Jannika B:n laulu
Olenkohan jotenkin outo, kun minä en pidä yhtään Jannikan laulusta. Eniten häiritsee kummallinen peruna suussa -ääntäminen, minkä takia en saa sanoista kertakaikkiaan mitään selvää. Voisi olla tanskaa.
Silti kaikki kehuu. Se Evakon laulu oli ihan hirveä, samaten tämän illan biisi, josta hahmotti yhden sanan.
Kommentit (40)
Bonnie kirjoitti:
Evakon laulua ei osannut edes oikein. Monta sanaa meni väärin.
No niin meni Via Dolorosastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmettelin miten pääsi kyseiseen ohjelmaan kun kukaan ei tiedä hänen biisejä. radiossa tuli joku uusi biisi ja se oli taas niin kuraa. tehty yläasteelaisille mut tykkääkö nekään jos esittäjä alkaa olla jo täti.
Mitäs biisejä sillä Erikalla on? Tai Erjalla? Tai Veetillä? Tai Mikaelilla? Tai Nellillä?
Niinpä.
Sieltä youtubesta ne löytyy Jannikankin biisit, joten ei muuta kun hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmettelin miten pääsi kyseiseen ohjelmaan kun kukaan ei tiedä hänen biisejä. radiossa tuli joku uusi biisi ja se oli taas niin kuraa. tehty yläasteelaisille mut tykkääkö nekään jos esittäjä alkaa olla jo täti.
Mitäs biisejä sillä Erikalla on? Tai Erjalla? Tai Veetillä? Tai Mikaelilla? Tai Nellillä?
Niinpä.
Veetin biisit muistan kyllä ilman youtubeakin, mutta laitoin muille malliksi :)
Erjasta en tiedä muuta kuin että soittaa kitaraa. Erika laulaa tangoa. Mikael ollut UMK:ssa. Eli näiltä en osaa sanoa yhtään omaa biisiä.
Jannikan biisejä on Onnenpäivä, Shiva, Skumppalaulu... Ainoastaan Onnenpäivästä tiedän suunnilleen miten se menee, nuo muut ovat tulleet vastaan vain rouvan mainostaessa niitä kovasti instagramissaan. Rouvan instaa katson toisinaan aviomiehensä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Erjasta en tiedä muuta kuin että soittaa kitaraa. Erika laulaa tangoa. Mikael ollut UMK:ssa. Eli näiltä en osaa sanoa yhtään omaa biisiä.
Jannikan biisejä on Onnenpäivä, Shiva, Skumppalaulu... Ainoastaan Onnenpäivästä tiedän suunnilleen miten se menee, nuo muut ovat tulleet vastaan vain rouvan mainostaessa niitä kovasti instagramissaan. Rouvan instaa katson toisinaan aviomiehensä takia.
Ja Nelli Matula oli kai mukana tämän vuoden kesäkumibiisissä, mutta siitä olen varma, että Robinin HulaHulassa Nelli fiittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Ja Nelli Matula oli kai mukana tämän vuoden kesäkumibiisissä, mutta siitä olen varma, että Robinin HulaHulassa Nelli fiittaa.
Minulla ei ole mitään arvosteltavaa Jannikassa muuten. Vaikuttaa mukavalta ja älykkäältä. Hyötyy takuulla urallaan miehestään, toisaalta voi olla myös rasite.
Mutta noi suomen kielen vokaalit ei kyllä ole suomea, kun hän laulaa. Joka kerta alkaa ahdistaa ja jännittää, että tuleeko muuli, myyli, maali, mooli vai mööli vai mikä.
Mutta eikö kukaan huomannut, että Janina B lauloi: Via DolArosa? Kyllä se on aina ollut Via DolOrosa.
Väärin meni kirjoitti:
Mutta eikö kukaan huomannut, että Janina B lauloi: Via DolArosa? Kyllä se on aina ollut Via DolOrosa.
Tarkoitin JaniKa B. 🤣
Ensinnäkin Jannika B oli tehnyt musiikkia ja alkanut luoda uraansa ennen Toni Wirtasen kanssa naimisiin menoa. Jokaisella menee oma aikansa luoda uraa. Eihän Tommi Läntisen Via Dolorosakaan saanut suosiotaan kerrasta!
Jannika B on ruotsinkielinen sekä suomenkielinen, joten oma vivahteensa hänen äätämisessään on, mutta aivan ihanalla tavalla!
Itse pidän todella paljon Jannika B:n musiikista, äänestä ja esiintymisistä! Hän on todella ihana persoona, aito ja positiivinen! Kun kappaleita kuuntelee ja kuuntelee esiintymisiä todella, keskittyy ja uppoutuu, niin kuulee varmasti Jannika persoonallisen äänen ja sävelen!
Miksi aina täytyy kirjoittaa negatiivisesti? Kateutta? Miksi myös pitää yhdistää menestys puolisoon/perheenjäseen/sukulaiseen? Eiköhän jokainen tee työnsä saavutuksiensa eteen!
KiitollinenSiunattuOnnellinen kirjoitti:
Ensinnäkin Jannika B oli tehnyt musiikkia ja alkanut luoda uraansa ennen Toni Wirtasen kanssa naimisiin menoa. Jokaisella menee oma aikansa luoda uraa. Eihän Tommi Läntisen Via Dolorosakaan saanut suosiotaan kerrasta!
Jannika B on ruotsinkielinen sekä suomenkielinen, joten oma vivahteensa hänen äätämisessään on, mutta aivan ihanalla tavalla!
Itse pidän todella paljon Jannika B:n musiikista, äänestä ja esiintymisistä! Hän on todella ihana persoona, aito ja positiivinen! Kun kappaleita kuuntelee ja kuuntelee esiintymisiä todella, keskittyy ja uppoutuu, niin kuulee varmasti Jannika persoonallisen äänen ja sävelen!
Miksi aina täytyy kirjoittaa negatiivisesti? Kateutta? Miksi myös pitää yhdistää menestys puolisoon/perheenjäseen/sukulaiseen? Eiköhän jokainen tee työnsä saavutuksiensa eteen!
Hei Jannika!
KiitollinenSiunattuOnnellinen kirjoitti:
Kyllä se laulun teksti pitäisi osata laulaa niin että sen tajuaa. Nyt menee pitkiä aikoja ihan jopa ilman tärppisanoja. Ihan kuin joku olis keksinyt suomelta etäisesti kuulostavan tekokielen.
Andre laulaa suomea ihan selkeästi, vaikka onkin ruotsinkielinen.
Nellihän siinä ohjelmassa oli about lahjakkain. On lisäksi söpö kuin nappi. Andre osaa laulaa myös. Se kitaristimimmi on lähinnä nolo.
Vierailija kirjoitti:
Et ole outo, tai sitten meitä on kaksi... Se Evakon laulu oli ihan raiskaus hänen osaltaan mielestäni. Ja todella ihmettelen tätä kehumista, en tykkää yhtään hänen äänestään tai nenään laulamisesta. Olen kuullut sattumalta hänet myös livenä laulamassa omia biisejään. Onhan hän aina tyylikkään ja kauniin näköinen aina, mutta siihen se sillä keikalla melkein jäi ja nytkin.
Minä tykkäsin ja Twitterin mukaan moni muukin tykkäsi, huomattavasti enemmän positiivisia kommentteja kuin negoja.
Sieltä hänelle tuli paljon uusia faneja jotka nyt tässä ohjelmassa äänestävät häntä.
Sikäli nuo vihjailut läheisten äänestämisestä ovat aika naiiveja, näitä vihjailuja siis oli tuolla aiemmin.
Jannika B. on tunnettu siitä, että hän pommitti levy-yhtiöitä vuosia, eikä sinkkuakaan otettu tuotantoon. Sai sitten lopulta rahat itse kokoon ja somefeimauksen ansiosta itsensä joka paikkaan. On näköjään nainut Toni Wirtasen vielä huipuksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kevyessä musiikissa nykyään kaikki laula silleen hipsteristi vääntäen? Itse en tiedä kun saan päänsäryn ja aggressioita niin ei pysty kuunnella, mutta en ole vuosiin edes sattumalta kuullut ketään joka lausuu normaalisti. Sellaista määkimistä kaikki paikat maksimaalisessa jännityksessä (kaula, niska, hartiat, keskivartalo) jotka pitäisi oikeassa laulussa olla auki. Jokaisella vokaalilla pyöritetään leualla ja poskilla ainakin 3 vokaalia ennen sitä mihin päädytään. Jokainen laulaja on Anna Puun, Maija Vilkkumaan, Kirkan ja jonkun mielikuvitusmenninkäisen sekoitus. Ja sitten kappaleen nimikin on tyyliin "Että Mitähän Vittyyyy". Joskus ihmettelen että onko tää joku vitsi, olenko joku Truman Show hahmo jota testataan?
+1
Evakon laulun tekijä on Veikko Lavi. Mies joka ei laulajana ole virtuoosi. Lavin alkuperäinen versio pesee Saariston tulkinnan kappaleesta. Silti sanoittajana omaa luokkaansa. Kyseisessä kappaleessa mielestäni tärkeintä tarina varsinkin niille joita se henkilökohtaisesti koskettaa. Mielestäni pariskunnan tulkinta oli loistava. Jopa mummoni 96v tykkäsi versiosta. Muistuipa taas kertomaan miten koti ja isän kenkätehdas jäivät sinne kun lähtö tuli.
Oma laulu-ura tuskin koskaan lähtee nousuun. Tonin maineella ratsastaa ja saa tonin avulla ittensä joka paikkaan tungettua.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Jannikasta ja kaikenlisäksi vaikuttaa vielä aivan ihanalta ihmiseltä!
Ihanahan tuo ihmisenä on kyllä, mutta siinä samalla hyvin yksinkertainen, sekö Tonia hänessä viehättää?
Laulaminen on heikkoa ja jatkuva ulkonäön muutttaminen saa kysymään miksi.
Ei hän sentään ole ärsyttävä, ja se on nykyään jo suuri plussa.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen, kun Jannika avioitui musamaailman The Bossin Toni Wirtasen kanssa, on Jannika ollut mediassa esillä kuin olisi joku pitkänkin linjan musanainen. Ja sitä myöten sitten täyttää näitä ohjelmia.
Mun mielestä ei ole laulajana kummoinen, ehkä teatterin lavalla pääsis oikeuksiinsa, siis Svenska Teaternin.
Se masennus. Toni Wirtanen on todella matalalentoinen, joten luulen, että tämä ollut myötävaikuttavana tekijänä sairauden synnyssä. Ulkoiset tekijät, vaikutuspiiri jne.
Mikä hemmetin matalalentoinen?