Minkä takia tytöille ei kerrota heidän sukupuolielimensä oikeaa nimeä
Olen törmännyt jo useampaan tapaukseen, missä perheen tytöille kerrotaan, että heillä on joku etupylly tai lintu tai muu vastaava, eikä pimppi tai muu "normaali" termi. Pojille on kyllä opetettu pippeli ja kikkeli. Mikä ihmeen järki tollasessa? Mitä niin kauheeta siinä sanassa on, että ei voi opettaa lapselle asioiden oikeita nimiä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin näin? Täällä koulutettujen ihmisten Espoossa on opetettu ihan oikeat nimet kaikista kehon osista.
Kun katsoo mistä syistä Espoo yleensä on uutisissa, ei uskoisi että siellä olisi koulutettu juuri ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vaginaksi meillä päin kutsutaan, kuten kuuluukin. Vagina ja vulva. Tai sukupuolineutraalilla sanalla "pelivehkeet".
Pimppi on karsea termi.
Miksi käytät latinankielisiä sanoja? Suomeksihan nuo ovat emätin ja häpy.
Takoitat, että pitäisi sanoa emätin?
Onhan se vähän roisia nuoren tytön käyttää tuollaista kieltä. Pojilta sitä vielä osaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän pippeli ja kikkeli ole oikeita nimiä. Sehän on penis tai siitin.
Etupylly- nimitystä käytettiin minun lapsuudessani 60-luvulla. Etupylly eli pissipylly tarkoitti virtsan ulostuloaukkoa. Se ei siis ollut sama kuin pimppi, joka käsittää myös emättimen. Vastaavasti oli takapylly eli kakkapylly. Tätä ei tarvinne selittää?
Se keskimmäinen reikä oli niin kauhea, ettei sille ollut nimeä eikä siitä saanut puhua. Noilla sen aikaisilla termeillä se olisi kai ollut keskipylly tai välipylly.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, ei-rakkaalla ole nimeä laisinkaan.
Etupylly, takapylly ja nyt vielä välipylly. Päivääkään ei kulu, kun AV:sta ei oppisi jotain uutta.
Minä sanon pimpsa ja pippeli. En puhu vaginasta tai peniksestä ikinä, edes aikuisille. Miehelleni saatan joskus puhua pillusta ja kyrvästä, mutta nämä ei mielestäni kuulu lapsen sanavarastoon.