ärsyttää kun lapsen kaverin perheessä tarjotaan liian hienoa ruokaa
Mulla on tytär 13w, joka viettää paljon aikaa bestiksensä kanssa ja syö usein tämän perheen luona. Ärsyttää kun ruoka mitä tyttö siellä on aina kauhean hienoa ja fiiniä ja tyttö sitten pyytää että miksen minäkin tee tommosta. Meillä syödään perus jauhelikastiketta, perunaa, makaroonia, keittoja TAVALLISTA kotiruokaa ja tyttö valittaa ettei ne kuulemma maistu miltään, ihan ok ne mun mielestä on ja en pidä ruuanlaitosta. Tyttö oli vklp bestiksellä ja oli kuulema taas syöty niin hyvää ja hienoa, ihanku ravintolassa eli oli ollu jotain juustoista nakkikeittoa (eipä se juusto mihinkään perinteiseen nakkisoppaan kuulu) ja itse olivat tehneet jotain markariitta(?) pitsaa, ei ollut edes kinkkua tai mitään ollut pitsassa. Sanoinkin tytölle että jos ei kotona perinteinen hyvä kotiruoka kelpaa tai olkoot ilman, minä en ala kaikkiin trendiruokiin mukaan menemään.....
Kommentit (32)
Niin ja samalta perheeltä tyttö on oppinut että vain kalliit herkut on hyviä. pyytää sitä ben ja jerry jäätelöäkin vaikka samaa tavaraa se on kuin muutkin mutta hintaa on helkutisti lisää ja tyttö ärsyyntyy kun ostamme lidlin sitikolaa joka on hyvää, niin ei tyttö tahtoo oikeata kunnnon coca colaa... huh huh sanon minä
ap
tosi huono.
Koeta edes keksiä kohtuullisen hyvien ruokien nimiä!
Vierailija kirjoitti:
Oisit vähän nähny vaivaa
Eikö ap just nähnytkin vain vähän vaivaa? :D
ei ole provo vaikka saattaa kuullostaakki siltä. mutta ei tommosilla höpöillä trendiruuilla meidän kuuden hengen perhettä syötetä, mieskin käy fyysisessä työssä kun on rekkakuski. syöttekö itse aina vaan trendien mukaan? kyllä sitä ravintolassa voi herkutella mutta että kotona alkaa arkiruuaksi vääntämään kaikkia nyhtökaurahöpötyksiä susheja sun muita niin hölmön hommaa sanon minä.
ap
sun mielestä lasagnekin on varmaa hienoa ruokaa eikä TAVALLISTA
mee takas sillan alle örisemään
Vai on pitsa markareetta trendiruokaa, jassoo.
Jos ei ole makua muittenkaan mielestä niin kannattaa maustaa vähän enemmän. Ja jos vaan on tytön mielipide, niin tyttö voi maustaa omalle lautaselleen.
Sano tytölle että nyt hän voisi itse jo alottaa ruuanlaiton harjoittelun. Sano että annat rahat aineksiin ja mielelläsi tulet valmiiseen pöytään! Minäkin aloitin ruuanlaiton harjoittelun 13-vuotiaana. Kaikilla eri kiinnostuksen kohteet eikä siitä kannata pahastua. Ei ne tytön kaverin perheessä koeta hienostella. Nauttivat vaan itse ruuanlaitosta.
Jos eivät sinun keitoksesi tytölle kelpaa, niin laittakoon itse ruokansa kotona tarjolla olevista aineksista. Ei siellä kaverin kotona luultavasti ole juuri sen kummempia pöperöitä, ovatpa vain vähän erilaisia kuin teillä. Joka perheellä on oma tyylinsä sekä makunsa, rahasta nyt puhumattakaan. Selitä tyttelille, että teillä syödään teidän perheen tyylistä ruokaa, piste. Syökö se tytön kaveri koskaan teillä? Jos syö, niin kelpaako teidän pöperöt hänelle vai nyrpisteleekö nokkaansa. Jos ei ole teillä koskaan syönyt, olisi jo korkea aika. Jospa se ihan tavallinen jauhelihakastike ja pottumuussi maistuisivatkin kaverille. Siinä olisi teidän nirpalle mukava pikku opetus.
Kauheen negatiivisia vastauksia täällä. :'D
Tämä on se mikä nykyajan nuorisoa vaivaa.. Minkään haluamansa eteen ei olla valmiita näkemään vaivaa, ei edes provojen kirjoittamiseen :D
Hei ap.
Lidlissä on myynnissä Freeway- kolajuomaa, sekä monikansallista Pepsiä, sieltä et voi ostaa sitikolaa. Sitikolaa myyvät mm. Tokmannit.
Mitä fyysistä työtä se rekkakuski tekee? Sehän vaan istuu autossa ja kasvattaa mahaa.
Vaikka aloitus lieneekin provo, tosiasiassa eri perheissä tykätään syödä eri tavoin. Paljon on kiinni rahasta sekä siitä, miten innostuneita perheissä ollaan laittamaan ruokaa ja kokeilemaan uusia makuja. Minä rakastan ruuanlaittoa, ruuan hinnassa ei tarvitse pihistellä ja perheenjäseneni ovat kaikkiruokaisia. Joillekin ruuanlaitto on mieluinen harrastus, toisille taas välttämätön kotityö. Omalle lapselle kannattaa selittää, miksi meillä syödään juuri näin eikä kuten kaverin kotona.
tylsä