Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinille joululahjaksi rahaa - paljonko (gallup)?

Vierailija
14.11.2017 |

Ollaan ihan tavallinen keskituloinen perhe ja yhden ison, pakollisen hankinnan vuoksi tämä syksy on ollut taloudellisesti todella tiukka. Teinille on kerrottu aika avoimesti rahatilanne, eli pakollisiin on löytynyt rahaa, mutta mihinkään ylimääräisiin mielihaluihin ei. Hän on käyttäytynyt tosi fiksusti ja olen huomannut, ettei ole pyytänyt vaikka mieli olisi selvästi tehnyt. Nyt rahatilanteen helpottuessa ajattelin, että laitan joululahjaksi rahaa (on siis muutenkin tolkullinen rahankäyttäjä, joka nyt tässä tilanteessa korostui vielä). Kysymys kuuluu, mikä olisi sopiva summa? Ja sen verran ohjaisin vielä rahankäyttöä, että ostaisi siis mieluisia vaatteita yms. pienhankintoja jonkun verran samalla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lainannut ameerikan kielestä elikä esim. 2k tarkoittaa 2000$/€/£

Vierailija
22/22 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäääh. Olen itse keskiluokkaisesta perheestä jossa oli lapsuudessani hyvä toimeentulo, ja kertasumma isommissa rahalahjoissa oli aina 50€ (lukuun ottamatta ylppäreitä ja rippijuhlia). En ole ikinä kuullut kavereiltakaan että olisivat saaneet noin paljon kerralla, ei ihme että elintasokuilu repeää eikä enää edes ymmärretä sitä toista puolta, johan tuossa hämärtyy rahan arvo kun saa jonkun tonnin ihan vain lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan