Argghhhh! Mikä ihme tuota mitään miestä vaivaa?
Sunnuntai aamun aloitti tuumaamalla, että pitäiskö mulle antaa turpaan, kun olin sammuttanut herätyskellon. Tuumasin siihen, että sinäpä mukavasti aloitit päivän. Sen jälkeen ilkeili muutakin ja lopetti puhumisen.
Ei ilmoita mihin lähtee , painuu vaan nyrpeänä ulos. Tänä aamuna ilmoitti, että tulee takaisin tai sitten ei. Sen verran olen saanut irti, että ei kuulemma ole mitään ongelmaa, mutta ei ole mitään puhuttavaakaan minulle. Kohtelee mua kuin ilmaa.
Ymmärrän, että miehellä on tällä hetkellä työstressiä ja minäkin olen ollut turhautunut tilanteeseen ja omiin stressin aiheisiini. Mutta oikeuttaako se tuollaiseen käytökseen?
Kommentit (26)
Puuduttava ja tylsä parisuhteenne on ohi. On aika laittaa kannat vastakkain ja valita uusi suunta. Erotkaa, ennen kuin alatte raivoamaan toisillenne.
Miksi sammutit herätyskellon? Myöhästyikö mies sen takia jostain?
Iiris 23v. kirjoitti:
Puuduttava ja tylsä parisuhteenne on ohi. On aika laittaa kannat vastakkain ja valita uusi suunta. Erotkaa, ennen kuin alatte raivoamaan toisillenne.
Jopas oli lapsellinen kommentti avioero lapselta
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai aamun aloitti tuumaamalla, että pitäiskö mulle antaa turpaan, kun olin sammuttanut herätyskellon. Tuumasin siihen, että sinäpä mukavasti aloitit päivän. Sen jälkeen ilkeili muutakin ja lopetti puhumisen.
Ei ilmoita mihin lähtee , painuu vaan nyrpeänä ulos. Tänä aamuna ilmoitti, että tulee takaisin tai sitten ei. Sen verran olen saanut irti, että ei kuulemma ole mitään ongelmaa, mutta ei ole mitään puhuttavaakaan minulle. Kohtelee mua kuin ilmaa.
Ymmärrän, että miehellä on tällä hetkellä työstressiä ja minäkin olen ollut turhautunut tilanteeseen ja omiin stressin aiheisiini. Mutta oikeuttaako se tuollaiseen käytökseen?
Tuota, minkäikäisiä olette ja onko teillä lapsia?
Lähde pikku lomalle jos mahdollista ja jätä kiukuttelija hetkeksi muhimaan omiin liemiinsä.
Sen jälkeen pienet keskustelut...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sammutit herätyskellon? Myöhästyikö mies sen takia jostain?
Ei myöhästynyt mistään. Sammutin sen, koska mies saattaa huudattaa kelloa yli tunnin. Halusin itse vielä nukkua hieman ja kello oli vasta puoli kahdeksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, minkäikäisiä olette ja onko teillä lapsia?
Ei ole lapsia. N.30 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai (ja muutkin päivät) on aina parasta aloittaa sanomalla naiselle: "Vedänkö turpaan!", ja sitten voi vetää lystikkään ilmeen naamalle ja jatkaa yleistä toimintaa.
Kun "mitään mies" nukkuu, pieraise sen kasvoille. Alkaa "mitään mieskin" tajuamaan.
No oikeessa oot siinä, että mies pitää tuollaisia turpaan antamis juttuja huumorina. Minä koen asian jonain muuna kuin hauskana.
Vierailija kirjoitti:
Lähde pikku lomalle jos mahdollista ja jätä kiukuttelija hetkeksi muhimaan omiin liemiinsä.
Sen jälkeen pienet keskustelut...
Voi kun oliskin mahdollista. Ehkä viikonloppuna onnistuis.
Älä ota nokkiisi tästä mutta olisiko sillä toinen nainen? Eksä muuttui yhtäkkiä normaalista ja ihanasta just tuollaseksi kusipääksi kotona. Ja lopulta selvisi, että sillä oli ollut suhde ja se harmitti häntä. Lähdin samantien kyllä kävelemään mutta siis sellanenkin selitys voisi olla käytöksen taustalla. Tai sitten tosiaan se työstressi. Ja minkähän ikäinen miehesi on? Moni ei nimittäin vieläkään tule ajatelleeksi, että myös miehillä tulee hormoniheittoja samoin kun naisilla ja yleisimmät iät aikuisena on kolmenkympin tienoilla (naisilla yleensä oireettomat kuukautiset saa kylkeen ne kauheat PMS oireet) ja sitten vaihdevuosi-iässä 45 +.
Rahahuolia? Vai voiko epäillä sinua uskottomuudesta (vaikka et mitään olisikaan tehnyt) ja olla siksi kärttyinen?
Vierailija kirjoitti:
Älä ota nokkiisi tästä mutta olisiko sillä toinen nainen? Eksä muuttui yhtäkkiä normaalista ja ihanasta just tuollaseksi kusipääksi kotona. Ja lopulta selvisi, että sillä oli ollut suhde ja se harmitti häntä. Lähdin samantien kyllä kävelemään mutta siis sellanenkin selitys voisi olla käytöksen taustalla. Tai sitten tosiaan se työstressi. Ja minkähän ikäinen miehesi on? Moni ei nimittäin vieläkään tule ajatelleeksi, että myös miehillä tulee hormoniheittoja samoin kun naisilla ja yleisimmät iät aikuisena on kolmenkympin tienoilla (naisilla yleensä oireettomat kuukautiset saa kylkeen ne kauheat PMS oireet) ja sitten vaihdevuosi-iässä 45 +.
Rahahuolia? Vai voiko epäillä sinua uskottomuudesta (vaikka et mitään olisikaan tehnyt) ja olla siksi kärttyinen?
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tuotakin mietin, onko sillä joku suhde, mutta en todellakaan tiedä.
Mies on 30. Rahahuolia ei ole, mutta mies on yrittäjä ja työtilanne on tällä hetkellä hieman epävakaa. Eli välillä töitä on paljon ja välillä ei.
En tosiaankaan tiedä, mitä sen päässä just nyt liikkuu, joten en osaa vastata epäileekö se mua jostain. Syytä ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tuotakin mietin, onko sillä joku suhde, mutta en todellakaan tiedä.
Mies on 30. Rahahuolia ei ole, mutta mies on yrittäjä ja työtilanne on tällä hetkellä hieman epävakaa. Eli välillä töitä on paljon ja välillä ei.
En tosiaankaan tiedä, mitä sen päässä just nyt liikkuu, joten en osaa vastata epäileekö se mua jostain. Syytä ei kyllä ole.
Ja tuo hormoni juttu ei tullut edes mieleeni.
Juokse! Muuten kohta luetaan taas uudesta parisuhdemurhasta😳
Mielestäni tätä epäillään tällä palstalla usein liian herkästi, mutta nyt on pakko tulla itsekin siihen tulokseen, että sillä on toinen. Tai siis vähintään toinen, tiedä vaikka olis vielä useampikin.... Ilkeys ja kylmyys yhdistettynä runsaisiin ja epämääräisiin menoihin. Mielestäni saattaa yrittää jopa vihjailla tästä sinulle, kun ei sano minne menee eikä sitä milloin palaa. Tai jos nyt ei vihjailla niin ei kyllä vaivaudu kovin huolelliseen peittelyynkään. Ei pelkää sinun menettämistäsi.
Vaikka jollain ihmeen kaupalla ei pettäisikään, niin ei kyllä oikeasti välitä sinusta. Eroa, ei ole mitään pelastettavaa.
Jokuhan sitä ahdistaa, ärsyttää tai huolettaa, ei ihminen muuten käyttäydy noin. Asia voi olla mikä tahansa. Häneen, suhteeseenne tai johonkin muuhun liittyvä. Mies pitäs vaan saada puhumaan. Ilmaise, että et ole tyhmä vaan tiedostat, että jokin on vialla.
Vierailija kirjoitti:
Jokuhan sitä ahdistaa, ärsyttää tai huolettaa, ei ihminen muuten käyttäydy noin. Asia voi olla mikä tahansa. Häneen, suhteeseenne tai johonkin muuhun liittyvä. Mies pitäs vaan saada puhumaan. Ilmaise, että et ole tyhmä vaan tiedostat, että jokin on vialla.
Kyllähän mä olen yrittänyt puhua. Ja se kyllä tajuaa, että mä ymmärrän, että jokin on vialla. Mutta minkäs teet, jos se ei puhu. Tai jos johonkin vastaa, niin vastaus on en tiiä.
Kuulosti vähän appiukkoni menolta, tosin ei tietääkseni ole uhkaillut vaimoaan. Mökötti ja möllötti milloin mistäkin ja tuli ja lähti kertomatta sen kummemmin. No tilanne kai vähän helpotti, kun jäi eläkkeelle. Käytös oli kai työstressiä korkeassa asemassa yhdistettynä ihan persoonaan ja ajoittaisiin terveyshuoliin. Selvitä mitä miehes oireilee ja mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mä olen yrittänyt puhua. Ja se kyllä tajuaa, että mä ymmärrän, että jokin on vialla. Mutta minkäs teet, jos se ei puhu. Tai jos johonkin vastaa, niin vastaus on en tiiä.
No eihän tossa tilanteessa voi elää. Muutto eri osoitteisiin tai mies alkaa puhua. Jos taustalla on jotain, joka vaikuttaa jo miehen mielenterveyteen voi olla vaarallista alkaa odotella, josko tilanne itekseen laukeais joskus.
Taidat olla niin läheisriippuvainen nainen että siedät minkälaista kohtelua tahansa tuollaiselta äijältä! Vähän itsekunnioitusta ja arvostusta itseä kohtaan , minä heittäisin tuollaisen äijän pihalle ! Mikään pakko ei ole tuollaista katella eikä pimpsaa antaa! Vai onko niin että pelkäät ettet muualta miestä saa?? ! Näitä viesti ketjuja lukiessa olen tajunnut miten onnelilsta on asua ja elää yksin itsenäisenä naisena :) Ei ole mitään äijän kölvänöitä naama norsun vitulla vieres vinkumassa!!
En tiedä mistä tuo otsikon mitään sana tuli. Sorry siitä.