Voi ei, mä joudun töihin :(
Mies sitten päätti että haluaa jäädä koti-isäksi ja mä kun olen hoitanut lapset kotona joudun sitten palaamaan töihin. Mä tienaan vähemmän koska oon vaan lähihoitaja, joudun tekemään kolmivuorotyötä ja ei ole enää viikonloppuna aikaa perheelle kun oon vaan töissä. Miten miehen nyt saisi järkiintymään että on koko perheen etu taloudellisesti ja joka tavalla että mä olen kotona.
Kommentit (14)
Ole onnellinen että sulla on tuollainen mies, joka haluaa olla lasten kanssa! Mitä väliä jos onkin hetkellisesti tiukempaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hieno juttu! Anna vaa jäädä kotiin.
Ei oikeastaan kun oon viihtynyt kotona ja miettinyt myös kokonaan alan vaihtoa pois hoitoalalta. Ap
Anna jäädä kotiin vaan, se on sun etusi, että mies oppii tekemään kotitöitä ja hoitamaan lasta. Ja on aika kiva mennä töihin niin, että ei tarvitse aamulla rontata unista lasta päiväkotiin...
Mun mies oli myös vuoden hoitovapaalla ja vaikka se olikin ikävää palata epäsäännölliseen vuorotyöhön, niin oli siinä ilmeiset hyvätkin puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen että sulla on tuollainen mies, joka haluaa olla lasten kanssa! Mitä väliä jos onkin hetkellisesti tiukempaa.
Mies tienaa kolme kertaa enemmän kuin minä joten taloudellisesti tässä ei olisi mitään järkeä. Ap
Osanotot.
Henkistä tyydytystä voi toki saada varastamalla ahneelta porvarilta työpaikalta. Ei se työssäkäynnin vastenmielisyyttä kompensoi, mutta on se parempi kuin ei mitään.
Meillä ei tuo olisi ollut rahallisesti millään tavalla mahdollista, juurikin miehen kovien tulojen ja minun pienen palkan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tienaa kolme kertaa enemmän kuin minä joten taloudellisesti tässä ei olisi mitään järkeä. Ap
Ei lasten hankkimisessakaan ole taloudellisesti mitään järkeä, ja silti niin on yksi ja toinen tehnyt. Ei se raha kaikkea ratkaise. Kai teillä on sukan varressa jotain, että pärjäätte tiukan paikan yli?
Teitkö kaikki kotityöt kotona ollessasi? Nyt voit vaatia ihan saman mieheltä :)
Jotenkin aloitus kuulostaa keksityltä...onko tarkoitus esittää, että naiset eivät halua tasa-arvoa lasten hoidon suhteen? Uskon että useimmat haluavat, munkin mies on ollut yli 2v kotona vaikka tienaa enemmän kuin moinä (ei tosin 3x).
Jos olet tosissasi, niin oletteko oikeasti asuneet koko ajan asunnossa, jota on mahdollista maksaa lähihoitajan palkalla? Vai joudutteko nyt muuttamaan halvempaan?
Hae töitä jossa voisit tehdä vain yhtä vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin siitä senkin laiskamato! Yrität vaan koko ajan keksiä vaikka mitä syitä, ettei tarvii mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aloitus kuulostaa keksityltä...onko tarkoitus esittää, että naiset eivät halua tasa-arvoa lasten hoidon suhteen? Uskon että useimmat haluavat, munkin mies on ollut yli 2v kotona vaikka tienaa enemmän kuin moinä (ei tosin 3x).
Jos olet tosissasi, niin oletteko oikeasti asuneet koko ajan asunnossa, jota on mahdollista maksaa lähihoitajan palkalla? Vai joudutteko nyt muuttamaan halvempaan?
No kyllä tällä provolla osoitetaan kuinka hankalaa tasa-arvo perheessä on. Naiset vieläkin hakeutuvat matalapalkka-aloille ja kuten ylen uutisissa juuri todettiin, vievät roolia isiltä lastenhoidossa. Hyvin harvat miehet voivat jäädä lasten kanssa kotiin ihan sen vuoksi ettei äidit halua jättää lapsiaan ja mennä töihin. Meillä jaettiin vanhempaislomat miehen kanssa ja eniten tilannetta ihmettelivät juuri naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tosissasi, niin oletteko oikeasti asuneet koko ajan asunnossa, jota on mahdollista maksaa lähihoitajan palkalla? Vai joudutteko nyt muuttamaan halvempaan?No kyllä tällä provolla osoitetaan kuinka hankalaa tasa-arvo perheessä on. Naiset vieläkin hakeutuvat matalapalkka-aloille ja kuten ylen uutisissa juuri todettiin, vievät roolia isiltä lastenhoidossa. Hyvin harvat miehet voivat jäädä lasten kanssa kotiin ihan sen vuoksi ettei äidit halua jättää lapsiaan ja mennä töihin. Meillä jaettiin vanhempaislomat miehen kanssa ja eniten tilannetta ihmettelivät juuri naiset.
En ole kylllä nähnyt todistusaineistoa tuolle, että naisten halu on esteenä miesten kotiinjäämiselle. Yhtä hyvin se voi olla miesten halu, talous, miesten työpaikkojen asenteet jne.
Sehän on hieno juttu! Anna vaa jäädä kotiin.