taustalla pitää olla ainakin yksi pitkä parisuhde, ennen kuin tällainen maistuu.