*** ELOKUISTEN UUSI VIIKKO ***
Kommentit (30)
Kiitos. Uskoisin että suurin syy kitinöihin on ollut refluksi koska lääke ainakin huomattavasti on vähentänyt röyhtäilyä ym ja samalla kitinätkin pikkuhiljaa rauhoittuneet! Koska samoja kiinteitä tässä yhä käytetään. Toivon ainakin kovasti että syy olisi tuo!
Höh.... tuntuu ihan oudolta, kun on niin monta tuntia tänään ollut " vapaa-aikaa" ... Miehen sisko kävi nimittäin tuossa kolmisen tuntia sitten kysymässä, saisiko ottaa tytön vierailulle heille.
Taisi olla nyt jotain viidestoista kerta, kun miehen sisko tällaista kyselee, ja tottakai aina on saanut vauvan mukaansa :0)!
Hän kun itse odottaa toista lastaan viikolla 28, ja haluaa kuulemma " harjoitella" mun vauvelin kanssa ;0)! Lähinnä siis totuttaa tätä tulevaa isää vauvantuloon.
Mutta tosiaan ihan outoa, kun ei ole mitään tekemistä. Talo tuntuu kovin tyhjältä, kun vauva on kylässä... NO, olishan täällä tekemistä, kuten siivoamista ym. mutta jotenkin ei vaan saa taas mitään aikaiseksi :0)!
Taidan mennä vaihtamaan vauvan lakanat, kun vielä on tunti, ennen kuin mies ja tyttö tulevat kotiin.
Heather ja neiti-nessukka kohta 8kk
Kukka: kiitos että muistutit tuosta Vauva-lehden imetysartikkelista! Luin sen, mutta näköjään se oli jo unohtunut. Täytyy katsoa mitä siellä sanotaan. Eilen se terkkari puheli mulle tosiaan tyyliin " ei siitä imetyksestä mitään haittaakaan ole" ... Jotenkin sain sen puheista rivien välistä sen kuvan, että hän piti nykykorvikkeita parempana kuin äidinmaitoa. No, oli miten oli, imetystä kuitenkin nyt vielä jatkan ainakin jonkun aikaa.
Meillä poika on kitissyt ja syönyt tosi vähän nyt jo kolmatta päivää. Puuro ja soseet eivät oikein uppoa, tissi kyllä kelpaa. Kädet ja nyrkit menee suuhun ja samalla valittaa, eli oiskohan sieltä hampaita tulossa. Poika on alkanut herätä aamuisin jo klo 6 *krooh pyyh sanoo äiti*. Otan pojan viereen toivoen, että hän nukahtaisi mutta eihän siinä yleensä niin käy. Siinä vähän seitsemän jälkeen sitten yleensä noustaan, kun olen saanut silmät kunnolla auki. Nyt poitsu onkin sitten jo ekoilla päikkäreillään.
Rauhallista pääsiäistä kaikille!!
Joka päivä tulee luettua elokuisten pinot, mutta harvoin jaksaa itse kirjoitella.
No, meille kuuluu ihan hyvää. Pojallahan todettiin suolioireinen maitoallergia jo pari kk sitten. Saa Almironia, muuten syö kaikkea, paitsi viljoista en ole kokeillut kuin riisiä.
Yöt alkaneet nyt olemaan jo suht hyviä. Siirsin pojan muutama yö sitten siskon (2,5v) kanssa samaan huoneeseen. Ihan hyvin on mennyt, muutaman kerran yössä käyn laittamassa tutin pojalle. Yösyönnin lopetin muutama viikko sitten, pidin ns. unikoulun. Ekana yönä itki noin tunnin verran. Sen jälkeen ei ole maitoa kaivannut.
Herää suht aikaseen, klo6-6.30 viimeistään. Krooh ja pyyh, mutta sinänsä ei haittaa, kunhan nukkuu yönsä. Sisko herää vasta klo 8 aikaan eli saammepa rauhassa syödä aamupuurot ja maidot.
Niin nukkumisesta vielä että yöunet on klo 20-20.30 - 6.-6.30, päiväunia nukkuu kahdet klo 9-9.30 - 11.30-12 sekä klo14-15 -16-17. Kyllä huomaa eron päiväuniinkin kun saa tuota Almironia, ennen oli niitä 45 min tirsoja, nyt nukkuu siis tuntikaupalla. Ja ulkona nukkuu kummatkin päikkärit.
Hampaita on tullut kaksi kappaletta! :) Alas siis, eikä muita hampauta ole ainakaan näkyvillä että ihan heti tulisi.
Liikkuminen sitten, heh hee, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Nyt muutaman päivän ajan tuolin kanssa ottanut muutamia askeleita eteenpäin, eli seisotaan ja istutaan jo tukevasti ja kävelemään olisi kova hinku! Eli kovin liikkuvainen on tämä meidän mies ;) Konttamalla mennään lujaa, joka paikkaan ehtii ja kiskoo kaikki tavarat lattialle. Koiran vesikuppi on best! Niin ja vessaharja.. Sekä tietty kaikki mikä juuri sillä hetkellä on siskolla kädessä :))
Juttua tulee myös tasaiseen tahtiin (jokeltelua siis), tykkää kuvakirjoista ja palloleikistä. Siskon legorekennelmat on myös pop!
Eli mukavasti tämä on alkanut sujumaan, alkuhankaluuksista huolimatta. Itsekkin on taas suht pirteä kun on saanut nukkua yöt, mitä nyt se pari tutin laittoa, mutta sitähän ei edes lasketa ;) Jos nyt sitten viimein sais ihan niinkuin NAUTTIA tästä kotona olosta? Tähän saakka kun se on ollut vaan lähinnä tunti, päivä kerrallaan..
Ja vielä, BABY: Olipa todella kiva kuulla että teilläkin menee jo paremmin!! Paistaa se aurinko siis risukasaankin!! ;))) Eli tarkoitan siis että vaikeuksien kautta voittoon tai jotain sinne päin.. :)
Äippälomakin se on jo lopuillaan, mä jään kotiin vielä ainakin vuodeksi. Ajatus että pitäis raahata näin pieni hoitoon jollekkin vieraalle, on aivan kauhea. Siskohan kyllä varmaan nauttisi kovastikkin päivähoidosta. Mutta kun kerran on taloudellisesti sellainen tilanne että voin jäädä kotiin, mielelläni sen teen. Ymmärrän että kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta.
Syksyllä aion kyllä aloittaa seurakunnan ja MLL kerhoissa käymisen, nythän ei olla käyty missään. Syystä että äiti on aina väsynyt.. Ja muskariryhmänkin ajattelin esikoiselle löytää ja miksei tälle kuopuksellekkin.
Mutta nyt siivouksen pariin..
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille elokuun vauvoille äiteineen!
inkku
Teillä taisi siiten kitinöiden syy olla väärä maito ja refluksi! Tosi hienosti oot saanu noita kiinteitä kuvioon. Meillä poika raapii nilkkoja mutta en nyt tohdi sitä broileria ihan vielä lopettaa. Jos olis vaan sellasta yliherkkyyttä ja menee ohi kun tarpeeksi jatkaa... ( ainahan saa toivoo, vai millais se nyt meni...)
Hyvät pääsiäispyhät kaikilla!
Onpas ihmeen silmätristissä -olo, vaikka nukuttiin ihan hyvin.
Tyttö heräsi klo 24 aikaan kitisemään ja touhuamaan sängyssään, mutta eipä me isännän kanssa oltu vielä nukkumassa, joten ei tullut herätystä :0)!
Onneksi tyttö nukkui sitten hyvin loppuyön, ja heräsikin vasta klo 11.
Mulla vain oli vaikeuksia herätä, kun verensokerit taas jostain syystä ovat taivaissa. Tänäänkin 22.8 heti aamulla :(....
Kohta puoliin tyttönen vissiin heräileekin päikkäreiltä, ja sitten syödään. Olisi tarkoitus neljäksi kävellä kaupunkiin hakemaan isiä töistä, ja sitten uhmaamaan pääsiäisruuhkaa kauppaan.
Eipä täältä mitään muuta ihmeellistä :0)!
Heather ja neiti-nessukka kohta 8kk
No tänään on kyllä kitisty taas, meillä oli viime yönä 6 herätystä ja jätkä päätti herätä jo 6.15 ja oli aiiiiiiivan väsynyt jo 7 maissa, silti oli pakko pitää hereillä melkein puoli 10 kun mentiin kaupunkiin lääkäriin (Ja kaupungissa tehtiin vaunulenkki), no eipä se sitten ehtinyt nukkua kun 1,5 h ja vieläkin on jotain kitinää. Äsken syötiin bataatti-possua eikä olis kyllä maistunut, toi bataatti ei ole meillä suosikki vaan ihan yök. Äh, tuntuu että vaan kaikki makea menis, aivan raivostuttavaa! Tai siis menee ekat 3-5 lusikallista, sit tulee stoppi.
Allergialääkäriltä saatiin lista kokeiltavista ruoka-aineista, onkin aika kasa. Aika jännä että ainoa liha possun lisäksi olisi pakasteseiti! Ja mitäs muuta suositteli, hmm, taisi olla ainakin kesäkurpitsa, kukkakaali, maissi, aprikoosi, mango, ruusunmarja, vadelma, kaura, rypsiöljy...oli kai niitä muitakin mutta pää on laho. Tosta kun nyt sitte keksis jotain järkevää järjestystä. Pakko ainakin saada joku kasvis kun tuo bataatti tuntuu maistuvan jo puulta :/
Jokos kerroin että eilen tuli jo päätös Neocaten korvattavuudesta 2 v asti!!! (Olin luullut et vuoden ikäisenä pitäs taas kokeilla muuta) Ja tämä saatiin ilman erillisiä lääkärissä tehtäviä altistuksia! Jes.
Nyt viihdyttää poikaa...
Ja tänään on meillä vielä ihanampi ilma kuin eilen! Nyt vasta tajuan, kuinka " ikävä" aurinkoa ja lämpimiä ilmoja on ollut! Kummasti kevät nostaa mielialaa. Kauppareissultakin lorvittiin takaisin ja nautittiin auringosta.
Muuten meillä ei mitään uutta valtakunnassa. Poika touhuaa edelleen kuin höyrypää. Ei väliä, vaikka pään kopauttaa lattiaan oikein kovaakin, itkujen jälkeen ollaan samassa paikassa taas killumassa intoa täynnä.
Pääsiäiseksi mennään mun vanhempien luokse ja samalla käydään veljeni luona, hänen vanhempi tyttönsä kun täyttää huimat 4v. :) Paikalla on muutama saman ikäinen + meidän jannu ja päivänsankarin 6kk pikkusisko + yksi koira, joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita sekä tod.näk. kauheaa mekkalaa on tiedossa. :)
Jos en reissussa kerkeä koneelle, niin OIKEIN HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!
Tuleekohan tästä päivästä pitkä niinkuin nimi sanoo. Me ainakin herättiin jo klo 7 joten Ava menikin ekoille unille jo klo 9. VIIME YÖ OLI EKAN YÖ KUN AVA EI HUUDELLUT MAITOA, yhden kerran annoin sille tutin muuten nukuttiin koko yö, IHANAA! Toivottavasti tällaset yöt jatkuu. Sinällänsä huvittavaa kun eilen illalla istuttiin miehen kanssa keittiön pöydän ääressä ja puhuttiin et unikoulu vois olla kohta asiaa meillä, et yösyönnit jäis pois. Neiti ilmeisesti kuuli sen uneen ja päätti olla heräämättä... heh heh! Esikoinen kun oli 10kk kun nukkui ekan kokonaisen yön, jospa Ava oppis nopeemmin tän jutun.
Leivoin just amerikkalaisia suklaamuffinseja ja täällä leijailee ihana tuoksu! Vieraiden pitäs iltapäivästä tulla. Elokuunvauvalle tiedoksi, taas on sun reseptillä tehty juustokakku jääkaapissa odottamassa. Tällä kertaa koristelin sen pääsiäiskarkeilla, helppoa ja ihan hieno tuli!
Aurinko pilkisti aamulla, mut nyt sitä ei näy. Meidän piha on ihan kamalassa kunnossa. Rinteessä oleva lumi sulaa, ja kaikki vedet valuu hiekalle ja koko piha ihan löllössä. Kumisaappaat on ainot kengät joita meillä nyt käytetään. Ja kuravaatteet!!
HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!
Ja pinoudutaan ees me jotka kotona möllötämme...
Ihanaa Baby, että teillä helpottaa. Olen vähän pihalla, selvisikö kitinöiden syy, oliko refluksi?
Enni on kipeä, kuumeessa. Ei näytä hampaiden puhkeamiselta, että varmaankin jotain muuta. Ei kauheasti kyllä kitise, onneksi. Nukkuukin vain vähän enemmän kuin tavallisesti. Eilen illalla ja yöllä piti antaa suppo, kun kuume oli 39 molemmin puolin.
Toscalle:
En todellakaan kuulu imetyskiihkoilijoihin, mutta kun kysyit niin: Vauva-lehden edellisessä (ei siis tässä uusimmassa) numerossa oli taaperoimetyksestä ja pitkän imetyksen eduista. Mieleeni jäi se, että ravintoarvoa kuulemma on maidossa, se ei siitä miksikään muutu. Ja vasta-aineita on itse asiassa enemmän, jos maidon määrä vähenee. Olen itse imettänyt edellisiä korkeintaan 7 kk ja nyt näyttää " pahasti" siltä, että jatkan pidempään =)
Ennihän inhosi korvikkeen makua ja me vain jumituttiin tähän tissittelyyn. Nyt olen tosi iloinen siitä. Saanpahan kokea vähän pidemmänkin tisuttelun. Luulin ennen, että minusta tuntuisi oudolta imettää, jos lapsi osaisi vaikka jo pyytää tisua. Nyt se ei enää ole käynyt mielessäkään. Enni tuossa yksi päivä rapsutteli paitaani ja nyki sitä ja kun tarjosin tissiä niin hyvin kelpasi. En tiedä osasiko jo " etsiä" rintaa, mutta ihana tunne oli. Jokatapauksessa: elämään kuuluu paljon muutakin kuin imetys ja minun mielestä jokainen äiti tietää itse parhaiten, milloin on aika lopettaa tisuttelu. Kyllä korvikkeellakin hyvin kasvaa.
Kaikkea hyvää elovauvoille ja äideille!
Kukka ja Enni-toipilas (lauantaina 8 kk =))