Miksi introvertit luulee usein olevansa älykkäitä?
Se että olet tuppisuu ja pelkäät ihmisiä ei todellakaan tarkoita, että olet joku "syvällinen pohdiskelija".
Kommentit (37)
Tai itä ne tietää sen? Koetko tämän kenties uhaksi?
Mä en pidä itseäni kyllä minään älykkäänä vaikka olenkin introvertti.
Minulla on korkea ÄO ja olen myös introvertti, todennäköisesti siitä syystä että koen suurimman osan ihmisistä helvetin tylsiksi. Kauppakäynneistä, pukeutumisesta, tylsistä sukulaisista, välimatkoista, säästä ja urheilusta puhuminen imee minusta mehut, en pysty siihen. Olen kiinnostunut konteksteista ja oikeista tunteista keskustelemisesta, en siitä missä ja miten kukin hösöttää arkisia, tylsiä asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti ei välitä ihmisistä, ei se ole pelkäämistä. Introvertti viihtyy yksin toisin kuin ns normaalit ihmiset jotka panikoivat jos joutuisivat olemaan yhden päivän yksikseen.
Minulla on myös sama kokemus, että introvertit ovat usein itsekkäitä ja välinpitämättömiä muiden ihmisten suhteen.
En oikein ymmärrä, miksi introverttiyttä pidetään niin hienona piirteenä. Varsinkin puolisona introvertti on aika tyly. Soisin sellaisen vain pahimmalle vihamiehelle ;)
Minulle ainakin tuo introverttipuoliso on täydellinen. Viihdytään molemmat kotona toistemme kanssa, hellyyttä ja läheisyyttä ja huomioimista on päivittäin. Enpä ole koskaan huomannut että introvertit olisivat erityisen itsekkäitä tai välinpitämättömiä, ne ei vaan ehkä niin usein välitä merkityksettömistä ihmissuhteista mutta panostaa niihin tärkeisiin.
Hieno juttu, jos introverteistä löytyy myös lämpimiä tunteita toisia elollisia kohtaan.
Minulla on introverttipuoliso, se todellinen luonne tuli esille pikkuhiljaa. Mietin, miten joku voi oikeasti olla täysin piittaamaton toisesta ihmisestä ja minkäänlaista huomioimista ei ole mihinkään suuntaan. Se on minä minä minä ja muilla on pelkkä välinearvo.
Raskasta on olla ihmisen kanssa, saati sellaisen ihmisen lapsi, joka pitää seuraasi epämiellyttävänä. Periaattessa tykkää, mutta kun introvertti ei oikeasti viihdy kenenkään seurassa.
Ap loukkaantunut kun introverttikaveri vietti mielummin aikaa itsensä kuin ap:n kanssa, esim hyvää kirjaa lukien 😅 Ärstyttävä kyl kun lukee vielä kirjojakin.. Luulee olevansa älykäs ja parempi..
Introvertit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin ekstrovertit. Tietysti tyhmiäkin introverttejä löytyy ja ne ovat juuri niitä, jotka luulevat olevansa älykkäitä vain koska ovat introverttejä.
Koska ekstrovertti ei kuuntele, hän ei voi myöskään oppia. Puhe ei ole ajattelua. Ekstrovertti myös ilmaisee tyhmyytensä koska puhe tulee ajattelematta.
Miksi ekstrovertit taas ei tajua olevansa tyhmiä?
No jos nyt tästä aiheesta on pakko vääntää juttua niin on löytyyhän noita tutkimuksiakin kun vähän googlaat enen kun kerjäät verta nenästä.
...Introvertit on keskimäärin älykkääämpiä ja lahjakkaampia lapsina.
No itse asiassa tutkimusten mukaan introvertit ovatkin keskimäärin älykkäämpiä.
Harmittaako kun olet itse tuollainen tyhmä ekstrovertti hölösuu?
Ei tässä valtavan syvällisiä pohdintoja tarvita.
Introvertit arvostavat yksityisyyttä, omaansa JA muiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti ei välitä ihmisistä, ei se ole pelkäämistä. Introvertti viihtyy yksin toisin kuin ns normaalit ihmiset jotka panikoivat jos joutuisivat olemaan yhden päivän yksikseen.
Minulla on myös sama kokemus, että introvertit ovat usein itsekkäitä ja välinpitämättömiä muiden ihmisten suhteen.
En oikein ymmärrä, miksi introverttiyttä pidetään niin hienona piirteenä. Varsinkin puolisona introvertti on aika tyly. Soisin sellaisen vain pahimmalle vihamiehelle ;)
Minulle ainakin tuo introverttipuoliso on täydellinen. Viihdytään molemmat kotona toistemme kanssa, hellyyttä ja läheisyyttä ja huomioimista on päivittäin. Enpä ole koskaan huomannut että introvertit olisivat erityisen itsekkäitä tai välinpitämättömiä, ne ei vaan ehkä niin usein välitä merkityksettömistä ihmissuhteista mutta panostaa niihin tärkeisiin.
Hieno juttu, jos introverteistä löytyy myös lämpimiä tunteita toisia elollisia kohtaan.
Minulla on introverttipuoliso, se todellinen luonne tuli esille pikkuhiljaa. Mietin, miten joku voi oikeasti olla täysin piittaamaton toisesta ihmisestä ja minkäänlaista huomioimista ei ole mihinkään suuntaan. Se on minä minä minä ja muilla on pelkkä välinearvo.
Raskasta on olla ihmisen kanssa, saati sellaisen ihmisen lapsi, joka pitää seuraasi epämiellyttävänä. Periaattessa tykkää, mutta kun introvertti ei oikeasti viihdy kenenkään seurassa.
Suurin osa introverteistä on ihan normaaleja tuntevia ihmisiä. Tuskinpa tuo sinun miehesi käytös pelkästä introverttiydestä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ekstrovertit taas ei tajua olevansa tyhmiä?
Tämä! Toisaalta, jos ovat sosiaalisia, ystävällisiä ja tulevat kuitenkin hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa, niin annettakoon tyhmyys anteeksi 😉 Näitä esim paljon lähihoitajina.. Anteeksi fiksut lähihoitajat, tiedän että teitäkin on ❤️
Miksi aina pitää olla tällainen vastakkainasettelu että kilpaa introvertit haukkuu ekstroverttejä ja toisinpäin? Kumpi tahansa voi olla mukava ihminen tai älykäs ihminen. Mä olen introvertti ja kavereissa on sekä intro- että ekstroverttejä ja kaikki omalla tavallaan mukavia.