Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kukaan ei ole tehnyt näitä töitä näin hitaasti"

Vierailija
13.11.2017 |

Näin sanoi esimieheni minulle, koska olen joutunut tekemään ylitöitä saadakseni hommat tehtyä. On melko paha mieli, sillä olen uusi työssäni. Työnkuva on laaja - teen käytännössä saman työn, jota muissa firmoissa hoitaa 2-3 henkeä. Lisäksi olen työstäni innostunut ja haluan hoitaa sen hyvin. Huomaan, että hommaa on aiemmin hoidettu vasemmalla kädellä, ja virheitä on korjattavana. Edeltäjäni veti samaa duunia autopilotilla seitsemän vuotta, joten tottakai uutena minulla menee kauemmin. Ulkopuoliset ihmettelevät, miten saan hommat hoidettua yksin, ja tiimin muut jäsenet, esimies mukaanlukien ovat käyneet burnout-lomalla tänä vuonna. Mutta minua syytetään siitä, että työtaakka olisi omaa syytäni.

Haluaisin sanoa pomolle, että hänen asenteensa loukkaa. Olen myös saanut kuulla, että "ylitöitä tekevä ei ole hyvä työntekijä". Sanotaan, että lähde ajoissa, mutta samaan hengenvetoon kannetaan kiireellinen homma pöydälle.

On pettynyt olo, että olen tehnyt parhaani, ja silti saan moitteita. Edellisessä työpaikassa oli ylitöitä, mutta se tunnustettiin rehellisesti. Nyt pitää syyllistyä siitä, että teen kahden työt, mutta en onnistu tekemään niitä yhden naisen työajalla.
Miten voisin kertoa esimiehelle, että hänen asenteensa loukkaa? Olen kuitenkin vielä koeajalla. HR juuri kyseli miten viihdyn ja tulen esimiehen kanssa toimeen. Johdattelivat, että onhan se x "aika persoona". Sanoin, että hyvin menee, mutta silloin en joutunut vielä kuulemaan näitä kommentteja.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin paska fiilis et tekee perse ruvella töitä, mutta saakin haukut.

Vierailija
2/2 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan selvästi säästää niissä yksikkökustannuksissa kun ei muita palkata? Palkkakustannukset myös. Tyypillinen tilanne, jatkuva kiire - ylitöiden ei pitäisi olla jatkumoa - ilman ajatustaukoa muuttuu status quo ksi.

Italialainen lakko?

Jossain joku sanoi että tee itsesi tarpeelliseksi, älä siedä kyykytystä koska motivaatio tulee mielekkäistä Työstä (vaikka työn ei pitäisi olla henki ja elämä, you know),omiin asioihin vaikuttamisesta, Käypä korvaus sopimuksen mukaisista jne. Oma terveys vai organisaation terveys?

Kestää todellakin jonkun aikaa ennenkuin ollaan ns. tuottava.

Miten ovat markkinoineet tarjoamaansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi