Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
dsfgsd kirjoitti:
eväiden haju linja-autossa on aika 5/5, mutta syänti-äänet sitten 0/0. Varsinkin jos jostain kantautuu ruisleivän, kahvin, appelsiinin ja meetvustin hajua, niin aijai..
Äläpähän! Tuli mieleen sellanen tapaus lähijunassa, kun joku mies avasi jonkun einespaketin. Mitä lie Lindströmin pihviä tai lihapyörykkää sisälsi, mutta ne e-koodit kun lehahti!! :D
Ihmiset eivät kiitä kaupassa, kun laitat heille kassajonossa hihnalle kapulan.
Vastaantulijoita ei katsota silmiin.
Kumpaako tässä pitäisi kuunnella; Iron Maidenia, joka kieltää katsomasta tuntemattomia silmiin vaiko Haloo Helsinkiä, joka kysyy taas miksi on niin vaikeaa katsoa silmiin?
Edellinen sivu oli niin tupaten täynnä outoja kommentteja, että alkoi ärsyttää.
The Joy kirjoitti:
Kumpaako tässä pitäisi kuunnella; Iron Maidenia, joka kieltää katsomasta tuntemattomia silmiin vaiko Haloo Helsinkiä, joka kysyy taas miksi on niin vaikeaa katsoa silmiin?
Taidat olla maalta?
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Kumpaako tässä pitäisi kuunnella; Iron Maidenia, joka kieltää katsomasta tuntemattomia silmiin vaiko Haloo Helsinkiä, joka kysyy taas miksi on niin vaikeaa katsoa silmiin?Taidat olla maalta?
Ihan Stadin friiduja.
The Joy kirjoitti:
Kun ihmiset kävelevät jalkakäytävällä miten sattuu. Ennen olin vähän liiankin tarkka tästä ja ajattelin, että tulee kulkea kadun oikeaa puolta aina, oli sitten menopeliä tai ei. Nykyään en jaksa siitä enää välittää, vaan vaihdan vapaalle puolelle. Mutta se ehkä vähän nyppii, jos joutuu pujottelemaan ihmisten välistä! Jos toiselta puolen tulee vastaan monta ihmistä ja minä olen yksin heitä vastassa, niin eikö voitais vähän osoittaa kunnioitusta ja mennä särmässä jonossa?
Ainakin yhdistetyllä jalkakäytävällä ja pyörätiellä jalankulkija voi sääntöjen mukaan vapaasti valita kulkeeko vasenta vai oikeaa laitaa. Tämän ei pitäisi ärsyttää ketään.
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Kumpaako tässä pitäisi kuunnella; Iron Maidenia, joka kieltää katsomasta tuntemattomia silmiin vaiko Haloo Helsinkiä, joka kysyy taas miksi on niin vaikeaa katsoa silmiin?Taidat olla maalta?
Ihan Stadin friiduja.
Siinä tapauksessa olet outo. Epäkohteliasta toljottaa kadulla tuntemattomia suoraan silmiin.
Hiihtäjät. Nosta nyt hemmetti niitä jalkojasi kävellessäsi.
Aikuiset niiskuttajat, niisk niisk. Tekee mieli tarjota nenäliina.
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Ihan Stadin friiduja.
Siinä tapauksessa olet outo. Epäkohteliasta toljottaa kadulla tuntemattomia suoraan silmiin.
No sen mä kyllä jo tiesin, että olen outo, koska omaan käytöstavat. :D Ai epäkohteliasta? En ole kuullutkaan noin sanottavan. En tietenkään tarkoita, että jossain keskustan pahimmassa vilskeessä pitäisi huomioida jokainen ihminen. Siinähän väsyis pää aika nopeasti. Mutta esim. jollain hiljaisemmalla kadulla, pihapiirissä yms. Onko siis mielestäsi epäkohteliasta katsoa ihmisiä silmiin kaikkialla? Esim. jossain kansallispuistossa, pururadalla? Enkä minäkään "toljota". Katson asianmukaisesti hetken ja sitten katson pois. Sehän on kuin äänetön tervehdys ja hymy vielä mukaan, niin se voi olla jollekin päivän paras juttu! Kertokaa mulle, jos tämä on törkeää, niin alan miettiä muutosta tavoissani...
u had one job kirjoitti:
Se kun televisiossa mainostetaan autokauppaa "Autotalo Airport." Lausutaan siis mainoksessa suomalaisittain eikä eöpoot kuten englanniksi.
Aika hassua jos näin on, koska Autotalo Airport lausuttuna tismalleen noin kuin se kirjoitetaan on jotenkin hankalampi lausua kuin jos se airport sanottais niin kuin englanniksi...
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Ihan Stadin friiduja.
No sen mä kyllä jo tiesin, että olen outo, koska omaan käytöstavat. :D Ai epäkohteliasta? En ole kuullutkaan noin sanottavan. En tietenkään tarkoita, että jossain keskustan pahimmassa vilskeessä pitäisi huomioida jokainen ihminen. Siinähän väsyis pää aika nopeasti. Mutta esim. jollain hiljaisemmalla kadulla, pihapiirissä yms. Onko siis mielestäsi epäkohteliasta katsoa ihmisiä silmiin kaikkialla? Esim. jossain kansallispuistossa, pururadalla? Enkä minäkään "toljota". Katson asianmukaisesti hetken ja sitten katson pois. Sehän on kuin äänetön tervehdys ja hymy vielä mukaan, niin se voi olla jollekin päivän paras juttu! Kertokaa mulle, jos tämä on törkeää, niin alan miettiä muutosta tavoissani...
Juuri siksi kysyin oletko maalta. Paikoissa, joissa liikkuu vähän ihmisiä, on kohteliasta huomioda vastaantulija, mutta kaupungin ruuhkaisilla kaduilla kaikkien vastaan tulevien silmiin katsominen on enemmänkin omituista tuijottamista.
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Ihan Stadin friiduja.
Juuri siksi kysyin oletko maalta. Paikoissa, joissa liikkuu vähän ihmisiä, on kohteliasta huomioda vastaantulija, mutta kaupungin ruuhkaisilla kaduilla kaikkien vastaan tulevien silmiin katsominen on enemmänkin omituista tuijottamista.
No jos mielestäsi "landea" on kaikki muu ydinkeskustan ulkopuolella, niin sitten...
Se kun luulit maidon päiväyksen olevan 9.7 ja se olikin 9.6 ja saat järkyttävän ripulin :D
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Ihan Stadin friiduja.
No jos mielestäsi "landea" on kaikki muu ydinkeskustan ulkopuolella, niin sitten...
En asu itse Helsingissä, mutta ei tässäkään kaupungissa ole esim. lähiössä tapana ottaa katsekontaktia kun kadulla tulee joku vastaan. Naapureita toki katsotaan ja tervehditäänkin, mutta tuntemattomilta saa kyllä helposti sellaisen "mitäs kyttäät" -katseen, jos yrität saada katsekontaktin. Olen itse pikkukylästä muuttanut tänne, ja aluksi oli vaikea tottua tuohon, kun kotiseudulla tuntemattomia usein tervehdittiinkin. Mutta ei enempää tästä aiheesta, ehkä tämä on siis Helsingissä toisin.
no se ärssyttää kun ihmiset, ja varsinkin jos bätäng-naiset, pyytävät anteeksi kun jossain tungosmestassa, kuten helteisellä Lintsinmäellä, tönäisevät tai atomin verrankaan pehmosella sulokäellään minua hipaasevat. Äääärgh, sitä vartenhan ainakin minä olen sinne tullut, täältä puolen Suomen päästä, että saisin vahinkotönäisyjä. Toki laitteissa hillunta on kivaa plussaa, mutta kyllä kosketuksiakin kaipaa kun ei ole tässä enää oikeen kahteenkymmeneen vuoteen kohdistunut henkilööni mitään intiimimpää kähmintää. 16.2.1999 poskipusulla terästetty kolmen sekunnin hali tuli, mutta sen muiston lämmittävyysteho on jo aika nollissa.
Joten kosketelkaa toisianne ja vieraitakin, vaikka vahingossa jollei muuten. Saa minua töniä lujemminkin
Se kun televisiossa mainostetaan autokauppaa "Autotalo Airport." Lausutaan siis mainoksessa suomalaisittain eikä eöpoot kuten englanniksi.