2 viikon irtisanoutumisaika. Jos irtisanon itseni huomenna, mikä on viimeinen työpäiväni?
Jos jätän irtisanomisilmoituksen huomenna keskiviikkona 15.11., niin onko viimeinen työpäiväni kahden viikon irtisanomisajalla tiistaina 28.11. vai keskiviikkona 29.11.? Lasketaanko se siis kalenteriviikkoina (jolloin huominen mukaan lukien työpäivät täyttyisivät 28.11.) vai että työt päättyvät kahden viikon päästä, eli 29.11.?
Kommentit (10)
Huominen on viimeinen työpäivä jos haluat, mutta lomarahoista pidätetään kahdenviikon palkka.
29.päivä tietenkin. Keskiviikosta keskiviikkoon.
Tai sitten jos haluatte voitte sopia pudemmästäkin jaksosta
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jos haluatte voitte sopia pudemmästäkin jaksosta
Oh God no! Haluan mahdollisimman pian pois täältä.
ap
Voit irtisanoutua tänään spostilla pomolle
Vierailija kirjoitti:
No, jos sanon meneväni kahden viikon lomalle, se on yleensä esim. maanantaista seuraavan viikon sunnuntaihin, eikä maanantaista maanantaihin. Tai voin sanoa, että olin viikon kuumeessa, jolloin olin keskiviikosta seuraavan viikon tiistaihin kuumeessa. Siksi mietin, lasketaanko tuo kaksi viikkoa kalenteriviikkoina vai miten.
Olen lähdössä pomolle yllätyksenä, en siksi mene siltä kyselemään..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos sanon meneväni kahden viikon lomalle, se on yleensä esim. maanantaista seuraavan viikon sunnuntaihin, eikä maanantaista maanantaihin. Tai voin sanoa, että olin viikon kuumeessa, jolloin olin keskiviikosta seuraavan viikon tiistaihin kuumeessa. Siksi mietin, lasketaanko tuo kaksi viikkoa kalenteriviikkoina vai miten.
Olen lähdössä pomolle yllätyksenä, en siksi mene siltä kyselemään..
ap
Kyllä minä olen aina ollut viikon lomilla esim. maanataista maanantaihin ja näin se irtisanomisaikakin lasketaan. Kuukauden irtisanomisaika, jos esim. 3.3 irtisanoudut, niin viimeinen työpäiväsi on 3.4.
Olet vielä töissä täydet kaksi viikkoa. Eli jos irtisanoudut keskiviikkona, on viimeinen työpäiväsi keskiviikko. Voit yrittää sopia muutakin ja teidän pitää sopia esimiehen kanssa ainakin lomien pitämisestä tai maksamisesta.
Irtisanomispäivää ei lasketa mukaan, eli 29.11. on viimeinen työpäivä, jos irtisanoudut huomenna.