Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤LOKAMAATUSKAT maanantaina¤¤¤¤

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa...poika nukkui hyvin, eli myös minä sain nukkua putkeen 22-05. Taidan nukkua kaikkein parhaiten kuitenkin pojan vieressä, tosin pääsiäisreissun jälkeen mun pitää hivuttautua takaisin omaan makkariin. Muutenhan mä nukun vielä armeijassakin pojan yläsängyllä...heh.

Nauratti tuo Truutan aiemmin kirjoittama juttu että lihapullat ym saa kaupassa heijausta...huomasin että kun syötän poikaa niin mulla aukee suu siinä kohtaa myös kun hän ottaa lusikkaa suuhun...mahtaa näyttää tulevaisuudessa fiksulta kun/jos syöttää häntä tuolla jossain menoilla.

- kuinkas paljon istutatte vauvojanne esim syöttötuolissa päivän mittaan?

Meidän heppu kun ei vielä hallitse istumista, lähinnä etukeno, niin en ole pitänyt häntä syöttiksessä kuin muutaman minuutin kerrallaan. Tyyliin kerran pari päivässä.

No niin..palailenpa sitten illemmalla kertomaan neuvolamittoja. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Missä viipyy aurinko?!

Vierailija
2/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä uniset silmät hokannut vielä pinoa, joten aattelinpa aloittaa pitkästä aikaa...

Aika huonosti nukuttu yö takana; Milo kyllä nukahti ajallaan ja tonne yhteen asti nukkui hyvin, mutta sitten alkoi kaamea ähinä ja puhina ja jumppaaminen ja jutustelu..Tissiä suuhun ja hetkeksi aina rauhoittukin, mutta taas kun itse pääsin siihen vaiheeseen, että kuola valuu suupielistä ja ihanasti uni vie, niin eikö sama äheltäminen taas...Nyt oottelenkin, että kohta alkaa aamupäivätirsat, ja taidan ton 6-vuotiaan istuttaa dvd:n ääreen ja meen itsekin tirsoille...

Koululaiset kun sain nakattua opintielle, kävinkin lähikaupasta aamukaffelle kampaviinerit, ja ai että, kun piristi mieltä ja kieltä.Omatunto kyllä soimaa....

Mitenkäs viikonloppu sujui, kun niin harva kerkesi eilen pinoutua?

Justiin tossa lasten kanssa hokattiin, että Linnanmäki avaa ovensa reilun parin viikon päästä! Ois nyt syytä ton säiden herrankin tajuta, että se on kevät! Ja vappukin on jo ovella...

Tutunoloinen tuoksahdus tuntuu nenään tuolta beiben peffan suunnalta, notta vaipanvaihtoon ja kauneus-unille!

Mukavata maanantaita ja onnittelutöräytykset " tuplakympeille" , jotka puolivuotisiaan viettävät, sekä muillekin päivänsankareille!

Truutta ja Haisuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, olipas levoton yö, tyttö heräili tuttia etsikelemään neljä kertaa ja maito hörpyt otti viiden hujakoissa, nukahti takaisin ja heräs seittämän aikaa pölöttää. Itse väsyneenä otin viekkuun ja pötköteltiin vielä kaheksaa, äippä välillä torkkuen..=0

Meillä ei noi istumislahjat oon vielä hallussa, harjoitellaan. Eilen kylpyammeessa tytsy piti reunoista kiinni ja toviks irrotin ja hetken pysyikin siinä kunnes etunoja otti vallan.. Syöttötuolissa ollaan " käyty" .

Ei taida ei tuo sääherra ymmärtää, että kevät on tulossa kun meilläpäin tulee aivan kaameasti lunta, iiiiisoja lotkoja..blääh..

SYNTSÄ ONNITTELUT SANKAREILLE....

Vien tytsyn nyt kauneusunille...palajan...=}

Vierailija
4/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nii haropää ku ei muista kaikkee juttuu kerrallaan...

Oon ROMIN tavoin huomannu levittäväni suuta syötön yhteydessä.. ja TRUUTTA, meillä kanssa saa kyytiä ostoskärryt, tuttava huomautti jopa siitä, sanoi että tuota vauhtia munista tulee kokkelia ja maidosta piimää..

Nyt meen...=}

Vierailija
5/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tässä poika rinnalla yritän vähän naputella. Eilen kävin vaan lukemassa viestejä, mutta en jaksanut kirjoitella. Olin jotenkin aivan rätti-poikki-väsynyt. Muutama levoton yö 7-8 syötöllä teki taas tehtävänsä. Onneksi mies vähän hoiteli poikaa niin sain haettua netistä tietoa unikouluista. HUSin sivuilla oli hyvin tietoa yleensäkin vauvan unesta. Suosittelen jos jotakuta kiinnostaa. Löytyy googlettamalla esim. unikoulu. Oli hyvä saada vähän lisää faktatietoa asiasta. Täytynee sitten pääsiäisen aikoihin yrittää jotain muutoksia saada aikaiseksi kun on miehelläkin vapaata. Pitäkää peukkuja sitten. Mieluiten rystyset valkoisina. ;)

Miten muuten niillä joilla oli unettomuutta tuossa jokin aika sitten ja saitte nukahtamislääkkeitä, millainen se teidän tilanne olikaan? Mulla alkaa nimittäin myös iltaisin mennä tuntitolkulla tuohon nukahtamiseen ja näillä heräilymäärillä se tuo oman lisänsä rasitukseen. Jos joku viitsii kommentoida, olisin tosi kiitollinen.

Onnea romin pojalle puolivuotispäivän johdosta. Täällä tullaan se pari tuntia perässä. :)

Meillä poika istuu syöttötuolissa jo yllättävän hyvin. Aikaa viettää siinä n. 4krt x 5-15min/pv.

Truutalta on pitänyt udella, että kun kuskaat niitä teidän koululaisia ilmeisesti päivittäin kouluun, niin onko siellä teillä päin hankalat koulumatkat vai käydäänko teillä jossain kauempana koulua? Asiahan ei tietysti mulle kuulu, mutta kun olen näin järkyttävän utelias... ;) Tosi asiassa kiinnostaa ihan silläkin, että se asunnon vaihto on meillä lähivuosina edessä ja siellä teidän nurkilla oon bongannut kohtuuhintaisia omakotitaloja kaupan.

Poitsu nukahti aamutirsoille, joten täytynee mennä itse hoitamaan omat aamutoimet. Toivotaan, että tänään poika olis vähän paremmalla tuulella. Aamupuurolla sai taas uuden, ei niin mairittelevan lempinimen, Kirkumajärven Kansanmurhaaja. Mistäköhän alitajunnan syövereistä tuokin taas tuli. No, mutta kuten arvata saattaa, jannulla meni taas aikamoiseksi kiljumiseksi tuo ulosanti aamutuimaan. Väsymystähän se vaan viestitteli ja herää toivottavasti paremmalla tuulella kohta.

Kuulemisiin, Lokavaavi

Vierailija
6/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT muillekin puolivuotiaille! Meidän poju kiittää onnitteluista, nyt unten mailla.

Vierailija
7/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomalta tuntuu, että Lintsi aukeaa pian (katselen ikkunasta taivaalta putoavia lumihiutaleita ja metrisiä lumikinoksia...). Meillä eletään vuorostaan jännittäviä aikoja öljyn suhteen, vähiin käy ennenkuin loppuu. Huomiselle lupailivat toimitusta, mutta saas nähdä.

Syöttötuoleissa on istuskeltu aamupuurolla ja välillä vähän muutenkin. Harjoitus tehnee mestarin? Poitsu on vaan niin MAHDOTON heilumaan, että lusikka tahtoo osua ennemmin silmään kuin suuhun. Kotitekoisen ruoan huono menestyskin selvisi, MAISSIN KUORET olivat liikaa =O. Oon vetänyt nyt soseen vielä siivilän läpi, niin jo maistuu (huh). Oon vaan miettinyt, että eikös noille jo vois ruveta vähän karkeampaakin kokeilemaan? Onhan niitä hampaitakin JO kaksi. Kertokaas konkarit mistä on hyvä aloittaa? Näkkäriä ;)?

Nyt taidan pistää sängyn hetkeksi selkään ja mennä lukemaan anopin tuomia Kotivinkkejä *laatuaikaa*. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille =)!

Vierailija
8/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin oli mukava lumisade tänään joo.. mutta onneksi se suli pois yhtä nopeasti kuin tulikin.

Dinalle on ilmeisesti puhkeemassa nyt se toinen alaetuhammas kun vähän neitiä tuntui se vaivaavan äsken. Mutta nyt nukahti kuitenkin.

romiko se kyseli syöttötuolissa istuttamisesta; meillä istutetaan se 3-4 kertaa päivässä semmoset 5 min. Dina onneksi syö hyvin ja nopeasti niin ei tartte sen pidempää istuskella ja syötön jälkeen heti pois tuolista.

Äsken just sängyllä kattelin Dinan istumista, laitoin tyynyt joka puolelle ja istutin siihen keskelle, niin aikas välittömästi keikahti vasemmalle etuviistoon. Näyttäs siltä että rattaissa ja syöttötuolissakin yrittää aina kenottaa just vasemmalle etuviistoon. Täytyy varmaan yrittää alkaa jotenkin aktivoimaan enemmän oikeaa puoltakin ettei tytöstä tule ihan toispuoleinen.

Se olis taas maanantai ja ratsastuspäivä.. pääsee taas kiduttamaan itteensä. Toivon mukaan tänään olis vähän kevyempi tunti.

Nyt ruoan laittoon!

Mukavaa viikonalkua kaikille!

T: Mari

Vierailija
9/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi onnea puolivuotiaille! Mä en yleensä KOSKAAN muista onnitella ketään, mut antakee armoo, oon kuitenki ihan kybällä hengessä mukana!

Napiaiset, mä kokeilin yhden kerran tehdä itse maissisosetta niin huonolla menestyksellä, että siitä lähtien oon ostanu sen valmiina. Kaiken muun ruuan teen itse, ja tyttö onkin tosi hyvä syömään. :)Ihanaa kun sille kelpaa kaikki, noi isommat kun jo vähän nirsoilee..

Hihih.. onneks toi meidän keskimmäinen ei käyny virpomassa eilen. Mä kuuntelin tossa kun se rallatteli itekseen: " virvon varvon tuoreeks, terveeks, tulevaks vuodeks, pitsa sulle, palkka mulle!" . Hih, ois varmaan naapurin mummo ruvennu epäilee kuulokojettaan vialliseks.. ;)

No ja tää pienempi tyttö istuu syöttiksessä aikas paljon.. Musta se on siinä niin tanakasti pydessä, eikä " valita" yhtään, niin uskallan istuttaa enempi. Ilman tukea pysyy lattialla istumassa ehkä muutaman sekunnin ja sit kaaatuuu..

Jaahas, ois vissiin syötävä jotain ettei pääse ihan kuihtumaan. Mähän voin vaikka laihtua niin ohueks, ettette edes huomaa mua kun tuun sinne tapaamiseen.. :) Just joo, hyvä juttu. Huoh..

Maanantaita vaan..

Latvalaho alias Pähkis :)

Vierailija
10/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kotiuduttu ja strateegiset mitat ovat tällä erää: 71.5 cm ja 8.850 kg. Yksi ateria päivässä lisää saa antaa. Katotaan nyt ettei maitopuoli hupene sitten ihan mitättömiin.

Kummitkin olivat lähettäneet lahjaksi Marimekon t-paidan, menee sitten kesällä kun oli sen verran reilun kokoinen.

Saatiin myös matkavahvistus, kai me sitten tosiaan ollaan lähdössä sinne Sardiniaan kesäkuun puolessa välissä. Oli jotenkin unohtunut kun sydänyhdistys hoitaa varaukset...mutta mutta niin se vaan nyt on että parin kuukauden päästä mennään. Jääkö ekaksi ja vikaksi matkaksi lapsen kanssa sen näkee sitten. Toivottavasti ei.

Nyt ruoan laittoon.

Vierailija
11/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet tulikin nukuttua vasta tossa kolmen jälkeen (minullakin siis) ja heräsin kännyn tärinään siinä kohtaa, kun painajaisessa meijän nelosella ja vitosella oli kaamee vatsatauti ja kaikkialta olivat ihan ehtassa Pas###:ssa.... No, onneks oli unta vain, toivottavasti ei kuiteskaan enne-uni, ja hyvä kun kaveri soitteli, sillä kello olikin jo varttia yli viis! Äkkiä vaan ruuanlaittoon, ja justiin ehinkin ennenku ukko-kulta tuli töistä kotiin..Olipas taas niiiiin kotirouvamainen olo tarhapöllö-lookissa..

Lokavaavi: Ei meillä niin kauheat noi koulumatkat oo, mutta kun tyttö aikanaan aloitti vähän kauempana koulussa, ja on tosi arka liikkumaan busalla, niin olen sitten hövelisti kuskannut, kun kotona kerran olen.Poitsu on ekalla tossa lähikoulussa, mutta niinpä vain olen sitäkin lupautunut hakemaan, kun tuntuu niin pieneltä vielä:o).Tosin ennen äippälomalle jäämistä kulki kyllä itsekseen, mutta kun muut naapurustossa asuvat kamut jää iltapäiväkerhoon, niin joutuis ihan yksin kulkee, niin mukavampi näin...

Ja napiaisille lykkyä tykö sen öljyn saannin kanssa..Teille sentäs on luvattu joku toimituspäivä, mutta meille kun ei koskaan sanota ees mitään suuntaa antavaa, ja siksipä oon tosissani miettinyt välillä firman vaihtoa.(nyt meille toimittaa Teboil).

Tosta suun aukomisesta syöttäessä:uskon, että se on aika monelle tapa, ja koittakaapas oikeen kiinnittää huomio siihen, että suu pysyis itsellä kiinni, ni on muuten tosi vaikeeta! Mä oon niin tympääntynyt noiden soseiden kanssa " pelleilyyn" , kun Milolla ei oo mitenkään liukkaasti liikkuva suu, vaan saa melkein rautakankea välillä käyttää, että saapi lusikan suuhun ja samantien se jo sylkeekin yleensä ruuat rinnuksille ja nyrkki perään, jolloin naama ja vaatteekin ovat ihan soosissa..Huhhuh, vellillä pääsis helpommalla, mutta eipä se taitas sillä pelkästään kasvaa..Toivottavasti ajan myötä helpottaa.

Mulla on taas totaalinen tyhjiö päässä, niin turha kait tässä on enempiä jaaritella..

Morotsut!

Truuttis

Vierailija
12/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tossa ens alkuun päivä pinoa, ja oma myöskin, korjaus omaan viestiin, istumistaidot haussa ei hallussa kuten aikasemmi väitin. Näppi virhe paholainen iski..=} Tänää ollaa harjoiteltu istumista, no tosiaa harjoitus tekee mestarin..

Taas ollu tytsyllä huono päivä, kitisee kitisee ja kitisee.. Hampaita ei tunnu, mutta josko ne vaivais.. mee sit ja tiedä.. tai sitten tää on " vaa tää vaihe" ..

Käytii tänää viemässä pohjapiirrustuket ja rak.tark. sekä kunt.tark. raportit semmoselle " gurulle" (täällä päin) joka sitten arvioi remontin hinta suuruuden, no vielä saapi jännätä pääsiäisen yli kui mei käy tässä talo jupakassa..=(

Romi, ihan kateeksi käy tei ulkomaan reissua, ite oon käyny vain kerran etelän lämmössä elämäni aikana, no onhan sitä koluttu ruotsia, suomea ja naapurimaata senkin edestä, mutta etelän lämpö ois poikaa tässä vaiheessa..

Tytsy kitisee nyt sen verran kovaa joten menempä laittaa yöunille jos vaan malttais nukahtaa, iltapäivän unet jäi unholaan kun ei tytsy malttanut..

..Palajan, jos unimatti ei vie mennessään, jos vie niin yötä tummaa..=}

Vierailija
13/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri jumpalta, auts kun oli pahoja pyllylihas(?)liikkeitä. Oikein kipeää teki...Eli siis varmaan tehokastakin.

Oltiin tänään 6 kk neuvolassa (6kk tulee täyteen kylläkin vasta viikon päästä). Tässä uudet mitat:

pituus 67.5 cm

paino 7kg 560g

Neuvolantäti kirjoitti minusta: " Iloinen vauhtiveikko" .

Painoa ei ole tullut kuukaudessa kuin 160 g. Mutta kaurasta johtuva " oksennusviikko" varmana veroitti osansa.

Ja aluksihan luulin, että on oksennustauti.

Onnittelut ihan oikeasta 6 kk täyttäville!!

Romi kyseli, että miten kauan istutaan syöttötuolissa. Meillä aina ruokailun yhteydessä eli oisko yhteensä jotain puoli tuntia päivässä.

Joskus istutan siinä myös, että saan itse syötyä.

Romi, hienot mitat teillä. Sardinia on muuten varmaan ihana paikka.

Truutta, meillä hieman samaa tuo syöminen. Nyrkki menee suuhun koko ajan ja on sitten ihan soosissa. Sitten onkin naama ja paita ja pöytä jne..

Mies otti pojan ja lähti äidilleen yökylään lauantaina. Poju oli nukkunut omassa sängyssä!! ja herännyt vain kaksi kertaa yön aikana.

Uskomatonta! Mä siis olin se ongelma. Ja samallalailla nukuttin eilen kotona. Jes, saadaan oma sänky meille ja todella paljon paremmat yöunet. Eli tuossa yksi idea unikouluun ?

Toivon mukaan tämä uusi malli jatkuu... Mä olin sitten naisten saunaillassa ja baarissa. Baarissa en ole ollutkaan reiluun vuoteen.

Ja ihan yhtä tylsiä paikkoja ne on edelleen, mutta tulipa käytyä. Olen kyllä enemmän pubi-ihminen. Siellä pystyy sentään juttelemaan.

Olin kaverilla myös yötä. Mitä sitä nyt yksin tyhjään kotiin olisi tullut. Hassua, olisin saanut nukkua, mutta en nukkunut kuin parin tunnin pätkiä.

On kai keho tottunut siihen. Nyt tulee opetella siis itsekin, miten nukutaan.

Nyt saunaan! Ollaan huomenna menossa puoli vee kuvaan + yhdistettyyn perhepotrettiin. Meistä kun ei ole oikein edes hääkuvaa. Vaikka naimisissa ollaan jo oltu reilu 4 vuotta.

Illanjatkoja kaikille!

t. Harju ja Atte, viikkoa vajaa 6 kk

Vierailija
14/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan väsy äitee täällä.. eikä ole vauvan vika vaan oma, mitäs piti riekkua pikkutunneille viikonloppuna! Siihen päälle vielä illalla tehty vaunulenkki jolla innostuin kokeilemaan juoksukuntoani vain todetakseni sen olemattomaksi. Nyt on jalat makaronia ja issias kipuilee entistä ärtsympänä. Hyvä minä :)

Truutta: mummo vainaa tiesi kertoa että p****a unessa tietää rahaa. että lotto vetämään vaan!

meillä tullut viikonlopun aikana ala etuhampaat! Viime viikolla oltiin hiukkasen kipeänä (ilmeisesti hampaista) mutta nyt tytsi on ollut tosi aurinkoinen. Hyvä niin sillä me mennään vielä seuraavat kaks kuukautta sellasin järjestelyin että mies viikot toisella paikkakunnalla töissä. saan siis kokeilla yh-äitin elämää aina maanantaista perjantaihin.. viime viikko ei ollut kaikista helpoin tytsin hampaiden tulon ja oman flunnssan takia mutta nyt ainakin alku ihan lupaava...

meillä istutaan aikast paljon.. tosin aina tuen kanssa,sylissä, syöttiksessä,sitterissä ja potalla. olen mennyt fiilis pohjalta, tyttö itse haluaa eikä ' valita' (valittaa jos ei saa istua...).

joo, nyt ei jaksa muuta. Ihan lähin vaan truutalle ' kakkaunia' valottamaan....Öitä!

:)Mutumuori

Vierailija
15/15 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vaan tulin sanomaan ONNITTELUT PUOLIVUOTIAILLE!!!!

Ja kertomaan että meillä neuvolassa saatiin piikki ja mitat oli 7845g ja 63.9 ...täti kirjotti " olet suloinen, ihana, erittäin pirteä ja toimelias tyttö. " Ihosi on aivan mahtavan hieno. Olet iloinen ja naurava. Kasvat omaan tahtiisi."

Täti siis kehu ihan hirveesti miejän tyttöä...kylläpä äidin mieltä lämmitti ja tuli hyvä mielei. Meillä nyt tyttö ollut aivan enkeli koko päivän ja niin energiaa täynnä...ja hei...KOKO PÄIVÄNÄ ON KITISSYT VAAN KERRAN JA SITTEN ILTAKIUKUT!!! VOU...äidin pikku mussu=) Ja se äidin pikkumussu alotti sitten just äsken huutamisen (piikki huutoa varmaankin)... no suppoja pelin ...

Mie oon ihan väsy ollu koko päivän ja illan kun olen lopputyötäni kirjottanu, joten antakee anteeksi etten tän enempää nyt kirjuuttele. Katotaa huomenna paremmin...sehän onkin sitte viimonen pinoutuminen sitten viikkoon, kun lähretään E-Suomeen pääsiäisen viettoon.

Istumisesta... Meillä ei olla vielä istutettu, mutta alotetaan kun tyttö alkaa olla siinä 6kk...22.4

Mutta siis pehmeällä istuutettu kyllä ja sylissä... taipuu eteenpäin vielä ...taipuuko muilla?

Ei, kyllä...nyt on pakko mennä, muuten nukahdan tähän... HYVÄT YÖT!!!!

-Hansu- ja ylikiltti Opri-tyttönen=)