Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyisin monissa paikoissa on yksi jono, joka jakautuu useammalle kassalle - Pitäisikö näin olla joka paikassa?

Vierailija
09.11.2017 |

Esim. ruokakaupassakaan ei enää jonotettaisi tietylle kassalle, vaan olisi yksi jono, joka jakautuisi eri kassoille.

Olisiko tämä mielestäsi hyvä vai huono asia? Ihan jokaisessa paikassa olisi tämä käytäntö. Asiakkaat eivät pystyisi enää itse valikoimaan sitä, mille kassalle he menevät.

Nykyisin monissa paikoissa on yksi jono, joka jakautuu useammalle kassalle - Pitäisikö näin olla joka paikassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt koko ikäni, miksi tuo jonotussysteemi ei ole aina ollut itsestäänselvyys.

Vierailija
2/5 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo systeemi on ihan ok, ehkä paras, mutta se edellyttää, että myymälä todella tekee asian selväksi. Esim. infokylteillä, "yksi jono", tai puomeilla, jotka rajaavat ja osoittavat jonotussuunnan.

On ihan perseestä jonottaa yhdessä jonossa, jos sitten joku älypää kiilaa ohi. Ihan kuin muut ihmiset vaan idiootteina ja huvikseen seisoisivat siinä pitemmässä jonossa? Inhottavinta on silloin jos satut olemaan ainut jonossa ja odotat seuraavaa vapautuvaa kassaa. Se tuntuu sellaiselta henkiseltä puolustustaistolta. "Anteeksi, hei, mä olen jonossa, yksi jono."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, TOSIN laittaisin esim. ruokakauppoihin koosta riippuen myös pikakassoja (jos ostat max 5 tuotetta), itsepalvelukassoja tms. joihin oma mutta vastaava jonotussysteemi. Mielestäni olisi parempaa palvelua jos ne joilla on vaan lyhyt asia (ostan yhden vesipullon, jätän yhden lomakkeen jne) voidaan hoitaa nopeisiin asioihin keskittyneellä toimipisteellä, sillä tällöin saadaan hoidettua suurempi määrä asiakkaita kuin jos kaikki ovat yhdessä jonossa.

Vierailija
4/5 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä, kuinka jumissa Prisma tai Cittari on ruuhka-aikaan, kun kaikki asiakkaat seistä töröttävät yhdessä ainoassa jonossa. Jossain pikkuliikkeessä, missä ne kassat on vierekkäin samalla tiskillä, yksi jono toimii.

Vierailija
5/5 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, TOSIN laittaisin esim. ruokakauppoihin koosta riippuen myös pikakassoja (jos ostat max 5 tuotetta), itsepalvelukassoja tms. joihin oma mutta vastaava jonotussysteemi. Mielestäni olisi parempaa palvelua jos ne joilla on vaan lyhyt asia (ostan yhden vesipullon, jätän yhden lomakkeen jne) voidaan hoitaa nopeisiin asioihin keskittyneellä toimipisteellä, sillä tällöin saadaan hoidettua suurempi määrä asiakkaita kuin jos kaikki ovat yhdessä jonossa.

Minua ei niinkään jaksa kiinnostaa, kuinka nopeasti pääsen latomaan tuotteeni kassahihnalle, jos olen tekemässä suurempia ostoksia - Silloin ei yleensä ole kiire mihinkään. En siis välittäisi tuollaisesta yhden jonon systeemistä, mutta olen kanssasi samoilla linjoilla siinä, että pikakassoja pitäisi olla. Koska yleensä kun on vain pari ostosta ja vieläpä kiire töihin, niin tuntuu älyttömältä pönöttää jonossa sellaisten takana, joka on tekemässä kahden kuukauden ostoksia, kun minä olisin ehtinyt maksaa ostokseni sillä välin, kun tämä latoo tavaroitaan hihnalle. Usein kun olen jonottamassa jonkun pikkuostoksen kanssa, niin jätän tuotteen yleensä ostamatta, kun huomaan että jonot ovat kaikilla kassoilla kilometrin pituiset. Jos pikakassoja olisi se olisi myös kauppiaalle tuottavampaa. En ymmärrä, miksei pikakassoja ole JOKAISESSA ruokakaupassa. Todellakin pitäisi olla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan