Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tv-sarjoissa ei synnytetä istukkaa

Vierailija
13.11.2017 |

Viimeksi pari päivää sitten näin TV sarjan jossa nainen alkoi synnyttämään dramaattisesti jossain teatterissa. Sitten siihen tuli kaksi poliisia ja sankareina auttoivat lapsen maailmaan. Oli hengittelyä ja ponnistusvaihe ja lapsi tuli ja sitten kaikki on ihan jee jee, homma ohi! ...Mutku ei se ole. Sitten on vielä se ällö lötkö istukka.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ihmettele, miksi tv-sarjoissa ja draamoissa jne. naispuolinen päähenkilö/henkilöt ovat hoikkia, huolellisesti meikattuja ja hiukset aina viimeisen päälle ojennuksessa, jopa vuoteesta noustessa?  Missä on kaikki ne valtavan ylipainoiset amerikkalaiset joita kuitenkin on valta osa? Miksi kukaan ei ole vanhempi kuin korkeintaan 30, ainakaan naiset? Mies sitten saa olla "sharmikkaasti" harmaantunut ohimoilta ja ikä ei ole mitenkään tärkeä?

Miksi nämä hoikat kaunottaret eivät koskaan syö? Ravintolassakin saatetaan kostutella huulia viinilasillisella, mutta ruokaan ei kosketa?

Koska nuoruus, kauneus, täydellisyys myy. Kaikki "ruma" ja arkipäiväinen totuus lakaistaan maton alle. Kansa haluaa haaveita ja utopiaa!

Vierailija
42/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja synnyttäneet voivat istua heti normaalisti :)

Minä kaksi lasta synnyttänyt ja normaalisti olen molempien jälkeen pystynyt heti istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ähkäisee, kirkaisee ja putkauttaa ulos noin nelikuisen kokoisen vauvan, komea  aviomies puku päällä tuo  ruusuja ja pussaa vaimoaan otsalle. Ei istukan synnyttämistä, ei tikkejä pilluun eikä pesupisteessä rääkyvää vauvaa.

Vierailija
44/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein synnytyksen jälkeen synnyttänyt äiti makaa yksin isossa huoneessa, huolellisesti peiteltynä täysin sileään täkkiin ja lakanaan, pää kohotettuna, kädet levollisena peiton päällä. Hän on hieman kalpea, mutta hymyilee. Häntä nukuttaa. Vauvaa ei näy missään.

Vierailija
45/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi syntyvä lapsi on usein puhdas ja ehkä jopa ainakin puolivuotias.

Vierailija
46/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon synnyttänyt kolme lasta ihan perinteiseen tyyliin ja olen voinut istua normaalisti heti synnytyksen jälkeen. Vältyin tikeiltä kokonaan, mutta näköjään vältyin myös joltain tavanomaiselta alakerran jälkikivulta, kun nyt vasta kuulen tästä ilmiöstä.

Huh, onnellinen saat olla ☺️ Esikoisen syntymän jälkeen ei puhettakaan, että olisi voinut istua. Vielä kuukauden jälkeenkin oli vaikeaa. (Eppari ja imukuppi).

Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Mieluummin näen lapsen syntymän kuin istukan ulostulon, jos toinen pitäisi valita. Ellei istukka juonen kannalta ole tärkeässä roolissa.

Vierailija
47/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri Outlanderin 2. tiotantokauden ja siinä päähenkilö menetti lapsensa. Oli itsekin lähellä menettää henkensä, mutta pelastautui viime hetkellä, kun huomattiin istukan jääneen mätänemään kohtuun ja se kiskottiin sieltä ulos.

Vierailija
48/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misfits-sarjassa synnytettiin myös istukka.

Vierailija
49/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Hollywoodissa synnytetiin istukka kuvauksissa ja siitä tuli sitten iso oikeudenkäynti, kun istukka vaati täysikäiseksi tultuaan, että pitää saada tsiljoona, kun oli kerran siinä leffassa ollut mukana. Sen jälkeen tuottajat on vaatinut, että ei saa synnyttää istukkaa ollenkaan. Mutta tää on ihan kuulopuhetta.

Vierailija
50/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu ihmettele, miksi tv-sarjoissa ja draamoissa jne. naispuolinen päähenkilö/henkilöt ovat hoikkia, huolellisesti meikattuja ja hiukset aina viimeisen päälle ojennuksessa, jopa vuoteesta noustessa?  Missä on kaikki ne valtavan ylipainoiset amerikkalaiset joita kuitenkin on valta osa? Miksi kukaan ei ole vanhempi kuin korkeintaan 30, ainakaan naiset? Mies sitten saa olla "sharmikkaasti" harmaantunut ohimoilta ja ikä ei ole mitenkään tärkeä?

Miksi nämä hoikat kaunottaret eivät koskaan syö? Ravintolassakin saatetaan kostutella huulia viinilasillisella, mutta ruokaan ei kosketa?

Koska nuoruus, kauneus, täydellisyys myy. Kaikki "ruma" ja arkipäiväinen totuus lakaistaan maton alle. Kansa haluaa haaveita ja utopiaa!

Ja jos on ruma ja lihava =vanha nainen, kuten Sally Spectra aikoinaan Kauniissa ja Rohkeissa, ei ainakaan suutele suulle nuorta rakastajaa, korkeintaan halataan niin suorin käsin, että kaikki entiset puolisot mahtuisi väliin. Ruma vanha mies kyllä voi suudella nuorta tyttöä. Mahtaako miesnäyttelijöillä olla sopimukset että rumaa ei tartte pussailla?

Vierailija
51/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauhean kauaa aikaa, kun luin jostain blogista istukan kuivaamisesta ja kapseloimisesta ohjeet. 

Vierailija
52/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kauhean kauaa aikaa, kun luin jostain blogista istukan kuivaamisesta ja kapseloimisesta ohjeet. 

Tämän piti olla lainauksena siihen kysymykseen, että kenenkä elämässä istukka syödään.

Vierailija
53/62 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytettyään poikansa kissani söi istukkansa.

Vierailija
54/62 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi syntyvä lapsi on usein puhdas ja ehkä jopa ainakin puolivuotias.

Hyvä ettei ole vielä pitsimyssy päässä.

Vierailija
55/62 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, kun vauva on ulkona, kyseessä on "vain naiseen" liittyvä asia. Niitähän vähätellään.

Vierailija
57/62 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin istukkaa puolet kauemmin kuin lasta :( Oli kasvanut kohtulihakseen kiinni... hyi.

Vierailija
58/62 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon synnyttänyt kolme lasta ihan perinteiseen tyyliin ja olen voinut istua normaalisti heti synnytyksen jälkeen. Vältyin tikeiltä kokonaan, mutta näköjään vältyin myös joltain tavanomaiselta alakerran jälkikivulta, kun nyt vasta kuulen tästä ilmiöstä.

Mulla neljä lasta ja kun kotona yritin istua normaalisti, sain revenneet tikit ja alapään, jossa ei ole enää välilihaa.

Kauheaa.. Onneksi itse en tarvinnut tikkejä ja yllätyin kyllä kun kykenin istumaan heti normaalisti, mitä nyt alapää tuntui turvonneelta.

Vierailija
59/62 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista että vertaat istukkaa, elämän puuta sairauteen ja kuolemaan. Istukassa ei ole mitään ällöttävää vaan se sisältää lapsen veren. Harmi että nykyään napanuora leikataan ennen kuin kaikki veri on kiertänyt takaisin vauvalle. Sitten ihnetellään kun lapsilla on matala veren hb.

Vierailija
60/62 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hämmästyin omassa synnytyksessä, kun istukka tuli ulos ilman että edes huomasin ! Olin varautunut ponnistamaan vielä senkin ulos.