Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerran kaikki muukin erilaisuus pitää hyväksyä niin silloin pitää hyväksyä myös tahallinen työttömyys

Vierailija
11.11.2017 |

Se on kaiken lisäksi vaaratonta ja varmasti luontoystävällisempää kuin körrötellä 1,6 kilometrin matka autolla töihin ja pari kertaa vuodessa 6000 kilometrin lento lomakohteeseen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin varsinkin kun suurin osa naisista synnyttää vain päästäkseen pois töistä

Vierailija
2/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pitää hyväksyä. Järjestelmä pitää rakentaa niin että kannattaa tehdä töitä, edes vähän. Nykyjärjestelmä liikaa kannustaa tähän täyslusmuiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla työtön ihan rauhassa. Se mikä tuomitaan on yhteiskunnan hyväksikäyttäminen. Eli saat olla työtön kunhan kustannat oman elämisestä itse.

Vierailija
4/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä, kaikki ihmisryhmät pitää hyväksyä kun kerran sille linjalle on lähdetty. Vihainen puhe työttömistä pitää lopettaa vaikka oikeustoimilla uhaten.

Vierailija
5/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hyväksyn. Parempi niin, että niistä muutamista vapaista työpaikoista kilpailee vähemmän porukkaa. Jääköön vapaaehtoiset heti kättelyssä pelistä pois. Työhaluiselle on silloin parempi mahdollisuus työllistyä, kun on edes hieman vähemmän kilpailijoita!

Ja kyllä, mielelläni maksan veroja niin, ettei kukaan asu missään veneen alla ja että katumme pysyvät turvallisina kaikille.

Vierailija
6/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kyl ihan sama onko joku tahalteen työtön. Saman liksan saan joka tapauksessa eikä heidän lonniminen vaikuta omaan elämääni mitenkään. Minä en myöskään lainaile heille rahaa enkä anna muutakaan apua jos nälkä kurnii. Omassa kaveripiirissä näitä on pari. Kovia ne on pummimaan rahaa ja itkee sitä, kun ei ole varaa matkustella ikinä. Se on voi voi. Itse käyn töissä sen takia, että voin tehdä asioita ja matkustella ja olematta persauki. Miljonääri en ole, mutta on sen verran rahaa aina, että jos tv, pesukone, tietokone tai auto tarvitsee huoltoa, niin on varaa hoitaa heti ne. Eilen taas yksi työnvieruksuja ruinasi rahaa, että pääsis viihteelle. Ei tippunu minulta. Muistin kyllä mainita, että itse olen menossa bisselle ja safkaa.

Vierailija
7/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa olla työtön ihan rauhassa. Se mikä tuomitaan on yhteiskunnan hyväksikäyttäminen. Eli saat olla työtön kunhan kustannat oman elämisestä itse.

Eli et saa nostaa työttömyyskorvausta. Todella suvaitsematon mielipide. Vihapuhetta suorastaan, pitääkö kuolla nälkään kun ei ole rahaa eikä työpaikkoja. Sitten kun tulee uutisissa että Suomessa on 500000 työpaikkaa tarjolla niin voisi sanoa että lusmuillaan jos ei mennä töihin. Tätä on niin vaikea tajuta kun itsellä on työpaikka.

Vierailija
8/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansantaloudelle kova kuorma nuo elämäntapatyöttömät. Erikseen ovat ihmiset, joilla on sairaus tai vamma, joka alentaa työkykyä niin paljon, ettei työelämässä ole tai löydy paikkaa. Heille suon työttömänä olon, 

Vierailija
9/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et saa nostaa työttömyyskorvausta. Todella suvaitsematon mielipide. Vihapuhetta suorastaan, pitääkö kuolla nälkään kun ei ole rahaa eikä työpaikkoja. Sitten kun tulee uutisissa että Suomessa on 500000 työpaikkaa tarjolla niin voisi sanoa että lusmuillaan jos ei mennä töihin. Tätä on niin vaikea tajuta kun itsellä on työpaikka.

Jos se on oma valinta eikä ole aikomustakaan mennä töihin. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on turhaa mutta jos se sinulle on tärkeää olen ollut useamman vuoden työttömänä.

Vierailija
10/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä harmiton omilla rahoillasi. Heti kun hamuat lompakolleni, lakkaat olemasta harmiton.

Vierailija
11/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloudelle kova kuorma nuo elämäntapatyöttömät.

Kuorma ei ole kovinkaan iso. Iso osa maksetuista tuista valuu takaisin älillisinä veroina, koska tuista ei ole varaa säästää ylimääräistä, vaan kaikki menee.

Vierailija
12/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap kun tuo ei liity asiaan mitenkään, ei mitenkään...erilaisuuden hyväksymisellä tarkoitetaan ihmisen synnynnäisiä ominaisuuksia, kulttuurillisia erityispiirteitä jne. Sillä ei tarkoiteta yksilön elämänvalintoja tmv.

Vierailija
13/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo ettei halua osallistua työttömyyskorvauksiin, koska itsellä on töitä, samaa ajatusrataa voisin jatkaa - miksi minun lapsettoman pitää veroistani maksaa lapsilisää? Varsinkaan näille elämäntapalisääntyjille.

Vierailija
14/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nöin ajattelevat samoja jotka haluaa tänne paljon pakolaisia koska kyllä suomi pystyy elättämään kaikki? Vai ei halua kun pelkää ettei Suomella ole varaa sitten elättää kaikkia?

Vierailija
15/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tuon kirjailijan asennetta enemmän kuin terveenä ja argumentteja oikeina. Yhteiskuntamme on oikeasti rakenteiltaan täysin vääristynyt, me emme enää työskentele täyttääksemme tarpeemme vaan käytämme suurimman osan ajastamme luodaksemme lisää tarpeita. Raha ratkaisee kaiken ja se on kerääntynyt hyvin pienelle osalle maailman kansalaisista. Herää kysymys mihin meitä tavallisia pulliaisia kohta edes tarvitaan, kun suurimman osan työtehtävistä ja ammateista voivat kohta hoitaa robotit. Helpompia renkejä ne ovat kuin ihmiset, vaativat vähemmän, eivät tarvitse ruokaa, ei ymmärrystä, kannustusta ja mielen turrutusta, eivät lisäänny kuin kanit.

Alkakaa tulla ulos laatikosta ja kyseenalaistaa juttuja, yrittäkää edes. Oletteko oikeasti miettineet mihin perustuu ja ketä hyödyttää ainainen kasvu? 

Olen todella iloinen että kirjailija Nyman on ottanut aikansa pohtiakseen tätä kaikkea ja ottaakseen asian puheeksi niin, että av-mammatkin jaksavat sitä miettiä.

Vierailija
16/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä, kaikki ihmisryhmät pitää hyväksyä kun kerran sille linjalle on lähdetty. Vihainen puhe työttömistä pitää lopettaa vaikka oikeustoimilla uhaten.

Tietenkään ketään ei saa tuomita viiteryhmänsä perusteella, mutta katsos kun asiat eivät ole mustavalkoisia ja ihmisetkin ovat yksilöitä, et ole sattunut huomaamaan...? Eli itse valitun työttömyyden voi kyllä kyseenalaistaa, mutta työttömien haukkuminen kollektiivisesti on perusteetonta ja väärin.

Vierailija
17/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoo ettei halua osallistua työttömyyskorvauksiin, koska itsellä on töitä, samaa ajatusrataa voisin jatkaa - miksi minun lapsettoman pitää veroistani maksaa lapsilisää? Varsinkaan näille elämäntapalisääntyjille.

Ja sitten ne tämänpäivän lapset saa tulevaisuudessa valita käytetäänkö niiden verot vanhuksiin.

Vierailija
18/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyväksyn. Jotkut on vaan niin tunareita, että heistä olisi vähemmän harmia muille jos pysyisivät siellä kotona. Vai haluaako joku muka työkaverikseen tumpelon, jonka jälkiä saa kokoajan korjailla? Tai vielä pahempaa: ärsyttävän sosiaalitaidottoman tyypin, jonka juttuja kuunnellessa omakin mielenterveys alkaa prakaamaan?

Vierailija
19/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten kalliiksi sukupuolenkorjausleikkaukset ja edeltävät hormonihoidot veronmaksajille tulevat?

Jokainen saa rauhassa olla miehen kehoon syntynyt nainen tai naisen kehoon syntynyt mies, kunhan kustannat sen itse?

Vierailija
20/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ja vellit taas sekaisin kirjoitti:

Voi ap kun tuo ei liity asiaan mitenkään, ei mitenkään...erilaisuuden hyväksymisellä tarkoitetaan ihmisen synnynnäisiä ominaisuuksia, kulttuurillisia erityispiirteitä jne. Sillä ei tarkoiteta yksilön elämänvalintoja tmv.

Arvasin! 😂 tämä ei voi aueta persu-kokkareille, on liikaa sivistyssanoja jotka pitäisi vielä osata liittää laajempaan kokonaisuuteen. Antaa olla. TSEMP-PIÄ ja vielä kuva varmuuden vuoksi 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi