Voisko joku kertoo mistä vihreiden suosion viimeaikainen romahdus johtuu?
En oikein jaksa seuraa jokapäivän politiikkaa, mutta kannatan vihreitä. Nyt huomasin jostain, että heidän suosio on laskenut oliko peräti yli 2 prosenttia. Mistä tämä johtuu teidän mukaan?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää moniko kutakin puoluetta kannattavista on ns. ydinkannattajia - vai onko heitä? Ja kuinka paljon on liikkuvia äänestäjiä. Aika nopeastihan tuo kannatus nousikin eli jospa normaalia aaltoliikettä. Heh heh huomaa sanaleikki.
Ehkä hieman hiljaista on nyt ollut eli enemmän lausuntoja päivänpolttavista asioista? Ville Niinistö oli tyrkympi. Toukon uusi naikkonen ei ainakaan lisäpointseja tuonut mutta ei sen pitäisi asiaperustein kannattaviin vaikuttaa.
No ei, etenkään kun vihreät liikkeineen ovat asiattomia maailmanparantajia ja oman maan vihollisia.
Varmaan noi Toukon ja uuden muijan sekoilut, kuka vaan saa panna ketä vaan.
Seuraaviin gallupeihin varmaan vaikuttaa sen yhden hottentotin lausunnot maaseudulla harratettavasta insestistä (jista hänen mukaansa johtuu vskava kehitysvamma sallan tauti) ja vaimon hakkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin kuntavaaleissa vihreitä nimenomaan siksi että halusin muutosta kaupunkipolitiikkaan (esim. viheralueiden säilyttäminen jne) mutta valtiotasolla onkin toinen juttu kannattaako heitä äänestää. Sinänsä iltapäivälehtien lööppejä tai juttuja en ole seurannut.
Totta, vihreätkin grynderit ja hyvät veljet ovat kuitenkin gryndereitä ja hyviä veljiä lehmäkauppoineen. Keskuspuisto on menetetty,ja Jätkäsaari, lisää kaupunkia kaupunkiin,any one?
Touko Aalto muuttaa äänestyskäyttäytymiseni. En tule äänestämään enää Vihreitä. Ville Niinistö teki hyvää työtä ja sai minut muuttamaan puoluekantaani. Touko Aalto teki saman!
Minä äänestin nuorempana vihreitä. ja kyllä edelleen minusta ympäristö on tärkeä asia ja olen eritttäin huolissani esim. ilmastonmuutoksesta ja meneillään olevasta sukupuuttoaallosta.
Silti, vihreät on alkanut vaikuttaa minusta kauhean ihmisvihamieliseltä puolueelta. Melkein kuin totalitääristä kommunismia haluavat, perusteena ympäristö. Kaikki haluttaisiin tunkea tiivisti kaupunkeihin kaukolämmitettyihin koirankopin kokoisiin asuntoihin, että energiansäästö. Yksityisautot pois. Kommuuniasumispakko työttömille. Minä en usko että tällaisista pakoista seuraa yhtään mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Touko Aallosta. Moni nainen ei pidä siitä, että Aalto petti vaimoaan huomattavasti nuoremman kanssa. Ja toinen nainen vielä julkisesti toitottaa seksielämästään.
Mutta kannatus nousi korkeimmilleen sen jälkeen kun asia oli tullut julkisuuteen.
Tyhmimmätkin alkavat tajuta, missä mennään.
Vihreät eivät enää ole uusi muodikas puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Touko Aallosta. Moni nainen ei pidä siitä, että Aalto petti vaimoaan huomattavasti nuoremman kanssa. Ja toinen nainen vielä julkisesti toitottaa seksielämästään.
Mutta kannatus nousi korkeimmilleen sen jälkeen kun asia oli tullut julkisuuteen.
Itse kyselyt taidettiin tehdä kyllä just ennen sitä.
Populismin suoltoon tarvitaan tarpeeks sössöä substanssitonta nössöä. Uudella ei ole tarjolla mitään, edes populismia - no, vain skandaalinkäryinen muijake :(
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tapasin Toukon puoluekokouksessa ja vaikutti todella järkevältä ja olin ihan tyytyväinen että hänet valittiin, mutta kyllä tuo pettämiskohu oli niin iso pettymys että meni maku koko mieheen, ja jotenkin se julkisuudessa esiintyminen ei ole mennyt niin kuin odotin sen perusteella miten hän puhui puoluekokouksessa. Kyllä Ville vaan oli hyvä. Parhaita puheenjohtajia on olleet Tarja ja Ville.
N43 puolueaktiivi
Luulin metelistä johtuen, että lasku olisi merkittävä. Mutta 2%, eihän se ole mitään.