Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräyttäisitkö ihmisen joka kus*#taa Kelaa?

Vierailija
08.11.2017 |

Eli asuvat puolison kanssa yhdessä mutta nainen saa yh-lisät ja asumistuet, (eli Kelalle ilmoittaneet eronneensa)
Siellä laittaneet rahaa palamaan jo pidemmän aikaa, matkustelevat jne.. ;(

Kommentit (290)

Vierailija
41/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko kertoa suoraan ystävällesi, että sinä olit se joka narit hänet? Toivottavasti olet sen verran suoraselkäinen, kun nyt olet tällä moraalisella matkallasi, että myös kerrot suoraan päin naamaan, että sinä kerroit Kelalle asiasta.

Muuten toimintasi on vain moraaliseen kaapuun puettua kateellisuutta, etkä ole yhtään sen parempi ihminen kun tämä huijari.

Tukihuijari taitaa nyt yrittää syyllistää ja miedosti uhkailla ap:tä...

Mun mielestä ainakin huijarit pitäisi käräyttää! Ei ole kenenkään etu, että jotkut häikäilemättömät vapaamatkustelee meidän muiden kustannuksella.

Vierailija
42/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tukia onnistuu itselleen huijaamaan, niin se elämä ei ole leveää ja auvoista silti. Tilipussi on huijarilla sen verran pieni, että se raha sulaa hyvin nopeasti.

Kyllä heillä vaan elämänlaatu tuntui/näytti paranevan huomattavasti heti tämän huijauksen jälkeen.

Ei tulisi mieleenkään viedä leipää lasten suusta tms.

Mutta tää on ihan eri luokkaa.

Ja edelleen, "pikkutuet", musta 500€/kk on paljon rahaa.

Ne kenestä tää on oikein, ni lahjottaisitko mulle joka kk 500€, aluksi vaikka vuoden ajan (6000€), kun " on niin vähän" ja "ei sillä mitään saa"

Kerron sitten vuoden päästä vaikka miten elämänlaatu on muuttunut :)

Ap

Ongelmahan tässä on se, että lukusi ei täsmää. Yh ei saa 500€ lisärahaa jos puoliso "muuttaa" asunnosta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Ei kukaan voi sossutuilla ostella autoja. Ei kelaa voi edes kusettaa, ne nappaa tuollaiset,

Kyllä vaan voi kusettaa. Kumpikin käy töissä, mutta koska nainen ilmoittanut olevansa yh, saa lapsistaan yh-lisät ja asumistukea n. 300€/kk (käsittääkseni) eli n. 500€ ylim. rahaa kuussa ja kumpikin työssä joten pärjäisivät ilman noita kusetusrahojakin..

Ap

Mistä noin halpoja Uudenkarheita autoja saa? Mulle kans. Naisen "palkka" ei liene valtaisa, kun asumistukeakin saa...

Eli sinusta asia on ok?

Ap

Ei,vaan mustavalkoisen ajattelusi sijaan,älä leiki ja hurskastele täällä päätelmilläsi,mitkä eivät perustu totuuteen vaan mene ja elä sitä omaa elämääsi.Suomeksi,pidä huoli omista asioistasi.

Vierailija
44/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Ei kukaan voi sossutuilla ostella autoja. Ei kelaa voi edes kusettaa, ne nappaa tuollaiset,

Kyllä vaan voi kusettaa. Kumpikin käy töissä, mutta koska nainen ilmoittanut olevansa yh, saa lapsistaan yh-lisät ja asumistukea n. 300€/kk (käsittääkseni) eli n. 500€ ylim. rahaa kuussa ja kumpikin työssä joten pärjäisivät ilman noita kusetusrahojakin..

Ap

Nyt aloittaja,mieti miltä pian näytät ihmisten silmissä.Käryttämässä ollaan vaikkei tiedetä edes TOISTEN asioista.KÄSITTÄÄKSENI on yhtä kun päätelmä.Ja päätelmä ei ole sama kuin totuus vaan enempi vähempi aloittajan omassa päässään tekemiä johtopäätöksiä TOISTEN ihmisten elämästä sekä elämäntilanteista.Ja sitten tulet tänne keräämään kannatusta kiilottaaksesi jotenkin omaa kilpeäsi ja hakemaan hyväksyntää kyseenalaiselle toiminnallesi.Heikko esitys.

Taitaa nyt paniikkia pukata jollakulla...

Vierailija
45/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä. Sanot yhdessä viestissä, että molemmat ovat työssäkäyviä ja toisessa, että elatusmaksut maksaisi Kela. Miksei isä maksa? Kelahan vaikka ulosmittaa ne takautuvasti isältä, jos isällä on rahaa, mutta ei maksuhaluja.

Vierailija
46/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt aloittaja,mieti miltä pian näytät ihmisten silmissä.Käryttämässä ollaan vaikkei tiedetä edes TOISTEN asioista.KÄSITTÄÄKSENI on yhtä kun päätelmä.Ja päätelmä ei ole sama kuin totuus vaan enempi vähempi aloittajan omassa päässään tekemiä johtopäätöksiä TOISTEN ihmisten elämästä sekä elämäntilanteista.Ja sitten tulet tänne keräämään kannatusta kiilottaaksesi jotenkin omaa kilpeäsi ja hakemaan hyväksyntää kyseenalaiselle toiminnallesi.Heikko esitys.

Ok! :)

Ap

Vierailija
47/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joka kusettaa KELAa kusettaa myös sinua ja nakertaa yleistä hyvinvointia muilta

Vierailija
48/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-lisä ja asumistuki on niin pieniä rahoja että niillä nyt ei uusia autoja ostella saati törsätä muutenkaan. En käräyttäisi, ei kuulu mulle enkä voi oikeasti tietää todellista tilannetta.

Kyllä meillä elämä helpottuis jos sais 500€/kk ilmasta rahaa kaiken päälle. Parissa kuussa on jo säästetty ulkomaanmatkarahat.

Ja kyllä se myös helpottaa säästämistä uuden auton käsirahaan tms.

Yleensäkin auttaa elämään LEVEÄMMIN mitä nämä tekee..

Ja sen verran tiedän tätä pariskuntaa (kun joku laittoi, ettei voi tietää asian todellista tilannetta), että sulkisin silmäni jos raha tulisi tarpeeseen, mutta kun alkaa tuntua ja näyttää et sitä vaan käytetään törkeesti hyväkseen ja omaan extramukavuuteen, ni ärsyttää vaan hitokseen..

Ap

ja kateuttaa..ja josolisit vastaavassa tilanteessa tekisit itse samoin.

Vierailija
49/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko kertoa suoraan ystävällesi, että sinä olit se joka narit hänet? Toivottavasti olet sen verran suoraselkäinen, kun nyt olet tällä moraalisella matkallasi, että myös kerrot suoraan päin naamaan, että sinä kerroit Kelalle asiasta.

Muuten toimintasi on vain moraaliseen kaapuun puettua kateellisuutta, etkä ole yhtään sen parempi ihminen kun tämä huijari.

Mun mielestä ainakin huijarit pitäisi käräyttää! Ei ole kenenkään etu, että jotkut häikäilemättömät vapaamatkustelee meidän muiden kustannuksella.

Haista sinä paska. Mä en ole mikään tukihuijari, mutta itse taisit saada iskua.

Eli taidat olla näitä, jotka kateellisuuttaan tekevät asioita ja sitten puet sen moraalisuuden kaapuun, jotta voisit olla parempi ihminen, mutta oikeasti olet yhtä mätä kuin toinen puoli, sitä sä et kestä kuulla.

En ole puolustanut tukihuijareita vaan kehottanut ap:ta todelliseen moraalisuuteen,  peräänkuulutan aitoa moraalisuutta enkä niljakasta, kateellisuuden masinoimaa toimintaa, mutta sinä käärme et sitä tajua.

Vierailija
50/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tukia onnistuu itselleen huijaamaan, niin se elämä ei ole leveää ja auvoista silti. Tilipussi on huijarilla sen verran pieni, että se raha sulaa hyvin nopeasti.

Kyllä heillä vaan elämänlaatu tuntui/näytti paranevan huomattavasti heti tämän huijauksen jälkeen.

Ne kenestä tää on oikein, ni lahjottaisitko mulle joka kk 500€, aluksi vaikka vuoden ajan (6000€), kun " on niin vähän" ja "ei sillä mitään saa"

Ap

Ongelmahan tässä on se, että lukusi ei täsmää. Yh ei saa 500€ lisärahaa jos puoliso "muuttaa" asunnosta pois.

Ok, no paljon sitten?

Olen aikanaan ollut yhden lapsen yh, ja tuloni nousivat kuussa 300€, kun mies muutti pois. Siinä siis lapsilisäkorotus ja asumistuki.

Minulla oli pienempi vuokra ja vähemmän lapsia, kuin hänellä nyt.

Siitä päättelin summan, mutta olet oikeassa FAKTAA ei ole.

Kerran vaan tuli porukassa ihmeteltyä, miten heillä rahat riittävät tähän yhtäkkiseen "luxus" elämään, niin itse kertoivat.

Joten tuskin kyse on pikkusummista kun kertoivat vielä että tämän takia sitä rahaa nyt on.

Ap

Vierailija
51/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä noin halpoja Uudenkarheita autoja saa? Mulle kans. Naisen "palkka" ei liene valtaisa, kun asumistukeakin saa...

Kyllä 500e/kk ihan uusiakin autoja saa. esim. https://op-kulku.fi/autot/kia-niro-phev

Vierailija
52/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää olevan ihmisiä joiden mielestä yhteisistä verovaroista itselleen matkarahojen huijaaminen on ihan ok! Voisko nämä tyypit ihan itse ilmoittautua KELAan ja tarjoutua kustantamaan joillekin näille yh:ta esittäville leveää elämää matkoineen. Siis ihan omasta tilistä joka kuukausi! Minä en ole vapaaehtoinen antamaan huijareille yhtään euroa!

Ja se on kyllä on IHAN OMAAN ELÄMÄÄN keskittymistä, ettei halua maksaa veroja kustantaakseen huijareille leveää elämää!

: Niinhän sinä teet,halusit tai et.Ja ihan vapaaehtoisesti.Kaikkien kansanedustajiemme suuret palkat maksat ihan omasta pikku pussistasi.

Vierailija
53/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti käräyttäisin. Poikkeuksen voisin tehdä lähinnä silloin jos Kelan kusettamiselle olisi hyvä syy, esim. jonkun toisen tuen kanssa tapahtunut oikeusmurha, ja nyt Kelalta otettaisiin rahoja jotka siltä olisi pitänyt saada jo aiemmin. Esimerkkinä tilanne, jossa joku on jäänyt Kelan "asiantuntijalääkärin" takia tulottomaksi pitkän sairausloman ajaksi ja joutunut maksamaan elämisensä omista säästöistään.

Vierailija
54/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, no paljon sitten?

Olen aikanaan ollut yhden lapsen yh, ja tuloni nousivat kuussa 300€, kun mies muutti pois. Siinä siis lapsilisäkorotus ja asumistuki.

Kerran vaan tuli porukassa ihmeteltyä, miten heillä rahat riittävät tähän yhtäkkiseen "luxus" elämään, niin itse kertoivat.

Joten tuskin kyse on pikkusummista kun kertoivat vielä että tämän takia sitä rahaa nyt on.

Ap Katso nyt kirjoitustasi.Faktaa ei ole ..siltikin porukalla mietitte toisten ihmisten asioita.Päättelit summan? Päättely ja totuus on kaksi eri asiaa.

Vierailija
55/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan he ovat tuota tehneet? Jos käräytät, heille voi tulla pitkä penni maksettavaksi. Kela perii kaikki ylimääräiset tuet takaisin ja päälle pamahtaa vielä petostuomio. Itse en tiedä mitä tekisin vastaavassa tilanteessa, käräyttäisinkö vai en. Ehkä ottaisin ensin puheeksi, että ovatko he ajatelleet seuraamuksia mikäli jäävät kiinni. Ja siitä tekisin päätelmät.

Vierailija
56/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, no paljon sitten?

Ap

Ettei nyt olisi vaan kateellista naapuria vedätetty. 

Vierailija
57/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä ne siat!

Vierailija
58/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli taidat olla näitä, jotka kateellisuuttaan tekevät asioita ja sitten puet sen moraalisuuden kaapuun, jotta voisit olla parempi ihminen, mutta oikeasti olet yhtä mätä kuin toinen puoli, sitä sä et kestä kuulla.

En ole puolustanut tukihuijareita vaan kehottanut ap:ta todelliseen moraalisuuteen,  peräänkuulutan aitoa moraalisuutta enkä niljakasta, kateellisuuden masinoimaa toimintaa, mutta sinä käärme et sitä tajua.

Ei sisältä mätä tekopyhä hurskastelija tällaista ymmärrä.Hänen tehtävänsä on talloa heikompansa jalkoihin jotta tuntisi olonsa keinotekoisesti vahvemmaksi ja paremmaksi.Näitä riittää.

Vierailija
59/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho!! Nyt tais mennä tunteisiin! Ja tosi syvälle! 😂😂

Muutenkin täällä on aika kiihtyneitä nää muutamat, jotka puolustelee tukien huijaamista! Ei meinaa näppäimistö ja sanavarasto riittää. Miksiköhän!!!!

Vierailija
60/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-lisä ja asumistuki on niin pieniä rahoja että niillä nyt ei uusia autoja ostella saati törsätä muutenkaan. En käräyttäisi, ei kuulu mulle enkä voi oikeasti tietää todellista tilannetta.

Kyllä meillä elämä helpottuis jos sais 500€/kk ilmasta rahaa kaiken päälle. Parissa kuussa on jo säästetty ulkomaanmatkarahat.

Ja kyllä se myös helpottaa säästämistä uuden auton käsirahaan tms.

Yleensäkin auttaa elämään LEVEÄMMIN mitä nämä tekee..

Ja sen verran tiedän tätä pariskuntaa (kun joku laittoi, ettei voi tietää asian todellista tilannetta), että sulkisin silmäni jos raha tulisi tarpeeseen, mutta kun alkaa tuntua ja näyttää et sitä vaan käytetään törkeesti hyväkseen ja omaan extramukavuuteen, ni ärsyttää vaan hitokseen..

Ap

ja kateuttaa..ja josolisit vastaavassa tilanteessa tekisit itse samoin.

Mistähän tiedät etten ole/ole ollut samassa tilanteessa?

Kertoisitko sinä vuorostasi MIKSI sinä koet sitten oikeutetuksi tämän kusetuksen?

Tässähän juuri kysyn ja pohdin käräyttääkö vai ei, mutta sinun "perustelut" ei nyt vakuuta

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi