Teinin kaverivalinnat huolestuttaa
Teinin paraskaveri on puoleksi tummanihoinen ja vaikka äidinsä tunnenkin (suomalainen) on aika villi tapaus, isänsä geeninee tai jotain, on syntynyt jenkeissä ja äiti onkin paluunmuuttaja. Olen puhunut teinille mutta vain suuttuu ja puolustaa kaveriaan
Kommentit (16)
Teinin kaveri lintsaa koulusta, kun ei halua niin menee maalaamaan, ottamaan kuviaa kenties mistä jne. On aina videokamera kädessä, äitiä ei tämä haittaa koska ”antaa sen tehdä mitä haluaa, jos haluaa olla taiteilija niin en nää siinä mitään pahaa, on viisas kyllä osaa tehdä harrastuksesta työn” siis ihan mahdotonta, koulussa pitäisi olla muttei kakara edes pysty siihen. Teiniä ei panosta taikka salli että tulisi kanssaan mutta ihan varmasti oma teinikin tähän tulee mukaan ellei kaveruus lopu
Vierailija kirjoitti:
Teinin kaveri lintsaa koulusta, kun ei halua niin menee maalaamaan, ottamaan kuviaa kenties mistä jne. On aina videokamera kädessä, äitiä ei tämä haittaa koska ”antaa sen tehdä mitä haluaa, jos haluaa olla taiteilija niin en nää siinä mitään pahaa, on viisas kyllä osaa tehdä harrastuksesta työn” siis ihan mahdotonta, koulussa pitäisi olla muttei kakara edes pysty siihen. Teiniä ei panosta taikka salli että tulisi kanssaan mutta ihan varmasti oma teinikin tähän tulee mukaan ellei kaveruus lopu
Op siis
Lasten kavereitten etnisellä taustalla ei mitään väliä, heidän käytöksellään sitäkin enemmän -jos lintsaillaan tai peräti varastellaan kaupoista niin se on no no!
Vierailija kirjoitti:
No voi apua :D kaveri kuulostaa elokuva hahmolta ja vaikuttaa kivalta ihmiseltä, eikä tyttöäsi panosta mukaan niin miksi pidät tätä ongelmana? Jos oma äitinsä luottaa hänen niin miksi sinä olet katkerana?
Vierailija kirjoitti:
Lasten kavereitten etnisellä taustalla ei mitään väliä, heidän käytöksellään sitäkin enemmän -jos lintsaillaan tai peräti varastellaan kaupoista niin se on no no!
Ei kyllä varasta, perheensä on aika varakas mutta lintsailee ja paljonkin! En vai voi käsittää miksi sen maalin kimpussa pitää olla koko ajan? Kaikkien lisäksi pumputtaa mun lapselle aina jotain ihan outoja kirjoja. Sain mun tytön kiinni lukemassa jotain george orwellia ja oli ostanut jopa jonkun kellopeli appelsiinin tai jotain!
Ap
Lintsasin itsekin koulusta. Äiti opetti jo pienenä, ettei opettajia ja muita tarvitse totella, jos en halua ja säännöt ovat typeriä. En tehnyt koskaan läksyjä eikä onneksi vanhemmat niihin tai koenumeroihin tai muuhunkaan puuttuneet. Olin paljon jälki-istunnossa ja käytösnumeron sain jossain vaiheessa nostettua seiskaksi. Sain silti aina hyviä arvosanoja ja KA oli ysiltä päästessä yli 9. Nyt olen kansainvälisessa yrityksessä töissä korkeassa asemassa ja tienaankin oikein kivasti. On hyvä opetella ajattelemaan omilla aivoilla eikä vain olla "kiltti tyttö" ja totella muita. Sillä tavalla ei tule koskaan pärjäämään elämässä. Anna teinin ajatella itse ja tehdä omat päätökset, vaikka ne eivät aina miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä varasta, perheensä on aika varakas mutta lintsailee ja paljonkin! En vai voi käsittää miksi sen maalin kimpussa pitää olla koko ajan? Kaikkien lisäksi pumputtaa mun lapselle aina jotain ihan outoja kirjoja. Sain mun tytön kiinni lukemassa jotain george orwellia ja oli ostanut jopa jonkun kellopeli appelsiinin tai jotain!
Ap
No voi luoja ihan george orwellia on kehdannut lukea!! Nyt nainen aivot käteen, kaveri on todenmukaisesti taitelija sakkia, ei ole hyvä että lintsaa muttei ne teinit ilman syytä lintsakkaan, voi olla että kaveria kiusataan? Tai ehkä koulu stressaa ja lievittää stressiään maalamaalla. Ei varasta eikä panosta lastasi mihinkään, ihan rasismi taitaa olla sinun ongelmana.
Mitä teitä ny vaivaa??? Ettekö ymmärrä että tytön kaveri lintsaa lukiosta????
Vierailija kirjoitti:
Voi ei lukiolainen lintsaa koulusta koska sillä ei ole aikaa maalata!!! Hui!!!! Ihan kauheeta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noihin läntisen maailman klassikoihin suosittelisin sinunkin tarttuvan. - Mutta tietämätä tarkemmin minkä ikäinen teini korjaa teinit on, niin vaikuttaa aika varhaiskypsältä, jos Kellon peli appelsiini kuuluu suosikkeihin. Itse muistaakseni luin Orwellin Eläinten vallankumouksen 15 kesäisenä ja se antoi kivasti voimia ja ajateltavaa sopivasti lukion kynnyksellä. - Orwellin teoksen 1984 luin sitten vähän myöhemmin ja sen dystopiat ja isoveli -valvoo ajatuskia sai pontta miltei jokaiseen keskusteluun, jota käytiin siitä miksi (mm) Big brother on hyvä tai huono-ohjelma tai mitä pitäisi ajatella Naamakirjasta. Jos nyt etenist aakkosjärjestyksessä ja tarttuisit ensin vaikka Kellonpeli appelsiiniin, niin ehkä voisitte sen tiimoilta, vaikka Jolulomalla puhua teinin kanssa kirjan innoittamana sen käsittelemää (mm) vapaan tahdon ja henkilökohtaisen vastuun suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärreta ja vasta ensimmäsitä kertaa kuultiin, että tytön kaveri opiskelee kaiken muun ohella lukiossa.
No just! Tyttäreni suuttui nyt minulle kun otin asian taas puheeksi. Ja lukion tokalla ovat molemmat.
Vierailija kirjoitti:
No just! Tyttäreni suuttui nyt minulle kun otin asian taas puheeksi. Ja lukion tokalla ovat molemmat.
Ihan aiheestakin on suuttunut
Kaikenlaisia mielensäpahottajia sitä onkin. Onneksi itse olen normaali äiti.
Kyllä varsin moni suomalainenkin on aika villi tapaus.... - Jäi kyllä nyt vähän epä selväksi, että mitä tuolla tarkoitit. Mutta ainakin voinee iloita siitä, että lapsesi ei mitä todennäköisesti ole kovin ennakkoluuloinen; aivan samaa ei nyt voinen sanoa sinusta Ap.