Miksi työkkäri vaatii ties mitä liirumlaarumia?
Tukea saadakseen pitää oikeasti osallistua johonkin ihme hupitansseihin. Työkkäri vaatii jotain värityskuvia kahden päivän välein. Miten tämä voi olla tällaista? Ihmisen vapaus menee.
Kommentit (25)
Koska työkkärin virkailijat ovat täysin ammattitaidottomia (eivät omaa edes alkeellisia tietoja suomalaisista koulutuksista ja ammateista) täytyy keksiä jotain puuhasteltavaa ja työttömien kurmottaminen kaikenlaisella p*skalla saa työpäivät kulumaan nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä sirkuksella ole muuta tarkoitusta, kuin saada karensseja aikaiseksi.
Olin unohtanut kuitata edellisen työtarjouksen "minua ei valittu jne". Nyt virkailija oli laittanut taas uuden työtarjouksen, mutta ei laittanut kirjallisena, vaan ainoastaan nettiin työkkärin oma asiointiin. On se ovela :) Toivoo varmaan etten huomaisi *tirsk
Älä provoa. Sellaista mahdollisuutta ei järjestelmässä ole että laittaisi vain nettiin tarjouksen.
Tiedoissani on tieto siitä, että minulla on lapsi, jota ei voi jättää hetkesikään valvomatta. Mahdollinen työaika pitäisi siis sijoittua kouluajan puitteissa (+ap ja ip). Minulle tulee jatkuvasti työtarjouksia kolmivuorotyöhön. Sitten kun minä rehellisesti kerron työnantajalle milloin voin olla töissä, minua ei valita työhön. Työkkäri pistää selvityspyynnön ja katkaisee tuet. Mikä idea tuossa on? Tilastot kaunistuu? Ei osata lukea hakijan tietoja? Lakisääteinen käsittelyaika on 30 päivää. Hermoile siinä taas, ja jos tulee kielteinen päätös alkaa rumba toimeentulotuen kanssa. Kolmekymmentä päivää ahdistusta ja pelkoa toimeentulosta.
Onpas tekemistä. Te-toimiston, kunnan ja sosiaalityön edustaja sen yhdessä päättävät.