Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä pyöräilykypärästä

Vierailija
08.11.2017 |

käytättekö vai ei?

mitä mieltä pyöräilykypärästä

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku, lapseton, käytän aina. Tuolla on niin paljon taulapäisiä törppöjä liikenteessä, jotka eivät yhtään osaa huomioida muuta liikennettä, eivät kännykän tuijottelultaan kerkiä tai ovat muuten vain itsekeskeisiä, että mitään ei auta, vaikka itse olisi kuinka varovainen ja osaisi liikennesäännöt sekä niitä noudattaisi. Ja törppöjä on liikkeellä kaikin keinoin: pyörällä, kävellen ja autolla, koirilla ja lapsilla vahvistettuna tai ilman. En viitsi aivovauriota hankkia sen takia, että joku muu on ääliö.

oletko käyttännyt kauan

Ootas, kun ihan mietin. Jotakuinkin siitä asti, kun kypäriä on ollut Suomessa saatavilla. Ihan niitä ensimmäisiä, styrox-pottia en käyttänyt lapsuusaikoina, mutta jos pitäisi joku vuosi antaa, niin varmaan tuosta noin -94-95 lähtien. Tällä hetkellä omistan kaksi, joista toista pidän maantiepyörällä ajaessani, toista sitten jopoillessani kauppaan tai muualle lähiseuduille, kun pitäähän sen kypärän kuitenkin pyörän tyyliin sopia :D.

ok, ei kauan olet käytännyt

Vierailija
22/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä on kerran pelastanut henkeni tai ainakin terveyteni, onneksi en tiedä. Teineille voi vain yrittää kypärää, usein melko laihoin tuloksin. Toisaalta jäin minäkin teini-iästä henkiin ilman kypärää, aikuisena vasta aloin käyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti järkyttää nähdä aikuisia, jotka pyöräilevät ilman kypärää ja tarakalla on istuimessa lapsi kypärä päässä.

Vierailija
24/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole turvallisuudentunnetta tullut vaikka on kypärä, heijastimet, takalamppu, kirkas ja oikein suunnattu etulamppu ja ajan liknennesääntöjen mukaan. Muut perseilee sitäkin enemmän, kypärättömät alepapyöräilijät hoippuu eteen miten sattuu ja taas sitten sirkkalasiset kamikazet tulee lujaa eikä väistä. Autoista on vähiten haittaa kun kaupungissa on pyörätiet. Jalankulkijoita yritän itse varoa ja tietysti muitakin.

Ilman kypärää ajoin viimeksi 80-luvulla. On ihan huuhaata ettei suojaisi

Vierailija
25/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan käytä, pyöräilen kyllä joka päivä. 

Lapsella oli sillon kun oli pieni, enää ei senkään käytä (teini).

Vierailija
26/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä autoilijoilla ole kypärää?

Minä en sellasta pottaa päähäni pista, olen pyöräillyt yli 40 vuotta ilman ja pyöräilen vastakin. Eikä tämän ollut tarkoitus kuulostaa uholta. Jotenkin vain huvittaa että aikuiset polkevat kypärät päässä.. kyllä täällä pikkupaikkakunnalla riittää pyöräteitä ja muutenkin tarkkailen ympäristöä, liikennettä ei paljon ole, kuin ruuhka-aikaan, että ihan hyvin voi ajella ilmankin, näkee ja kuuleekin paremmin mitä ympärillä tapahtuu, olettaisin. 

Vierailija
27/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, mutta itse käytän aina. Olen aikuisiällä vihdoin oppinut arvostamaan elämääni ja kypärä on melko edullinen tapa suojautua pahimmilta tärskyiltä. Toivottavasti useampi pyöräilijä ottaisi kypärän käytön omakseen. Kuten myös soittokellon, ajovalon, heijastimen ja liikennesäännöt :D

Vierailija
28/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sellasta pottaa päähäni pista, olen pyöräillyt yli 40 vuotta ilman ja pyöräilen vastakin. Eikä tämän ollut tarkoitus kuulostaa uholta. Jotenkin vain huvittaa että aikuiset polkevat kypärät päässä.. kyllä täällä pikkupaikkakunnalla riittää pyöräteitä ja muutenkin tarkkailen ympäristöä, liikennettä ei paljon ole, kuin ruuhka-aikaan, että ihan hyvin voi ajella ilmankin, näkee ja kuuleekin paremmin mitä ympärillä tapahtuu, olettaisin. 

Mulla on autossa turvavyöt ja airbagit. Sun pyörässä niitä tuskin on.

Vierailija
29/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paha tapa, että käytän kun tarkoituksella kuntoilen, mutta muuten harvemmin. Onneksi aika vähän tulee liikutttua pyörällä muuten kuin urheillessa ja talvella ei ollenkaan . Täällä todella mäkisessä kaupungissa pyöräily on muutenkin talvella vaarallista. Joka talvi joko todistanut hurjia kaatumisia alamäissä tai tutut loukanneet itseään.

Mä todistin viime kevättalella, kun pyöräilijä liukkaassa alamäessä menetti pyörän hallinnan, pyörä kaatui ja ajaja lensi pari metriä pyörän yli. Uskomattominta oli, että pyöräilijä laskeutui lähes kuin kissa jaloilleen saaden korkeintaan venäyksen tai ruhjeita käsiinsä ottaessaan maasta tukea. Pyöräilijä pinkaisi takaisin metrien taakse jääneelle pyörälle ja kiiruhti tiehensä. Järkyttyi kai itsekin tapauksesta, olisi voinut käydä huonosti.

Vierailija
30/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia, mutta itse käytän aina. Olen aikuisiällä vihdoin oppinut arvostamaan elämääni ja kypärä on melko edullinen tapa suojautua pahimmilta tärskyiltä. Toivottavasti useampi pyöräilijä ottaisi kypärän käytön omakseen. Kuten myös soittokellon, ajovalon, heijastimen ja liikennesäännöt :D

niinpä, liin usei näkee ilman kpärä ja ilman valoa

Vierailija
31/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa varmaan helvetisti sun vyöt ja bägit kun tukki lentää tuulilasista läpi tai rekka ajaa kylkeen.

Vierailija
32/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme koko perhe aina ja ei ole edes vaihtoehtoa, että joku ei käyttäisi. Lapset ovat 11-16 vuotiaat ja tietävät, että joutuvat kävelemään, jos näen/kuulen kerrankin, että kypärä ei ole ollut päässä. Olemme ostaneet jokaiselle mieleiset kypärät ja nuorimmaisen pyörässä on myös hyvät nastarenkaat, joten hän kulkee koulumatkat niin pitkään kuin pystyy fillarilla.

Ilman pyöräilykypärää olisin menettänyt isäni ja mieheni veli voisi olla neliraajahalvaantunut. Molemmissa tapauksissa kypärät halkesivat, mutta pääkoppa ei.

Vierailija
33/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ette käytä, niin onko teillä elinluovutuskortti mukana?

Ei sellaista enää nykyään tarvita.

Vierailija
34/54 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikealle kääntyvä auto ajoi pyöräilevän aikuisen poikani päälle, onneksi kypärä pelasti pahemmilta vammoilta.

Pidän ihmisiä, jotka eivät käytä kypärää, vähän typerinä.

Älä koskaan pyöräile auton eteen!

Katse pysyy niissä autoissa, ei niiden eteen voi ajaa ja olettaa että kyllä ne väistää. En koskaan ajaisi polkupyörällä ajotiellä.

Yhtään vaaratilannetta ei ole tullut auton kanssa, koska väistän ne - kaukaa!

Pidän ihmisiä, jotka ajavat polkupyörällä ajotiellä aika typerinä.

Vierailija
35/54 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytämme koko perhe aina ja ei ole edes vaihtoehtoa, että joku ei käyttäisi. Lapset ovat 11-16 vuotiaat ja tietävät, että joutuvat kävelemään, jos näen/kuulen kerrankin, että kypärä ei ole ollut päässä. Olemme ostaneet jokaiselle mieleiset kypärät ja nuorimmaisen pyörässä on myös hyvät nastarenkaat, joten hän kulkee koulumatkat niin pitkään kuin pystyy fillarilla.

Ilman pyöräilykypärää olisin menettänyt isäni ja mieheni veli voisi olla neliraajahalvaantunut. Molemmissa tapauksissa kypärät halkesivat, mutta pääkoppa ei.

Millaiset kypärä teillä käytössä?

Vierailija
36/54 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oli kypärät

Vierailija
37/54 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
38/54 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa varmaan helvetisti sun vyöt ja bägit kun tukki lentää tuulilasista läpi tai rekka ajaa kylkeen.

Noi on just ne tyypilliset auto-onnettomuudet. Etenkin kaupungeissa. Hienosti argumentoitu!

Vierailija
39/54 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme aina pyöräillessämme kypäriä. Lapseton alle kolmikymppinen pariskunta.

Vierailija
40/54 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kaikki. Itse pidän epämukavana, mutta sen jälkeen kun kaveri oli sairaalassa useamman viikon jäätyään auton tönäisemäksi (autoilijan vika, huom) ja lääkärien mukaan selvisi hengissä vaan kypärän ansiosta, on tullut itsekin käytettyä.