Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka jatkuvasti kokevat yliluonnollisia asioita?

Vierailija
08.11.2017 |

Miten pärjäätte? Itse olen jo lakannut ajattelemasta. Tavallaan. Tässä on mennyt yli vuosikymmen, kun tätä on tapahtunut. Se alkoi joskua teininä. En enää jaksa edes pelätä. Joskus tapahtuu pahojakin juttuja, mutta kun itse pysyn pelottomana ja lujana, ja käsken ylimääräiset hemmettiin kämpästäni koiraa kiusaamasta, asiat rauhoittuu. Positiivisiakin asioita tapahtuu, nykyisin niitä enemmän. Suvussa on taipumusta tähän. Kummankin vanhemman puolella.

Joo, uskon enemmäkseen olevani hullu. Olen toimintakykyinen, eikä mitkään lääkkeet ole poistaneet tätä. Lähinnä vain elän näiden juttujen kanssa. Vertaistukea ei ole. Löytäisin varmasti paljon uskovaisia ja ties ketä, ja olen löytänytkin, mutten oikeastaan ketään kaltaistani, jolla on kokemuksia, muttei mitään erikoista uskoa.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on mielisairaus, skitsofrenia ehkä.

Vierailija
2/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Raamattu kiellä henkimaailman olemassaoloa. Toivottavasti löydät tästä linkistä vastauksia. Jeesus kanssanne.

http://www.jariiivanainen.net/yhteysrajantaakse.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mielisairaus, skitsofrenia ehkä.

Tiedän. Tosin skitsofreniaa tai muuta psykoosisairautta ei ole koskaan diagnosoitu, vaikka olen ollut brutaalin rehellinen. Antipsykoottejakin olen syönyt, mutta niillä ei ollut mitään vaikutusta. Käytin niitä kolme vuotta.

Sekin, että tuntuu kulkeutuvan suvussa, kielisi ehkä jostain sairaudesta, mutta lähes kaikki on kuitenkin hämmentävän toimintakykyisiä, mitä nyt muutama on myöhemmin elämässä ajautunut alkoholismiin.

Joitain tapahtuneita asioita on myös vaikea selittää järjellä.

AP

Vierailija
4/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Raamattu kiellä henkimaailman olemassaoloa. Toivottavasti löydät tästä linkistä vastauksia. Jeesus kanssanne.

http://www.jariiivanainen.net/yhteysrajantaakse.html

Joskus tuo käy mielessä, että joku paholainen kiusaa mua tällä tavalla. Mutta miksi? Mun kristitty ystäväni on sitä mieltä. Jeesuksesta pidän itsekin.

Tutustun ajatuksella tuohon linkkiin. Tartun kaikkiin oljenkorsiin.

AP

Vierailija
5/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kerran dokkarin skitsofreniapotilaasta. Häneltäkään lääkitys ei poistanut harhoja, mutta hän oli oppinut elämään niiden kanssa. Luulisin, että kannattaisi hakeutua lääkärille jos vaikka joku viisas oikean diagnoosin löytäisi. Jo diagnoosin saaminen voisi auttaa, mutta luulisi, että muutakin apua olisi tarjolla.

Vierailija
6/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kerran dokkarin skitsofreniapotilaasta. Häneltäkään lääkitys ei poistanut harhoja, mutta hän oli oppinut elämään niiden kanssa. Luulisin, että kannattaisi hakeutua lääkärille jos vaikka joku viisas oikean diagnoosin löytäisi. Jo diagnoosin saaminen voisi auttaa, mutta luulisi, että muutakin apua olisi tarjolla.

Olen ollut noin kymmenisen vuotta avun piirissä, mutta kukaan ei ole kummemmin osannut noihin harhoihin tarttua. Mulla on myös mennyt vähän usko näiden ammattilaisten ammattitaitoon, mutta ei siitä sen enempää. Parhaansa he tekevät. Olen kyllä vakavissani itse miettinyt, olenko jonkinlainen skitsofreenikko. Omalla diagnoosilla ei tosin tee mitään. Mulla on diagnosoitu mm. kaksisuuntainen ja asperger, mutta en osaa oikein noihinkaan luottaa.

Mäkin olen opetellut vain elämään näin. Joskus aikanaan se kamalaa, jatkuvaa pelkoa ja pakokauhua. Sellaista kauhuelokuvaa. Nykyisin en enää pelkää oikein mitään, kun kaikki demonit ja hirviöt on koettu ja käsitelty ihan kirjaimellisesti. Yksinäistä työtä se on ollut.

AP

Vierailija
7/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlisiko kenelläkään lisää näkökulmia tai vastaavia kokemuksia?

Hitto, vertatukea kai kaipaan.

AP

Vierailija
8/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin kymmenisen vuotta avun piirissä, mutta kukaan ei ole kummemmin osannut noihin harhoihin tarttua. Mulla on myös mennyt vähän usko näiden ammattilaisten ammattitaitoon, mutta ei siitä sen enempää. Parhaansa he tekevät. Olen kyllä vakavissani itse miettinyt, olenko jonkinlainen skitsofreenikko. Omalla diagnoosilla ei tosin tee mitään. Mulla on diagnosoitu mm. kaksisuuntainen ja asperger, mutta en osaa oikein noihinkaan luottaa.

Mäkin olen opetellut vain elämään näin. Joskus aikanaan se kamalaa, jatkuvaa pelkoa ja pakokauhua. Sellaista kauhuelokuvaa. Nykyisin en enää pelkää oikein mitään, kun kaikki demonit ja hirviöt on koettu ja käsitelty ihan kirjaimellisesti. Yksinäistä työtä se on ollut.

AP

No hyi kauhea! Mitä kaikkea sulle oikein on tapahtunut? Elätkö yksin vai jonkun kanssa? Näkeekö se joku muukin näitä? Oletko pyytänyt pappia siunaamaan taloasi?

Vierailija
9/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä dokumentin nainen kertoi myös demoneista ja muista inhotuksista. Hienosti hänkin jo pärjäsi niiden kanssa, mutta hänellä oli kyllä ihan asiallinen diagnoosi. Ikävä kyllä joskus asiantuntijoiltakaan ei saa kunnon apua, mutta kyllä noin ikävät harhat pitäisi ottaa hoidossa huomioon.

Vierailija
10/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenialla ja yliluonnollisilla asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Skitsofreenikolle voi tapahtua yliluonnollisia asioita , mutta ei välttämättä. Ja päinvastoin. Henkilö joka kokee yliluonnollisia asioita harvemmin on skitsofreenikko. Mutta voi olla myös. Älä sekoita puuroja ja vellejä. Skitsofrenia on ajattelun virhe. Yliluonnollisuus on henkimaailman asia.

Vierailija
11/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkimaailmaan ja yliluonnolliseen uskovat ovat jotenkin epäilyttäviä.

Vierailija
12/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve hengellisyys? Huh huh...

Vierailija
13/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, sekopäät tulivat antamaan neuvojaan...

Kyllä ne yliluonnolliset asiat ovat niitä harhoja, jotka johtuvat sairaudesta.

Vierailija
14/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteessä uskoa ei pidetä mitenkään psykoosin merkkinä tai mielisairauden .Psykoosi on realiteettien katoamista kuten vaikka ei ymmärrä peseytyä tai puhe on katkonaista sekavaa vailla logiikkaa jne. Usko kuuluu normaaliin elämään. Ihminen aina uskoo johonkin.

Vierailija
15/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asut kahdestaan koirasi kanssa. Minkälaisia nämä sun harhat on?

Vierailija
16/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, sekopäät tulivat antamaan neuvojaan...

Kyllä ne yliluonnolliset asiat ovat niitä harhoja, jotka johtuvat sairaudesta.

Ahaa ja siksikö meidän yhteiskunnassa opetetaan uskontoa pakollisena koko kansalle? Jos se olisi jotenkin mielisairauden merkki? Yritäppä uudeelleen ..

Vierailija
17/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No hyi kauhea! Mitä kaikkea sulle oikein on tapahtunut? Elätkö yksin vai jonkun kanssa? Näkeekö se joku muukin näitä? Oletko pyytänyt pappia siunaamaan taloasi?

Muutamaan otteeseen joku näistä hulluista sukulaisistani on nähnyt saman kuin mä. Joskus näin jatkuvasti sellaisen oudon miehen, joka tuntui seurailevan mua, ja ennen kuin sanoin mitään, sukulaiseni kertoi nähneensä samanlaisen tyypin.

Voisin kirjoittaa kokonaisen kirjan näistä. Olen nähnyt ison "ihmissuden" ja mua vainosi pitkään joku "demoni". En tiedä, ymmärtääkö kukaan, mutta ne olennot ovat sellaisia pimeintä mustaakin mustempia ja jo niiden katsominen tuntuu siltä kuin imeytyisi jonnekin tosi syvälle. Mikään ei oikein riitä kuvailemaan sitä pimeyttä ja mustuutta. Ne puhuikin mulle ja sanoivat tekevänsä pahaa koiralleni kun en muuten kuuntele. Seuraavana päivänä koira lakkasi syömästä, ja parani vasta, kun sain "karkotettua demonin". Tietty se saattoi vain aistia mun ahdistukseni. Joskus näen uniakin, jossa ne koittaa tulla jotenkin mun sisälleni, ja se tunne on jotain niin iljettävää, etten taas osaa edes kuvata sitä. Olen herännyt siitä pari kertaa koira ulvontaan.

Pääosin nämä on positiivisempia.

Elän yksin, tai ilman ihmisseuraa. Jotenkin onnistun pitämään nämä kurissa. Moni on sanonut, että kotonani on jotenkin hyvä tunnelma, jotenkin rauhallista. En päästä tänne mitään pahaa. Ja tunnen ilmiöiden liittyvän muhun. Ehkä jonkun pitäisi siunata mut.

AP

Vierailija
18/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli asut kahdestaan koirasi kanssa. Minkälaisia nämä sun harhat on?

Aikaisemmin kuvailin tuossa niitä pahoja harhoja tai näkyjä. Sen lisäksi mulla oli ajanjakso, jolloin kuulin ääniä. Uskon, että ne ovat ihan vain harhoja. Ne olivat kuin junanvaunullinen ihmisiä, jotka vain valittivat mulle samantekevistä asioista aina, kun aivoni sai vähän levätä. Kun olin lenkillä tai kun en aktiivisesti ajatellut jotain. Sekin oli todella ahdistavaa. Ne ruotivat mun ulkonäköni ja kaiken pinnallisen, jota en yleensä viitsi edes miettiä.

Nykyisin saatan välillä kuulla, että joku kävelee kämpässäni tai esim. yskii ihan vieressäni. Tätä tapahtuu ajoittain. Samoihin aikoihin näen semmoisia valoisia tai tummia hahmoja. Jos ilmiö jatkuu, koitan puhua sille siitä, miten sen ei ole hyvä olla siinä välitilassa. Ihan siltä varalta, etten ole hullu, ja se on vaikka joku kuollut ihminen. Saan siitä vain jotain rauhaa, ja yleensä se loppuukin siihen.

Olen myös nähnyt jonkun valon poistuvan kuolevasta eläimestä. Ja sama valo oli kerran käymässä luonani kun sama eläin vuosia aikaisemmin oli lähes kuollut.

Edelleen, voisin kertoa juttuja monta päivää putkeen.

AP

Vierailija
19/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä koskaan kokenut mitään yliluonnollista, vaikka tapakristitty olenkin. Diabeteskin löytyy, kun joku sen tuolla mainitsi.. Se aiheutti kyllä puheen sekavuutta kun ei ollut kontrollissa. Enää en ihmettele, miksi exän äiti kävi keittämään jogurtista kahvia..

Vierailija
20/92 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen uudestaan lääkärille kertomaan noista harhoistasi.