Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisterinaiset ja parisuhde, osa 2

Maisterin puoliso
10.11.2017 |

Aloittamani keskustelu maisteriuden hyödystä parisuhteelle on herättänyt vilkasta keskustelua. On puhuttu minun nais- tai koulutusvihastani, koulutuksen suuremmasta merkityksestä työhön verrattuna, yliopistokoulutuksen antamasta laaja-alaisesta sivistysksestä jne. Jotkut ovat havainneet, että maisterin tutkinnon mainostaminen on hyvä tapa karkoittaa huonoitsetuntoiset ja kouluttamattomat miehet matkoihinsa.

Minua hämmästyttää vastauksissa, että hyvin harva tähän mennessä noin 300 vastaajasta vastasi kysymykseeni: Mikä on maisterin tutkinnon lisäarvo parisuhteelle?

Olen seurustellut pelkän peruskoulun käyneen kanssa, ammattikoulun käyneen, AMK:n käyneen ja maisterin kanssa. En ole huomannut koulutuksella olevan minkäänlaista merkitystä parisuhdetta ajatellen. Se kertoo tietysti ahkeruudesta, älykkyydestä tai molemmista. Mutta mikä on tutkinnon hyöty parisuhteelle? Palkassakaan se ei näy, eikä välttämättä edes laaja-alaisessa sivistyksessä. Yhden alan syvällinen tunteminenhan ei sitä ole. Mikään ei takaa, että vaikkapa biologi osaa keskustella taloudesta, kulttuurista tai politiikasta.

Sanottakoon vielä loppuun, etten ole maisterivihamielinen. Onhan äitini, sisareni ja vaimoni kaikki maistereita.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maisterintutkinnon lisäarvo parisuhteelle? Tässä nopeimmat, varmaan muitakin löytyy.

1. Rahallinen: Tutkinto (saattaa) tuottaa parisuhteeseen lisää rahaa, tämä riippuu tietenkin alasta

2. Yleismaailmallinen: Tutkinto kertoo, että henkilö on kiinnostunut maailman tapahtumista ja kehityksestä. Jos myös parinhakijalla on vastaava tutkinto, heidän arvomaailmansa saattavat olla hyvinkin lähellä toisiaan. Voi siis karsia pois monta henkilöä, joiden kanssa ei tulisi poliittisisesti tm toimeen.

Vierailija
62/63 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhyt nainen 154 cm. Kuitenkin sytyn pitkistä miehistä ja tämän laitoin nettideittiprofiiliini. Sain kuitenkin ison määrän yhteydenottoja lyhyiltä miehiltä, heidän näkemyksensä oli, että ei minun kuulu deittailla pitkiä miehiä kun sopisin heille kun satun olemaan heitä lyhyempi. Minun mielipiteelläni ja toiveillani ei siis ollut minkäänlaista merkitystä. Pelkästään tämä asenne oli mielestäni vastenmielinen vaikka muutoin olisin ehkä voinut pituusvaateesta tinkiä, jos mies olisi muuten täydellinen minulle. Tämä keskustelu muistuttaa minua siitä. Minun, aikuisen naisen, omilla toiveilla ja kritereillä ei ole merkitystä, vaan minun tulisi tyytyä kouluttamattomiin miehiin ja jos en tyydy, olen jotenkin viallinen akka, joka en ymmärrä, että tein virheen kouluttautuessani ja luodessani itselleni akateemisen uran.

Kyllä kaikilla on oikeus valita puolisonsa omilla kriteereillään. Joku mieskin arvostaa enemmän  kiinteitä tissejä ja nättiä naamaa kuin maisterin papereita. Silti tämä ärsyttää joitain, vaikkei kukaan pakota ketään tämän miehen kanssa seurustelemaan.

Maisterin paperit ei sulje pois nättiä naamaa ja kiinteitä tissejä. Sen sijaan aina kun korkeasti koulutettu mies pokaa vähemmän koulutetun kauniin naisen, yksi vähemmän koulutettu mies jää sinkuksi. Teidän vähemmän koulutettujen miesten etu olisi, että korkeasti koulutetut miehet olisivat naisissa kiinnostuneempia koulutuksesta kuin naamasta ja tisseistä, mutta kun älykkyytenne ei riitä edes tajuamaan sitä :-D

Ja yhtä lailla joka kerta kun vähemmän koulutettu kaunis nainen vamppaa korkeasti koulutetun miehen, yksi vähemmän kaunis koulutettu nainen jää sinkuksi.

Ei välttämättä, koska koulutettu nainen voi rakastua myös vähemmän koulutettuun mieheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kaikenlaista älytöntä löpinää joidenkin ulkomaisten käännösjuttujen pohjalta. On kuitenkin tutkittu fakta, että Suomessa mies todennäköisemmin ottaa vähintään yhtä hyvin koulutetun naisen kuin itse on, kuin mitä nainen. Miehille naisen koulutuksella ja yhteiskuntaluokalla on paljon merkitystä, halusittepa tai ette. Tutkitusti enemmän kuin naisille, kun puhutaan Suomesta. Oma dosenttimieheni ei varmasti olisi halunnut puolisoa, jolle yliopistomaailma on vieras tai vastenmielinen. Vaikka toki itse rakastumiseen vaikuttaa monet muutkin asiat.