Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Kättelenkö vai en?

Vierailija
14.11.2017 |

Aloitan uudessa työpaikassa harjoittelijana ja kun minua kierrätetään työpaikalla ja esitellään muille työntekijäille niin olenko minä se joka tekee aloitteen kättelystä? Vai ne hierargiassa ylemmät?
Entä jos minut viedään kahvi-tai kokoushuoneeseen missä paljon väkeä pöydän ympärillä niin huikkaanko vaan että moi? Neuvokaas, en halua mokata heti alussa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään siis vielä että olen yli 40v. Varmasti osa työntekijöistä minua paljon nuorempia.

Ap

Vierailija
2/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani käy paljon väkeä tutustumassa ja katselemassa menoa ja minä itse aina nousen työpisteestäni kättelemään, jos on aikaa. Minusta se kuuluu minun tehdä, usein meillä on joku esittelijä vieraiden mukana ja jos vieraita on iso lauma, moikkaan vaan kaikkia yhteisesti. Sinuna olisin ystävällisen näköisenä ja valmis heti kättelemään, jos joku ojentaa kättään siihen malliin. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne muutkaan tiijä etikettiä joten huolesi on turha. Elä ainakaan ryhmässä ala jokaista kättelemään erikseen, ja vielä tyhmempää on alkaa sanomaan omaa nimeään jokaiselle erikseen kun jokainen kuuli sen jo ekalla kerralla. Yksittäin jos tapaat jonkn niin voit kätellä.

Vierailija
4/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään siis vielä että olen yli 40v. Varmasti osa työntekijöistä minua paljon nuorempia.

Ap

Ei sillä minusta ole väliä, olet siinä asemassa, että sinut otetaan vastaan ja mieluusti ystävällisesti. Jos porukka ei ihan kymmeniä tai satoja ihmisiä ole, niin pyrkisin kyllä tulemaan esitellyksi kaikille, mutta tosiaan se aloite siihen tervetulleeksi toivottamiseen on niillä jo valmiiksi paikalla olevilla. Haistele sitä ilmapiiriä, että millainen se työpaikalla on. 

2

Vierailija
5/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni etiketin mukaan yli 10 henkilöä samassa tilassa ei kätellä vaan tervehditään yhteisesti. Työpaikalla on varmaan pienempiäkin porukoita. Et voi mokata mielestäni kättelemällä vaikka kaikkia kohtaamiasi työkavereita, vaikka vauhdilla etenisittekin esittelykierroksella. Mieluummin siis käsittelisin liian herkästi kuin en ollenkaan.

Vierailija
6/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt sen jonkun ruokamainoksen, jossa on tervehtimisestä kyse? Ensin tervehditään kuten Amerikassa, mainitaan jokaisen nimi ja sitten kuten Suomessa, eli moi kaikki ja käydään pöytään. Vähän sama juttu. :) Tavallaan, mutta oikeasti kyllä työelämässä esittäydytään tietysti ja paikalle ominaiseen tapaan ja mikä siellä on tilanne kulloinkin, ovatko ihmiset työn touhussa, vai kahvitauolla jne. 

Vierailija
7/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen tuon kättelyn yhteydessä koska itselle sattui niin että joku nainen oli jälkeenpäin siitä ahdistunut ja esimieheni kielsi minua enää esittelemästä itseäni. Olin kyllä ymmälläni tästä mutta kaikki on näköjään mahdollista.  

Vierailija
8/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättely on kohteliasta, se antaa sinusta hyvän ensivaikutelman. Jos paikalla on saman aikaisesti useampia ihmistä, voit tässä tapauksessa astua rohkeasti esiin ja esitellä itsesi ilman kättelyä. Muista ryhti ja positiivinen asenne.

Vierailija
9/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo aikuinen nainen, joten jos ei ole kyse jostain kymmenien henkilöiden kohtaamisesta, vaan vain muutamasta, niin tietysti kättelet. Siinä isossakin työpaikassa kättelet sopivan hetken tullen ainakin oman työpisteesi lähimmät työkaverit. Siitä se tutustuminen mukavasti alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme