Jos "seksihalut vaan lopahtaa" se johtuu siitä että rakkaus on lopahtanut tai seksi huonoa.
Se pitää molempien osapuolien ottaa huomioon. Jos ei ole rakkautta, ei ole seksiä ja päinvastoin. Jos seksi on huonoa, ei sellaisessa suhteessa voi pidemmän päälle haluta seksiä, ja kun ei halua seksiä, kuolee rakkauskin tai muuttuu kaverisuhteeksi.
Usein lasten saamisen jälkeen naisilla (joskus miehilläkin) lopahtaa seksihalut, se johtuu siitä että kun lapsensaamiseen kuuluu se muutaman kuukauden tauko seksissä, sen unohtaa kuinka hyvältä se seksi tuntuu, ja senkin voi unohtaa kuinka mahtava tunne kunnon orgasmi on. Monet ovat vain äitejä ja isiä lapselle, ja hellyys käytetään lapseen, ei puolisoon, käännetään selkä puolisolle, onko ihme että rakkaus kuolee?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita tuota. En ole parisuhteessa, eikä minulla ole kerrassaan mitään seksihaluja, ei edes omatoimikivaan. Veikkaisin hormoneja syyllisiksi. Nuorempana kiinnosti, enää ei. Harvemmin menee toisinpäin.
Tottakai hormonit vaikuttaa että halut vähenee iän myötä. Mutta eniten sitä halua vähentää se että ei harrasta seksiä. Niinhän se on jokaisen asian kanssa, poissa silmistä, poissa mielestä. Jos lopetat herkkujen syömisen niin muutaman viikon päästä ei enää tee mielikään, sitten kun syöt jonkun rasva-sokeripommin, tulee huono olo ja ihmettelee että miksi joskus tykkäsi niistä. Mutta jos syö pikkuhiljaa taas enemmän makeaa, huomaa että kohta sitä vetää taas herkkuja kuten ennenkin. On tutkittu asia, että rakastelu lisää rakkauden tunnetta kumppaniin. Se on ihan itsestäänselvää kun ajattelee meidän geeniperimää, se on ollut aina eduksi ihmiskunnan säilymisen kannalta.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Allekirjotan tuon myös.
En tiedä milloin se on tapahtunut, mutta viimeksi viime viikonloppuna mietin itsekseni, kauanko pystyn tähän. Siis seksiin ilman minkäänlaista halua siihen. Jos en miehelle antaisi, olisi edessä viikon parin mykkäkoulu, eikä sekään kivaa ole. Seksi ilman omaa tahtoa ja halua on aivan kauheaa., mutta miehelleni en sitä pysty kertomaan. Olen kärsinyt siitä jo vuosia. Joo, seksi on huonoa, orgasmin saan vain yksin ollessani.
Eniten kaipaan kuitenkin himoa ja toisen rakastamista. Mutta kohta olen tilanteessa, jossa olen ennemmin vaikka lopun ikäni yksin kuin harrastan seksiä vasten tahtoani.
Olisi kamalaa olla miehesi. Tee palvelus ja eroa hänestä.
Sairasta elää yhdessä tuollaisessa suhteessa. olet sairas nainen.
En ole aloittajan kanssa samaa mieltä. Omalta kohdaltani seksihalut ovat vähentyneet selvästi vuosien mittaan. Rakastan puolisoani ja haluan rakastella hänen kanssaan (en vain ollenkaan niin usein kuin ennen) ja seksi on todella ihanaa kun sitä teemme.
Me olemme hyväksyneet sen, että emme enää ole kuin pienent kiimaiset pupujussit, vaan tahti on vähän rauhallisempaa. Rakkautta on ja halua on, mutta ikä ja vuodet muuttavat toiset meistä vähän vähemmän energisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin lopen kyllästynyt tähän seksistä jauhaamiseen... kaikki ihmiset ja suhteet on erilaisia, samoin elämäntilanteet jne. Luodaan vain ihmisille paineita ja määritellään ulkoapäin mikä on "normaalia". Antakaa jo olla ja harrastakaa sitä ken haluaa.
On, ihmiset ja elämäntilanteet on erilaisia, mutta jos toinen puoliso kärsii seksittömyydestä, ei se ole mitään normaalia. Parisuhteeseen kuuluu seksi ja rakkaus. Jos on pelkkä seksisuhde, se ei ole parisuhde, ja jos on pelkkä rakkaussuhde, se ei ole parisuhde, se on sukulaisuussuhde tai ystävyyssuhde.
Kukaan ei tule sanomaan ulkopuolelta pitääkö olla seksiä vai ei, ihan samalla tavalla kuin että joku tulisi ulkopuolelta sanomaan että sinun pitää hengittää tai käydä ulostamassa jotta voit elää. Se on itsestäänselvyys, ja jos se tuo paineita että parisuhteessa on seksiä, ei pidä missään nimessä mennä parisuhteeseen kuin jonkun aseksuaalin kanssa.
Sorry, mutta olet väärässä. Ei seksiä voi mitenkään verrata noihin kahteen. Ei ole perustarve, jota tarvii elääkseen. Muutenhan kaikki "kilttimiehet" olisivat jo kuolleet.
Kyllä se on parisuhteen perusedellytys. Ja ne "kilttimiehet" onkin sisältä kuolleita, täällä kirjoittelusta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä milloin se on tapahtunut, mutta viimeksi viime viikonloppuna mietin itsekseni, kauanko pystyn tähän. Siis seksiin ilman minkäänlaista halua siihen. Jos en miehelle antaisi, olisi edessä viikon parin mykkäkoulu, eikä sekään kivaa ole. Seksi ilman omaa tahtoa ja halua on aivan kauheaa., mutta miehelleni en sitä pysty kertomaan. Olen kärsinyt siitä jo vuosia. Joo, seksi on huonoa, orgasmin saan vain yksin ollessani.
Eniten kaipaan kuitenkin himoa ja toisen rakastamista. Mutta kohta olen tilanteessa, jossa olen ennemmin vaikka lopun ikäni yksin kuin harrastan seksiä vasten tahtoani.
Et ansaitse miestäsi.
Sillä sekunnilla kun puoliso ei enää halua seksiä puolisonsa kanssa niin on aika avioerolle.
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittajan kanssa samaa mieltä. Omalta kohdaltani seksihalut ovat vähentyneet selvästi vuosien mittaan. Rakastan puolisoani ja haluan rakastella hänen kanssaan (en vain ollenkaan niin usein kuin ennen) ja seksi on todella ihanaa kun sitä teemme.
Me olemme hyväksyneet sen, että emme enää ole kuin pienent kiimaiset pupujussit, vaan tahti on vähän rauhallisempaa. Rakkautta on ja halua on, mutta ikä ja vuodet muuttavat toiset meistä vähän vähemmän energisiksi.
Usein kun nainen puhuu että me niin se tarkoittaa vain naista itseään ei miestä. Miehesi voi taustalla nyökytellä hyväksyvästi koska on jo menettänyt toivonsa suhteesi, mutta kyllä mies haluaa vetää takaapäin kunnon perärallia joka päivä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ansaitse miestäsi.
Sillä sekunnilla kun puoliso ei enää halua seksiä puolisonsa kanssa niin on aika avioerolle.
Haluttomuuskausia voi tulla kaikille pitkän liiton aikana. Niiden vuoksi ei kannata ottaa eroa, mutta niistä pitää kyllä puhua, muuten tilanne pahenee.
Vierailija kirjoitti:
No niin meilläkin on. Missä kohtaa olen sanonut että tuo ei olisi normaalia? Eihän se ole se juttu, että kuinka usein, vaan se, että onko sitä seksiä, haluaako molemmat sitä vai ei. Jos toinen sanoo yhtäkkiä että nyt kuule lopahti seksihalut kokonaan ikuisiksi ajoiksi, ja toisella olisi haluja, niin kyllä se on julmaa lopettaa toisenkin seksielämä yksipuolisella päätöksellä. Jos rakastaa, niin haluaa näyttää sen myös fyysisesti, sitä on parisuhde.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kun nainen puhuu että me niin se tarkoittaa vain naista itseään ei miestä. Miehesi voi taustalla nyökytellä hyväksyvästi koska on jo menettänyt toivonsa suhteesi, mutta kyllä mies haluaa vetää takaapäin kunnon perärallia joka päivä vaan.
Minä noudatan mieheni seksihalujen aikataulua. Itse pystyn innostumaan helpommin, joten meillä mennään hänen ehdoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en jaksaisi näitä seksistä jauhajia. Mikä siinä on että täytyy kokoajan puuttua toisten seksielämään?
Että sinä sen nyt tiedät että parisuhteessani ei ole rakkautta koska ei ole seksiä juuri ollenkaan. Eikä myöskään muutakaan läheisyyttä.
Minä sensijaan tajuan tilanteen johtuvan elämäntilanteesta eikä suinkaan rakkauden puutteesta. Tämäkään tilanne ei ole ikuinen, saattaa kestää viikon tai vuoden, ei olla eroamassa eikä tämä tunnu missään pitkässä juoksussa.
En minä ole sinun seksielämääsi puuttunut, vaan keskustellut yleisellä tasolla siitä mikä on syy ja seuraus siitä että jollain lopahtaa halut. Elämäntilanteesta esim. sairaudesta johtuvat asiat on ihan eri, silloin molemmat tietävät että tämä on väliaikainen asia, eikä liity siihen että toinen on lakannut rakastamasta, ja haluamasta haluta. Onhan se ihan eri, onko kyseessä viikon tai vuoden hiljainen kausi, kuin se että ikinä koskaan enää en sinua halua ja kavahtaa pientäkin kosketusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit huurussa ja kaljamaha pakaroille läiskyen.
Posket punaisena ja hiusraja hiestä vetisenä insinööri vaan pumppaa vaikkei lantio ole enää kuin nuorena.
Toisia ei seksi kiinnosta. Toisia kiinnostaa kannabiksen käyttö.
Miksi ihmeessä ne toiset joita seksi ei kiinnosta eivät voi käyttää kannabista laillisesti? Mikä siinä oikein on?
Kaikkea sairasta ja perverssiä saa tehdä mutta ei voi lääkitä itseään kannabiksella. Outoa.