Seurustelisitko ihmisen kanssa, joka ei ole "valmis" seksiin?
Itse olen tällainen. En vain pysty siihen. Olen psyykkisesti niiltä osin liian p*skana ja fyysisen sairauden jälkeen kroppa vaan tuntuu siltä, etten halua kenenkään koskevan muhun. Ehkä parin vuoden päästä onnistuisi. En ole aseksuaali, mutten vaan pysty. Enkä ehkä koskaan pysty, mutta todennäköisemmin se vielä joskus onnistuu. Tuntuisi oudolta seurustella jonkun oikeasti aseksuaalin kanssa, koska en voi lyödä tätä lukkoon mihinkään suuntaan, ja mitä jos itse paranen niin, että haluankin joskus? Ehkä asia olisi eri, jos luottaisin johonkuhun täysin, mutta siihen menee pitkä aika. Puhutaan ehkä vuodesta tai vuosista.
Olen muuten ihan menevä, ja aina silloin tällöin joku haluaisi tutustua lähemmin. Mussa sellainen herättää vain paniikkia, koska paine seksiin on kova.
Kommentit (60)
kyllä, koska olen aseksuaali ja annoin miehen odottaa puolivuotta ennen ensimmäistä suudelmaa. nyt yhdessä 3 vuotta ja onnellisesti naimisissa. mies on myös aseksuaali. <3
Vierailija kirjoitti:
Miten te, jotka ette voi olla ilman seksiä, niin että parisuhde loppuu seksin puutteeseen viikossa, elätte noin muuten?
Jos suhde loppuu, onko seksiä ostettava vai kelpaako kuka vaan baaripoka joka suostuu?
Entäs jos tulee tilapäinen ero esim. matkan tai sairauden takia, kuoletteko seksinälkään?
Oletteko kuulleet masturboinnista, entä selibaatista?Mä en ainakaan voisi luottaa seksiaddiktiin. Sellainen todnäk. nai kaikkea mikä liikkuu ja on ehtinyt hankkia melkoisen määrän tauteja.
Onko tässä ketjussa joku sanonut, että parisuhde loppuu seksin puutteeseen viikossa?
Joo jos se johtuisi siitä, että hän ei halua heti alussa seksiä, mutta haluaa kuitenkin suhteen edetessä. Tämä aika ei kuitenkaan saisi olla mikään mahdottoman pitkä, vaan joitakin viikkoja.
Toisaalta käytännössä tuskin menisin tuollaisen naisen kanssa yhteen, koska mielestäni on aika järjetöntä lähteä parisuhteeseen jos ei tiedä, että toimiiko homma sängyssä. Loppujen lopuksi seksi on ainoa asia, jota en voi tehdä muiden ihmisten kanssa silloin kun olen parisuhteessa, joten se on luonnollisesti aika olennainen osa parisuhdetta. Uskoisin, että seksi tulisi jossain vaiheessa aika suurella todennäköisyydellä loppumaan tällaisen naisen kanssa. Parempi siis olla lähtemättä suhteeseen, kuin joutua erota sen takia.
En missään nimessä haluaisi suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei ole itse siihen valmis, kokeiltu on ja kuraa tulee käteen.
Voisin ja helposti. Seksi ei ole minulle tärkeää.
Kyllä ehkä silloin kun olen 70-80v, muuten ei kiitos.
En voisi, en ole kiinnostunut kämppissuhteesta sitten opiskeluaikojen.
Vierailija kirjoitti:
Miten te, jotka ette voi olla ilman seksiä, niin että parisuhde loppuu seksin puutteeseen viikossa, elätte noin muuten?
Jos suhde loppuu, onko seksiä ostettava vai kelpaako kuka vaan baaripoka joka suostuu?
Entäs jos tulee tilapäinen ero esim. matkan tai sairauden takia, kuoletteko seksinälkään?
Oletteko kuulleet masturboinnista, entä selibaatista?Mä en ainakaan voisi luottaa seksiaddiktiin. Sellainen todnäk. nai kaikkea mikä liikkuu ja on ehtinyt hankkia melkoisen määrän tauteja.
Kolme vuotta kärvistelin seksittömässä suhteessa, jolloin seksiä oli noin kolme kertaa vuodessa. Olisi pitänyt lopettaa jo heti ensimmäisen vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta kärvistelin seksittömässä suhteessa, jolloin seksiä oli noin kolme kertaa vuodessa. Olisi pitänyt lopettaa jo heti ensimmäisen vuoden jälkeen.
Samoilla linjoilla. Yhtä hyvin olisin voinut asua siskon kanssa kämppiksenä, tosin siskon kämppiksenä ei olisi ketuttanut niin paljoa.
Olisi helppo sanoa hyveellisyyttään että kyllä, mutta jos tietoa tilanteen paranemisesta ei olisi niin täysin mahdollista, että kaatuisi ajan oloon omaan mahdottomuuteensa. Jos olisin kovin ihastunut, niin voisin kyllä odottaa aika kauan. Oleellista olisi myös se, osoittaisiko mies mielenkiintoa asioidensa hoitamiseen kuntoon. On noihinkin saatavissa terapiaa ja lääkitystä (jos kyse on erektiohäiriöstä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää etsiä ihminen, joka osaa rakastaa sua yksilönä ja johon oikeasti voit luottaa... sellaisiakin on, mutta harvassa.
Seksuaaliset ihmiset rakastavat toista myös yksilönä, ja seksi on useimmille keskeinen rakkauden ilmaisemisen tapa.
Mutta kummasti todella monella silti tuntuu rakkaus loppuvan kun seksi loppuu, vaikka muitakin "rakkauden ilmaisemisen tapoja" on lukuisia.
Juu, mutta esimerkiksi minulle se rakkauden ilmaisemisen tapa on seksi, ja siksi romanttinen rakkaus loppuu vääjäämättä, kun seksikin loppuu. Mikään määrä älyllisiä keskusteluja ja yhteisiä arkiaskareita ei korvaa lakanoissa kieriskelyä tässä suhteessa. Seksi on niin syvällinen kokemus.
Ilman seksiä voisin pärjätä, mutta ilman läheisyyttä en.
Ei keski-ikäinen enää pelleile seksin suhteen. Joko sitä on heti tai asia myös loppuu heti. Voin olla suhteen aikana ilman seksiä, mutta alussa pitää ilmaista valmius seksiin, tai saa jäädä koko juttu.
Suostuisin vain seksittömään suhteeseen, oli tilanne mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin vain seksittömään suhteeseen, oli tilanne mikä tahansa.
Miksi?
Olen 35-vuotias nainen. Haaveilen suhteesta jossa pidettäisiin kädestä, pussattaisiin ja nukuttaisiin vierekkäin. Enempään en pysty.
No en todellakaan. Mulla seksi on iso osa parisuhteessa ja jos se on huonoa niin suhde ei ala tai ainakaan etene mihinkään vakavaan.
Vierailija kirjoitti:
kyllä, koska olen aseksuaali ja annoin miehen odottaa puolivuotta ennen ensimmäistä suudelmaa. nyt yhdessä 3 vuotta ja onnellisesti naimisissa. mies on myös aseksuaali. <3
Miksi "annoit odottaa" ? Eikö suudelma ole sinulle rakkauden tunteesta tuleva reaktio?
Minä en ymmärrä tätä joidenkin haluttomien, aseksuaalien ja demiseksuaalien vihaa ja katkeruutta. Miten se on sinulta pois, että maailmassa on myös erilaisia ihmisiä kuin sinä? Ei useimmille ihmisille rakkaus ja seksi ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja, vaan pikemminkin toisiaan tukevia asioita parisuhteessa.