Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuli keittiöön yhdeksältä valittamaan, että missä aamiainen viipyy...

Vierailija
12.11.2017 |

...että on jo odottanut vaikka kuinka kauan. Paistelin tässä kohtaa amerikkalaisia pannukakkuja, koska olin ajatellut, että hän haluaa nukkua pitkään, kuten yleensä.

Harmitti, että "yllätys" meni piloille ja sanoin, että pois keittiöstä tai sitten osallistut valmisteluun! Hän suuttui tästä kovasti ja on ollut koko päivän ärsyyntynyt siitä, että sanoin oikein isänpäivänä, että pois keittiöstä.

Sain itse viime äitienpäivänä kupin kahvia ja muutaman sipsin jäätelökulhossa.. En syö sipsejä aamiaiseksi ja koko aamiainen oli tosi ällöttävä.. Siksi ärsyttää vielä enemmän, että mies kehtaa tulla vaatimaan aamiaista aikaisemmin.

En tiedä miten muilla, mutta omien tuttujen perheissä isä makaa sängyssä ja teeskentelee nukkuvaa vaikka kahteentoista, jotta ei mene yllätys lapsilta piloille. Nyt syyttää, että pilasin päivän lapsilta kun sanoin pahasti keittiössä. :(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain keittänyt mieheele kupin kahvia ja antanut sipsejä lisukkeeksi? Miksi miestä passataan, mutta hänen ei tarvitse huomioida muita?

Mä en usko et ap puhuu ihan totta

Vierailija
22/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä mämä juhlapäivät yleensäkin.Meillä ei juhlita niin ei tule kinojakaan.

Vierailija
24/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin pannullisen kahvia ja täytin sämpylät valmiiksi ja kiikutin tarjottimella alakertaan. Ihan normaalia meillä  viikonloppuisin, se kumpi  herää aikaisemmin  tuo sänkyyn jääneelle aamupalan samalla kuin itselleenkin.

Vierailija
25/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain keittänyt mieheele kupin kahvia ja antanut sipsejä lisukkeeksi? Miksi miestä passataan, mutta hänen ei tarvitse huomioida muita?

Mä en usko et ap puhuu ihan totta

Juu, narraan vaan. Ei ole muuta tekemistä isänpäivänä. 

ap

Vierailija
26/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten muilla, mutta omien tuttujen perheissä isä makaa sängyssä ja teeskentelee nukkuvaa vaikka kahteentoista, jotta ei mene yllätys lapsilta piloille. Nyt syyttää, että pilasin päivän lapsilta kun sanoin pahasti keittiössä. :(

Minä en oikein ymmärrä, miksi pitäisi teeskennellä nukkuvaa ja mikä se yllätys oikein on. Yllätys olisi jos ihan normipäivänä tuotaisiin lahjat ja aamiainen sänkyyn, mutta isänpäivä ei nyt varsinaisesti tule kenellekään yllätyksenä.

Lapsista on hauskaa kun kuvittelevat, että saavat yllättää isän notkuvalla aamiaispöydällä. Eihän se toki ole yllätys aikuisille, mutta alle 10-vuotiaille lapsille yllättäjän rooli on mielestäni tärkeä.

ap

Joo. Meillä on tullut tavaksi, että päivänsankaria onnitellaan sänkyyn laululla ja pikkupalalla ja kynttilään valolla. Kaikkia meidän perheessä.

Olihan se kiva ylläri. Ja nykyään on se kiva tapa.

Vierailija
27/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies herää aina vaan aikaisemmin mitä vanhemmaksi tulee. Tänäänkin oli könyämässä ylös jo seiskan jälkeen.

Silti tilannetaju pelaa ja luki sitten makkarissa kirjaa sinne yhdeksään, että vastahakoiset ja uniset teinit sai mun kanssa pöydän katettua, patongit ja pekonit paistettua ja kahvit keitettyä. Sujuvasti esitti vielä nukkuvaa kun vihdoin oven takana kolisteltiin pakettien kanssa.

Hölmö ukko sulla ap.

Yli kaks tuntia pitäis maata paikallaan?! Kidutusta. En itse alkais...

T. Äiti

Etkö osaa lukea, vai miksi olisi kidutusta maata peräti kaksi tuntia sängyssä lukemassa kirjaa?

Mitä eroa siinä on lukeeko kirjaa sängyssä vai jossain muualla? Vai kuuluiko tähän kenties joku teeskentelyleikki, että sitten piti esittää vielä nukkuvaa lopuksi (teini-ikäisille lapsille!)??

No mitä eroa siinä on lukeeko sitä kirjaa istuen vai maaten??

Vierailija
28/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies herää aina vaan aikaisemmin mitä vanhemmaksi tulee. Tänäänkin oli könyämässä ylös jo seiskan jälkeen.

Silti tilannetaju pelaa ja luki sitten makkarissa kirjaa sinne yhdeksään, että vastahakoiset ja uniset teinit sai mun kanssa pöydän katettua, patongit ja pekonit paistettua ja kahvit keitettyä. Sujuvasti esitti vielä nukkuvaa kun vihdoin oven takana kolisteltiin pakettien kanssa.

Hölmö ukko sulla ap.

T. Äiti

Etkö osaa lukea, vai miksi olisi kidutusta maata peräti kaksi tuntia sängyssä lukemassa kirjaa?

Olisko vaikka esimerkiksi virtsaamisen tarve?

Vierailija
29/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ukko sulla ap.

T. Äiti

Mitä eroa siinä on lukeeko kirjaa sängyssä vai jossain muualla? Vai kuuluiko tähän kenties joku teeskentelyleikki, että sitten piti esittää vielä nukkuvaa lopuksi (teini-ikäisille lapsille!)??

Höö, ajattelet ettei ne teinit tajua... tää nyt vaan on tapa meillä, ihan myös kaikkien synttäreinä. Sankari saa aamupalan ja paketit joko sänkyyn tai niin että on viimeisen päälle katettu brunssi pöytään. Arkena klo 6.30 on tietty vähän eri systeemit kuin isänpäivänä sunnuntaina, jolloin voidaan istua reilusti yli tunti siinä pöydässä.

Kyllä mä tykkään äitienpäivänä lukea kirjaa kaikessa rauhassa vaikka kolmekin tuntia sängyssä, sehän on vaan mukavaa. Samalla haistella hyviä tuoksuja keittiöstä ja kuunnella kun lapset säätää isän kanssa. Siis kun olivat pieniä niin se pulina kyllä olis herättänyt sikiunessakin olevan. Nyt teineinä on erilaisia, ihanasti olivat käyneet ostamassa miehen lempparia englanninlakua lahjaksi. Pieni juttu mutta ajatuksena tärkeä. Nyt mies pötköttää siellä sängyssä ja lukee Remestä ja syö sitä englanninlakua.

Olkoot ihan just muten urpoa vaan, mutta me viihdytään.

Vierailija
30/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, miksi merkkipäivät ovat niin hankalia monille miehille. Minä olen työaikojeni vuoksi tottunut heräämään aikaisin myös viikonloppuisin ja teen samalla aamiaisen koko perheelle. Poikkeuksena on äitienpäivä ja syntymäpäivä, jolloin toivoisin, että minulle valmistettaisiin aamiainen. Mies ja lapset eivät kuitenkaan saa aikaiseksi herättyä yhtään aikaisemmin näinä päivinä vaan nukkuvat tavanomaiseen tapaansa puoleenpäivään. Odotan nälkäisenä aamiaista neljä tuntia, ja herätessään mies loukkaantuu, kun olenkin jo hereillä ja yllätysaamiainen menee pilalle.

Merkkipäivien aamiaiselle mies ei myöskään saa aikaiseksi hankittua mitään erityistä vaan aamiaisesta näkee, että se on kasattu siitä, mitä kaapista sattuu löytymään. Korttia tai kukkiakaan ei mieheltä koskaan saa. Verukkeena hän käyttää sitä, että meillä on kissa, joka söisi kukat. Oikeasti kukat saa kyllä nostettua kissan ulottumattomiin. Korttia kissa tuskin syö.

Tämä menettelisi, jos mies itse suhtautuisi omiin merkkipäiviinsä yhtä välinpitämättömästi, mutta toiseen suuntaan tämä ei toimikaan. Olen joskus testannut, miten käy, jos toimin miehen tavoin hänen syntymäpäivänään, ja mies loukkaantui tästä kovasti.

Tämä merkkipäiviin liittyvä epäjohdonmukaisuus on kummallinen piirre miehen käytöksessä, sillä arjessa hän on mitä huomioivin ja miellyttävin mies, ja huolehtii esimerkiksi tuliaisista ja ystäville ja sukulaisille hankittavista lahjoista uskoakseni keskivertomiestä enemmän.

Vierailija
31/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme muija olet, ap, valitat kun miehes ei vietä isänpäivää SINUN haluamalla tavalla!  Mitenkähän teillä äitienpäivä onnistuu :D:D

Vierailija
32/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viettäisi seuraavaksi asunnottomien päivää.

Sellaiset voimafantasiat taas. Ja kirjoittajana kissojen kanssa elävä kärttyinen vanhapiika.

Vierailija
33/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ukko sulla ap.

Tästä tuli hyvä mieli. Teillä on hyvä meininki :)

Vierailija
34/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä viettäisi seuraavaksi asunnottomien päivää.

Sellaiset voimafantasiat taas. Ja kirjoittajana kissojen kanssa elävä kärttyinen vanhapiika.

Ja näin kommentoi tyyppi, joka istuu aamusta iltaan vauvapalstalla valittamassa siitä, miten kaikki mitä naiset tekevät on "miesvihaa".

Vierailija
35/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme muija olet, ap, valitat kun miehes ei vietä isänpäivää SINUN haluamalla tavalla!  Mitenkähän teillä äitienpäivä onnistuu :D:D

Mä kyllä ymmärsin että tässä oli pienet lapset mukana.

Tottakai se isä nyt herää kun pari päiväkoti-ikäistä säätää äidin kanssa keittiössä. Jos ei ole perinnettä että tuodaan aamiainen sänkyyn tms. niin mikäpäs siinä, sen kun nosee tekemään sitä aamiaista muiden kanssa.

Jos taas on ollut tapana että isää/äitiä/synttärisankaria onnitellaan herättämällä, niin on aika tympeää klo 9 tulla lasten eteen kiukuttelemaan. Aikuinen ihminen osaa käydä hissukseen siellä pissalla ja lukee tosiaan vaikka kirjaa, jos se on lapsille tärkeää. Jos ei ole, niin siitä vaan ylös seiskalta ja vaikka autoa pesemään. Kukin tyylillään.

Vierailija
36/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ukko sulla ap.

T. Äiti

Olisko vaikka esimerkiksi virtsaamisen tarve?

Toivottavasti Kale-vauva on ns. hereillä. Odotan ensi vuodeksi isänpäiväbiisiä, jossa mainitaan virtsaamisen tarve.

Vierailija
37/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsi ottaa niin kamalan vakavasti. Mä keitin miehelle ja mulle salakahvit ysiltä, kun ei jaksettu nukkua pidempään ja annoin teinien nukkua kymmeneen. Kuopuksen kanssa vietiin aamiainen sänkyyn klo 10 enkä raaskinut herättää isompaa vielä silloinkaan. Tuli puol 11 tuomaan yömyöhään väsäämänsä kortin ja syömään muutaman suklaan. Viikonloppuisin ei pingoteta oli isänpäivä tai ei. Mies yleensä kokkaa, minä kokkaan tänään. Meillä on kiva perhe :-)

Vierailija
38/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä, miksi pitäisi teeskennellä nukkuvaa ja mikä se yllätys oikein on. Yllätys olisi jos ihan normipäivänä tuotaisiin lahjat ja aamiainen sänkyyn, mutta isänpäivä ei nyt varsinaisesti tule kenellekään yllätyksenä.

Nimenomaan. Ei tuo ole mikään yllätys kenellekään... Ja surullisemmaksi menee kun täällä odotetaan et toinen makaa vaikka tunteja sängyn pohjalla odottamassa "yllätystä". Miksei voi juhlia ja pitää hauskaa rennosti? Mitä se haittaa että niitä pannareita paistetaan vielä samalla kun isä aloittaa lasten kanssa syömään?

Niin, äiti paistelee piikana pannareita, kun muu perhe nauttii isänpäiväaamiaista.?

Vierailija
39/39 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että mies käyttäytyi epäkohteliaasti. Olisi ollut kiitollinen, että teet sitä aamiaista kumminkin. Olisi voinut ainakin kysyä eri tavalla.

Meillä mies herää aikaisemmin poikansa ( ei minun biologinen lapseni)vuoksi, koska hän herää jo kuuden maissa. Hänellä on lievä autismi, eikä hän osaa osallistua esim. merkkipäiviin yms. joten hän ei olisi ymmärtänyt herättää minua isänsä sijasta. Mies myös usein nukkuu olohuoneessa sohvalla, koska nukahtaa sinne telkkua katsoessaan. Harmittaahan se, mutta aikani yritin herätellä monta kertaa, että tulisi sänkyyn nukkumaan, mutta menetin siinä omat yöuneni odottaessa toista. Annoin sitten periksi. Nykyään hän on niin tottunut nukkumaan sohvalla, että kokee sängyssä nukkumisen melkein epämiellyttäväksi. Olisi se kiva antaa hänenkin nukkua joskus pitempään, mutta on hankalaa juuri tuon olohuoneessa nukkumisen vuoksi.

Minä ja yhteinen lapsemme nukumme yleensä myöhempään ja mies antoi meidän nukkua myös tänään. Teimme silti lapsemme kanssa eilen isälle kortin ja karkkikulhon, jonka koristelimme glitter-liimalla ulkopuolelta ja täytimme karkilla. Yhteinen lapsi on neljän vanha ja hän oli aivan innoissaan, kun askartelimme yhdessä korttia ja lahjaa. Hän piirsi korttiin robottiperheen ja kirjoitti itse sanan ISÄ glitter-liimalla. Askartelimme piilossa isältä makkarin lattialla ja lapsi kuiskutteli, mitä hän aikoo piirtää, ettei isä kuule. Minusta oli erittäin hellyttävää nähdä lapseni niin innoissaan. Ja kun veimme ne tänään yhdessä miehelleni, lapsi oli hyvin tärkeän ja ylpeän näköinen antaessaan kortin ja kulhon. Hän ilahtui myös kovin mieheni kiittäessä ja halatessa häntä. Keitin kahvit kuten joka aamu, mutta nyt tein myös miehelleni aamiaista. Yleensä mies laittaa aamiaisen sunnuntaisin. Hän laittaa aamiaisen kyllä lapsille kuitenkin nytkin, mutta ajattelin että saapa kerrankin syödä itse ensin. Normaalisti hän tekee aamiaisen meille muille ensin ja syö itse viimeisenä. Äitienpäivänä sain itse aamiaisen tarjottimella sänkyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän