Jos tietäisit, että kaverillasi on suhde varatun kanssa...
... kertoisitko siitä petetylle? Miksi, miksi et?
Kommentit (27)
Selkärangattomat pelkuripettäjät täällä vain kilvan toitottavat, miten väärin on kertoa. Kertokaa sitten itse, niin muiden ei tarvitse. Tai elkää sitten pettäkö, kun kerran ette ole valmiita kantamaan pettämistenne seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin, koska kertomatta jättäminen osallistaa minutkin tähän valheeseen. Jos ei tee mitään antaa touhulle hiljaisen hyväksynnän.
Mutta koska ystävät ovat minulle rakkaita, kertoisin nimettömällä kirjeellä ja olisin sitten ystävän tukena.
Wtf??!! ELI TUHOAISIT HÄNEN SUHTEENSA JA OLISIT SITTEN TUKENA?Toivottavasti sulla ei oo kavereita!!!!
Kysymys ei ole hänen OMASTA suhteestaan, vaan hän on mennyt työntämään nenänsä toisten ihmisten suhteeseen.
Onko sulla jotain luetunymmärtämisvaikeuksia? Kirjoitin tuhoaisit hänen suhteensa eli seurustelusuhteen.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kertoisi. Parisuhteita on monenlaisia, eikä elämä ei aina ole niin mustavalkoista kuin luulisi. Anna ihmisten hoitaa omat asiansa.
Ehkä tämä ns. petetty petti ensin? Ehkä heillä on kulissiliitto, avoin suhde tai vanhemmuusliitto? Entä jos tämä petetty ns. kilahtaa pahemman kerran ja tekee jotain itselleen tai muille? Kannatko sittenkin vastuusi?
Petturin kuuluu kantaa vastuu pettämisestään, ei minun. Toki olisin kuitenkin mahdollisuuksieni mukaan petetyn tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin. Petetyllä on oikeus tietää.
Jos muutkin toimisivat näin, riski kiinnijäämisestä pettäessä nousisi huimasti, ja se saisi monet miettimään tarkemmin, kannattaako. Näin osa luultavasti jättäisi pettämättä.
Lisäksi tahdon, että arvoni näkyvät elämässäni. Sivuuttamalla tilanteen antaisin sille hiljaisen hyväksyntäni. En muutoin voisi kohdata petettyä enää tuntien olevani hänen luottamuksensa arvoinen.
Ja tahtoisin itsekin kuulla, jos mieheni pettäisi minua. Jos pettäminen selviäisi minulle vasta pitkän ajan päästä ja saisin tietää, että kaikki muut tiesivät asiasta, niin kyllä tuntuisi pahalta. Ihan kuin muut olisivat halunneet, että minua voi ja saa pettää.
Vau, siinä on lojaalisuus huipussaan!Eli kaverisi pitäisi teeskennellä ja hän ei voisi kertoa sulle kaikkea koska suhun ei voi luottaa.Samanlainen pettäjä itsekin! LOL
Olisin osallisena pettämisessä, jos en kertoisi. Toki ensin kehottaisin kaveriani tai tätä miestä itseään kertomaan, mutta en voisi jättää asiaa siihen, jos eivät kertoisi.
Kaverini kyllä tuntevat minut ja moraalini, joten heille ei tulisi yllätyksenä, että haluan ohjata heitä oikeaan ja suorastaan vaadin sitä heiltä siinä missä itseltänikin. Eivät todistajat tuomioistuimen edessäkään saa valehdella kaverinsa puolesta, vaan se on rangaistavaa. Näen tämän vastaavana tilanteena.
En kuitenkaan tekisi tätä siinä tarkoituksessa, että haluaisin pilata kaverini maineen, vaan että oikeus toteutuisi. En siis huutelisi asiasta muille, mutta petetylle minulla olisi velvollisuus kertoa, jotta tilanne selviäisi.
En haluaisi ystäviä, jotka toimivat ns. tuomioistuimena. Kuvottavaa kapeakatseisuutta. Et ole päivääkään kulkenut toisen saappaissa, joten et voi tietää toisten elämästä yhtään mitään. Muiden elämät, parisuhteet ja näkökulmat eivät välttämättä noudata omiasi ollenkaan.
Pettäjän halu olla kertomatta asioita on vain hänen heikon narsistisen omakuvan epätoivoista säilyttämistä. Puhutaan ja luvataan parasta, tehdään pahinta. Yliminän ja todellisen minän järkyttävä ristiriita. Kun mitään ei myönnä, ei tarvitse ottaa mistään vastuuta. Puhutaan toiselle toista ja toiselle toista...sen mukaan mitä muut haluavat kuulla. On valmis valehtelemaan (ja vaikka tappamaan) vaikuttaakseen "hyvältä tyypiltä". Eli säilyttääkseen yliminänsä.
Pettäminen ja valehtelu on vain yksi osa kuviota. Myöhemmin elämässä sama ristiriita toistuu. On kaikille osapuolille parasta, että asiat tulevat ilmi ja pettäjä ymmärtää vastuun omasta elämästään.d
Nimenomaan pettäjälle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin, koska kertomatta jättäminen osallistaa minutkin tähän valheeseen. Jos ei tee mitään antaa touhulle hiljaisen hyväksynnän.
Mutta koska ystävät ovat minulle rakkaita, kertoisin nimettömällä kirjeellä ja olisin sitten ystävän tukena.
En osaa päättää kumpi on pahemmin kaksinaamainen. Sinä vai pettäjä. Oksettavia valehtelijoita molemmat.
Antaisin olla.