Mitkä vaatevärit sopii yleensä suomalaiselle maantiennarmaalle tukalle?
jos iho on lämmin ja silmät on siniharmaat.
sopiiko vaaleansininen, entä pastellit?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:lle tehtiin teininä värianalyysi ja siinä olin kevät, myöhemmin pari vuotta siitä olin kesä. Eli en tiedä uskallanko enää menmä värianalyysiin. En tiedä mikä värisesonki olen. Ihossa siis kellertävä sävy ja pisamia mutta hiuksissa tuhkainen sävy punapigmentillä, silmät täysin siniharmaat.
Sulle sopii murretut lämpimät sävyt.
eli? syksy? vai kevät?
ap
Kevät on lämmin mutta selkeä väritykseltään. Punapigmenttinen maantienvärinen tukka antaa ymmärtää, että olet lämmin mutta murrettu väritykseltäsi. Et ole siis kevät. Olet mitä luultavammin syksy, mutta pehmeä syksy (soft autumn).
Veikkaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:lle tehtiin teininä värianalyysi ja siinä olin kevät, myöhemmin pari vuotta siitä olin kesä. Eli en tiedä uskallanko enää menmä värianalyysiin. En tiedä mikä värisesonki olen. Ihossa siis kellertävä sävy ja pisamia mutta hiuksissa tuhkainen sävy punapigmentillä, silmät täysin siniharmaat.
Kuulostat aika samanväriseltä kuin minä. Värianalyysin mukaan olen kesä, ja omat värimieltymykseni tukevat kyllä tätä. Sävyjen pitää olla siniseen taittuvia, viileitä tai kylmiä, ei kovin voimakkaita. Keltaiset ja oranssit (joista kovasti tykkäisin) saavat minut näyttämään ihan sairaalta.
Kesä on viileä. Viileillä kausilla on vaaleanpunertava iho. Ap sanoi, että hänen ihonsa on kellertävä. Se viittaa lämpimään kauteen.
lisään vielä, että äitini on kevät, hänellä hyvin punoittava lämmin sävy ihossa, jos olemme peilin vieressä yhdessä niin näytän eri sävyiseltä kuin hän. Eli ehkä en kevät ole kuitenkaan, kallistun kesään, joko soft summer tai light summer tai soft autumn. Hîukset ei siis aivan maantienväriset vaan himpun siitä vaaleammat, en osaa kuvata, näyttää eri valaistuksessa eri värisiltä.
ap
Ap, sä voit olla myös kesän ja syksyn sekoitus.
http://30somethingurbangirl.com/are-you-summer-autumn-soft-summer/
kaivoin vanhan värianalyysin esille ja siinä lukee true iridescent summer, mutta hiusten väri ei enää täsmää, muuten täsmää. Ehkä se on uskallettava taas värianalyysiin mennä...
ap
Vierailija kirjoitti:
tuo menisi tyyliini kuin nappi silmään, kiitos! Kallistun siis kuitenkin kesään enemmän, en pukisi oranssia ylleni enkä sinapinkeltaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo menisi tyyliini kuin nappi silmään, kiitos! Kallistun siis kuitenkin kesään enemmän, en pukisi oranssia ylleni enkä sinapinkeltaista.
ap
Nuo värit sopivatkin lähinnä lämpimälle (warm) syksylle ja syvälle (deep) syksylle. Pehmeä (soft autumn) käyttää paljon pehmeämpiä ja murretumpia värisävyjä.
Mutta hyvä jos löytyi sopiva vinkki itselle sopiviin väreihin. :)
Ruskea, ruosteenpunertava, turkoosi, tummanvihreä (ei sellainen armeijanvihreä vaan sammal).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika samanväriseltä kuin minä. Värianalyysin mukaan olen kesä, ja omat värimieltymykseni tukevat kyllä tätä. Sävyjen pitää olla siniseen taittuvia, viileitä tai kylmiä, ei kovin voimakkaita. Keltaiset ja oranssit (joista kovasti tykkäisin) saavat minut näyttämään ihan sairaalta.
Kesä on viileä. Viileillä kausilla on vaaleanpunertava iho. Ap sanoi, että hänen ihonsa on kellertävä. Se viittaa lämpimään kauteen.
Olen itsekin ihmetellyt tätä ihonväriäni, joka on todellakin selkeän kellertävä. Silti minulle sopivat parhaiten viileät, siniseen taittuvat sävyt. Tyttärelleni, joka on ihonsävyltään vaaleanpunertava, taas sopivat lämpimät sävyt. Helposti luulisin, että meneisi toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Musta on varma valinta kaikille. Ja tummanharmaa, ainakin täällä Suomessa.
Värianalyysin vetäjä sanoi itse asiassa, että vain max. 12 prosentille suomalaisista sopii musta kasvojen lähelle, eli talvi-ihmisille.
Itse en mustaa pidä juuri koskaan yläkropassa. Jos pidän, laitan eri värisen huivin kaulaan.
Minulla on maantienharmaat hiukset, ihonsävy tosi vaalea, alta punertava. Verisuonet sinertävät, ei vihertävät. Silmät siniharmaat. Olen huomannut että parhaiten itselleni sopii vaaleansininen, vaalea roosa, smaragdinvihreä, rubiininpunainen. Eli ns. jalokivisävyt ja sitten ne peruspastellit. Minulla on yksi sellainen yksivärinen, muuten tavallinen smaragdinvihreä mekko, ja saan usein kehuja kuinka se sopii hyvin minulle, eli värillä tosiaan on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt tätä ihonväriäni, joka on todellakin selkeän kellertävä. Silti minulle sopivat parhaiten viileät, siniseen taittuvat sävyt. Tyttärelleni, joka on ihonsävyltään vaaleanpunertava, taas sopivat lämpimät sävyt. Helposti luulisin, että meneisi toisinpäin.
Edellinen jatkaa: kävin katsomassa tuolla yllä olevan linkin, ja totta tosiaan, minäkin taidan olla tuollainen syksyyn taittuva kesä. Paletissa esitellyt värit ovat kuin suoraan omasta vaatekaapistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on varma valinta kaikille. Ja tummanharmaa, ainakin täällä Suomessa.
Värianalyysin vetäjä sanoi itse asiassa, että vain max. 12 prosentille suomalaisista sopii musta kasvojen lähelle, eli talvi-ihmisille.
Itse en mustaa pidä juuri koskaan yläkropassa. Jos pidän, laitan eri värisen huivin kaulaan.Minulla on maantienharmaat hiukset, ihonsävy tosi vaalea, alta punertava. Verisuonet sinertävät, ei vihertävät. Silmät siniharmaat. Olen huomannut että parhaiten itselleni sopii vaaleansininen, vaalea roosa, smaragdinvihreä, rubiininpunainen. Eli ns. jalokivisävyt ja sitten ne peruspastellit. Minulla on yksi sellainen yksivärinen, muuten tavallinen smaragdinvihreä mekko, ja saan usein kehuja kuinka se sopii hyvin minulle, eli värillä tosiaan on väliä.
Jatkan vielä että muutama vuosi sitten erehdyin ostamaan beigen talvitakin ja se oli kyllä virhe. Näytin aivan kalpealta, kuin hiivakuutiolta. Ei ole sitä takkia tullut juuri pidettyä :D Tänä syksynä ostin sellaisen kylmän tummemman punaisen untuvatakin, eli ehkä juuri sen rubiininpunaisen, ja meni nappiin. On kyllä mukavaa kun löytää oikean sävyisen vaatteen, etenkin ulkovaatteissa talvella se on hankalaa, vaikka tietty jo pelkkä huivi tekee paljon. Ja pääasia on se että itse viihtyy, vaikkei olisikaan juuri se oma sävy.
kävin sitten kaupoilla ja katselin värejä sillä silmällä. Tämä sävy sopi tosi hyvin http://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0546331001.html
ja myös tummansininen, ajattelin hankkia ehkä huivin tuossa malvan? värissä, nyt on harmaa huivi ja musta takki.
ap
Sama ongelma kuin ap:llä. Hiukset maantienharmaat ja punapigmentti niissä. Siniharmaat silmät. Iho lämmin väri ka taipumus punoittaa.
En osaa valita oikeanvärisiä vaatteita millään. Vuosikymmenten yritysten ja erehdysten kaitta olen päätellyt, että beessit vaaleanruskeat käyvät. Esim puhdas vihreäei käy, tekee naaman punaiseksi. Sammaleen värinen vihreä paremmim. Puhdas oranssi tai kanariankeltainen tekee sairaaksi, sinapinkeltainen on parempi. Toisaaltaminusta sininen turkoosi sopii ja myös vanhaan roosaan vivahtava vaaleanpunainen. Fuksia näyttää kauhealta. Varmuuden vuoksi olen puleutunut mustiin, mutta nyt vanhemmiten se saa väsyneen näköiseksi, joten pitäisi opetella värejä.
Noloa, jos ei itse näe. Uskomatonta alkaa kyselemään muilta.
Vierailija kirjoitti:
Noloa, jos ei itse näe. Uskomatonta alkaa kyselemään muilta.
Uskomattoman noloa tulla v*ttuilemaan asialliseen ja hyvähenkiseen keskusteluun.
Mulla on vaikeuksia löytää sopivia värejä. Minulla on luonnostaan hyvin tummat punaiseen taittavat hiukset. Harmaata niin paljon, että niitä on alettu vaalentaa. Pohja on nyt hiekanruskea ja kylmiä vaaleampia raitoja. Hiukset alkaa pikkuhiljaa näyttää hyvältä, mutta vain harvat vanhat vaatteet sopivat. Musta kulmakarvat, kellertävä hyvin vaalea iho, keltaiseen taittavat vihreänruskeat silmät. Entinen lempparini lämmin harmaa ei sovi enää ollenkaan. Parhaalta näyttää kirkas pinkki/fuksia ja kylmä turkoosi. Entinen pinkkiin vivahtava poskipuna näyttää nyt punaiselta. Musta on nyt ok, jos puserossa iso, ei kasvojen viereen tuleva kaula-aukko. Olen ihan hukassa, mikä oikein olen? Apuja =)
Vierailija kirjoitti:
Maantienharmaat on värianalyysimielessä yleensä kahta tyyppiä, joko pehmeitä syksyjä tai pehmeitä kesiä. Pehmeän syksyn värit on lämpimämpiä kuin pehmeän kesän murretut mutta viileämmät värit.
Itse päättelemäni värianalyysin mukaan olen tuollaista pehmeä kesä -tyyppiä, ja tukka on kuin hiekkamaantie tihkusateessa :). Minulle sopivat kylmät, usein hieman harmaalla murretut värit. Karpalonpunaista, viininpunaista, turkoosin sävyjä, siniharmaata, violetteja. Violettiin vivahtava kaakaonruskea menee, muut ruskeat eivät. Ihan vähän sitruunankeltaista voi olla piristeenä, mutta useimmat keltaiset eivät toimi, etenkään isoina pintoina. Oranssi on katastrofi. Valkoisen pitää olla puhdasta tai kylmällä harmaalla taitettua, luonnonvalkoisessa näytän pullataikinalta. Heleä koivunlehdenvihreä yllättäen käy, mutta kovin lämpimiä ruskeaan tai keltaiseen vivahtavia vihreitä pitää välttää. Vahvat kontrastit eivät sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maantienharmaat on värianalyysimielessä yleensä kahta tyyppiä, joko pehmeitä syksyjä tai pehmeitä kesiä. Pehmeän syksyn värit on lämpimämpiä kuin pehmeän kesän murretut mutta viileämmät värit.
Itse päättelemäni värianalyysin mukaan olen tuollaista pehmeä kesä -tyyppiä, ja tukka on kuin hiekkamaantie tihkusateessa :). Minulle sopivat kylmät, usein hieman harmaalla murretut värit. Karpalonpunaista, viininpunaista, turkoosin sävyjä, siniharmaata, violetteja. Violettiin vivahtava kaakaonruskea menee, muut ruskeat eivät. Ihan vähän sitruunankeltaista voi olla piristeenä, mutta useimmat keltaiset eivät toimi, etenkään isoina pintoina. Oranssi on katastrofi. Valkoisen pitää olla puhdasta tai kylmällä harmaalla taitettua, luonnonvalkoisessa näytän pullataikinalta. Heleä koivunlehdenvihreä yllättäen käy, mutta kovin lämpimiä ruskeaan tai keltaiseen vivahtavia vihreitä pitää välttää. Vahvat kontrastit eivät sovi.
Aivan kuin minun väripaletiltani. Keltaisista tosiaanki ainoastaan sellainen hyvin vaalea ja utuinen, mahdollisimman viileä sävy menettelee, kaikki muut ovat pois laskuista. Kurjaa, koska pidän paljon oranssista ja keltaisesta.
Minkävärinen on maantienharmaa? Olen aina miettinyt, mutta en ole koskaan osannut yhdistää kenenkään hiuksia sellaisiksi. On vain mustia, tumman ruskeita, vaaleita tai tumman ja vaalean sekoituksia.