Onko Sievisen 9-vuotiaqn tyttären hiukset vaalennettu paljon, juurikasvu (kuvalinkki)
https://www.is.fi/viihde/art-2000005446249.html
Minkä ikäinen hiuksia kampaaja saa vaalentaa? Onko hiukset mielestänne vaalennettu?
Tuo juttu oli muuten oikein mukava kirjoitus, mutta jäi mietityttämään, missä iässä voi hiuksia vaalentaa, vai onko se sallittua missä iässä vain?
Kommentit (28)
Valotus noissa kuvissa on pielessä. Näkeehän sen muutenkin noista kuvista. Mielestäni ei näytä, että hiuksia olisi värjätty.
Mun tytöllä vanhassa koulukuvassa ihan samanlaiset hiukset, mustat juuret ja muuten blondit. Ei ole värjätty, valotus vaan hämää. Luonnossa näyttää ihan eriltä.
Minulla oli tuonikäisenä seljä juurikasvun raka, kun kesäairinko vaalensi hiukseni oikein kunnolla. Teini-iässä tukkani tummui jo niin, ettei näkyvää luonnonblondausta tapahtunut. Valokuvista näkyy juuri noin.
Miten tolla vasemmanpuoleiselle tytöllä ei ole jo rautoja hampaissa?
Vierailija kirjoitti:
Miten tolla vasemmanpuoleiselle tytöllä ei ole jo rautoja hampaissa?
No voi luoja. Hän on 9-vuotias ja näyttäis että ei ole vielä kaikki pysyvät hampaat edes edessä. Etuhsmpaat näyttää isoilta, kun vieressä on msitohampaat ja tyhjää. Sievä tyttö.
Mun 12 vuotta täyttävällä ei ole vielä kaikki maitohampaat irronneet, kävi oikomishoidon kontrollissa ja sanottiin ettei ole syytä vielä tehdä päätöksiä. 16- vuotiaalla on oikomishoito lopuillaan, raudat lähtee viikon päästä.
Veljen tyttärelle laitettiin raitoja ensimmäisen kerran 8 vuotiaana Suomessa. Isä mukana kampaajalla.
Raidat ovat turvallisemmat kuin tuollainen värjäys. Raidat voi laittaa paljon vähemmällä värin ihokontaktilla.
Onkohan se nuorin tyttö edes Janin..