Miksi vanhempana siedät sitä, että lapsesi huutaa koko ajan?
Naapurin lapset ovat näin sunnuntaiaamuna aloittaneet jo aikoja sitten ulkona perinteisen äiti tuu ikkunaan, äiti äiti äiti äiti äitiiiii äitiii -huutelun. Tämän huutelun lomassa karjutaan toisille lapsille, ohikulkijoille, rappukäytävässä, sisällä, joka paikassa. Äiti ei kiellä, eikä komenna olemaan hiljempaa.
Jos lapsesi on samanlainen huutaja niin voitko selittää, miksi? Miksi annat lapsesi huutaa aamusta iltaan?
Kommentit (7)
En sietänytkään ja erohan siitä seurasi. Eihän lapsia saa komentaa... Voi herrajumala!
Nyt huutavat vuoroviikoin äidillään ja vuoroviikoin käyttäytyvät fiksusti ja vapautuneesti luonani.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa sama juttu, paitsi äiti ja isäkin huutaa myös. Joka ikinen päivä.
No tässä tapauksessa meidän naapurin vanhemmat eivät reagoi lastensa huutoon mitenkään. Eivät itse korota ääntään, mutta eivät kyllä muutenkaan ohjeista lapsiaan. -ap
Valivali. Enpä osaa sanoa, minulla ei ole lapsia mutta sen verran ap:n marinaan otan kantaa, että kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Hipihiljaisuutta vaativat kaikenlaisista äänistä häiriintyvät, neuroottiset ihmiset ovat ahdistavia mutta onneksi vähemmistö. Muuttakaa jonnekin metsäperälle omaan tölliin. Kokemuksesta tiedän, että siellä on tarpeeksi hiljaista teidänlaistennekin makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa sama juttu, paitsi äiti ja isäkin huutaa myös. Joka ikinen päivä.
No tässä tapauksessa meidän naapurin vanhemmat eivät reagoi lastensa huutoon mitenkään. Eivät itse korota ääntään, mutta eivät kyllä muutenkaan ohjeista lapsiaan. -ap
Mistä tiedät?! Onko seinät tosiaan niin paperia että jokainen sana kuuluu läpi??
Kauheeta. Ihan ihmisten ääniä kuuluu ja kaikkee. On kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Valivali. Enpä osaa sanoa, minulla ei ole lapsia mutta sen verran ap:n marinaan otan kantaa, että kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Hipihiljaisuutta vaativat kaikenlaisista äänistä häiriintyvät, neuroottiset ihmiset ovat ahdistavia mutta onneksi vähemmistö. Muuttakaa jonnekin metsäperälle omaan tölliin. Kokemuksesta tiedän, että siellä on tarpeeksi hiljaista teidänlaistennekin makuun.
Huutamalla puhumisen ja hipihiljaisuudenko väliin ei mahdu mitään? Ei jatkuva huuto ole normaalia, eikä ongelma ole sitä hämmästelevällä vaan niillä huutajilla.
Omat lapseni (9, 12) eivät huuda, sillä olen opettanut heidän niin. He eivät huutaneet edes pieninä, sillä huutoon puututtiin aina heti. Sen sijaan kaveriperheen kaikki lapset puhuvat aina huutaen, enkä voi sitä käsittää. Itse sanon heille aina ystävällisesti, että ei tarvitse huutaa, olen ihan tässä vieressä ja kuulen hyvin, mutta vanhempansa ei huutoon juuri koskaan reagoi. Ja kun yksi huutaa, toisen täytyy huutaa lujempaa, samoin kolmannen ja neljännen... Lopputulos on kamala.