Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teidän kysyä kumppanilta lupa tai

Vierailija
08.11.2017 |

keskustella asiasta jos olette menossa johonkin?

Asun väliaikaisesti putkiremontin takia miehen luona. Eilen laitoin viestin, että menen kirjastoon. Mies oli iltavuorossa joten ehtisin takaisin paljon ennen kun hän tulee kotiin. Hän kuitenkin heti soitti perään vähän suuttuneena, että eikö asiasta olisi pitänyt ensin keskustella hänen kanssaan. Olin enemmän kuin vähän ihmeissään! Mitä, pitääkö minun kysyä lupa häneltä?? HItto en ole kysynyt keneltäkään lupaa menoihini sen jälkeen kuin sain oman kotiavaimen lapsena. Ilmoittaminen tietenkin on aina tärkeää (ja lapsena tietenkin lupa jos meni kauemmas)! Myönnän etten ole seurustellut paljoa enkä ole koskaan miehen kanssa ennen asunut. Eli onko normaalia??

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottai kai parisuhteessa keskustellaan näistäkin asioista. 

Vierailija
2/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole enää sinkku, joten sinun tulisi osata ottaa myös toinen huomioon.

Vierailija
4/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko provo tai sitten olet törmännyt varsinaiseen kontrollifriikkiin.

Itse en katselisi tuntiakaan. Valitse itse, onko sinusta normaalia ja hyväksyttävää? Vai käveletkö pois.

Vierailija
6/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lupia kysytä. Lupaa ei ole kysytty edes yön yli reissuihin, vaikka on lapsiakin. Ilmoitusluontoisia asioita.

Nyt asia puheeksi ja heti. Kohta oikeasti kieltää ja tulee turpiin, jos et usko.

Vierailija
7/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, normaalia olisi vaikka kysyä käytkö samalla kaupassa tai viittitkö palauttaa samalla munkin kirjat.

Mutta asioilla käyminen ei ole asia josta pitäisi neuvotella. (Tosi kiva tapa kuitenkin tuo ilmottaminen kaikki ei tee edes sitä)

Vierailija
8/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, juokse kun vielä ehdit.

Vierailija
9/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mitä keskusteltavaa siinä ylipäätään on jos sinä käyt kirjastossa sillä aikaa kun mies on töissä?

Normaalia on keskustella jos meno vaikuttaa toisenkin osapuolen aikatauluun ja arkeen. Muuten riittää ihan ilmoittaminen tarpeen mukaan.

Vierailija
10/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuinen ihminen edes laittaisi toiselle viestiä olevansa menossa kirjastoon, jos on kuitenkin taas takaisin ennen kuin toinen edes tulee. Mitä toinen sillä tiedolla tekisi?

Vierailija
11/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö Porvoon kirjastossa?

Vierailija
12/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on unohtanut lukita kettinkisi lukon, niin oma on vikansa. Mene vain kirjastoon.

Vierailija
13/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto on kyllä sellainen pettämismesta, että sinne menosta on syytä keskustella.

Vierailija
14/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mit vit? Sinä olit menossa kirjastoon miehen ollessa töissä ja mies suuttui kun et ollut pyytänyt tähän lupaa? Jäikö tästä tarinasta nyt jotain kertomatta?

Jos tarina on tosi, niin lähtisin välittömästi tuollaisesta suhteesta. 

Vierailija
15/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole enää sinkku, joten sinun tulisi osata ottaa myös toinen huomioon.

Ottihan ap huomioon kun ilmoitti miehelle ettei ole kotona siihen aikaan kuin normaalisti pitäisi. Kuulostaa ihan sairaalta että kirjastokäynti aiheuttaisi keskustelutarvetta saatikka että kumppanilta pitäisi pyytää lupaa.

Vierailija
16/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin menostani siksi jos haluaisi että tuon hänellekin jotain, tai kaupasta pitäisi tuoda jotain. Minusta ihan normaalia tuo, että ilmoitellaan missä menossa, mutta että siitä pitäisi erikseen keskustella jos toinen kuitenkin töissä yms. Jotenkin kontrollirfiikki voi olla kun muutenkin kauhean tarkka kaikesta. Siksi suostuinkin asumaan hänen luonaan remontin ajan vaikka periaatteessa kotonakin olisin voinut olla. Näkee luonteen paremmin, kun seurusteltu vasta muutama kuukausi. Mökötti eilen töistä tullessa ja meni pian nukkumaan. Tästä keskustellaan kuitenkin tänä iltana... Minä taas en siedä jos määräillään liikaa...

Vierailija
17/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun eksältä, vähitellen paheni ja suuttui aina jos en vastannut heti puhelimeen kun piti olla kotona. Oli lankapuhelin aikaa.

Vierailija
18/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä lienee, mutta joka tapauksessa tuollainen ei olisi normaalia ja pitäisin kyllä hälytysmerkkinä tuollaista käytöstä.

Vierailija
19/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin viestin menostani siksi jos haluaisi että tuon hänellekin jotain, tai kaupasta pitäisi tuoda jotain. Minusta ihan normaalia tuo, että ilmoitellaan missä menossa, mutta että siitä pitäisi erikseen keskustella jos toinen kuitenkin töissä yms. Jotenkin kontrollirfiikki voi olla kun muutenkin kauhean tarkka kaikesta. Siksi suostuinkin asumaan hänen luonaan remontin ajan vaikka periaatteessa kotonakin olisin voinut olla. Näkee luonteen paremmin, kun seurusteltu vasta muutama kuukausi. Mökötti eilen töistä tullessa ja meni pian nukkumaan. Tästä keskustellaan kuitenkin tänä iltana... Minä taas en siedä jos määräillään liikaa...

Mielestäni tuollaisista ei tarvitse edes ilmoitella. Tilanne on hieman eri, jos perheessä on pieniä lapsia, niin on hyvä tietää missä kukakin on menossa ja milloin. Mutta kahden aikuisen kohdalla tilanne on hieman eri. 

Miehellä on jotain pahoja ongelmia, joten en ole kovinkaan viisasta jatkaa tuollaista suhdetta. Itse en ainakaan katselisi tuollaista käytöstä.

Vierailija
20/39 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keittiöstä poistumiseen pitää olla aina lupa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi