Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä ohi: Yläkertaan muutti lapsiperhe!

Vierailija
08.11.2017 |

Luin Vihdin Uutisista tunteikkaan lukijakirjeen eläkeläispariskunnasta, jonka yläkertaan muutti lapsiperhe. En oikein osannut päättää, säälisinkö enemmän yläkerran lapsiperhettä vai alakerran eläkeläisperhettä. Vai enkö kumpiakaan:
http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/575473-vihdin-uutisten-lukijan-ki…

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin samaa mieltä siitä että kerrostalometelöinti, on se sitten lapsiperheen tai kenen vaan aikaan saamaa, on vain yksinkertaisesti sivistymätön tapa käyttäytyä!

Me asutaan kovan rahan asunnoissa ja tämä kantapääastuja / illat sisällä juokseva lapsi -kombo on ihan valkokaulusväkeä mutta ei ole kuitenkaan sen verran järkeä päässä että osattaisiin kerrostaloasumisen säännöt. -> kuten sanoin aiempi perhe eleli yläkerrassa täysin äänettömästi ja kesästä alkaen on nyt sitten kiristelty hampaita uusien naapurien takia.

Vierailija
22/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut kodistani pois lapsiperheiden mekastuksen vuoksi. Pidän kyllä lapsista, mutta kotonani arvostan rauhaa ja hiljaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten lapset saa mekastaa ihan miten haluaa. Mutta auta armias jos se onkin yksinasuva aikuinen, joka haluaisi käyttää iltaisin tunnin stepperiä, niin jo pattereihin hakataan!

Tai jos koira haukkuu edes 2 minuuttia päivässä, niin johan tippuu lappuja postilaatikosta ja ollaan niin häiriintyneitä että.

Vierailija
24/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi, naurattaa ja yhtäaikaa itkettää tuo 5 lapsen perhe. Otan osaa, toivon että tilanne muuttuu paremmaksi jollain tapaa.

Vierailija
25/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomille taloyhtiöille olisi varmasti tilausta, rauhallisuus on myyntivaltti.

Vierailija
26/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset muuttakoot eläkeläisille suunnattuun senioritaloon. Siellä voi sitten kuunnella kun lanssi huutaa ja rollaattorit kolisee.

Miksi vanhempia ihmisiä sorsit? Samat järjestyssäännöt koskevat kaikkia. Ja niistä on kaikkien myös päästävä osallisiksi, eli saatava nauttia kodin rauhasta ilman epänormaaleja ja häiritseviä ääniä, niin mummojen kuin pissistenkin. Asumiseen ja normaalielämään kuuluvat äänet on siedettävä, muttei niitäkään kellon ympäri.

Ihmeellistä tämä nykypäivän mummottelu. Kunnioita ikääntyviä ihmisiä. He ovat työnsä tehneet ja ihan laillisesti eläkkeellä. Voi olla sairautta, kovaa särkyä ja vaivaa. Elämä on lyhyt. Eipä aikaakaan, kun löydät itsesi samasta tilanteesta. Peilistäsi katselee ryppyinen naama, sillekö nostat keskaria?

Onko sulla sellainen kuvitelma, että et itse vanhene koskaan vai aiotko päättää päiväsi ennen seniori-ikää? Olet kypsymätön ja lapsellinen.

Vierailija
27/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomille taloyhtiöille olisi varmasti tilausta, rauhallisuus on myyntivaltti.

Asun taloyhtiössä jossa on vain yksi lapsi ja toinen joka on vielä vauva. Kyllä on rauhallista. Tästä saisi helposti lapsettoman taloyhtiön, kun ei vain ottaisi uusia lapsiperheitä tähän asumaan, sijoittaisi sellaiset vaikka viereiseen taloyhtiöön.

Kaupungin vuokra-asunto kyseessä.

Vierailija
28/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Eläkeläispariskunta märisee, että päivittäin kuuluu kymmenittäin ääniä,. kuten palikan putoamisia lattialle. Ovat kirjoittaneet ajat ja päivämäärät ylös taloyhtiölle.

Siis että mitä?

Joku on oikeasti kirjannut ylös yksittäisiä palikan putoamisia lattialle.

Kyse siis on todellakin 1-2 -vuotiaasta taaperosta. Palikka putoaa lattialle - mitä? -puolen metrin korkeudelta, ja se on nyt asia, joka pitää viedä taloyhtiön hallituksen ratkottavaksi.

On se jumalauta onni, ettei meidän talossa asu tuollaisia hermoheikkoja kyyliä. Olen ollut 44-huoneistoisen taloyhtiön hallituksessa vuosia, ja onneksi ei ole tullut tuollaisia eteen. Kieltämättä olisi ollut aikalainen houkutus sanoa suoraan noille ruikuttajille, että hankkikaa kuulkaa se kuuluisa oma elämä!

PS: Elämisen äänet kattavat taaperon itkun ja satunnaiset palikan putoamiset. Varsinkin päiväsaikaan, joka normaalisti on kerrostaloissa klo 7-22 tai 23, vähän talon säännöistä riippuen.

Vierailija
29/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri antaa lapsensa räplätä postiluukkuja ja vielä nauraen kertoi asiasta eikä tee sille mitään, tämä on tapahtunut nyt 4krt niin että olen itse ollut kotona ja kuullut.

Heräsin taas eilen keskellä päivää siihen meteliin kun pari minuuttia rämpytti sitä postilaatikkoa, kun nukuin yövuoron jälkeen.

Voi olla että he heräävät joku yö siihen kun minä räplään heidän postilaatikkoa.

Vierailija
30/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme erittäin rauhalliseen rivitaloyhtiöön, jossa ainoastaan vanhempia pariskuntia. Onnittelimme itseämme, kunnes ensimmäinen nuoripari saapui ja tekaisi välittömästi kaksi lasta. Nyt on sitten jatkuva trafiikki jostain syystä juuri meidän ulko-oven edessä, missä alueella on puutarhatuolit ja patiomme myös.

Siinä sitten opetellaan kaikki pyörällä ajot, muovimopoilut ym. ja talvella juostaan pulkan tai jonkun muun välineen kanssa kuin synnin sumussa eestaas ja huudetaan. (Emme ole talvella patiolla istumassa, mutta kokoaikainen ravaaminen, huuto ja ikkunoista tuijottaminen on raivostuttavaa!!!!! Lisäksi kukkaset ja pihajutut ovat jatkuvasti vahdittava, usean kerran on jo käpälöity. Isukki vain katselee ihaillen kakaroitaan.)

Omani olen vahtinut ja kasvattanut naapureita ärsyttämättä. Fillarilla opetin ajamaan ihan muualla, kuin muiden ikkunoiden edessä tai autojen seassa parkkipaikalla, kuten myös näyttää olevan yleinen tapa.

Kerrostaloasumista ei voi edes ajatella, se vasta on yhtä helvettiä.

Vierailija
31/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten lapset saa mekastaa ihan miten haluaa. Mutta auta armias jos se onkin yksinasuva aikuinen, joka haluaisi käyttää iltaisin tunnin stepperiä, niin jo pattereihin hakataan!

Miksi et mene salille käyttämään stepperiä, se ei ole laite joka kuuluu kerrostaloasuntoon.

? No ei ole autoa, salille on reilu 10 km, en ole himokuntoilija enkä niin välitä kuntosalilaitteista, saati maksaa jotain maksuja. Mulla on pieni stepperi, olisi mukava kuntoilla sillä tunnin ajan iltaisin samalla kun katsoisi jotain dokkaria tv:sta. Mutta juuri tästähän olikin kyse: Olen muuten hiljainen ihminen, ei käy vieraita, en huudata sitä telkkariakaan, elelen hissukseen. Naapureista kuuluu möykkää pitkin päivää ja iltaa, lapset voi harrastaa esim. pallopelejä sisällä, toisilla on soittoharjoituksensa ja joillakin kaikista rappusten äänistä ilmoittava koira. Nämä äänet ei siis häiritsisi minua, jos mullakin ois ees  jonkinlaiset oikeudet olla muutakin kuin hipihiljaa.

Riippuu mihin aikaan steppailee. Mielestäni tuo pitäisi olla normaali ääni toisin kuin patterinhakkaaminen.

Minulla on tosi hiljainen yläkertalainen. Joskus harvoin kun sieltä kuuluu ääntä, koen sen tosi häiritseväksi. Joudun muistuttamaan itseäni, että ne on normaaleja elämän ääniä. Ehkä se teilläkin menee niin. Olet keskimäärin liian hiljainen. Jätä radio päälle kun lähdet pois kotoa. Laita paksu matto stepperin alle. En kyllä ihan ymmärrä mikä siinä stepperin äänessä häiritsee?

Vierailija
32/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri antaa lapsensa räplätä postiluukkuja ja vielä nauraen kertoi asiasta eikä tee sille mitään, tämä on tapahtunut nyt 4krt niin että olen itse ollut kotona ja kuullut.

Heräsin taas eilen keskellä päivää siihen meteliin kun pari minuuttia rämpytti sitä postilaatikkoa, kun nukuin yövuoron jälkeen.

Voi olla että he heräävät joku yö siihen kun minä räplään heidän postilaatikkoa.

Mulla samaa kokemusta ja vielä kertoi naureskellen että mun koiratkin haukkuu kun lapsensa kolistelee postiluukkua. Ja sitten muut valittaa koiranhaukunnasta..

Vierailija
33/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten, että minä saan harjoitella rumpujen soittoa vaikka klo 21 illalla, kuuluu elämisen ääniin.

Vierailija
34/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te valittajat olette lapsuutenne viettäneet? Mä olen asunut koko ikäni kaupungissa, kerrostalossa vieläpä, ja kyllä meiltäkin ääntä lähti. Samoin muista lapsiperheistä jotka ovat asuneet naapureinani.

Onhan se ihan ymmärrettävää ettei välttämättä tajua mitä ääniä kerrostalossa kuuluu jos on jostain maalta kotoisin tai vanhemmat pitäneet niin kovaa kuria ettei lapset uskalla ääntäkään päästää.

Sitten kun ne lapset ovat ulkona, sielläkin pitäisi olla hiljaa ettei joku herkkä kukkanen hermostu.

Ennemmin kuuntelen lasten ääniä päivisin kuin jonkun juopon olinää öisin. Tai lapsia vihaavan av-mamman kitinää jostain palikan tipahtamisesta.

Vierailija
35/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin lähes mielummin sen huutavan ja kolkuttelevan lapsiperheen koska niissä kakarat sentään (yleensä) nukkuvat öisin ja kasvavat siitä metelöintivaiheesta ulos jossain vaiheessa. Paljon rassaavampi on aikuinen asukas joka metelöi yötä myöten. Naapurissani on nuorimies joka kutsuu ystäviä kylään ja keskustelee heidän kanssaan helvetin lujaa niin että ei saa selkoa onko kyseessä tappelu vai ei. Öisin sitten jos ei mölistä noin niin kolistellaan kuin heittelisi huonekaluja ympäriinsä. Monta kertaa olen havahtunut kello 2 yöllä hereille kun kuulostaa siltä että kaappi kaadetaan lattialle. Aikuista on paljon vaikeampi opettaa tavoille.

Vierailija
36/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuoda esille sen että kaikkien aiheuttama häiriö on kerrostalossa yhtä lailla naapureita häiritsevää.

Kysymys on asumisrauhan kunnioituksesta - se on kaikille ihan täysin mahdollista mutta vaatii vähän oman navan ulkopuolelle katsomista.

Jotain naapuria äänet häiritsee enemmän kuin toisia mutta on kunnioittavaa antaa kaikille asumisrauha - asuu sitten vuokralla tai omistusasunnossa.

Et voi koskaan tietää miksi naapuri häiriintyy vaikka lapsen kovaäänisistä koko illan kestävistä metelöinneistä; naapuri voi olla nukkumassa ja menossa yötöihin, naapuri voi sairastaa ja kärsiä vaikka migreenistä, naapuri saatta yrittää opiskella, naapuri saattaa tehdä keskittymistä vaativaa työtä, ihan mitä vaan mihin olisi mukava jos naapuri antaisi mahdollisuuden.

Ne juoksuaskeleet kuuluu talosta riippumatta ihan oikeasti todella häiritsevänä jytinänä jota ei peitä television tai radion ääni.

Vierailija
37/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te valittajat olette lapsuutenne viettäneet? Mä olen asunut koko ikäni kaupungissa, kerrostalossa vieläpä, ja kyllä meiltäkin ääntä lähti. Samoin muista lapsiperheistä jotka ovat asuneet naapureinani.

Onhan se ihan ymmärrettävää ettei välttämättä tajua mitä ääniä kerrostalossa kuuluu jos on jostain maalta kotoisin tai vanhemmat pitäneet niin kovaa kuria ettei lapset uskalla ääntäkään päästää.

Sitten kun ne lapset ovat ulkona, sielläkin pitäisi olla hiljaa ettei joku herkkä kukkanen hermostu.

Ennemmin kuuntelen lasten ääniä päivisin kuin jonkun juopon olinää öisin. Tai lapsia vihaavan av-mamman kitinää jostain palikan tipahtamisesta.

Elettiin rivitalossa ja silti lapset opetettiin olemaan hiljempaa, eikä sisällä saanut juosta ja paukuttaa. Kyllä se on lastenkin etu, että opetetaan soveliasta äänenkäyttöä, mutta huomaa nykylapsista, ettei tuota osata enää opettaa. Jokatoinen lapsi huutaa leikkiessään täyttä kurkkua, olen päiväkodissa töissä, joten faktatietoa on, onneksi voin laittaa itselleni korvatulpat.

Vierailija
38/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en kuuntele mitään näistä. Ei ölise lapsia päivisin, juoppoja kyllä riittää, mutta hiljaista sakkia ovat.

Vierailija
39/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko pikkulapsiperheet muuttaa omakotitaloihin tai erityisiin lapsiperhetaloihin? Pelkään kauheasti, että minun (olen opiskelija ja tarvitsen opiskelurauhaa enkä ole saanut asuntoa opiskelija-asuntolasta) seinänaapuriin muuttaa esim. vauvaperhe ja että vauva rääkyy päivisin kun luen.

Jotenkaan pikkulapsiperheille kerrostalo ei ole oikea paikka.

Voiko pikkulapsiperheen savustaa ulos niin että laittaa täysillä musiikit soimaan päivisin kun menee itse luennoille? Eikö musiikki kuulu elämisen ääniin päiväsaikaan?

Vierailija
40/55 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asuu yläkerrassa nuoripari, josta lähtee hirveä meteli. Käyvät iltatyössä joten siellä alkaa sitten joka yö klo 22 kauhea töminä, kolaus, kaapin ovien  paukuttelu, kusella juokseminen, suihkuttelu yms. Päivällä sahataan ja nikkaroidaan jotain ennen töihin menoa - ihan oikeasti siellä tämä mies nikkaroi jotain, kävin kerran sanomassa ja oli pora kädessä.

Laitoin telkkarin kovemmalle ja he valittivat minulle, vaikka yritin peittää telkkarilla heiltä tulevaa melua. Olen ihan kuin symbioosissa heidän kanssaan, tiedän aina koska siellä ollaan paikalla. Tätä ennen asuin ylimmässä kerroksessa eikä ongelmia, en voinut edes tajuta millainen mökä ylhäältä voi kuulua.