Töissä yksi mies jännittää minua. En ole mielestäni pelottava :/ Sen huomaa
Ei voi olla huomaamatta. Sen hengitys käy raskaaksi ja se on sellainen hätääntynyt ja nolo. Muiden seurassa avoin ja iloinen :( Kiusallista. Ja mun mielestä se on ihan suloinen kun jännittää niin. Mutta miksi se niin ahdistuu?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu muusta kun siitä, että ihmiset kokevat sosiaaliset suhteet eri tavalla. Jollekin vaan on liian rasittavaa henkisesti olla jonkun toisen kanssa tekemisissä. Eikä se välttämättä siis johdu sinusta vaan kaikista ylipäätään. Kyllä minuakin hieman jännitti nuorempana töissä aina kun joku esimiehistä tuli juttelemaan.. Pitäisi tietää esim. teidän välinen suhde. Oletko hänen esimiehensä jne.? Lisäksi oletko jotenkin erityisen sosiaalisesti taitava, itsevarma ja hän semmoinen ujompi tapaus?
mun mielestä hän nimenomaan ei ole ujo. Paitsi minun kanssa. Ja en ole esimies. Vähän korkeammin koulutettu, mutta ei hänellä sitten itseäni selkeästi korkeammin koulutetun kanssa ole tuota jännittämistä.
Muistutat jotenkin hänen tuntemaansa hyvin epämiellyttävää ihmistä ja hän ajattelee että olet samankaltainen. Pelkää että muutut inhottavaksi. Näin minulla olisi. Yllätä hänet positiivisesti suhtautumalla häneen aina sopivan ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina yhtä hauskoja aloituksia. Ensin ap vihjailee muka niin tietämättömänä, että mistähän ihmeestä voisi johtua miehen käytös, en oo niinku yhtään PELOTTAVA...Vai niin. Että pelottava. No se varmasti tuli sinulle ensiksi mieleen. Sitten kun joku ehdottaa että olisiko kyseessä IHASTUS, niin ap alkaa itsekin miettiä, että KYLLÄ, se saattaa olla ihastustakin, MUTTA EI, ei se voi olla! Tunnen miehet, niistä ei ota selvää, ei tämä voi olla ihastusta! Kunnes taas tulee joku, joka vahvistaa uskomuksen, että kyllä hän nyt on vaan ihastunut, niin ap voi levollisin mielin jatkaa haaveiluaan miehestä ja miettiä, miltä heidän nimensä näyttäisivät yhdistelmänä postiluukun yläpuolella.
harmittaa tuottaa pettymys mutta ihan paskasti päätelty. Ala-asteelaisen logiikkaa
Ootteko samannäköisiä? Tosi moni ihastuu omaan naimanaamaansa.
Itse olen tuollainen mies ja lamaannun aina jos yksi tietty nainen edes katsoo kohti tai tulee pyytämään jotain.
Asia johtuu vain siitä että pidän naista niin hyvännäköisenä ja ihanana että jännitän sitä kamalasti.
Tiedän kyllä että mulla ei ole häneen minkäänlaisia mahdollisuuksia joten en ole sinällään mitenkään ihastunut tai elättele mitään toiveita. Hän vain on pelottavan ihana.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuollainen mies ja lamaannun aina jos yksi tietty nainen edes katsoo kohti tai tulee pyytämään jotain.
Asia johtuu vain siitä että pidän naista niin hyvännäköisenä ja ihanana että jännitän sitä kamalasti.
Tiedän kyllä että mulla ei ole häneen minkäänlaisia mahdollisuuksia joten en ole sinällään mitenkään ihastunut tai elättele mitään toiveita. Hän vain on pelottavan ihana.
onko teillä naimanaamat?
Vierailija kirjoitti:
Muistutat jotenkin hänen tuntemaansa hyvin epämiellyttävää ihmistä ja hän ajattelee että olet samankaltainen. Pelkää että muutut inhottavaksi. Näin minulla olisi. Yllätä hänet positiivisesti suhtautumalla häneen aina sopivan ystävällisesti.
tämäkin mahdollista. Täytyy vaan olla ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko samannäköisiä? Tosi moni ihastuu omaan naimanaamaansa.
ei olla
Muita vaihtoehtoja kuin ihastus:
Se on puhunut sunsta paskaa selän takana ja pelkää, että jää kiinni
Se pelkää sua jostain muusta syystä
Se ei tykkää sunsta ja teillä ei synkkaa
Sosiaalisten tilanteiden pelko, määrään sille beetasalpaajia.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisten tilanteiden pelko, määrään sille beetasalpaajia.
Beetasalpaajat ehkä auttaa pikkaisen fyysisten oireiden suhteen mutta eivät vie henkistä pelkoa pois.
Veikkaisin olevani ihan yhtä jännittynyt naisen seurassa vaikka ottaisin 40 tai 80 mg propralia.
Se on puhunut sunsta paskaa selän takana ja pelkää, että jää kiinni= Paljon mahdollista. Olenollut ehkä paska työssäni.
Se pelkää sua jostain muusta syystä=Niin kai? Ajatteleeko että olen mielenvikainen?
Se ei tykkää sunsta ja teillä ei synkkaa=voi olla. Mutta hymyilee ja on ystävällinen. Vähän kuitenkin ehkä yliystävällinen. Öö.. vähän suojelevainen. Tai siis seuraa missä menen ja ohjaa parempaan paikkaan. Ei ehkä parempaan vaan oikeaan paikkaan. Mistä voisi päätellä, että olen hänen mielestään tollo ja teen työni väärin.
sosiaalisten tilanteiden pelko=Ehkä. Mutta kaikkien muiden kanssa tulee toimeen vaivatta.
Minua häiritsee suunnattomasti että sanot "mies jännittää minua" (¨mies saa minut jännityyneeksi), mutta tarkoitat miehen pelkäävän sinua (~sinä saat miehen jännittyneeeksi; ja ei, en tarkoita sillä tavalla)
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee suunnattomasti että sanot "mies jännittää minua" (¨mies saa minut jännityyneeksi), mutta tarkoitat miehen pelkäävän sinua (~sinä saat miehen jännittyneeeksi; ja ei, en tarkoita sillä tavalla)
hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan ainoa vastaus mitä tähän odotit on että mies on ihastunut.
Itseasiassa en. Kai ihminen voi muustakin jännittää?
Odotitpas. Olet itse ihastunut mieheen. Ei sinua muuten kiinnostaisi etäisten työkavereiden edesottamukset perjantai-iltana!
On surullista että ihastuneet kyselevät netissä tukea sille että ihastuksen kohde tuntee samoin ja usein vastaajat saavat riittävästi vakuutettua että näin on. Ja sitten kyselijä ihastuu entistä enemmän ja nousee ylemmäs pilvilinnoissaan. No mistä h****tistä me voisimme tietää miksi jonkun av-mamman kollega jännittää häntä!?
Ihmiset ovat monimutkaisia ja reagoivat toisiin monimutkaisilla tavoilla. Pahinta on uskotella jollekulle että tietyllä tavalla käyttäytyvä ihminen on ihastunut häneen, koska se voi johtaa pahimmillaan siihen että kyselijä näyttää yhä rohkeammin toiselle kiinnostuksensa ja lopulta menee jopa ahdistelun puolelle kun on niin varma toisen tunteista.
Mulla on vähän tuon kuvailemasi miehen kaltainen tilanne. Eräs jäätävän ruma työkaveri saa minut aina vaivautuneeksi, kun en tiedä mihin katsoisin. Hänen kieroihin silmiinsä vai jonnekin muualle hänen tavattoman epäsuhtaisissa kasvoissaan? Usein pälyilen jonnekin yläviistoon, ettei hänelle tulisi tunnetta, että tuijotan hänen ongelmakohtiaan. Olisiko sinun tapauksessasi kyse samasta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotitpas. Olet itse ihastunut mieheen. Ei sinua muuten kiinnostaisi etäisten työkavereiden edesottamukset perjantai-iltana!
On surullista että ihastuneet kyselevät netissä tukea sille että ihastuksen kohde tuntee samoin ja usein vastaajat saavat riittävästi vakuutettua että näin on. Ja sitten kyselijä ihastuu entistä enemmän ja nousee ylemmäs pilvilinnoissaan. No mistä h****tistä me voisimme tietää miksi jonkun av-mamman kollega jännittää häntä!?
Ihmiset ovat monimutkaisia ja reagoivat toisiin monimutkaisilla tavoilla. Pahinta on uskotella jollekulle että tietyllä tavalla käyttäytyvä ihminen on ihastunut häneen, koska se voi johtaa pahimmillaan siihen että kyselijä näyttää yhä rohkeammin toiselle kiinnostuksensa ja lopulta menee jopa ahdistelun puolelle kun on niin varma toisen tunteista.
no höpö höpö inttäjä. Itsehän toteat, että mistä helvetistä me voisimme tietää miksi jonkun av-mamman kollega jännittää. Nii-i! Siksi juuri kyselenkin kun en voi tietää. Ihmiset on monimutkaisia, siksi kiinnostaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän tuon kuvailemasi miehen kaltainen tilanne. Eräs jäätävän ruma työkaveri saa minut aina vaivautuneeksi, kun en tiedä mihin katsoisin. Hänen kieroihin silmiinsä vai jonnekin muualle hänen tavattoman epäsuhtaisissa kasvoissaan? Usein pälyilen jonnekin yläviistoon, ettei hänelle tulisi tunnetta, että tuijotan hänen ongelmakohtiaan. Olisiko sinun tapauksessasi kyse samasta asiasta?
voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no höpö höpö inttäjä. Itsehän toteat, että mistä helvetistä me voisimme tietää miksi jonkun av-mamman kollega jännittää. Nii-i! Siksi juuri kyselenkin kun en voi tietää. Ihmiset on monimutkaisia, siksi kiinnostaa. :)
En ymmärtänyt pointtiasi. Miten toivomasi vastaus (=ihastunut) liittyy siihen ettemme voi tietää miksi av-mamman kollegaa jännittää?
Emme voi tietää joten kysyt väärästä paikasta. Sen sijaan motiivit kyselylle perjantai-iltana mieskollegan jännityksen syistä ovat läpinäkyviä. Kannattaa uskoa että oikeaa vastausta ei löydy täältä.
Ps. En ole ekan vastauksen esittäjä joten joku muukin koitti inttää samaa
Ps2. Itse olen jännittynyt erään kollegan seurassa koska ahdistun siitä että hän kyylää minua ja tungettelee. Hän on liiankin selvästi ihastunut ja se ahdistaa välillä paljon, varsinkin kun mikä tahansa mitä teen lietsoo häntä lisää "osoittamaan kiinnostusta". Hyh. Kädet voi täristä, ja vain siksi että en halua olla hänen lähellään.
Nää on aina yhtä hauskoja aloituksia. Ensin ap vihjailee muka niin tietämättömänä, että mistähän ihmeestä voisi johtua miehen käytös, en oo niinku yhtään PELOTTAVA...Vai niin. Että pelottava. No se varmasti tuli sinulle ensiksi mieleen. Sitten kun joku ehdottaa että olisiko kyseessä IHASTUS, niin ap alkaa itsekin miettiä, että KYLLÄ, se saattaa olla ihastustakin, MUTTA EI, ei se voi olla! Tunnen miehet, niistä ei ota selvää, ei tämä voi olla ihastusta! Kunnes taas tulee joku, joka vahvistaa uskomuksen, että kyllä hän nyt on vaan ihastunut, niin ap voi levollisin mielin jatkaa haaveiluaan miehestä ja miettiä, miltä heidän nimensä näyttäisivät yhdistelmänä postiluukun yläpuolella.