%% MAALIS ' 05 ma-ti %%
Kommentit (21)
hanurista todella tää keli! mutta onneksi meillä on pari valopilkkua: neiti nukkui viime yönä koko yön! 20.30-6.30. eihän siihen mennytkään kuin vuosi... parempi myöhään kuin ei silloinkaan!
ja toinen jeejee on se, että lähdetään huomenna mummon ja ukin ja neidin kanssa tukholman risteilylle. olin jo aivan tylsistymisen partaalla täällä, joten sattui hyvään saumaan. saas vaan nähdä, meneekö reissu hyvin vai tuleeko yöt olemaan rettelöintiä... no siellä laivalla on ainakin hyvä leikkihuone.
neiti haukottelee jo tässä vaiheessa suu ammollaan, ja meidän kun piti mennä leikkarille ja vast 11 nukkumaan yhille unille. no, ehkä tänää on 2 unien päivä. KUA taiskin sadatella sitä, kun ei oikein voi suunnitella mitään, kun ei tiedä, nukkuuko lapsi 1 vai 2 unet. sama ongelma träällä! neiti sylussä, siksi pienet kirjaimet ja kirjotusvirheet, moro" !
.. jotenkin tuntuu, että ekaa kertaa ns. " maanantain-ahdistus" on iskenyt muhunkin. Viikonloppu meni ihan liian nopeasti ja nyt jo tuntuu, että olisi valmis ottamaan uuden viikonlopun putkeen. Onneksi on vain 4-päiväinen viikko.
Q: purraanko teillä? Ja millä konsteilla olette saaneet sen loppumaan /olette yrittäneet saada?
Meillä pureminen kohdistuu pääsääntöisesti muhun ja varsinkin työpäivän jälkeen se on ihan kamalaa ja mulla tietysti on sitten syyllinen olo työskentelystä. Meillä pureminen ei tuntuisi liittyvät huomion herättämiseen, sillä kalusto voi iskeytyä kiinni käteen/jalkaan/kaulaan ihan kesken leikkien. Kieltäminen ei selvästikään toimi, vaan " ei saa purra" kielto vain yllyttää naaman virneeseen ja homma jatkuu. Yhdessä vaiheessa luultiin jo, että huomiotta jättäminen lopetti koko toiminnan (mikä toimi hyvin ruokapäristelyyn), mutta nyt pureminen palasi takaisin. Voi kun tästä päästäis eroon ennen pikku-kakkosen syntymää. Ei ole kivaa, jos vauva joutuu tulilinjalle.
Viime viikon " suur-gallup" oli kiva juttu. Sen vastauksia lukiessa menikin hetki. :)
Nyt hommiin..
-eliisa rv 23 ja oliver-purukone
Minkä kokoiset kuravaatteet ja kumisaappaat teillä on?
meillä saappaat 21
kurahousut - ja takki (Rukka) 86
kurahanskat xs
mietin vaan, että jääkö noi kurahousut pieneks, kun nyt mahtuu just äitiyspakkauksen haalarin päälle, mut syksyllä ei enää... neiti 1 v.-neuvolas 76 cm ja vähän päälle 10 kg. Mut en halunnu ostaa kauheen isoja siksi, kun keväthaalari on puolestaan tosi reilun olonen, ettei kaikki ole sit liian isoa ja hankala liikkua. Silti mietityttää... no voihan sitä syksyllä ostaa seuraavaa vuotta varten vehkeet, jos noi jää pieneks jo syksyllä.
Tämä on taas niitä päiviä, kun Mimmi ei todellakaan anna miun tehdä mitään. Pesin keittiön kaakelit, niin sen ajan neiti huusi kuin syötävä lattialla.Mikään leikki yms ei auttanut, huuto loppui kun lopetin homman ja olin vain hänen..Rasittavaa ja hermoja raastavaa.Sitten puhuin hetken puhelimessa, enkä antanut luuria hänelle ->uusi raivari.
Jospa unilta heräisi paremman tuulinen likka =)
PUREMINEN: Mimmi yhdessä vaiheessa yritti purra, mutta se jotenkin vain jäi. Silloin kielsin ja otin pois sylistä. Tätä ei onneksi sattunut kuin muutaman kerran.
KURAVAATTEET: Meillä on myös 86cm housut ja takki.Ne ollaan saatu, joten ehkä sitten syksyllä joutuneen ostamaan isommat. Kerran ollaan käytetty, kun ei Mimmiä huvita juuri liikkua ulkona tai tehä kakkuja/lumihommia.Meidän liikkuminen on lähinnä rattailua.
Onneksi miehellä on vain 3 työpäivää tällä ja ensi viikolla. Keskiviikkona mennään kotkaan ultraan ja kuulemaan tuomio sokeriarvoista. Ei niissä kyllä pitäsi olla valittamista..Toivottavasti sykerö näyttää kumpa hän on.Outoa olla kun ei tiedä kumpa siellä köllii. En vielä ole mitään vaatteita katsellut, mutta ois kiva tietää minkälaisia vaatteita alkaisi kaappiin pesemään..
Jospa nyt menis keittämään teetä..
Tuulia
Viikonloppu meni ihan hujauksessa!
Meillä on 80 cm:n kurahousut ja olen ihan varma, että ne eivät sovi enää syksyllä, eli uudet joudutaan ostamaan.
Jenna sai sitten hoitopaikan. Toukokuun alusta aloitetaan osa-aikainen hoito 10 pv / kk. Olin kyllä suunnitellut olevani kotona vuoden loppuun saakka, mutta nyt siis näin. Töitä on kuulemma aivan tolkuttomasti ja kun sain Jennalle paikan haluamastani päiväkodista, niin kai sitä sitten tarvitsee töihin lähteä. Toisaalta ihan mukavaakin. Ja Jennalle ehkä mukavampi tapa aloittaa hoito osa-aikaisena, kuin kokopäiväsesti. En tiedä onko sillä mitään eroa, mutta lohduttelen vain itseäni =)
No niin, juuri kun pääsin koneelle, niin tyttö heräsi. Höh. Pitää siis mennä.
Marju ja Jennukka
Kyllä osaa tosiaan säät masentaa. Eilen oli jo niin ihanan keväisen oloista, mutta tänään taas sitten räntää... Tosin täällä Itä-VAntaalla sade loppui juuri, eikä onneksi näytä maa jäävän valkoiseksi (siis sieltä, missä se ei enää ole...). Mutta sais jo lämmetä. Kyllä tätä talvea on katseltu ihan riittävästi.
Meilläkin viikonloppu meni vauhdilla. Onneksi tämä viikko on nysä, olen itse jo torstain vapaalla (lasten hoitajalla vapaa, en raaski laittaa varahoitoon), joten tulee hyvän mittainen loma. Meillä on vihdoin ensi sunnuntaina Saanan 1-vuotissynttärijuhlat (vähän myöhään, kun synttäri oli jo 24.3., mutta kun oltiin silloin matkalla Lappiin...), joten ehdin hyvin järjestellä bileitä, kun on tuota vapaata ennen ja jälkeen.
PUREMISESTA: Meilläkin Saana jossain vaiheessa yritti purra, mutta se sitten vaan jotenkin loppui. Eli lienee ohimenevää. Esikoinen muistaakseni keksi puremisen sitten jossain vaiheessa uudelleen n. 2-vuotiaana, mutta silloin onneksi pystyi jo sanallisesti kieltämään niin, että se jäi sitten nopeasti pois. Meilläkin pureminen on molempien lasten kanssa keskittynyt minuun, muut saa olla rauhassa... Toisaalta hyvä niin, minä kyllä vähän kestän puremistakin, mutta jos pureskelisivat esim. hoitokavereita, se olisi ikävämpi juttu.
Ja SADEVAATTEET: Housut&takki 80 cm, jäävät kohta pieniksi. Onneksi on esikoisen vanhoja odottamassa... Kumisaappaat 21. Ne menevät varmaan tämän kurakauden. Hanskojen kokoa en edes tiedä... Nekin kun kaivelin varastosta...
Olikohan muuta... Eipä kai. Menen tekemään lounasta... Olin aamulla toimistolla, mutta häivyin sitten kotiin lukemaan käsikirjoituksia. Urakoitavaa riittää...
Päivänjatkoja!
Terhi&Saana
Räntää sataa täälläkin,joten jäi vaunulenkki lyhyeksi.No,onneksi kerettiin aamusella käydä rattailemassa kylällä apteekissa,tuli ihan mukava lenkki.
Meillä sairastaa nyt vanhemmat,Juuso on toistaiseksi terve.Minulle iski lauantaina ihan karmee flunssa ja eilen nousi kuume.Pikkasenko oli veto eilen pois ja nukkuminen on ollut yhtä tuskaa kun nenä ihan tukossa.Mies ei varsinaisesti oo kipee,kevät ja siitepöly vaan aiheuttaa silmien punoitusta ja kutinaa.Kävin sit ostaan itelleni nenäsumutetta et ees jotenkin ilma kiertää ja miehelle jotain tippoja joita myyjä suositteli.Juusollekin ostin valmiix suppoja kun ei ikinä tiedä milloin niitä tarvitaa.
G:Minä tilasin Juusolle H&M:ltä sellaset jokasäänhousut ja takin kokoa 86.Takki voi olla sopiva mutta housuja veikkaan isoiksi mutta jospa menisivät vielä syksyllä.Aijon kyllä vielä ostaa kurahousut ja käsineet haalarin päälle laitettavaksi.Kumppareita en ole vielä saanut ostanut,tällä viikolla ois tarkotus.Koko tulee olemaan joko 21 tai 22 niin että villasukkakin mahtuu hyvin kenkään.
Joops,mutta jospa lähtis kahvin keittoon.
Suohomppeli81 ja Juuso
Meillä Juuso ei vielä(toivottavasti ei rupeekkaan)oo purrut ketään,mut mua repee joskus tukasta tosi kipeesti.
Suohomppeli81
mä olen nyt reilun tunnin koittanut saada Kaisaa nukkumaan päikkäreitä, ja vielä kiljuu sängyssään. Olen antanut huutaa yksin sängyssään, olen istunut vieressä, ollaan sylitelty ja silitelty, koitettu juoda maitoa ja mitä muuta vielä. Ei vaan suostu nukkumaan. Karjumista on nyt jatkunut melkein 10 min, odotan vielä minuutin..
ONNEKSI tätä ei ole juuri koskaan, mun pinna palaa aivan välittömästi. Suu tiukkana viivana vaan koitan olla RÄJÄHTÄMÄTTÄ. Grr. Nuhakin meillä taas vierailee, ärsyttää sekin. Mistä se aina hyökkää kimppuun??
Poistun kiukkuttelmaan muualle, mukavampaa päivää muille.
kua ja Kaisa
Ensimmäinen päivä harjoittelussa takana! Menin siis kirurgiseen sairaalaan kuuden viikon työharjoittelujaksolle. Eipä tänään juuri mitään tapahtunut. Ihmiset esitteli itsensä, saatiin lyhyt selostus osaston toiminnasta ja loppuaika luettiin kansioista esittelyä ja päiväohjelmaa. Kun mentiin kansliaan, tuntui et me ollaan ihan ilmaa niille. No, toivottavasti mun ensivaikutelma on väärä...
Nyt Henrille tulee pidempiä hoitopäiviä. Tähän mennessä on ollut sellaista 5-6 h hoidossa muutamaa pidempää päivää lukuunottamatta. Nyt sit joutuu olemaan paljon pitkiä päiviä. Jos menen aamuvuoroon, mies vie hänen klo 8 ja mä haen noin 15.30 ja sit ku mulla on iltavuoro, vien noin klo 9 ja mies hakee 16.30. No voishan noi päivät pidempiäkin olla. Nyt vaan tuntuu et Henri protestoi hirveesti sitä et oon ollu paljon poissa. Viime viikolla olin illassa ma ja pe ja la 9-17.30. Kun tulin pe töistä, poika oli jo nukkumassa ja kun lähdin la töihin, oli vielä nukkumassa. Voitte arvata et kulki eilen mun perässä kuin pieni koiranpentu. Napittikin samalla tavalla mua ruskeilla nappisilmillään : )
Galluppia näytti olevan kuravaatteista. En ole vielä kuravaatteita ostanut kun meillä on vedenpitävä puku. OOn antanu luvan et sen puvun kanssa saa pihalla möyriä. Meinasin kyllä ostaa 86 cm puvun. Hanskat on kokoa xs ja saappaat 21. Menee varmasti vaan tän kurakauden ja syksyllä ostetaan sit uudet, sillon varmaan vuorelliset tamineet.
Nyt tarttee mennä taas leikkimään kun Henri kantaa mulle koko ajan palapeliä (et kokoan sen ja hän saa taas levittää palat lattialle : )) ja tulee näppäilemään tätä näppäimistöä.
Kalamami ja Henri
KUA: KUinka kuulostikaan tutulta tuo Kaisan meininki! helmi nimittäin nukahti kotimatkalla ja heräsi, kun tultiin vaunuvarastoon n. klo. 15.00. Oli siinä vaiheessa nukkunut sen ruhtinaalliset puoli tuntia. Nyt olen mäkin yrittänyt häntä saada uudelleen ottamaan edes pienet tirsat ja puolisen tuntia tuo on nyt pinniksessään jodlannut ja möyhännyt. Kun, jos ei nyt nuku, niin ilta tulee olemaan yhtä tikkuamista. Vai luuleeko hän pärjäävänsä yksillä puolen tunnin unilla? Toisaalta, jos hän ei puoli kuuten mennessä ole nukahtanut, otan pois sängystä. Muuten hän nukkuisi sitten ties kuinka pitkään ja taas joudun herättää. Joinain päivinä sitten nukuttaisiin vaikka koko päivä. Kuten eilen Helmi nukkui eka aamupäivällä yli 2h ja ja iltapäivällä 3 h! Tajutonta! Ehkä siksi ei tänään nukutakaan...
Kuravaatteista: Mä olen ilmeisestikin huomenna menossa ostamaan Helmille kurahousuja ja kenties takkiakin. Hyvä oli kuulla muiden kokoja, sillä tuota minäkin mietin. kai se sitten ne 86 senttiset on ostettava. Kurahanskat on jo kokoa xs, mutta kumpparit on vielä liian suuret (koko 26) joten pitää ostaa nekin. Käytetään ne toiset sitten joskus isompana.
Meilläkin on tynkäviikko, kun miehellä alkaa pääsiäisloma jo torstaina ja lähdetään silloin heti aamusta autoilemaan kohti Etelä-Karjalaa. Siellä ollaankin sitten maanantaihin asti. Jännittää vain, kuinka Helmi nukkuu yönsä, kun siellä joudutaan nukkua kaikki samassa huoneessa. Hän kun on nyt muutaman kuukauden ollut omassa ylhäisessä yksinäisyydessään huoneessaan yöt.
Voi peereikä. Kai tyo tyttö on haettava pois tuolta sängystä. Ei taida nukkumisesta tulla mitään. Katsokoon siis mun kanssani Dr Philiä...
lehtovi ja Helmi 28.3.
PÄIVÄ unien kanssa jotkut ovat tuskailleet, meillähän siis jo pitkään nukuttu vain yhdet päikkärit(pitkään on tämän ikäisen kanssa aika suhteellinen käsite) siinä 12-15 välillä noin 1,5-2h. No tänään kun käytiin kaupassa aamusella niin tietty nukahti autoon ja annoin nukkua, heräsi siinä vartin yli 11 nukuttuaan vajaan 40min. Ajattelin että kyllähän taas tulee kamala ilta nukkui tahi ei lisää......mutta kuinkas kävikään, ihan hyvin jaksoi ilman suurempia marinoita ja nukahti nätisti tasan kasilta=) Oi ihanaa, ei sitä puolentoistatunnin nukutus rumbaa tänä iltana=) JOTEN tästä pääsen seuraavaan huolenaiheeseen, joko meidän neiti alkaa kohta pärjäämään ilman päikkäreitä kokopäivän? Apua, mistäs mä sitten alan omaa aikaa repimään;)
Puremisesta: Mein lyyli on keksinyt tämän huvin nyt uudestaan, ai ai että sattuu kun hyökii kiinni ihan yht äkkiä ja puree minkä jaksaa!! Toivottavasti lopettaa ennenkuin mä olen ihan täynnä hampaan jälkiä!!!
KURAvaatteet: Meillä kokoa 80cm, hanskat nro.1(eli kai pienimmät) ja kumisaappaat kokoa 19, ja kyllä, niihin mahtuu villasukka ja taitaa jäädä vähän tilaakin viellä, että pikkuinen on pikkuisen jalka=)
Mitäspäs muuta tässä oliskaan kerrottavaa, ai niin tämä äippäpä se meneekin ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen baareilemaan ja kuuntelemaan musiikkia ensi lauantaina ja oikein Tavastialle. Mä niin odotan että lauantai tulisi nopeasti, ei siksi että pääsee baariin vaan siksi että näkee kavereita ja pääsee tuulettumaan ettei ihan mökkeydy=) Kuinkahan mä pärjään ilman perhettä koko illan? =)
No, nyt lähden telkun ääreen ukon kainaloon!!!
Tämäkin työläinen ehtii muutaman sanan raapustella :-D
Kiirusta pittää. Töistä kun selviää, kotihommat ja likan kanssa oleilu odottaa. Nyt tähän alkaa jo vähän tottumaan, viime viikon alussa oli hirmuinen ikävä tyttöä vaan töissä koko ajan.
Päikkäreistä: Huoh. Meillä menee päikyt ihan sekaisin. Ja yöt kanssa. Viikonloppuna selvittiin yksillä päikkäreillä hyvin, nukkui 3 tuntia. Mutta mummi kun täällä päivisin laittaa tytön nukkumaan aina kun on vähäkään merkkejä niin päikkäreitä on nukuttu jo kahdet tuonne kahteen mennessä. Tänään on nukkunu kolmet päikyt! Kun siskon tyttöni tuli iltapäivällä ja pyysin että veis tytön ulos. Rattaisiinhan tuo oli vielä nukuttu. Yöt hulinoidaan ja herätys on klo 6. Ihmekkös tuo sit jos päivällä vätystää. Tarttee mummille kyl sanoa että yrittää vähän vejättää noitten päikkäreitten kanssa. Muuten tää työläismamma on aika väsy kun yöt menee kukkuessa neidin kanssa.
Kurapuku saatiin 1v lahjaksi. On mielestäni tosi reilun oloinen 80cm. Kertaakaan ei ole vielä päällä ollut.
Torstaina lähden likan ja siskon tytön kanssa autoreissuun. Ajelen Hämeenlinnaan kavereita moikkaamaan. Meitä on 4 lapsiperhettä saman katon alla :) Onneks tilaa on riittävästi, jokaiselle perheelle oma huone. Yksi kaverini asuu Oulussa, toinen Nokialla ja yksi siis Hämeenlinnassa. Kaikilla on pieniä lapsia ja nyt kokoonnumme siis saman katon alle. Kaikki lapset alle 4 v joten hulinaa riittää. Lapsia siis 6.
Jeppulis, mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Voi kurjuus mikä ilma tuolla ulkona taas onkaan!Tai ei säässä mitään vikaa ole vaan kelissä,loskaa joka paikka täynnä eikä kukaan vaivaudu auraamaan.Täällä on kyl ollu tänä talvena niin huonoa toi teiden putsaus et tekis mieli soittaa urakoijalle ja sanoa pari valittua sanaa!!!!!
Joo ja tämä äippä vanhenee tänään taas vuodella.Mittariin tulee 25.vee.Eipä tule juhlittua millään lailla.
Meillä yöt taas melkoista haipakkaa,vähän väliä hereillä huudon kans ja herää taas viimeistään puol seiskalta kun mies lähtee töihin.Huoh ja huoh.Eilen ei enää ollut kuumetta mulla lainkaan,mut väsy ja nenä tukossa.Ja eipä tuo väsymys lähtenyt viime yön aikana poijes kun ei saanu kunnolla nukkua.Johan tuo poitsu viime viikon kunnolla nukkuikin.
G:Mitä puette päikkäreille päälle jos nukkuu vaunuissa kun on näin plussakeliä?Mulla hiukan ongelmaa,kun ei olla vielä ostettu sitä välikausihaalaria kun tulee liikkeeseen vasta tällä viikolla.Kun tuntuu et onko toppahaalari jo liikaa?
Joops,mutta mäpä lähen kahtoon mikä tota poikaa nyt nyppii,kiukutellut koko aamun.
Suohomppeli81 ja Juuso
nukahtihan Kaisa sitten viimein eilen, mutta unta riitti silläkin kertaa vain puoleksi tunniksi. Me ei olla onnistuttu nukkumaan vain yksiä unia, sillä vaikka venyttäisin ekoille unille menoa yli puolen päivän, niin Kaisa ei silti nuku tarpeeksi ja vaatii toiset unet vielä neljän hujakoilla. Ja kahdet pitkät päiväunet yleensä verottavat sitten seuraavasta yöunesta tunnin pari, nimenomaan aamun puolelta.
Tänään vietetään kotipäivää, kun Kaisa on kovin nuhainen. Toivotaan, että menis nopeasti ohi, kun ollaan lähdössä pääsiäisen viettoon taas maalle. Siellä on ikävä sairastaa, varsinkin kun nukkuminen on muutenkin siellä hankalampaa kuin kotona.
Aah, mua sitten laiskottaa tänään. Tekis mieli käpertyä peiton alle lukemaan hyvää kirjaa koko päiväksi. Kaisa saattaa olla asiasta toista mieltä, joten hautaan haaveen odottamaan muutamiksi vuosiksi..
KURAhousut meillä on kokoa 86, sadetakkia ei vielä ole. Ostin myös eilen alennuksesta ens talvelle haalarin samaa kokoa. Mä luotan sen mahtuvan, tämä talvi meillä ollaan menty nimittäin 74 kokoisella ja vieläkin se mahtuu hienosti. Kurahanskat pitäisi käydä ostamassa, samoin saappaat. Kaisalla on myös pieni jalka, koon 20 kengät on musta edelleen vähän isot.
PUREMISTA Kaisa harrastaa ajoittain. Tosin isän varpaita purraan aina, jos ne vaan sopivasti puruetäisyydelle osuvat. Hampaita on tulossa parhaillaan lisää, toivottavasti pureminen ei lisäänny samalla.
Tiistain jatkoa,
kua ja Kaisa
Näinköhän postia pääsee hakemaan,kun tie on sellasta kuravelliä. Tälläsillä säillä muistelen sitä kaupunki asumista kun on vain asfalttia joka puolella ;)
Taitaa mies saaha hepulin, kun tulee töistä..on taas nämä raskaushormoonit jyllännyt tänä aamuna. Olen jo viikon verran vihjannut että olohuoneen järjestys vaihdettasiin " kesä-asuun" , muttei hän ole suostunut. Joten tänään olen sitten Mimmin kanssa vaihtanut järjestystä ja kuurannut joka puolelta.Ikkunat saa vielä odottaa lämpöisempiä keliä. =)
Vielä keittiö ja eteinen odottaa mattoja lattialle..kunhan nyt kuivuu.
SUOHOMPPELILLE PALJON ONNEA!!!!
GALLUPPIA vielä siitä maitojutusta mitä kyselin joskus aikaisemmin..Mistä tiedätte että lapsenne saa 6dl maitotuotteita vrk:ssa? Onko se niin justiinsa? Meillä tänään loppui nanni ja ollaan pelkällä lehmän maidolla tästä edes.
G2: Muistatteko antaa kuin tunnollisesti D-vitamiineja? Mie olen sillä saralla nyt ryhdistäytynyt, kun ei sitä nannia enää mene.Mutta erittäin huono olin antamaan tuollo aikasemmin täytyy myöntää..
Eipä tällä erää muuta..Mimmi nukahti, joten siivoon loppuun ja käyn itekin hetkeksi vaaka tasoon.
Tuulia, Mimmi ja sykerö rv28+3
Kiva kuulla NASULINAN kuulumisia töihin paluusta.
Myös piti vastata tuosta vaunuissa nukuttamisen vaatetuksesta. Meillä on ollut pelkkä toppis ja se nyt ollut ihan ok, mutta Mimmi ei kyllä enää oikeastaan nuku vaunusissa, vaan päikyt omassa huoneessa.
Nyt moi!
G1: MAITOA mä annan aamulla 2dl nokkiksesta, minkä vetelee yhteen menoon. Sitten teen puurot maitoon, siinä menee noin 2dl yhteensä. Päivän mittaan syödään yksi jukurtti/viili/rahkaa (tosin välipala ei ole kelvannut pariin päivään) ja juodaan maitoa sen verran kuin maistuu = n.1-2 dl. Ja kyse on siis tavallisesta maidosta.
G2: D-vitamiinit annan joka päivä. Vaikka tottakai muutaman kerran ne on unohtunut. Ensimmäisinä kuukausina Kaisan maha ei kestänyt tippoja ollenkaan, aloitin siis vitamiinin antamisen oikeasti vasta syksyllä. Tiedoksenne muuten, jos antaa luomumaitoa, tippoja annetaan 5/vrk. Muuten vain 3/vrk. Mulle ainakin tämä oli uutta tietoa.
Vaunupäikkäreille vaatetuksesta en osaa sanoa, kun Kaisa ei ole muutamaan viikkoon enää vaunuissa nukkunut. Mut meillä ainakin on edelleen niin pirun kylmä, että toppiksen mä laittaisin. Ohut vaatekerta vaan alle.
kua, joka menee nyt kahville!
Huh huh, enpä ole ehtinyt kirjoitella, kun meillä on koko muu porukka sairastellut, ovat olleet vatsataudissa.
Hanna reppana aloitti la-su välisenä yönä oksentamaan ja heti perään nousi kuume 39.5 ja vatsa aivan vetenä. Isoveikka teki seuraa iltapäivällä, isi illalla ja isosisko yöllä,huoh! Hannalla vaan kuume ei laskenut millään, niinpä soitin sunnuntai-iltana päivystykseen ja mies haki sieltä toista lääkettä, joka helpotti pariksi tunniksi. Oksentelu loppui sunnuntaina, mutta ripulointi jatkui tai siis jatkuu yhä, on tosin rauhoittunut paljon. Eilen jouduimme menemään lääkäriin, kun kuume pysytteli 40, eikä tippunut alemmas ja tyttö oli aivan vetelä. Kokeita otettiin, keuhkot kuvattiin myös, tulehdusarvot olivat koholla aika paljon ja pissassa oli pöpöjä, illalla piti vielä mennä kokeisiin ja arvot olivat vaan kohonneet aamupäiväsestä. Kuumekin pysytteli edelleen 40 asteessa. Yöksi pääsimme kotiin ja yö menikin aika rauhallisesti, annoin yöllä lääkettä ja kuume aleni ja on pysynytkin alhaalla. Illalla saimme vielä antibioottia lihakseen, kun korvasta löytyi märkivä tulehdus, tosin se ei ole oireillut mitenkään.
Tänään otettiin taas kokeita ja arvot olivat kohonneet eilisestä, itku!
Vaihdettiin lääkettä, jospa se alkaisi tehoamaan. Torstaina menemme jälleen kokeisiin, toivottavasti tulehdusarvot ovat alkaneet tippumaan.
Kurjaa vaan, kun pistetään pientä monta kertaa, toinen huutaa ja rimpuilee viimeisillä voimillaan vastaan.
Että semmoista meille...
Gallupeista muista ainaskin kurapuvun: meillä on 90cm kurapuku, mikäs se kotimáinen A:lla alkava valmistaja olikaan...? No kuiteskin sen puku... Vielä ei ole pukua kertaakaan pidetty, toppapukua on käytetty nyt pihalla, se on Remu-puku, joka kestää vettä, ostin myös kevääksi Remun puvun, ei tarvitse välttämättä kurapukua, jos ei nyt halua vähän varjella ulkopukua.
Nyt menen päästämään iskän " lepäämään" , on kanniskellut ja leikittänyt Hannaa tuossa jo vajaan tunnin.
Hanneliini & Hanna
Masentavaa, taas maa valkoisena!!!! Missä ihmeessä on ne kauniit kevät päivät..oikeasti tuppaa käyä mielen päälle tämä märkä,loska,lumi..huokaus!!
Mimmi sylissä, joten palaan päikkäreitten aikaa uudestaan!!
Oikein ilahduttavaa oli lukea vastailuja galluppiin..
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv28+2