Paljastan laihtumiseni salaisuuden, tee samoin jos haluat oikeasti laihtua
Jätä kauppaan makeat jogurtit, mehut ja makeiset sekä sipsit ja muut naposteltavat.
Olen aiemmin leiponut runsaasti mutta nyt leivon ehkä vain kerran kuukaudessa.
Teen ruoat itse niin tiedän mitä niissä on. Hyvät raaka-aineet.
Syö joko kalaa, lihaa, broileria tai kasviksia pääaterialla. Käytän oikeaa kermaa en mitään kevyttuotteita.
Käyn kaupassa vain kerran viikossa. Suunnittelen ostokset tarkasti, toki hyödynnän tarjokset ja -30% tuotteet.
Syön aamiaisella yleensä puuroa. Kerran päivässä lämminruoka.
En tarvitse muuta. Kehossani on rasvaa jota polttaa. Nälkää ei ole. Vettä juon runsaammin kuin aiemmin. Leipää olen syönyt puolessa vuodessa ehkä viiden ruispalapaketin verran ja kaksi patonkia. Leivän radikaali vähentäminen vähensi myös levitteiden menekin lähes nollaan. Voita laitan voisilmän myös puuroon.
Kahvia juon 1-2 kertaa päivässä, aiemmin piti olla jotain sen kanssa mutta nyt juon pelkän kahvin.
Jos olen kylässä syön mitä tarjotaan enkä kerro edes olevani dietillä, tosin kokoani on kommentoitu. 20 kg painonpudotus alkaa näkyä ja vaatekokokin on muuttunut useita numeroita pienemmäksi.
Tavoite on saada vielä 15 kg pois.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin mainita että syön jonkin verran hedelmiä.
Ilmeisesti energiansaantini jää joka päivä reilusti alle 1000 kcal.
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Liian vähän saat kaloreita. Se kostautuu myöhemmin. Sitä sanotaan nälkävelaksi.
Kostautuu, miten?
ap
Nälkävelkana
höpöjöpö.1000 kilokaloia kuulostaa hyvältä lyhyelle ja vanhalle jka ei liiku. On se kumma kun ei anoreksikoilla tuo velka ikinä kostaudu. Se mikä kostautuu on liian NOPEA painonpudostus, ei saa yli 1 kilo/viikko laihtua.
Et taida tietää, mikä on nälkävelka. On siis hyvin ymmärrettävää, että sanot sitä höpöksi.
Mä olen laihtunut vuodessa 10kg. Ainoat muutokset ovat olleet ne, että pyrin kävelemään kaikki käveltävissä olevat matkat, plus viikolla syön hieman kevyemmin kuin ennen. Aina salaatti tai keittolounas. Viikonloppuna syön kaikkea mitä mieli tekee. Kun viikot syö kevyesti, paino on pudonnut kuin huomaamatta. Tää sopii mulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Kostautuu, miten?
ap
Nälkävelkana
höpöjöpö.1000 kilokaloia kuulostaa hyvältä lyhyelle ja vanhalle jka ei liiku. On se kumma kun ei anoreksikoilla tuo velka ikinä kostaudu. Se mikä kostautuu on liian NOPEA painonpudostus, ei saa yli 1 kilo/viikko laihtua.
Et taida tietää, mikä on nälkävelka. On siis hyvin ymmärrettävää, että sanot sitä höpöksi.
Tuon hyödyttömän lällättelyn sijaan olisit itse voinut selittää asian, kun kerran sulla sitä tietoa on.
Vierailija kirjoitti:
Jätä kauppaan makeat jogurtit, mehut ja makeiset sekä sipsit ja muut naposteltavat.
Olen aiemmin leiponut runsaasti mutta nyt leivon ehkä vain kerran kuukaudessa.Teen ruoat itse niin tiedän mitä niissä on. Hyvät raaka-aineet.
Syö joko kalaa, lihaa, broileria tai kasviksia pääaterialla. Käytän oikeaa kermaa en mitään kevyttuotteita.Käyn kaupassa vain kerran viikossa. Suunnittelen ostokset tarkasti, toki hyödynnän tarjokset ja -30% tuotteet.
En tarvitse muuta. Kehossani on rasvaa jota polttaa. Nälkää ei ole. Vettä juon runsaammin kuin aiemmin. Leipää olen syönyt puolessa vuodessa ehkä viiden ruispalapaketin verran ja kaksi patonkia. Leivän radikaali vähentäminen vähensi myös levitteiden menekin lähes nollaan. Voita laitan voisilmän myös puuroon.Kahvia juon 1-2 kertaa päivässä, aiemmin piti olla jotain sen kanssa mutta nyt juon pelkän kahvin.
Jos olen kylässä syön mitä tarjotaan enkä kerro edes olevani dietillä, tosin kokoani on kommentoitu. 20 kg painonpudotus alkaa näkyä ja vaatekokokin on muuttunut useita numeroita pienemmäksi.
Olet siis syönyt vähemmän kuin kuluttanut?!? Ooh, mullistavaa, miten ymmärsitkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin leiponut runsaasti mutta nyt leivon ehkä vain kerran kuukaudessa.Teen ruoat itse niin tiedän mitä niissä on. Hyvät raaka-aineet.
Syö joko kalaa, lihaa, broileria tai kasviksia pääaterialla. Käytän oikeaa kermaa en mitään kevyttuotteita.Käyn kaupassa vain kerran viikossa. Suunnittelen ostokset tarkasti, toki hyödynnän tarjokset ja -30% tuotteet.
En tarvitse muuta. Kehossani on rasvaa jota polttaa. Nälkää ei ole. Vettä juon runsaammin kuin aiemmin. Leipää olen syönyt puolessa vuodessa ehkä viiden ruispalapaketin verran ja kaksi patonkia. Leivän radikaali vähentäminen vähensi myös levitteiden menekin lähes nollaan. Voita laitan voisilmän myös puuroon.Kahvia juon 1-2 kertaa päivässä, aiemmin piti olla jotain sen kanssa mutta nyt juon pelkän kahvin.
Olet siis syönyt vähemmän kuin kuluttanut?!? Ooh, mullistavaa, miten ymmärsitkin...
Kyse taisikin nyt olla, kuten laihdutusneuvoissa yleensäkin, niistä keinoista, joiden avulla henkilö on pystynyt ylläpitämään kalorivajetta pitkäaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Ihminen tarvitsee peruselintoimintojen ylläpitämiseen n. 1500 kcal/vrk.
Muuten elimistö menee hiljalleen ketoosiin.
Mutta hatustahan sinä tuon 1000 kcal heititkin.
Mulla krooninen sairaus, jonka pahoina kausina syöminen on vaikeaa. Alimmillaan olen pysynyt hengissä n. 800 kcal/ vrk. Siinä ei jaksa kuin maata sängyssä, huimaa ja olo on epätodellinen. Kevytkin aktiivisuus vaatii yli 1500 kcal. Muuten elimistö alkaa tyhjentää lihasten glycogeenivarastoja.
Tämä toimii, jos elämässä on perusasiat kunnossa ja mässyttää silkkaa ahneuttaan. Itse täytän suklaalla jotakin tunnetyhjiötä elämässäni. Jollei elämässä ole suklaata, elämä on tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Mutta hatustahan sinä tuon 1000 kcal heititkin.Mulla krooninen sairaus, jonka pahoina kausina syöminen on vaikeaa. Alimmillaan olen pysynyt hengissä n. 800 kcal/ vrk. Siinä ei jaksa kuin maata sängyssä, huimaa ja olo on epätodellinen. Kevytkin aktiivisuus vaatii yli 1500 kcal. Muuten elimistö alkaa tyhjentää lihasten glycogeenivarastoja.
Ketoosi on hiilareista riippuvaista, ei kaloreista. Ihminen on todistettavasti pysynyt yli vuoden ajan hengissä syömättä mitään, koska laihtuessa on tarkoitus käyttääkin niitä kehon rasvavarastoja. Lihasten glykogeenivarastoja tyhjennetään aina kun lihaksiin kohdistuu riittävä rasitus. Sitä varten ne varastot ovat olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Mutta hatustahan sinä tuon 1000 kcal heititkin.Mulla krooninen sairaus, jonka pahoina kausina syöminen on vaikeaa. Alimmillaan olen pysynyt hengissä n. 800 kcal/ vrk. Siinä ei jaksa kuin maata sängyssä, huimaa ja olo on epätodellinen. Kevytkin aktiivisuus vaatii yli 1500 kcal. Muuten elimistö alkaa tyhjentää lihasten glycogeenivarastoja.
Ketoosi on hiilareista riippuvaista, ei kaloreista. Ihminen on todistettavasti pysynyt yli vuoden ajan hengissä syömättä mitään, koska laihtuessa on tarkoitus käyttääkin niitä kehon rasvavarastoja. Lihasten glykogeenivarastoja tyhjennetään aina kun lihaksiin kohdistuu riittävä rasitus. Sitä varten ne varastot ovat olemassa.
Hengissä pysyy jonkin aikaa, mutta terveys kärsii. Aliravitsemuksessa lihasmassa vähenee, erittäin haitallista monin tavoin.
Etenkin 45+ ihmisen täytyy pitää kuntoa ja voimaa aktiivisesti yllä, ettei lihakset hupene.
Alle 2000kcal päiväsaanti on älytöntä omalla terveydellä leikkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Hengissä pysyy jonkin aikaa, mutta terveys kärsii. Aliravitsemuksessa lihasmassa vähenee, erittäin haitallista monin tavoin.
Etenkin 45+ ihmisen täytyy pitää kuntoa ja voimaa aktiivisesti yllä, ettei lihakset hupene.
Alle 2000kcal päiväsaanti on älytöntä omalla terveydellä leikkimistä.
Aliravitsemus on asia erikseen. Se tarkoittaa sitä, että keho ei saa riittävästi ravinteita ja/tai energiaa. Läskillähän sitä energiaa on, joten kaloreista ei tarvitse murehtia. Ravinteiden saaminen pitkäaikaisessa ja niukkaenergisessä ruokavaliossa on se todellinen ongelma (vitamiinit, valkuaisaineet, kalium jne.), varsinkin jos ruokavalio ei ole kovin terveellinen.
Tämä mies paastosi 382 päivää, ja tuloksena oli merkittävän laihtumisen lisäksi:
"Prolonged fasting in this patient had no ill-effects."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tunnen nälkää.
ap
Kostautuu, miten?
ap
Hävität puolet lihaskudoksesta ja lihot entistä helpommin sen jälkeen.
Voisitko aloittaja laittaa vaikka puhelimeen tai johonkin muistutuksen, että palaathan kahden vuoden päästä tähän ketjuusi kertomaan, vieläkö on hyvä olo.