Hyvä shampoo ohuille, nopeasti rasvoittuville hiuksille?
Hiukseni siis ohuet ja liukkaat, päänahka kutiaa herkästi ja hius rasvoittuu nopeasti. Pesen ja föönaan hiukset päivittäin. Hiuksessa on nyt alla permis tuomassa vähän volyymia lattanaan hiuslaatuun. Haluan shampoon joka ei latista hiusta olemalla liian hoitava.
Hyväksi havaittuja, (=tuuheuttaa, hius pysyy puhtaana ja ilmavana iltaan asti)mutta hiusta liikaa kuivattavia jokapäiväisessä käytössä ovat olleet Lushin suolaa sisältävät shampoot Seanik ja Big. Myös Natura Siberican tuuheuttava tyrnishampoo on toiminut suht hyvin.
Kertokaa te joilla on samantyyppinen hiuslaatu omia suosikkishampoitanne?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama ongelma kuin ap:lla. Mieheni ehdottaa mäntysuovalla pesua, en ole vielä uskaltanut kokeilla. Onko kenelläkään siitä kokemuksia?
Kokeilin kerran teininä ja se oli virhe. Hiukset meni hirveäksi takkukasaksi ja päänahka kutisi kuivuuttaan, jonka seurauksena se puski rasvaa ihan raivona. Ei siis kannata kokeilla.
Volyme-shampoot ja välillä joku balance shampoo päänahkaa rauhoittamaan. Mulla myös ohuet hiukset, jotka on pestävä joka päivä, en kehtais liikkua rasvaletillä.
Pureology Hydrate
Vaikka on kosteuttava niin ei mielestäni lätsäytä tai nopeuta rasvoittumista. Käytän saman sarjan hoitoainetta, hiukset on muutaman kerran raidoitetut joten latvasta hamppua ja juuresta niinkuin silkkiä.
Ei missään nimessä saa pestä joka päivä! Kokeileppa joskus lomalla vaikka pitää päivä aina pesujen välissä, tulet pian huomaamaan että pärjäät!
Kerastasen volumefigue toimii ainakin itselläni ohuissa + puolipitkissä hiuksissa, kallista mutta hintansa arvoista. Toinen hyvä on Goldwellin dualsensess kosteuttava shampoo. Kuulostaa hullulta, mutta kosteutuksen lisäksi tuuheuttaa tosi hyvin ja pitää hiukset ookoona sen kahden yön yli.
Mutta ihan ensin, lopeta se jatkuva peseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redken.
Ainoa laadukas sarja.
OikeastiRedkeniltä mulla on ollut kahta erilaista shampoota, kumpikin oli ihan liian hoitavia(?) eli hius oli heti pesun ja föönauksen jälkeen lättänä. Päänahka lisäksi kutisi ihan hulluna näistä :/
Sulla on ehkä muutakin ongelmaa päänahan kanssa kuin rasvoittuvat hiukset?
Voi olla? Tuntuu ainakin, että monet shampoot ärsyttää päänahkaa ja aiheuttaa kutinaa.
Ap
Kokeile ihan vain perusvoiteella (Humektan) pesua. Ei ainakaan ärsytä päänahkaa.
Hmm. Enpä tiedä, luulen että tarvitsen kuitenkin peseviä aineosia shampooseeni rasvoittumisen takia. Voihan tuota joskus vapaapäivänä kokeilla. Mulla on Aqualan L:ää, käyköhän se? Noi lushin ja natura siberican shampoot ovat olleet aika hyviä päänahan ärsytyksen kannalta.
Ap
Kyllä sekin varmaan käy. Kunhan ei ole liian rasvainen. Katso, että on vesipohjainen voide.
Vierailija kirjoitti:
Hiukseni siis ohuet ja liukkaat, päänahka kutiaa herkästi ja hius rasvoittuu nopeasti. Pesen ja föönaan hiukset päivittäin. Hiuksessa on nyt alla permis tuomassa vähän volyymia lattanaan hiuslaatuun. Haluan shampoon joka ei latista hiusta olemalla liian hoitava.
Hyväksi havaittuja, (=tuuheuttaa, hius pysyy puhtaana ja ilmavana iltaan asti)mutta hiusta liikaa kuivattavia jokapäiväisessä käytössä ovat olleet Lushin suolaa sisältävät shampoot Seanik ja Big. Myös Natura Siberican tuuheuttava tyrnishampoo on toiminut suht hyvin.
Tuo on paras tuuheuttava shampoo . Miehille suunnattu mutta mikseivät naisetkin voi käyttää.
Ulkomailta tilaamalla saa suht edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii Linnan koivushampoo. Lisäksi suolasuihke vähän tekstuuria tuomaan.
Mä olen myös käyttänyt tätä. Itse laimennan pikkaisen shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on paras tuuheuttava shampoo . Miehille suunnattu mutta mikseivät naisetkin voi käyttää.
Ulkomailta tilaamalla saa suht edullisesti.
Siis tämä http://www.lorealprofessionnel.com/int/hair-care/for-men/shampoo-densif…
Erittäin hieno suomalainen shampoo.
Pesee. Ja wellan sokerisuihke muotoiluun, hiuslakka viimeistelyyn.
Ap sun kannattaa myös tutustua allergia- ja astmaliiton suosittelemiin tuotteisiin, jotka on tarkoitettu herkälle hiuspohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap sun kannattaa myös tutustua allergia- ja astmaliiton suosittelemiin tuotteisiin, jotka on tarkoitettu herkälle hiuspohjalle.
Tässä:
https://www.allergia.fi/allergiatunnus/tuotteet/hiustenhoitotuotteet/
Sim sensitive on paras sarja allergikolle, suosittelen kokeilemaan. Toinen hyvä on cutrinin sensitive.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä saa pestä joka päivä! Kokeileppa joskus lomalla vaikka pitää päivä aina pesujen välissä, tulet pian huomaamaan että pärjäät!
Kerastasen volumefigue toimii ainakin itselläni ohuissa + puolipitkissä hiuksissa, kallista mutta hintansa arvoista. Toinen hyvä on Goldwellin dualsensess kosteuttava shampoo. Kuulostaa hullulta, mutta kosteutuksen lisäksi tuuheuttaa tosi hyvin ja pitää hiukset ookoona sen kahden yön yli.
Mutta ihan ensin, lopeta se jatkuva peseminen.
Niin kuin jo aikaisemmin kerroin, kokeiltu on yhden talven eikä toiminut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Matrixin High Amplify shampoo
Tämä on ihan ässä tuote. Ja saa myös isoista marketeista.
Minkä Redkenin shampoita olit kokeillut?
Vuosien etsinnän jälkeen olen löytänyt tämän ja tämä on kyllä kunkku
https://www.cocopanda.fi/product/3014738/redken-scalp-relief-oil-detox-…
Mulla toimii Linnan koivushampoo. Lisäksi suolasuihke vähän tekstuuria tuomaan.