***30+ESIKOT viikko15***
Huomenta!
Tässä viikon uusi aloitus. Viime yö olikin taas sarjassamme " superihana" . Lilli heräsi kerran syömään, nukkui viisi tuntia putkeen ja seuraavan kerran heräsi aamulla ennen seitsemää. Aurinkoisten aamuhöpötysten jälkeen tuli uusi väsy ja neiti nukahti äsken uudelleen.
Lähdenkin jo aamupäivällä! vaunulenkille ja käyn samalla tsekkaamassa niitä vaunuja, jotka mulla on ostotähtäimessä.
kysympä teiltä siskot onko ideaa...
...perustaa tuonne MSN:n oma suljettu yhteisö näistä 30+esikoista? Esim. sinne kun voisi laittaa kuvia sekä chattailla? Uusiahan ei ole tullut mukaan pitkään aikaan niin saataisiin kaikki keskustelut, myös odottajat samaan pinoon.
Kopioin vielä edellisestä pinosta tuon Beibin ehdotelman + ilmon perustetusta yhteisöstä niin ,että kaikki huomaisivat käydä liittymässä.
kysympä teiltä siskot onko ideaa...
...perustaa tuonne MSN:n oma suljettu yhteisö näistä 30+esikoista? Esim. sinne kun voisi laittaa kuvia sekä chattailla? Uusiahan ei ole tullut mukaan pitkään aikaan niin saataisiin kaikki keskustelut, myös odottajat samaan pinoon.
YHTEISÖ perustettu
liittyminen osoitteessa http://groups.msn.com/30ESIKOT
Jaaha, Lilli vetäskin miniunet tällä kertaa... pitää mennä ;-)
Suiza
Kommentit (34)
Jaipurin synnytyskertomusta. Aivan tuli onnellinen olo teidän puolesta kun kaikki sujuikin loppujen lopuksi hyvin.
Tuosta Msn-yhteisöstä. Minulla tulee teksti " yritetty liian monta kertaa eri osoitteella" tai jotain vastaavaa. Olen joskus kuulunut tällaiseen yhteisöön ja täytyy myöntää etten ikinä ole saanut itseani sinne liitettyä...
Ohjeita voisi laittaa mulle s-postiin nopsanoppa @ luukku.com (ota välilyönnit pois).
Tahtoisin niin mukaan:)
t. Nasu ja Touko-masu rv34+5
Ennätin vasta löytää teidät, kun olette jo siirtymässä toiseen foorumiin, olisin silti vielä kysynyt Lene74:ltä kun kirjoitit aiemmin haavassa olleesta granulaatiosta. Olisin tosi kiitollinen jos voisit/osaat vastata, tai joku muu? Synnytin 20.2. eli seitsemän viikkoa sitten ja synnytyksen jälkeen alapäästä leikattiin kahteen kertaan hematooma joten edelleenkään en istu kunnolla, kun alapäässä on haava vielä auki. Viime viikolla Kätilöopistolla lääkäri penslasi granulaatiota (että minä rakastan näin vaikeita sanoja joista en ymmärrä mitä tarkoittavat) ja sanoi että neuvolan lääkäri voi tarvittaessa penslata lisää tällä viikolla. No neuvolan lääkäri sanoi ettei hänellä ole mitään penslausvälineitä, eikä puhunut mitään granulaatiosta, vaan oli sitä mieltä että haava paranee siitä itsekseen. Uutta lääkäriaikaa en saanut. Kätilöopiston lääkäri puhui lisäksi jostain korjausleikkauksesta, mutta sen aika on ilmeisesti sitten joskus kun alapää on parantunut.
Menen aina lukkoon lääkärin läsnä ollessa ja kysymykset heräävät vasta jälkeenpäin. Minua jäi vain vaivaamaan tuo, että kuuluuko sitä granulaatiota poistaa haavasta jos sitä siellä on ja miltä se näyttää???
Sparx3
...laitoin sulle kutsun tuolta yhteisöstä s-postiin. Onnistuisiko sitä kautta sisäänpääsy?
j
...jos haluat mukaan tuonne yhteisöön esittelisitkö itsesi joko täällä tai tuolla yhteisön hakemuksessa. Voimme sitten peukuttaa otammeko sinut mukaan (olemme jo ottaneet yhden uuden jäsenen).
Rohkeasti mukaan vaan!
j
Minullekin nää termit on aikamoista hepreaa. Tuo granulaatio on sellaista huonoa arpikudosta jota minulla tuli revenneiden tikkien kohdalle. Se hidastaa haavan umpeutumista ja haava saattaa vuodella vertakin sen reunoilta. Mulle oli jo varattu NKL:ltä aika tuon granulaatiokohdan polttamiseen, mutta se parani kuin paranikin itsekseen. Se vain katosi ihan yhtäkkiä. Merkkinä paranemisesta oli muuten parin päivän julmettu kutina...
Granulaatiokohta näytti minulla ikään kuin limakalvolta kohdassa, jossa olisi pitänyt olla ihoa. Voit tiirailla peilin kanssa jos uskallat. :-) Kyllä se tosiaan voi parantua itsekseen, ja jos ei, sen poisto esim. polttamalla saa aikaan uudet, terveet haavan pinnat, jotka sitten lähtevät paremmin umpeutumaan.
Moi,
pikainen kysymys:
olen palstaillut tuolla odottajien puolella tovin. 4 päivää sitten syntyi pieni poika (3200g, 50cm). Pääseekö vielä mukaan? Yritän sitten selvitellä messengerin saloja, kunhan tästä vauva-arjesta ehdin.
Aivan ihanasti on vauva-arki käynnistynyt ja Jaipurin kertomus sai myös minussa aikaan aikamoisen itkukohtauksen. Äidinrakkaus on kyllä aivan pakahduttava tunne! Lisää paremmalla ajalla,
t. Sirje ja poika 4 pvä
...pikku prinssistä!
Laita hakemus tuolla osoitteessa, niin hyväksyn sen. Mukaan kerkeet ihan hyvin!
j
Eikö olekin ihania ne ensi päivät... :´-)
Tervetuloa mukaan MSN-puolelle.
Ihania uutisia! Kirsi10 sai myös pojan eilen, laitoin tarkemmin tuonne MSN:iin. Tavataan siellä, nauti ensi hetkistä vauvan kanssa :-)
F & F
ONNEA Sirje!! Ihanaa että pikkuinen sitten vihdoinkin päätti tulla. Kerro miten kaikki meni sitten kun ehdit. Ja tule tuonne toiselle puolelle kun jaksat.
Kiitos kaikille mielettömästä sympatian määrästä ja ihanista sanoista!! Miehen kanssa luettiin teidän vastauksia ihan liikuttuneina, tai ehkä minä olin se liikuttunut osapuoli. Teilläkin oli Suiza kyllä kova alku!
Itse olen paraillaan tosi tosi kiukkuinen, kun en saanut enää unta kolmannen yösyötön jälkeen. Kaikki vanhat asiat alkoi kiukuttaa ihan äärettömästi, niin että vihdoin nousin sängystä tavaroita ja ovia paiskoen. Voi sentään... jospa se tästä päiväunien kanssa... Lisää tuolla toisella puolen, ja mukavaa pääsiäistä kaikille!
jaipur
Jatketaan lisää tuolla toisella puolella. :)
Iloista pääsiäistä tännekin kaikille!
Lene, kiitos vastauksesta! En ole vielä uskaltanut kurkata miltä haava näyttää, kerran aiemmin katsoin ja silloin lääkäri sanoi että oleppas katselematta, niin ei tee niin pahaa... Kai se sitten täytyy... Mutta suuret kiitokset vastauksesta!
Muistan tuon vaiheen. Minut baby blues yllätti, en osannut odottaa sellaista tunteiden vuoristorataa vaikka siitä paljon puhutaankin. Noin viikon ajan olin todella ärtyisä, mies sai huutia ja vähän väliä itketti. Tuli sellaisia aaltoja. Kaikki tuntui jotenkin epätodelliselta ja ihan kamalalta, vaikka olinkin onnellinen pienestä. Noin viikon sitä kesti ja sitten alkoi tasoittua.
Olisipa kiva kun pääsisit tuonne MSN:iin! Mutta kerro ainakin täällä kuulumisia. Jaksamista,
F & F
Laitoinpa minäkin anomuksen vetämään, toivottavasti hyväksytään vaikka en varsinainen aktiivi ole tähän mennessä vielä ollutkaan.
On niin liikuttavaa lukea näitä synnytyskertomuksia, ja sitä kyllä eläytyy ihan täysin siinä lukiessa ja lopussa huokaisee helpotuksesta kun kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi mennyt hyvin. On varmasti ihan kamalaa joutua vauvasta eroon, nytkin tuntuu jo aika riipivälle jos joutuu jättämään lapsen hetkeksi jonkun toisen hoitoon saatikka sitten että pitäisi vielä murehtia toisen vointia.
Modesty, kuvailit osuvasti äidinrakkauden fyysisiä tuntemuksia... nyt jää juttu kesken kun poitsu heräsi...
tvirginie