Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**JOULUNTÄHTÖSET viikkoon 15**

10.04.2006 |

Aloitan nyt uuden pinon tälle viikolle.

Miten viikonloppu kullakin meni? Moni on täällä ollutkin myös v.loppuna kirjoittelemassa.

NIIN mä katsoin nauhalta sitä ohjelmaa joku tuli tässä joku viikko takaperin eli Elämää ennen syntymää, se prisman ohjelma niin siinä kerrottiin näin että moni äiti kärsii pahoinvoinnista alkuraskaudesta mutta mutta siinä mentiin jo raskausviikkoa 8!! Eli tuohon 8 viikkoon menessä yleensä kehittyy istukka ja sen jälkeen alkaa se yhden hormoonin eritys äitiin joka saa monet voimaan pahoin. Että me joilla näitä pahoinvointi oireita ei vielä ole niin kyllä ne varmaan sieltä vielä tulee... sitä ei kerrottu miksi monet äidit taas alkaa voimaan pahoin jo ennemmin, mutta jos toi istukka kehittyy yksilöllisesti eri aikaan tai joku muu raskauden vaihe saa alussa tuon pahoinvoinnin aikaan.

Toisaalta hullua edes odottaa sitä pahaa oloa, ei se mitään mukavaa ole kun päälle pääsee :)

Itselläni ei oireilua ole muutakun huimaus ja rintojen kipu, välillä tulee paha olo jostain mutta on todella pientä, voi vielä kahvia ihan rauhassa jouda :)

Tosi kiva huomata että meitä joilla tuo esikoisen ja toisen ikäero on väh. tuo 4-5v alkaa löytymään enemmän ja enemmän.

Kaikille flunssassa painijoille pikaisia paranemisia! Ja tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ria, paljon voimia sinne teille. Kylläpä oli surullista luettavaa :(

Mulle iski ultravimma kun luin sun kirjotuksen, mutta kun en millään viitsi uhrata niin suurta rahaa sinne, kun neuvolan puolesta pääsee eikä tarvitse mitään maksaa. Tosin joutuu odottamaan pitempään.

Ei ole reilua!

Juu samaa mieltä tuosta pinoilusta, että voitas useimmin aloittaa uusi, ettei niin pitkäksi veny.

Eipä tänne niin ihmeitä kuulu muuta, uusi raskausviikko pyörähti alulle :)

vilis 6+0

Vierailija
22/44 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku teistä käynyt Helsingissä alkuraskauden ultrassa? Jos, niin missä ja minkä hintaista se on? Kovasti haluaisin mielenrauhaa, mutta budjetti niin helposti alkaa paukkua.

Ria, oon tosi pahoillani! Hirmuisesti voimia!

Sasa 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei! Mua alkoi itkettää sun puolesta! Virtuaalihali sulle, koita jaksaa eteenpäin! En jaksa ymmärtää miksi elämä on toisille niin epäoikeudenmukaista!

voimia,

äitikuu

Vierailija
24/44 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tekis mieli kyllä testata taas, etta joko se plussa ois siitä tummunut, kun niin kovin haalea oli tuossa viime keskiviikkona. Mutta toisaalta en oikeen uskalla--tekee mieli oottaa vielä pari päivää, kun pelottaa, ettei se olekaan tummunut! Sitä vaan toivoo, että olisi nyt tarpeeksi noita hormooneja mullakin...........

Jännä lukea, mitä eri muotoja nää meidän pelot aiheuttaa. Meinaan, kun toiset ei haluu vielä pinoutua tai listautua joulukuisiin mukaan kun eivät haluu tippua pois, jos jotain menee vinoon. Minä taas ajattelin, että heti kyllä listaudun tänne, kun sit on tän raskauden PAKKO jatkua, kun kerran olen tännekin jo ilmoittautunut. He hee...

En tiedä miten ittestäni on tosiaan tullut tälläinen pelkuri: en siis ole mennyt vieläkään takasin kuntsarille! Vaikka kaikki sanookin, et se ois ok kunhan pysyttelee tietyissä rajoissa. Noh, voihan se olla, etta tästä varovaisuudesta on kehittynyt tietynlainen tekosyy, kun ei muuten viitsisi mennä kuntoilemaan... :) Hmm...mene ja tiedä, mutta kai sinne täytyis kohta vääntäytyä/uskaltautua oli miten oli.

MYYLLE tuosta uimisesta, että vissiin tosi lämpimissä vesissä voi olla jotain infektion vaaraa. Vähän niinkun kylpyjen kanssa, mutta vissiin sekin on jossain määrin henkilökohtaista. Toisiin iskee tulehdukset helpommin kun toisiin. Uiminen on kyllä tosi ihanaa, varsinkin sitten ison massun kanssa, kun olo on vedessä niin kevyt ja painoton... :)

Tarrasukkia kaikille masuasukeille!

UM 6+2

Vierailija
25/44 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haleja Ria sulle. Kyllä se vaan on niin mahdottoman suuri pettymys odottajalle. :( Toivon, että jossain vaiheessa saat voimia uuteen yritykseen.

Vierailija
26/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pahoillani että just sulle piti näin käydä :( toivottavasti aika parantaa ja löydät jonkun toisen ilon aiheen, eikä sitä tiedä vaikka vauva vielä tulisikin... jos vaan itse jaksatte siitä vielä haaveilla.

Onko silti mahdollista edes yhtään että joskus viikon päästä jos ultrattaisiin niin sielä voisi jotain elämään näkyä? En mä halua tietysti mitään turhia mielikuvia heittää ilmaan, mutta kaverille kävi kerran niin että siltä yritettiin selvittää viikkoja kun oli tullut raskaaksi heti imetyksen aikana ja yksi lääkäri oli sanonut että tuulimuna melko varmasti ja antanut lähetteen äitiyspolille niin sielä oltiinkin sitten erimieltä ja poika sieltä aikanaan sitten syntyi.. Eihän sulla ollut viikkojakaan kovin montaa vielä kasassa... Mun vaan on niin vaikea ymmärtää kai... mutta voimia silti teille kaikille.

Vierailija
27/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että teidän kohdalla tapahtuu se ultraihme eli seuraavassa ultrassa onkin sitten pieni sydän näkyvillä. Itse saman kokeneena tiedän ettei sanat oikein auta, mutta toivon että kaikki asiat järjestyvät parhainpäin ennemmin tai myöhemmin.

Mulle käy myös vaihtuva pino. Usein on niin kiirekin että kun pinot on 4 sivua pitkiä on vaikea lukea kaikkien juttuja.

[color=red]Äitikuu: toi vessassa ravaaminen on tosiaan rasittavaa. Harrastan sitä itse myös. Loppuaikoina olen usein miettinyt pitäisikö nukkua vessassa :)[/color]

Täällä ei ole mitään oireita. Rinnat ehkä hiukan kipeät jossain kohtaa mutta ei koko ajan. Ainoastaan JÄRJETÖN väsymys ja kylmyys vaivaa... toivottavasti ne pian loppuu tai menee järki! Pahaaoloa odotellessa.

Olen koittanut vertailla tätä raskautta noihin kahteen joista on tytöt olemassa,josko joku merkki kertoisi että tää olis poika! Vaikka tytölle on kyllä jo nimi valmiina...

sellaisia tänne....

Päivitin esittelylistan, käykää tarkistamassa tietonne :)

Ilmis rv 5+5

Vierailija
28/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaksi 7.12. mutta neuvolassa katsoivat että oikea aika onkin 6.12. eli kai se on sitten sen mukaan mentävä :) Neuvolan tätikin kyllä ihmetteli tuota ja sanoi että edelleen keskussairaalassa kuljetaan aina yksi päivä jäljessä laskureissa. Sama tilanne oli maaliskuussa -05. Kuitenkin lasketut ajat neuvolan ohjelma näyttää silti oikein. Eli jospa tuo laskettu aika pysyisi tuossa 6.12. kun eivät kovin herkästi sitä muuta seulontaultrissa meidän keskussairaalassa. Hahaa ! Tässähän voi käydä vielä niin, että tuleekin marrasmuru...kun viikkoa ennen laskettua aikaa tiedetään meidän möhköfantin syntyvän (viimeistään). On tää silleen helpompaa kuin viime kerralla, kun piti jännittää että saako sen sektion vai ei. Nyt tietää jo heti ettei tarvitse tapella asiasta :)

Alkuraskauden ultraan olisin saanut ajan jo kahden viikon päähän mutta vapaat ajat ei sopineet mulle kun olivat keskellä päivää niin mihin nuo kaksi olisi laittanut. Tässä vaiheessa on vaikea pyytää lapsenvahtia kun salaisuus pitää säilyä vielä yli niskapoimu-ultran ainakin. Niinpä eka sopiva vapaa-aika meni toukokuun puolelle 3.5. jolloin on menkkojen mukaan jo 8+6. Ainakin pitäisi olla jotain katsottavaa jo... Ehkä se tuo onnea, että silloin on mun nimipäivä :D Seuraavalla viikolla on sitten eka neuvola.

Vierailija
29/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä järjestelen kirppistavaroita, vien torstaina myyntiin kasan turhia ja ylimääräisiä vaatteita ja muuta krääsää, saadaan vähän väljyyttä näihin kaappeihin. Kova homma tuossa kirppistouhussa on, kova laittaminen, pesu ja silitys (jos jaksan) ja hinnoittelu ja sit saa pari vaivaista ropoa palkaksi... mutta rahaakin tärkeämpää on että pääsee turhasta romusta eroon! Mielikin puhdistuu kodin mukana.

Oireita olen yrittänyt metsästää, mutta edellen huonolla menestyksllä. Ellen syö niin olo on aika öklö, mutta tasainen syöpöttely pitää pahan olon poissa niin etten oikeesti kyllä usko olevani raskaava vieläkään. Vielä viikko ja 3 päivää ultraan. *huoh* Se on piiiitkä aika.

Pari kertaa kun olen noussut liian nopeasti olen tuntenut kohdun pohjassa sellaista repäisykipua. Vetää ohan kippuraan kun vihlaisee niin. Toivottavasti kuuluu asiaan.

Meillä mä päätin eilen extempore vierottaa esikoisen tutista. Yllättävän hyvin meni, oli ensimmäinen yö 1,5 vuoteen kun poika nukahti ilman tuttia..... Katsotaan nyt alkaako kaivata sitä, täytyy koitaa vaan itse pysyä lujana. Joskushan sekin on tehtävä, ja uskon, että mitä nuorempana sen helpompi. Ei sitten itse jouluna vauvan tutin perään ainakaan enää....

Eipä mulla muuta. Ajattelin vaan nostaa pinoa kun oli tippunut tokalel sivulle....

Hyviä vointeja kaikille!

äitikuu, taapero ja maha-asukas rv 5+1 (5+6??)

Vierailija
30/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONIJAJENNI: Meilläkin oli neuvolassa ainakin viime kerralla tuo -1 päivä netin laskureihin verrattuna eli siellä viimeisten kuukautisten eka päivä on 0+1 ja netissä noissa laskureissa 0+0 eli siitä tuo ero. Meillä mentiin sairaalassakin samoja päiviä... Ja alle 5 päivä heittoja ultran mukaan ei kuulemma korjailla.

Pahoinvointi ja vatsan nippailut jatkuvat, eli ei mitään uutta. Tässä raskaudessa on huomannut, että puolituntemattomille asiasta mainitsee paljon " hövelimmin" kuin ekan kanssa. Hassua suku pidetään pimennossa, mutta " puolituntemattomat" tietävät. Kerroin eilen raskaudesta myös pomolle, koska päivittää just työnkuvia niin osaa sitten vähän varautua, etten ole kuin ½vuotta töissä...

Heltu

Vierailija
31/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varovasti kurkistelisin minäkin tänne.. Reilun viikon olen jo seurannut teidän kuulumisia ja jos nyt sitten uskaltautuisi itse jonon jatkoksi. Maanantaina 3 pvä sain testistä yllätysplussan, lähinnä turvonneen olon vuoksi testin tein. Nyt sitten on viikon verran sulateltu ja ihmetelty. Esikoista kun tehtiin työllä ja tuskalla 7 kuukautta ja nyt tärppäsi kerralla :) Ehdin jo käymään ensimmäisessä ultrassakin, minulla kun on taustana 3 keskenmenoa ja kohdunulkoinen jota jouduttiin leikkaamaan kahdesti. Esikoistytär syntyi jouluna 03.

Ultran jälkeen on mielialat olleet aika sekavat, kohdussa näkyi sikiöpussi, mutta sikiökaikua ei saatu. Tosin viikot oli eilen 4+6. Lääkäri määräsi verikokeisiin ja ensiviikon torstaina uudelleen ultraan. Hcg arvo oli eilen veressä 9440 ja ainakin lääkäri sanoi että korkeat arvot viittaavat että sisällä olisi. Tiedä sitten ennen ensi viikkoa. Kova on jännitys ja pelottaa.

Oireita mulla on ollut aika maltillisesti, verrattuna esikoisen odotukseen. Silloin oksensin ensimmäiset 4 kuukautta :) Nyt on ollut vain lievää kuvotusta silloin tällöin, jatkuva palelu ja pissalla juoksu. Alavatsa on turpea ja tuntuu painavalta. Ja nälkä on jatkuvaa!! Pakko koittaa kovalla kädellä rajoittaa syömistä ettei heti lähtisi paino pilviin :)

Hyviä vointeja kaikille

manzu rv 5

Vierailija
32/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan minunkin puolesta tänne Jouluntähtösiin. Liitynpä minäkin joukkonne. Plussaa tuli eilen! Vähän on vielä epätodellinen olo, mutta onnellinen silti. Esikoinen on kahden vanha, joten eipä olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Tosin mies repes nauruun, kun heti testin jälkeen kaivoin pinon vanhoja vauvalehtiä kaapista. Totesin siihe, että pitäähän nää asiat nyt kerrata :)!

Mieli on nyt todella hyvä, ja tuntuu että energiaa riittäisi (vielä) vaikka mihin. Edelliseltä raskaudelta tuttu siivousvimmakin tekee tuloa, vai olisikohan keväällä jotain tekemistä asian kanssa. No eiköhän se taas jossain kohdin laannu.

Seurailen innolla teidän muiden kuulumisia. Mukava tällainen paikka, jossa samassa " jamassa" olevat voivat tavata toisiaan fyysisestä paikallaolosta välittämättä!

Voimia ja kevään odotusta kaikille!

t: Murppu ja 5+jotain

Vierailija
33/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kylmä ilma, kun oltiin puistossa kuopuksen kaa. Ihan tuli semmoinen syksyinen fiilis. Mä soitin jo eilen neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan 18.5. Mulla oli muuten myös tuo sama juttu, et luulin et la on 16.12, mut neuvolan täti sanoikin et 15.12. Eli mennään nyt sitten ton neuvolasta saadun la:n mukaan. Tänään on taas semmoinen fiilis, et tuntuu kauhean epätodelliselta tää raskaus. Kun kuuli noi Riankin eiliset uutiset, niin tuli semmoinen olo, et ei uskalla vielä iloita raskaudesta kun mitä tahansa voi vielä tapahtua. Tuulimunaraskauskin on semmoinen ettei sitä voi mitenkään tietää kuin ultran kautta ja mä en ajatellu alkuraskauden ultraan mennä vaan odottelen niskapoimu-ultraa. Mulla ei oo aikaisempia kokemuksia keskenmenoista, tuulimuna-tai kohdunulkoisista raskauksista. Mut silti takaraivossa on pelko siitä meneekö kaikki hyvin. Pitää vaan toivoa et menis kaikki hyvin. Oireita riittää edelleen. Rinnat on tosi arat, palelee koko ajan, nälkä sekä armoton väsymys. Iltaisin kun on saanu lapset nukkumaan tuntuu, et on ihan loppua.

Mukavaa tiistaipäivän jatkoa kaikille!

Shannon ja nelikko sekä miniskidi 4+3

Vierailija
34/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet! Kiva kun määrä kasvaa...

Minä olen ihan sekaisin olostani. Aamulla olin ihan epätoivoissani, kun oireet ovat hävinneet. Kampaajalla sitten ottaessani raitoja, alkoi hajut tekemään pahaa... En tiedä onko pahaa oloa vai nälän tunnetta, kun vatsaa " polttelee" ... Ja taas välillä tuntuu rinnoissa pakotusta???????

Minäkin reippaana 3. lapsen äitinä olen IHAN pihalla...Kieltämättä Rian viesti pisti pelkokertoimen taas nousemaan, minulla siis km tammikuussa-06. Ei auta kuin pää kylmänä odottaa ja lauantainahan saan tiedon puoleen tai toiseen...silloin kai 6+1/2, joten jotain näkyy tai sitten ei. Sitä vaan haluis HETI tietää, mutta kaikkea ei voi kontrolloida (nykyään tosin siihen pyritään).

Niin ja sunnuntaina ultran jälkeen olen lähdössä mieheni kanssa lomalle (ilman lapsia), joten toivotaan ettei la saada surullisia uutisia !

Kaikkea hyvää teille kaikille

Alice 5+4

Vierailija
35/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko tunnustaa, että meen jo huomenna sinne alkuraskauden ultraan.. viikkoja ei vielä kun 5+1 huomenna, mut pitäis tyyppi ainakin paikallistua.. ettei vaan ainakaan ole kohdunulkoinen. Muusta ei sitten vielä olekaan tietoa, mutta hyvä se on käydä mieltä rauhoittelemassa :)! Ja leikkiä hätähousua :)!

Myy 5+0

Vierailija
36/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin just ultran perjantaiksi 21.4 ja silloin mennään mun laskujen mukaan 7+0, joten sydänäänien pitäisi näkyä. Tekisi kyllä mieli mennä jo aikaisemmin mutta jos sitten mitään ei näy joutuu kuitenkin uudelleen ja sitten varmaan hermoilisin vielä enemmän. Viimeksi olin ultrassa 6+0 ja silloin lekuri sanoi ettei sydämestä ole ihan varma mutta ilmeisesti näkyvät. Ihmettelen kyllä vähän kun noi oireet on alkanut niin aikaisin ja niin rajuina verrattuna viime raskauteen että onkohan kaikki kunnossa.

Pahoinvointi on pahentunut päivä päivältä, koko ajan pitäisi syödä jottei oksetus pääsisi yllättämään. Varsinkin aamupäivät ovat hirveitä. Lisäksi suussa maistuu koko ajan karsee maku, sama juttu kuin viime raskaudessa. Huomenna lähdetään sukuloimaan ja yritän tässä miettiä miten pitäisin tään salaisuuden vielä. Voi olla ettei onnistu toin pahoinvoinnin takia ja sitten jos tarjotaan viiniä niin kieltäytyminen aiheuttaa varmasti kysymyksiä, joihin ei viitsi valehdella.

Hyviä vointeja vaan kaikille

oribi 5+5

Vierailija
37/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täällä samalla nimimerkillä 2 vuotta sitten. Silloin laskettu aika oli 11.12, nyt omien laskujeni mukaan 5.12. Elikäs 6+0 tai jotain sinne päin tänään. Oireita ei pahemmin ole, jonkin verran väsymystä ja turvotusta vain. Saas nähdä jaksanko odottaa niskapoimu-ultraan asti!! Tämä raskaus tuli aika lailla äkkiä kuten edellinenkin ja taas on hallitsemista keskenmeno- sun muissa peloissa. Neuvolaan en ole vielä soittanut. Hyvää vointia kaikille!

t Joululahja

Vierailija
38/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntu moni olevan menossa ultraan aikaisessa vaiheessa, niin rupesi mietityttämään et pitäiskö sittenkin. Ei meinais millään malttaa odottaa np-ultraan asti.

Shannon

Vierailija
39/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta täällä pk-seudulla vaihtelee riippuen lääkäriasemasta ja ultraajasta.Helsingin lääkärikeskuksessa uä oli vuosi sitten kelakorvauksen jälkeen n.60 euroa.Sainpa siihen päälle vielä toisenkin ultran kun ekassa ei nähty sykettä rv 6+5 ja menin viikon kuluttua uudelleen.Kyseessä oli sitten tuulimuna,eikä lääkäri kai tohtinut periä maksua.. Niin,en menisi kyllä ennen seitsemättä viikkoa ultraan,sillä jos sykettä ei vielä näy,siitä seuraavasta viikosta tulee PIINAAVA.Reilusti 6+ viikoilla se todennäköisemmin näkyy!

Omaa napaa:pahoinvointi alkoi tänään,ihan uusi juttu minulle sillä esikoista odottaessa ei niin mitään maailman oireita.Nyt viluttaa,ja huimaa ihan kauheasti,rinnat edelleen kipeet ja koko ajan on vesi kielellä,pitäisi olla jatkuvasti syömässä,vaikka toisaalta etoo..

Ultraan menen itse sitten rv 6+6,kovasti pelottaa edelleen tuo tuulimunan mahdollisuus.

T.Empula,tänään 5+4

Vierailija
40/44 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, se ihana väsymys taitaa alkaa täälläkin vaivaamaan :)

Eilen ja tänään töissä meinasi nukkua pystyyn. No kerrankin olin iloinen lapsen kuumeesta, kun pahimman väsymyksen aikaan puolelta päivin soitti tarhatäti ja " piti" lähteä kotiin. Kotona sitten vedettiin kolmen tunnin päikkärit!

Kyllä piristi. Vaikka tavallisesti olen aamu-uninen, niin nyt taas ei aamuisin väsytä ja yöt nukun todella katkonaisesti. Mutta sitten puolilta päivin on alkanut iskeä armoton väsymys.

Tällästä taas ei ollut aiemmissa raskauksissa.

Ja aamulla oli taas hieman huono olo jota ei myöskään ole aiemmissa ollut.

Ja vielä päälle kaksi viikkoa ultraan, huokaus.

Voiko nuo alkuraskauden ultrat olla noin halpoja, kun itse olen follikkeliultrissa juossut ja hintahaitari on ollut 95-122e.??

Onko se sitten halvempi?

No, en joka tapauksessa viitsi uhrata sinne rahaa.

vilis 6+1