Miksi teille naisille tavallisuus, arkisuus ja käytännöllisuus on se tärkein asia?
Maailmassa ei olisi mitään hienoa, huimaavan upeaa ja uskomatonta, jos te saisitte päättää.
Kommentit (22)
Ei se ole mulle tärkeää mutta en jaksa panostaa sen enempää. Maailmassa olisi kyllä edelleen kaikkea hienoa, huimaavan upeaa ja uskomatonta jos minä päättäisin mutta muut saisi tehdä ne.
Kun nuo asiat on hoidossa, naisten arjenpyöritystaakka kevenee edes hetkeksi.
Jos naiset käyttäytyisivät kuin miehet, ihmiskunta ois ajat sitten jo kuollut sukupuuttoon.
Minä kun olen saanut palstalta sellaisen käsityksen, että nimenomaan miehet ovat naisten mielestä liian tavallisia ja persoonattomia ja käytännöllisiä. Mielenkiintoista. Niin ne mielikuvat vaihtelee.
Tavallisuudesta ja arkisuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin käytännöllisyys helpottaa elämää. En varaa päällekkäisiä menoja, pukeudu lumimyräkässä piikkikorkoihin, laita päivittäin käytettäviä tavaroita kaapin taaimmaiseen nurkkaan enkä yritä kiireisenä päivänä vääntää pari tuntia aktiivista ruuanlaittoa vaativaa gourmet-ateriaa.
No mutta onhan se hyvä, että edes te miehet olette yksilöllisiä ihmisiä, jokainen erilainen, joku luova ja mielikuvitusrikas ja joku tavallinen ja arkinen. Me naiset kun tosiaan olemme vain yksi kollektiivinen tajunta ilman mitään yksilöllisiä eroja. Ja onneksi te palstamiehet tiedätte kaikkein parhaiten millaisia kaikki maailman naiset ovat. 😊
Selvennä ensin mitä on hieno, huimaavan upea ja uskomaton. Vastaan sitten.
Jos naisilla olisi rajattomasti aikaa ja varoja käytössään, olisi heidänkin elämässään takuulla paljon enemmän huimaavan upeaa ja uskomatonta. Naiset ei valitettavasti useinkaan jaksa panostaa sen jälkeen kun joutuvat tekemään töiden lisäksi 90% kotitöistä. Eikä miehen palkkaa pienempi palkkakaan välttämättä riitä kovin huikeisiin asioihin.
Yleensä miehet täällä valittavat siitä, että naiset ovat prinsessaharhakkoja, joilla on täysin epärealistiset vaatimukset elämän suhteen. Kuulemma työn pitää olla hienoa ja hyvinpalkattua, kosmetiikan kallista, kodin suuri ja huolella sisustettu ja puolison tulee olla upporikas kalsarimalli tai lakimieskirurgipankkiiri. Ja nämä epärealistiset vaatimukset ovat kuulemma niin yleisiä, että tavallisten miesten on nykyään kuulemma mahdotonta saada naista itselleen, koska kaikki naiset, myös ne ulkonäöltään kaikkein vaatimattomimmat juoksevat pelkästään alfojen tai jännämiesten perässä.
Näihin valituksiin nähden tämä aloitus on virkistävä poikkeus. Ajatella, että prinsessaharhaisten haihattelijoiden asemesta joku näkeekin naiset täysin tuikitavallisina, arkisina ja tylsää käytännöllisyyttä arvostavina tyyppeinä. Kiva että on vähän vaihtelua! 😚
Ei minulle ole, pidän kaikesta kimaltavasta ja "luxuksesta" esim sisustuksessa, laukuissa, vaatetuksessa.. Mut mus onkin mustalaisverta.
Meille kotiin ei hankita mitään muuta kuin järkevää, käytännöllistä ja helppohoitoista, jos sen hoitaminen jää minun kontolle. Minä päätän siis kalusteiden värit ja materiaalit. Olen sanonut myös miehelle, että jos hän haluaa silittämistä vaativia vaatteita, niin saa silittää ne itse.
Koska arki on elämämme vankila-näytelmä. Miehillä ei taida olla käsitystä siitä, miten paljon aikaa vaatii, jotta kaikki saisivat terveellistä ruokaa, ei mitään eineksiä, puhtaat vaatteet ja kodin, harrastuksia yms? Miehet suunnittelevat kaikkea hyödytöntä ja maapalloa tuhoavaa uutta jännää jätettä päidemme menoksi , elleivät sitten sodi!
Naisille asetetaan koko ajan uusia ansoja, jotka muka helpottaisivat arkea, mutta ne tuovat vain lisää velvollisuuksia! Ei ole ilmaista siivoajaa, ei kodin laittajaa, kaiken käyttämättä jäävän omaisuuden kierrättäjää yms naisilla!
Mieli masentuu sekasotkun ja rutiinien keskellä! Oikeutta omalle elämälle ei ole, ennenkuin kaikki muu on kunnossa ja nämä eivät pysy kunnossa, jos nainen ei valvo niitä koko ajan! Kuinka moni ihminen vasta eläkkeellä siivoaa sotkujaan ja kuinka moni jättää ne lopulta perinnöksi, vaikka olisi koko ikänsä käyttänyt taisteluun niiden kertymistä vastaan.?
Jos neljä sotkee, ei yksi ehdi kierrättämään! Vain yksin eläen tai tosi varakkaana onnistuu tai kranttuilevana ja vaikeasti puhutetavana miehenä eli muuttamalla käytöksensä miesmäisen huolettomaksi! Tällöin lasten tulevaisuus voisi olla uhattuna! Miehet voivat tuhota maapallon lapsilta naisten avustamina, nainen kun ottaa tyhmyyksissään vastaan uutta materiaa. Nainen kuitenkin yrittää pelastaa lapset! Toki yksilöiden välillä on eroa. Missä mies, joka tekee arjesta mahdollisimman sujuvaa?
Maailmassa hienoa on luonto, elämykset ja huulipunia riittää enintään kaksi, kenkiä viidet jne.
Tätä olen miettinyt kyllä itsekin. Etenkin parisuhteissa olen huomannut tämän taipumuksen. Romantiikkaa ja hauskanpitoa ei arvosteta samalla laillla kuin turvallista arkisuutta. Tylsää.
Onkohan kyseessä suomalainen erityispiirre?
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa ei olisi mitään hienoa, huimaavan upeaa ja uskomatonta, jos te saisitte päättää.
No kerro nyt ensin se että mikä on "hienoa, huimaavan upeaa ja uskomatonta".
Sitähän se elämä enimmäkseen on, vaikka nuoret eivät sitä usko eivätkä kestä. Ei se lemmenhuuma monta kuukautta kestä. Ja viimeistään kun lapsi tulee, astuu arki ja pepun pesu kuvioon. Mutta siitä arjestakin voi rakentaa mieleisensä. Ei sen tarvitse olla tylsää ja harmaata.
Saisiko vähän tarkennusta? Viitataanko aloituksessa naisen ulkonäköön vai johonkn muuhun?
Olisihan se nyt huvittavaa, jos esimerkiksi sairaanhoitaja menisi töihin täydessä tällingissä, pitkien ja kauniiden kynsien kanssa upea mekko päällään piikkikorot kopisten.
Riippuu naisesta, em. tylsismiehiäkin on runsaasti.