Miten koirien määrää voisi rajoittaa kaupunkialueilla?
Tuon koirien paljouden näkee aina parhaiten talvella kun kaikki tienvarsien lumipenkat ovat ihan keltaisia ja ruskeita kasoja muutaman metrin välein... aina uuden lumisateen jälkeen ihanaa katsella kun pikkulapset hyppivät lumipenkoissa ja työntelevät käsiään lumipenkkaan, tietäen, mitä ylläreitä penkka kätkeekään =oP
Kommentit (43)
miksi ylipäätään pitää hommata joku eläin jota pitää paskattaa ulkona? en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ymmärrä teitä pientaloalueilla asuvia koiraihmisiä, jotka tyhjennytätte eläimet alueen muiden asujien nurmikoille ja portinpieliin.
Tätä olen kanssa ihmetellyt, miksi paskat "viedään" naapurin portinpieleen!!?? Koiranomistajan taitaakin omakotialueella parhaiten tuntea siitä, että heidän portinpielet ovat puhtoiset ;O))))
Miten kaltaistes uuvattien määrää vois rajoittaa? Opettakaa ne kiljukaulat pysymään poissa tienvarsien lumipenkoista.
Monissa maissa saa sakot jos jättää koiransa kakat keräämättä.
Suomeen sama käytäntö, pliis.
Ihme vinkunaa koiranpaskoista kun huonosti kasvatetut kakarat roskaa minkä ehtii. Turha vaatia muilta, jos ei itselläkään homma hallussa kakaroiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajana olen myös huomannut tuon joidenkin laiskuuden. On yllättävän yleistä ettei koiraa käytetä kunnon lenkeillä, pissalenkit on sitä että käydään lähimmän puun juurella, jos sitäkään, pitkä lenkki on se, kun kävellään 15 minuutin kiekka (joka taas on meidän pissalenkki).
Toiset ei käytä koiria lainkaan lenkillä, vaan antavat tehdä tarpeensa omalle takapihalle ja sitten taas sisään. Koirien kannaltakin hyvin surullista.
Ja minä taas koiranomistajana ihmettelen että miten helvetissä te muut pystytte tietämään varmasti miten toiset ulkoiluttavat koiriaan, mihin aikaan, montako kertaa päivässä ja minkä pituisia lenkkejä ja kauanko ne kestää. :D
Miten voisit esim. meidän lenkit tietää kun 85% pidemmistä lenkeistä tehdään kauempana (esim. metsässä), jonne menemme autolla. Meistä luulisit että koira käytetään max. 2x 20min lenkillä per päivä, vaikka todellisuudessa koira on monta kertaa viikossa juossut metsässä sen 2h/päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei koirien määrällä ole mitään merkitystä tuohon asiaan. Joitain omistajia pitäisi vaan kouluttaa noudattamaan lakia. Yksi kerää kolmen koiransa paskat ja toinen ei kerää yhdenkään koiransa paskoja.. Kohdista siis vihasi ihmisiin äläkä eläimiin. Jokaisella ihmisellä on oikeus lemmikkiin jos siitä huolehtii, kakka-asiaan ei vaan olla Suomessa puututtu kyllin järeästi. Edelleen suurin ongelma on ROSKA-ASTIOIDEN PUUTE! Eli kaupungit ja kylät ei vaan tajua, että roskiksia tarvitaan lyhemmin välimatkoin ja joka puolelle. Lisäksi laki koskee vain hoidettuja alueita eli se kohta josta nurmikkoa ei leikata jne. on vapaata kakka-aluetta.
Huomasin. Kävelin Espoossa kivaa luonnonmukaista lähimetsikköä. Se oli oikeasti ihan täynnä jätöksiä. Ihan tärkeetä. Tosiaankaan ei ollut lapsilla mahdollisuus leikkiä siellä,
vaikka se vaikutti siihen ideaaliselta alueelta.
Katujen varsilla saisi olla pissapylväitä joihin ainoastaan saisi koirat kusta. Ällöttävää kun kaikki kävelytiet on keltareunaiset.
Minä kannatan kaikenlaisia "ajokortteja". Pyöräilijöille, kävelijöille, koiranomistajille, kerrostaloasujille.
Silläkin vaikka itse kuulun noihin kaikkiin ryhmiin.
Normaali ihminen kuljettaa roskat vaikka kotiin asti, jos rikoksia ei osu kohdalle. Jotkut teinit ja juopot ei niin tee. Ja tupakoitsijat on ryhmä joka järjestäin heittää roskansa maahan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vinkunaa koiranpaskoista kun huonosti kasvatetut kakarat roskaa minkä ehtii. Turha vaatia muilta, jos ei itselläkään homma hallussa kakaroiden kanssa.
Väitä kyllä että samaa sakkia molemmat. Eli ne huonosti kasvatettu lapset on noita idiootti aikuisia jotka eivät ota vastuuta koirastaan. Ja kakat keräämättä jättävät on niitä jotka muutenkaan eivät jaksa koiraansa keskittyä.
Miten alottajan kaltasten idioottien määrää voitaisiin rajoittaa Suomessa? Saataisiinkohan pakkosterilointi vaoimaan. Harmi, ettei varmaan onnistu
Mulla on ollut koiria jo yli 20 vuotta ja aina olen kerännyt koirieni jätökset. Olen iloinen siitä, että viime vuosina roskiksiakin on ilmaantunut lisää eikä aina tarvitse kantaa koirankakkapussia kotiin asti. Monesti olen kerännyt myös jonkun toisen koiran jätökset, kun mulla tyhjiä kakkapusseja on yleensä taskut täynnä. Toivoisin, että kaikki koiranomistajat vaivautuisivat keräämään koriensa jätökset ja että kukaan ei antaisi koiriensa edes pissata naapureiden tai taloyhtiöiden pihoille, jalkakäytäville, kävelyteille tai puistoihin.
Siinä ap:n lähellä asuu varmaan just muutama idiootti ja ne kaikki kääkyt on muutamasta samasta näiden idioottien koirista. Suurin osa koiranomistajista ainakin täällä päin kerää kakat tunnollisesti. Eli ei kannata todellakaan yleistää kaikkiin koiranomistajiin. Muakin nää kääkyt ärsyttää suunnattomasti.
Koiranhankintaohjeissa ja -sivustoilla voisi olla sellainen yleispätevä ohje, että älä ota isompaa koiraa, kuin minkä kakat jaksat kerätä. Meinaan tuolla meidänkin kulkureitillä on ne samat ranteenpaksuiset kasat joka päivä, melkein siinä roskiksen juurella... ja meikäläinenkin sitten kerää oman pentuvillakoiran puolikkaan pikkusormen kokoiset kakat kiltisti pussiin joka ikinen kerta....
Koiran kakat kerään aina tunnollisesti ja talvella yleensä peitän pissat lumella, ettei ole ruman näköistä. Olen miettinyt häiritseekö jotain jos koiran antaa pissata taloyhtiön takapihalla nurmikolle? Ei siis minkään oven eteen, aidalle tai tienreunaan vaan nurmikolle.
Ja näin alotetaan jälleen vihanlietsonta koiria vastaan. Seuraavaksi joku mielnvikainen retardi laittelee myrkkysyöttejä koirille. Kiitos alottja, sinä se järjen jättiläinen. Toivottavsti emme koskaan kohtaa. Tai toivottavsti osaat ainakin olla hiljaa.
Tekemällä lisää koirille tarkoitettuja ulkoilualueita ja koirapuistoja. Yleensäkin puistoja.
Toisaalta, paljon kusiset lumet voi haitata kun täällä etelässä jouluaattokin on yhtä lämmin kuin normijuhannus?
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Aseella.
Koita toimintaa ensin itseesi. Mielummin kohti päätä, kuulet paremmin toimiiko ja tunnet toimiiko.
Vierailija kirjoitti:
Koiruli-ihmisen logiikkaa: nurmikon leikkaamattomuus oikeuttaa muka paskattamaan tontilleni. Entä miten lumien aikaan? En ikinä ymmärrä teitä pientaloalueilla asuvia koiraihmisiä, jotka tyhjennytätte eläimet alueen muiden asujien nurmikoille ja portinpieliin.
Ei tietenkään vaan yleisten alueitten hoitamattomuus. En minäkään anna koirani paskoa tai kusta kenenkään tontille tai portinpieliin ja joskus olen kerännyt jonkun toisen koiranomistajan jättämät paskat toisen portinpielestä jos on sattunut extrapussi olemaan matkassa. Onhan se kaikkien normaaleitten ihmisten mielestä järjetöntä antaa koiran pissata toisen porttiin. Ainoastaan mieleltään sairaat ihmiset antavat tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajana olen myös huomannut tuon joidenkin laiskuuden. On yllättävän yleistä ettei koiraa käytetä kunnon lenkeillä, pissalenkit on sitä että käydään lähimmän puun juurella, jos sitäkään, pitkä lenkki on se, kun kävellään 15 minuutin kiekka (joka taas on meidän pissalenkki).
Toiset ei käytä koiria lainkaan lenkillä, vaan antavat tehdä tarpeensa omalle takapihalle ja sitten taas sisään. Koirien kannaltakin hyvin surullista.
Oletko ihan varma, että niistä 6 kerrasta, jolloin joku juoksuttaa koiraansa ulkona päivän aikana niin näet ihan kaikki? Ettei vaan esim. töistä tullessa pissata nopeasti ulkona ja lähde syötyään pidemmälle lenkille?