Mikai mulla on vihan tunteita lastani kohtaan?
14-v. poika. Koulumenestys on onneksi hyvä. Ja on aika helppo murrosiän suhteen. Mutta se saa mut silti raivon partaalle. Tekis mieli olla sille tosi ilkee, mutta en tietenkään ole. Joskus toki räyhään. Meillä on hyvät välit. Mietin mistä tämä kumpuaa... hirveetä. Inhoon itsessäni näitä tuntemuksia.
Kommentit (13)
Oletko yh? Näetkö hänessä entisen kumppanisi?
Lapsi on luonteeltaan kopio sinusta.
Ei Kukaan ole täydellinen äitinä. Älä syytä itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Purat omaa pahaa oloa helpoimpaan kohteeseen.
Mutta kun en kauheesti pura, kun saan hillittyä itseni, mutta on ne vihan tunteet lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yh? Näetkö hänessä entisen kumppanisi?
En ole yh.
Saattaa olla, että näen oman teiniyteni hänessä. Helppo teini olin mäkin.
Puhu lapsesi kanssa, suoraan. Älä nyt sano näistä vihan tunteista, mutta puhu ärsytyksen aiheista. Muista kuitenkin, että sinä olet teistä se aikuinen. Kokemuksen syvällä rintaäänellä tiedän, että oma rakas lapsi voi raivostuttaa joskus todella paljon, varsinkin jos hän taitaa piiloaggressiivisen tyylin, johon on vaikeaa tarttua.
Tärkeää on, että tunnistat tunteet ja tunnustat ne. Pojan tähden käy puhumassa niistä vaikka perheneuvolassa- Et ole huono äiti.
Jos tunteet kasautuvat ja poika saa joskus ne kokea pahalla tavalla, vaarana on, että poika myöhemmin katkaisee välit.
Kiitos teille hyvistä kommenteista!
T. Ap kyyneleet silmissä
Miten oma äitisi kohteli sinua lapsena ja teininä? Toistatko hänen käytöstään, haluamattasi ja kenties tiedottamattasi? Itse olen saanut tehdä kovasti töitä itseni kanssa, etten olisi samanlainen pirttihirmu kuin äitini aikoinaan oli :(
Hakeudu terapiaan, ei ole luonnollista.
Voin kertoa vain oman kokemukseni kolmesta lapsesta. Ikinä en ole tuntenut minkäänlaista vihaa yhteenkään lapsistani. Vaikka olen saanut lasten vihanpuuskassa joskus kuulla olevani vitun autisti :D
Tottakai tuntuu pahalta, jos noin sanotaan, mutta en ole koskaan halunnut olla tosi ilkee.
En tiedä kummalla meistä on epänormaalit ajatukset..
Purat omaa pahaa oloa helpoimpaan kohteeseen.