Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, kerro miksi vihaat miehiä?

Vierailija
13.11.2017 |

Mikä miehissä inhottaa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yksi mies on raiskannut minut, yksi käyttänyt ihan täysin hyväkseen ja jättänyt sitten kuin rukkasen, yksi on osoittanut minua metsästysaseella todeten, että voisi ihan hyvin ampua minut ja yksi huijannut pahasti raha-asioissa.

Kaikki nämä olleet ns. Kunnon miehiä.

En luota kehenkään, ikinä.

99% naisista (tai edes miehistä) ei tapaa koskaan elämänsä aikana tuollaisia miehiä, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin jos noin monta tuon tason mulkkua olet elämääsi ottanut, ainoa yhteinen tekijä on sinä, ei se että he ovat kaikki miehiä.

Tiedän ja todellakin olen mietrinyt tätä. Siltikään en ymmärrä, miksi. Olen ihan tavallinen, työssäkäyvä nainen jolla terveelliset elämäntavat. Myös nämä miehet ovat olleet ihan tavallisen oloisia miehiä. Nämä tapahtumat ovat ajallisesti sattuneet 25 vuoden aikana.

Koska selkeästi vedän tuollaista aggressiivista/hyväksikäyttäjä -ihmistyyppiä selvästi puoleeni niin en uskalla enää edes yrittää.

Vierailija
22/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa kaikkia miehiä. Kuitenkin ne miehet, joiden piti olla niitä läheisimpiä ja tärkeimpiä miehiä ovat olleet miltei kaikki kusipäitä. Tarkoitan siis isää ja muutamaa exää.

Klassinen tapaus. Isä on kusipää, niin otat myös seurustelukumppaniksi samanlaisia kusipäitä, olet varsinainen kusipää-magneetti, jos et muuta omaa ajattelutapaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastaukset ovat ihan samaa tasoa kuin jonkun umpirasistin perustelut omalle vihalleen. "Koska minulla on huonoja kokemuksia henkilöistä X, se oikeuttaa vihani ryhmää Y kohtaan."

Vierailija
24/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yksi mies on raiskannut minut, yksi käyttänyt ihan täysin hyväkseen ja jättänyt sitten kuin rukkasen, yksi on osoittanut minua metsästysaseella todeten, että voisi ihan hyvin ampua minut ja yksi huijannut pahasti raha-asioissa.

99% naisista (tai edes miehistä) ei tapaa koskaan elämänsä aikana tuollaisia miehiä, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin jos noin monta tuon tason mulkkua olet elämääsi ottanut, ainoa yhteinen tekijä on sinä, ei se että he ovat kaikki miehiä.

Tiedän ja todellakin olen mietrinyt tätä. Siltikään en ymmärrä, miksi. Olen ihan tavallinen, työssäkäyvä nainen jolla terveelliset elämäntavat. Myös nämä miehet ovat olleet ihan tavallisen oloisia miehiä. Nämä tapahtumat ovat ajallisesti sattuneet 25 vuoden aikana.

Koska selkeästi vedän tuollaista aggressiivista/hyväksikäyttäjä -ihmistyyppiä selvästi puoleeni niin en uskalla enää edes yrittää.

Sun tutka joka kertoo onko joku "tavallisen oloinen" on rikki. Sinä jotenkin olet kuten jotkut on värisokeita, et vaistoa sitä että joku esittää mukavaa, vaikka ei oikeasti ole, et osaa tulkita varoitusmerkkejä ajoissa. Siihen asiaan kannattaa kiinnittää huomiota, kun joku vaikuttaa sinusta tavalliselta mieheltä, tarkastele häntä tarkemmin eri suunnista, ja mieti onko hän jollain tavalla samanlainen kuin ne entiset "kunnonmiehet". Yksi hyvä esimerkki on nämä täälläkin rellestevät "kilttimiehet" eli miehiä jotka sanoo olevansa "kilttejä" mutta ovatkin erittäin ilkeitä ja vittumaisia, oikeasti ovat vain pelkureita ja nyysiä jotka päällepäin esittävät kilttiä, koska eivät uskalla näyttää ulospäin kuinka vittumaisia ovat.

Vierailija
25/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa kaikkia miehiä. Kuitenkin ne miehet, joiden piti olla niitä läheisimpiä ja tärkeimpiä miehiä ovat olleet miltei kaikki kusipäitä. Tarkoitan siis isää ja muutamaa exää.

Klassinen tapaus. Isä on kusipää, niin otat myös seurustelukumppaniksi samanlaisia kusipäitä, olet varsinainen kusipää-magneetti, jos et muuta omaa ajattelutapaasi.

Nykyinen mieheni ei ole kusipää :)

Vierailija
26/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein jos feministisestä näkökulmasta puhutaan yhteiskunnallisista asioista, niin kritisoidaan kulttuuria ja rakenteita, ei yksittäisiä miehiä tai edes kaikkia miesyksilöitä. Ainakin minä teen niin. Monille miehille tämä kuitenkin näyttäytyy miesvihana.

Taidat feministinä kritisoida ainoastaan suomalaisia miehiä ja kulttuuria,etkä esim. Saudi-Arabiaa,jossa naiset ei oikeasti saa tehdä juuri mitään,mutta siitä olet jostain syystä hiljaa

Vierailija
27/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskaus mainittu. Aloittakaamme uhrin verbaalinen kivittäminen ja syyttely!

Vierailija
28/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vastaukset ovat ihan samaa tasoa kuin jonkun umpirasistin perustelut omalle vihalleen. "Koska minulla on huonoja kokemuksia henkilöistä X, se oikeuttaa vihani ryhmää Y kohtaan."

Mutta kun naisilta kysyy, niin asia on ihan eri...

Vierailija
29/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä miehissä inhottaa?

Inho ja viha on eri tunteita. Oletko sinä joku tunnevammainen joka ei sitä ymmärrä? Mieti hiljaa itseksesi mitä eroa on inhoamisella ja vihaamisella. Ja sitä, että vaikka sinua inhottaisi esim. koirissa se että ne kuolaa, sinua inhottaa se yököttävä valuva lima, sinä et silti vihaa kaikkia koiria, et vain pidä niistä koirista jotka kuolaa koska se kuolaaminen inhottaa sinua, kaikki koirat ei kuolaa, eikä sinulla ole syytä vihata kaikkia koiria.

Vierailija
30/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on. Olen nähnyt monen kerran näitä tapauksia, joissa nainen löytää miehen. "Tämä kaveri on ihan erilainen verrattuna entisiin. Ex:t olivat täysiä paskoja, mutta tämä on täydellinen kultakimpale."  Sivusta seuraaja näkee suoraan, että tämä uusi kaveri on samasta puusta kasvanut, kuin ne entisetkin. Käytös ja olemus on tuttua. Ja se sama mitään näkemätön kiilto naisen silmissä... Kusipää puhuu ummet ja lammet, ja taas pyörä pyörii.

Vierailija
31/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because i can.

Vierailija
32/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överiksi meni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan ja jumaloin miehiä, ihania suloisia otuksia, kukin omia persooniaan.

N29

Jumaloit miehiä??? Älä viitsi...

Minä en jumaloi ketään. Mutta ei koko sukupuolta voi jumaloida (rakastaa) tai vihata (inhota). Minä olen tavannut inhottavia ihmisiä, sekä miehiä että naisia. Ja rakastan kaikkia läheisiäni, sekä miehiä että naisia, omia poikiani ja tyttöäni rakastan yli kaiken, samoin rakastan toki omaa miestäni. Ap on nyt jotenkin harhainen, eksynyt virtuaalimaailmaan.

Vierailija
33/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi  sun kyselyikäsi ei ole mennyt  ohi tuohon ikään mennessä?

Jos en tiedä jotakin, kysyn?

Uusi asia?

Vierailija
34/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tutka joka kertoo onko joku "tavallisen oloinen" on rikki. Sinä jotenkin olet kuten jotkut on värisokeita, et vaistoa sitä että joku esittää mukavaa, vaikka ei oikeasti ole, et osaa tulkita varoitusmerkkejä ajoissa. Siihen asiaan kannattaa kiinnittää huomiota, kun joku vaikuttaa sinusta tavalliselta mieheltä, tarkastele häntä tarkemmin eri suunnista, ja mieti onko hän jollain tavalla samanlainen kuin ne entiset "kunnonmiehet". Yksi hyvä esimerkki on nämä täälläkin rellestevät "kilttimiehet" eli miehiä jotka sanoo olevansa "kilttejä" mutta ovatkin erittäin ilkeitä ja vittumaisia, oikeasti ovat vain pelkureita ja nyysiä jotka päällepäin esittävät kilttiä, koska eivät uskalla näyttää ulospäin kuinka vittumaisia ovat.

Olet varmaankin oikeassa.

Joka tapauksessa jätän miehet muille. Onneksi yksin elämisessäkin on paljon hyviä puolia.

Vierailija
35/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sinällään vihaa yksittäisiä miehiä, mutta miehet on ryhmänä se joka tappaa, raiskaa, ahdistelee ja käyttää väkivaltaa mun ryhmää (naiset) kohtaan, joten en ryhmänä heitä vaan jotenkin näe kovin hyvässä valossa. Sekin osa ryhmää, joka ei tee kyseisiä asioita, sisältää suuren osan, joka ei pidä tappamista, raiskaamista, ahdistelua ja väkivaltaa ongelmana (esim. todistaessaan ahdistelua ei puutu siihen, vähättelee raiskauksia tai uskoo naisten valehtelevan asiasta).

Myös naisissa on yksilöitä jotka on väkivaltaisia, valehtelijoita ym. käyttävät säälimättä henkistä väkivaltaa, ja jopa fyysistä omia lapsiaankin kohtaan. Fyysinen väkivalta kuuluu enemmän miesten biologiaan, mutta nyky-yhteiskunnassa sitä harva enää itsessäänkään hyväksyy. Se riippuu paljon minkälaisessa yhteiskunnassa elää, jossain köyhässä maassa tai sodan keskellä väkivalta on erittäin yleistä, tai esim. alkoholistien ja narkkarien keskuudessa, normaalien perheenisien keskuudessa Suomessa kuitenkin aika vähäistä nykyään, toisin kuin menneiden sukupolvien aikana kun ajat oli toiset.

Vierailija
36/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin, ja siis olet asian oivaltanut, eikä ole mitään syytä "vihata" kaikkia miehiä.

Vierailija
37/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on. Olen nähnyt monen kerran näitä tapauksia, joissa nainen löytää miehen. "Tämä kaveri on ihan erilainen verrattuna entisiin. Ex:t olivat täysiä paskoja, mutta tämä on täydellinen kultakimpale."  Sivusta seuraaja näkee suoraan, että tämä uusi kaveri on samasta puusta kasvanut, kuin ne entisetkin. Käytös ja olemus on tuttua. Ja se sama mitään näkemätön kiilto naisen silmissä... Kusipää puhuu ummet ja lammet, ja taas pyörä pyörii.

Valitettavasti, ja näitä on myös toisinpäin, jotkut miehet onnistuvat aina löytämään ne hyväksikäyttäjä-valehtelija-pettäjä-naiset jotka on ilkeitä ja käyttää vähintäänkin henkistä väkivaltaa. Usein näillä "uhreilla" on huono itsetunto, ja he eivät näe sitä että heitä kohdellaan nyt epäoikeudenmukaisesti ja väärin, vaan uskovat hyväksikäyttäjän puheita että heissä itsessään on se syy miksi heitä "pitää" kohdella niin. Ihmiset kohtelevat aina sinua niinkuin annat heidän kohdella itseäsi.

Vierailija
38/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en sinällään vihaa yksittäisiä miehiä, mutta miehet on ryhmänä se joka tappaa, raiskaa, ahdistelee ja käyttää väkivaltaa mun ryhmää (naiset) kohtaan, joten en ryhmänä heitä vaan jotenkin näe kovin hyvässä valossa. Sekin osa ryhmää, joka ei tee kyseisiä asioita, sisältää suuren osan, joka ei pidä tappamista, raiskaamista, ahdistelua ja väkivaltaa ongelmana (esim. todistaessaan ahdistelua ei puutu siihen, vähättelee raiskauksia tai uskoo naisten valehtelevan asiasta).

Myös naisissa on yksilöitä jotka on väkivaltaisia, valehtelijoita ym. käyttävät säälimättä henkistä väkivaltaa, ja jopa fyysistä omia lapsiaankin kohtaan. Fyysinen väkivalta kuuluu enemmän miesten biologiaan, mutta nyky-yhteiskunnassa sitä harva enää itsessäänkään hyväksyy. Se riippuu paljon minkälaisessa yhteiskunnassa elää, jossain köyhässä maassa tai sodan keskellä väkivalta on erittäin yleistä, tai esim. alkoholistien ja narkkarien keskuudessa, normaalien perheenisien keskuudessa Suomessa kuitenkin aika vähäistä nykyään, toisin kuin menneiden sukupolvien aikana kun ajat oli toiset.

Silti nimenomaisesti miehet on se ryhmä, minkä takia mun naisena pitää miettiä mitä laitan päälle, minne uskallan mennä, uskallanko juoda alkoholia, uskallanko liftata jos myöhästyn bussista. Uskallanko oikaista puiston läpi, uskallanko lähteä metsälenkille jos on hämärää, uskallanko mennä samaan taksiin tai yöksi tuttavan luokse, uskallanko vastata tervehdykseen tuntemattomalta. Miehet joutuu myös miettimään näitä, siinä pelossa että nimenomaan miehet tekevät heille jotain. Iso osa naisten elämästä kietoutuu sen riskienarvioinnin ympärille, mitä uskaltaa tehdä, että miehet eivät tee sinulle jotain.

Vierailija
39/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin, ja siis olet asian oivaltanut, eikä ole mitään syytä "vihata" kaikkia miehiä.

En ole niin väittänytkään. Mutta esimerkiksi oman isän kusipäisyys on kyllä jättänyt jälkensä. Ja ne muutama kusipää exä, jotka mm. pettivät minua aiheuttivat hetkeksi minulle sen tilan, etten voi luottaa miehiin. Nykyiseen kyllä luotan, mutta esimerkiksi on vaatinut aika paljon työtä, että pystyn luottamaan.

Vierailija
40/43 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överiksi meni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan ja jumaloin miehiä, ihania suloisia otuksia, kukin omia persooniaan.

N29

Jumaloit miehiä??? Älä viitsi...

Minä pidän miehistä, ketkä ovat ystävällisiä ja rehtejä.

Ja jumaloin miehiä ketkä ovat rauhallisia, varmoja, huolehtivia/turvallisen oloisia, osoittavat positiivista huomiota, ja ovat kiinnostuneita minusta. En voi sille mitään, kai se on luonnollista, mutta tälläisille miehille olen heti ihan sulaa vahaa. Koitan kyllä käyttäytyä normaalisti, mutta mielessä ihailen/palvon koko ajan tälläistä miestä.

Agressiiviset, äkkipikaiset, ivalliset, pilkkaavat, oli kohde sitten minä, tai joku tuntematon, saa kyllä inhon nousemaan, tosin niin myös naiset ei vain miehet.