Raskaana oleva vaimoni ei huomioinut mitenkään isänpäivänä :(
Vaimoni odottaa esikoistamme. Ajattelin että hän olisi ostanut minulle jonkun pienen lahjan tai hemmottelisi kakulla ja kahvilla kun herään, tai "jollain muulla tapaa" makuuhuoneen puolella, mutta ei mitään. Tavallinen arkiaamu joka alkoi sillä että hän kysyi voinko korjata hänen pyörän tänään. :(
M32, tuleva isi
Kommentit (30)
Puhu poika isyydestä vasta sen jälkeen, kun oot kasvattanu vähintään kaksi lasta teini-ikään, maksanu tai rakentanu omakotitalon ja haudannu omat vanhempasi, riidelly vähintään yhden avioeron ja ottanu vastaan vähintään parit yt-kierteet. Muuten oot pelkkää inisevää pullamössöä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te kommentoijat tajua, että rämä on provo? Aivan samanlainen aloitus oli naisen kirjoittamana äitienpäivänä. Luulen, että tämänkin aloituksen on kirjoittanut nainen.
Kyllä sen kaikki tajus, mutta kun on tylsää, niin vastataan.
Taidat olla aika tauno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteellinen ikävä fakta on se, että vielä voi tulla keskenmeno, kohtukuolema tai synnytyskuolema. Siksi sikiöisiä ei vielä juhlita isinä. Vaimosi elimistö käy kovilla, se toimii kahden edestä. Hemmottele sinä vaimoasi.
Tuolla logiikalla syntyneidenkään lasten isiä ei pitäisi juhlia kun aina voi tulla kätkytkuolema, syöpä, onnettomuus tai joku muu tapaus jonka seurauksena lapsi kuolee.
eri asia
Mulla on laskettu päivä viikon kuluttua.
Leivoin aamusella suppilovahveroista ja pekonista piirakkaa (miehen lemppari) ja muutenkin laitoin aamiaspöydän viimeisen päälle.
En sano, että näin pitäisi tehdä, mutta hauskaahan se on joskus passata ihanaa miestä ja mikä se parempi ajankohta kuin isänpäivä. Onhan hän ihan kohta isä.
Oma isä tulee sitten iltapäivällä käymään ja se on tietysti varsinainen juhlajuttu.
Ei kukaan laita ylioppilaslakkiakaan vielä abiturienttikevään vappuna päähänsä, vaan vasta kun on lakkiaiset ja tulevina vappuina.
No minä muistin miestäni vaikka isäytyy vasta ensi vuoden puolella. Ihan vaan huvin vuoksi.
Ei hautajaisiakaan ilman ruumista vietetä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni odottaa esikoistamme. Ajattelin että hän olisi ostanut minulle jonkun pienen lahjan tai hemmottelisi kakulla ja kahvilla kun herään, tai "jollain muulla tapaa" makuuhuoneen puolella, mutta ei mitään. Tavallinen arkiaamu joka alkoi sillä että hän kysyi voinko korjata hänen pyörän tänään. :(
M32, tuleva isi
Kuules nyt isi. Onko vaimokin ensikertalainen? Ei sitä silloin kaikkea hoksaa - jos asia on tärkeä, pitää ottaa se itse esille - ja positiivisesti. Esim. olisit voinut sanoa, että "tottakai, kulta, korjaan pyöräsi isänpäivälahjaksi". Jos hän unohtaa ensi vuonnakin kun vauva on herättänyt neljä kertaa yöllä, sovellat sitten ja viet perheen isänpäiväkahveille, -lounaalle, - kävelylle...
Itse olen esim. aika usein sanonut kelpo aterian jälkeen, että "olipa ihanaa ruokaa, eikös ollutkin" - siihen on vain yksi vastaus :)
Tiedän sen verran, ettei mieheni kotona, kolmen sukupolven taloudessa ollut tapana ruokia ylistellä, pelkkä kiitos pöydästä noustessa, jos sitäkään ja ruoka oli kyllä hyvää.
Vanhaa sanontaa "kukas kissan hännän nostaa, ellei kissa itse" kannattaa noudattaa. Ja kun äitienpäivä koittaa, muistat vaimoa perinteiseen äitienpäivätapaan. Kyllä ne traditiot siitä muotoutuvat.
Olet ihana, kun arvostat isän rooliasi - onnea tulevalle isyydelle, äitiydelle ja perheydelle :)
Onko kilttimies onnistunut raskauttamaan jonkun?
Ihana mies sulla :)
Ja tuo on myös perhekulttuurikysymys, jossain perheissä juhlitaan kaikkea ja muistetaan toista pienimmistäkin asioista ja toisissa perheissä ainoastaan "pakollisina" päivinä.
Muistatko AP miten tulevan lapsesi äitiä itse? Ootko huomioinu, hemmotellu ja lahjonu? Tollanen toisen muistaminen on vastavuoroista toimintaa. Tosin et vielä varsinaisesti ole isä, joten tuosta on turha loukkaantua.