Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa valkaisevia hammastahnoja. Pepsodent tuhosi hampaani. Valehtelivat kun vaadin tilille!

Vierailija
08.11.2017 |

Eli, käytin Pepsodent white system hammastahnaa säännöllisesti eli joka päivänoin 10 vuoden ajan. Missään ei varoiteltu tai purkissa sanottu ettei sitä saisi MISSÄÄN NMESSÄ käyttää JOKA PÄIVÄ, koska se hinkkaa kiilteen pois, koska on liian voimakas. EI SIIS MISSÄÄN: Miten kukaan olisi voinut tällaista asiaa tietää itse? Näköjään olisi pitänyt...!
Havaitsin hampaissani lähemmin tarkastellessani ja tunsin pinnalla viiltoja. En tiennyt miksi. Katselin kerran DR's ohjelmaa tv:stä kerran kun lääkäri Travis Strokes sanoi ettei valkaisevia hammastahnoja saa missään nimessä käyttää joka päivä. Ne tuhoaa kiilteen. Asiasta nimenomaan puhuttiin tuossa jaksossa. Soitin kauhuissani hammaslääkärille/hoitajalle. Kerroin että olen käyttänyt tuota hammastahnaa säännöllisesti AINA. HÄn kertoi minulle että EI TIETENKÄÄN SAA käyttää , ja että ei niitä ole valmistettu tuota tarkoitusta varten. ELi tämä oli heille ihan itsestään selvää. Järkytyin. Kiilteeni oli tuhottu, hampaiden ulkopinnat (ainakin) täynnä poikittaisia viiltoja, hankausjälkiä , kun harja on viiltänyt ne.
Otin yhteyttä Pepsodentiin, ja vaadin vastauksia, miksi ette sano tätä tuubissa. Heiltä tuli (valhe) HAMMASLÄÄKÄRINSÄ vastine ettei ole vaaraa kiilteen kannalta käyttää tuotetta JOKA PÄIVÄ,. Joka siis on valhe. Soitto uudestaan hammashygienistille, joka jälleen kerran vakuuttaa minulle ettei niitä saa hammaslääketiteen perusteella TODELLAKAAN käyttää joka päivä. No, sanoohan jo maalaisjärkikin tämän. Enää en saanut vastausta pepsodentilta. Olen soittanut USEALLE hammashoitajalle, hygienistille, ja samaa asiaa varmistanut, ja KAIKKI HE SANOVAT aivan saman asian. EI SAA KÄYTTÄÄ JOKA PÄIVÄ.
VAROKAA PEPSODENTIA; he ie varoita hammasta tuhoavista tuotteista! Kun kiille on tuhottu, mikään keino ei sitä tuo takaisin enää ikinä !Lääketiede ei pysty sitä korjaamaan enää millään. Kuuma ja kylmä tulee pahimmillaan vihlomaan niissä loppu ikäsi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota laminointi niihin.

Vierailija
42/43 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on epäilys hammastahnojen, myös tuon white systemin fosfaatista, siis lisäaineesta. Lihan mureuttamiseen käytetään. Miksi hammastahnaan. Muissa hammastahnoissa ei meillä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä on tullut käytettyä, yksi kauppa mainostaa netissä näin:

"Colgate Sensation White 50 ml hammastahna on aktiivisia puhdistavia mikrokristalleja sisältävä valkaiseva hammastahna. Se todistetusti kiillottaa ja valkaisee hampaitasi tehokkaasti ja hellävaraisesti sekä poistaa värjäytymät 14 päivässä. Voit käyttää sitä turvallisesti päivittäin."

Liekö totta vai ei?

Kuulostaako turvalliselta hioa hampaitaan päivittäin?

Suomessa on niin totuttua että tuotteita valvotaan monin eri tahoin ja säätelyin, joten tuntuu aina vähän kummalliselta kun tuotteen myyntipuheessa voidaan valehdella suoraan. Sitä kuitenkin harrastetaan reippaasti kosmetiikka- ja hyvinvointituotteissa, eikä tietyissä tuotteissa sitä edes noteeraa (vrt. esim. ripsivärien ja selluliittivoiteiden väitteitä, joihin kukaan ei edes aidosti usko ja joilla ei ole m

Parhaimmat välineet hampaiden vaaleina pitämiseen ovat sähköhammasharja ja sen oikeaoppinen käyttö, hammasväliharjat ja hammaslankaimet. Kotimainen Oxygenol on uusinut valikoimaansa ja yksikään tahna ei sisällä hiovia aineita. Se hiominen on paha juttu hammaskiilteen ja tietenkin hammaskiilteen voi vaikka vuosien varrella pestä pois ilman hiovaakin tahnaa jos pesee hampaat alle tunti happamien ruokien tai juomien nauttimisesta. 

Suomessa Hammaslääkäriliiton suositteluun riittää se, että tahnassa on fluoria. Koska valmistajat eivät ilmoita valkaisevien tahnojen RDA-lukua, kuluttaja toimii tavallaan sokeana. Hammaslääkärit ja suuhygienistit tuntevat vain omilla klinikoillaan käytössä olevat hampaanvalkaisumenetelmät eivätkä nekään perustu mihinkään jokapäiväiseen hiomiseen.